LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rijbewijs €600! Nee toch!?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.

Rijbewijsservice. Kan dit kloppen?

Ja, dit weet ik zeker
1
6%
Ja, ik denk het wel
1
6%
Neutraal, weet ik niet zeker
3
17%
Nee, dit kan niet - onderzoekje?
13
72%
 
Totaal aantal stemmen: 18

anXiro
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 mar 2005 08:52

Re: Rijbewijs €600! Nee toch!?

Ongelezen bericht door anXiro »

Beste guillaume_delft,

Morgenvroeg om 10:00 uur heb ik zo'n rijtest; 71 Euro.
Ik heb mij twee weken geleden aangemeld en dus morgen rijden.
Die 71 Euro is normaal en goedkoop hoor. Elke rijtest is contant.

Ik ben natuurlijk ook "bang" om 71 Euro weg te gooien, omdat ik nog nooit van deze rijschool gehoord had en de mensen beginnen over de vergelijkingen met All In Solo; waar ik ook nog nooit van gehoord heb.

Ik heb deze mensen gemaild en nog eens gebeld. Maar voor zover ik weet zijn ze voor nu zover nog "te vertrouwen". Verder heb ik ook, anoniem tuurlijk, verteld en gemaild dat ik niet echt positieve reacties krijg en dat ik niet een rechtzaak onder mijn en hun broek wil gooien (wat ik dan dus zeker wel gaan doen). Hehe, voor mijn weten schrikken ze hier wel van als ze dus van plan waren om één of twee keer te komen en dan nooit weer. Ze zitten namelijk niet bij het Bovag...

Het eerste wat ik morgenvroeg ga doen is om zijn legimitatie vragen eventueel een kopie ervan ofzo, misschien wel het nummerbord van de auto even noteren en wie weet wat nog wel meer. Het klinkt allemaal misschien wel vreemd en dom (of weet ik veel wat men er van vind), maar ik wil niet eerst veel geld weggooien en helemaal niet na alle reacties die ik gekregen heb. (ze zitten immers niet bij het Bovag...). Gewoon allemaal uit voorzorg.

Maar goed, mijn ervaring zal ik hier morgenochtend rond 12:15/12:30 posten en wat ik wel niet gedaan heb, want toch na alle reacties (wat bijna altijd toch maar meningen zijn en mensen die maar mee lullen) vind ik het reuze spannend en leuk om voor mijn rijbewijs te gaan, of niet!?

Groetjes!

anXiro
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 mar 2005 08:52

Re: Rijbewijs €600! Nee toch!?

Ongelezen bericht door anXiro »

Ha :D

Nou ik heb net mn rijlesje en intest wel gehad.
Ging wel goed, ze zeggen meteen hoeveel lessen je ongeveer nodig hebt.

Ik werd keurig om 10 uur opgehaald door mijn instructeur.
Het was niemand van de R.S.N, maar gewoon een rijschool hier in de buurt. Helemaal top. gewoon keurig de 71 Euro betaald bij 't industrieterein.

We zijn meteen naar 't industrieterein gereden en daar even gekeken hoe ik schakelde, of ik 't uberhaubt wel kon of niet, wat bochten gedaan etc. Daarna zijn we even een snelweg op gereden richting andere dorpjes en buitenweggetjes; 60km p/u en 80km p/u. Ging allemaal goed. Na 2 uurtjes rijden gingen we een ander ophalen die mij weer thuisbracht :P



Over de RSN heb ik ook vragen gesteld.
Hij zegt dat 't een echt groot bedrijf is en dat hij al vaak gebeld heeft maar nog nooit dezelfde aan de lijn gehad heeft (ontslag? :wink: :lol: ) Maar goed, je krijgt gewoon een rijschool bij je in de buurt. Die doet je rijlessen en regelt je examens keurig. Niet eentje die gewoon niet komt opdagen etc. No worries :D

Dus voorzover kan ik de R.S.N wel vertrouwen.
Ze zijn gewoon net zoals bijvoorbeeld Tempo-Team... ze vragen mensen (rijscholen) en 'lenen' deze uit aan de leerlingen ^^ Ze verdienen er wel wat aan, maarja. ik kende deze rijschool wel.
Maar wie weet.

Wanneer moet de volgende van de R.S.N? ;)
Gewoon doen, helemaal tip top.

Fizzle

Re: Rijbewijs €600! Nee toch!?

Ongelezen bericht door Fizzle »

Anxiro kan van mij de pot op wat mij betreft is het gewoon een gastje die voor RSN werkt omdat RSN zelf weet dat als ze een groot succes willen worden. Een goede recensie van radar moeten krijgen. Ach man wie moet ik nou eerder geloven jij of mensen die voor die rijscholen samen gewerkt heben. Hoeveel krijg je eigenlijk voor deze propaganda actie van je voor RSN. Concludeer jij al dingen na 1 inrijtest. het is toch gewoon duidelijk dat je alleen reclame wilt maken. trouwens mensen die hun rijbewijs willen hallen moeten gewoon wachten want de concurrentie in rijscholen is toegenomen en op een gegeven moment moeten ze hun prijzen verlagen. Ik krijg bijvoorbeeld een gratis inrijtest van zo'n rijschool in eindhoven. Was een actie van hun. maar losse lessen daarna kosten 42 euro per keer voor 1 uur maar wie zegt dat ik na die inrijtest nog lessen ga volgen bij hun. Er is hier 1 in de buurt waar het alleen maar 37 euro is. Ga daarna wel verder met die 37 euro per les.

anXiro
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 mar 2005 08:52

Re: Rijbewijs €600! Nee toch!?

Ongelezen bericht door anXiro »

Rofl Lmfao. Ik ben net 19 en "werk voor de R.S.N". Grappig :lol:
Tja, ik moet je erbij zeggen dat ik, na het contract gekregen te hebben over de financiering van de rijlessen, gebeld heb dat ik gene rijlessen meer bij hun wil hebben. Ze hebben een dikke rente van 19% of meer. Dooooeei.

Eeneehm, ik zit al gewoon bij een 'normale' rijschool les te nemen hier in de buurt. Dat scheelt me pas zo'n duizend euro. Da's veel.

En btw, waarom zou ik voor de R.S.N werken? Tis een nep gekut.
Alhoewel ik inderdaad eerst een beetje enthousiast was ja; klopt.
Maar als ik de prijs zag (1600 euro aan rijlessen+examen 2x+theorie+boeken. en dan hun financiering.. 2700 euro..) schrok ik wel, dus kheb nix ondertekend.

R.S.N kan van mij ook de pot op :P lol
Ze waren btw. dik onvriendelijk aan de telefoon toen ik me wou "afmelden". Ze werden vet boos, begonnen te schelden en nog wel 10x proberen een andere financiering te treffen etc... vet vaag

rweenk

Re: Rijbewijs €600! Nee toch!?

Ongelezen bericht door rweenk »

Wie kan mij op een objectieve manier informeren over de All in Solo rijopleiding voor het autorijbewijs...
Mijn zoon is vandaag 18 geworden en krijgt a.s. donderdag een int est a €65,--.
Wie heeft er ervaring mee, in de bevestigingsbrief die mijn zoon vandaag heeft ontvangen wordt nogmaals bevestigd dat er een rijbewijs garantie is En dat er vóóraf een een vast bedrag/ aantal lessen voor wordt bepaald direct na de in test...

Hoe zit dit nu?
:? houden ze zich aan hun woord? is de opleiding heel veel duurder, en slaag je bij hen??
Ik zou het erg jammer als mijn zoon zijn zuur verdiende centjes gaat weggooien aan iets wat niet de moeite waard is....

Dus wie kan mij informeren?
alvast bedankt voor jullie input.
mvg sweenk

anXiro.

Re: Rijbewijs €600! Nee toch!?

Ongelezen bericht door anXiro. »

Rweenk, All-In-Solo heeft slechte achtergronden.
Dat zeg ik niet omdat ik dat zelf vind, maar omdat het gewoon zo is.

Opzich zijn dit soort bedrijfjes er alleen voor de financiering van je autorijbewijs. Maar dit gaat via een Krediet Bureau, waar je dus een dikke rente hebt van 19%.

Je kunt het beste eerst even informeren bij een rijschool in de buurt.
Het beste zou je ook nog bij een BOVAG-Aangesloten rijschool kunnen gaan rijden, maar begin a.u.b nooit aan een All-In-Solo of R.S.N of noem maar op; kost je alleen maar geld en je betaald echt jaaaaaaren nog voor je rijbewijs.

Gast

Re: Rijbewijs €600! Nee toch!?

Ongelezen bericht door Gast »

All in Solo zelf is niet betrouwbaar. Ik heb het meegameeakt dat er een spoedopleiding gepland was maar dat 2 dagen voor het examen , bleek dat het examen niet gekocht was. Ze zijn klantonvriendelijk etc.

Of men slaagt hangt ook heel veel van de instructeur af, er zijn goede maar ook slechte......

Maar idd ben het met anxiro eens. Ik zou het niet doen

anoniem (die weet waar het over gaat)

Zjantinum

Re: Rijbewijs €600! Nee toch!?

Ongelezen bericht door Zjantinum »

Kijk, hier heb ik nu ook wat aan! Ik ben toevallig ook aan t snuffelen omdat die regeling van 5 euro p.w. me ontzettend aanspreekt (arm studentje... :roll: ) Was aan t zoeken of ze ergens aangesloten zijn maar op sites die overzichten hebben van rijscholen zijn ze niet bekend... Nu ik deze reacties zo lees en hoor denk ik dat ik maar even verder ga zoeken want ook ik zal dat fijne roze papiertje niet binnen de 600 euro in mn portemonnee kunnen steken vrees ik... :(

marlousjuh

Re: Rijbewijs €600! Nee toch!?

Ongelezen bericht door marlousjuh »

Ik heb me afgelopen week aangemeld bij deze Rijbewijs Service Nederland, omdat het inderdaad erg goed klonk die 605 euro. Alhoewel in meteen mijn twijfels had natuurlijk deed ik het toch maar. ZELF ben ik erachter gekomen dat dit allemaal ligt aan je eigen ervaring, hoeveel lessen je nodig hebt, hoe snel je leert etc etc hoeveel het je uiteindelijk gaat kosten.

De RSN is indd een soort 'tussenorganisatie'. Ik heb hun aan de telefoon gehad en wilde zo snel mogelijk die eerste 'test' doen van 71 euro en dat regelen zij dan voor je, bij jou in de buurt. Ik heb gelukkig een leuke instructeur (wat helpt), maar deze heeft verder weinig met RSN zelf te maken. Hij hoort bij een individuele rijschool, waar ik nu mee verder ga.

Het maakt verder helemaal niks uit, ik had ook zelf deze rijschool binnen kunnen stappen, zo zie ik het in ieder geval.

Stormwind
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2005 19:01

Re: Rijbewijs €600! Nee toch!?

Ongelezen bericht door Stormwind »

Ik denk dat het net is wat al eerder vermeld werd door een instructeur die voor ze gewerkt heeft
10 lessen a 35,50 = 350 euro + 205 voor examen = 555 euro dus ze houden er dan 50 euro aan over Netjes zou je denken

Maar welke leerling zonder ervaring heeft volgens een instructeur genoeg aan 10 lessen Niemand dus, (ze besteden het lessen uit aan rijschoolhouder Je moet net treffen dat je een goede krijgt, en niet iemand die in jouw lestijd een snackbar induikt om te pauzeren ) ,
want gemiddeld zit je aan de 40 lessen
dus reken sommetje leert ons 40 x 35,50 = 1491 euro + 205 voor examen = 1696 euro

Kan je je dus aardig in vergissen als je graag je rijbewijs wilt plus het feit dat je dan per 14 lessen vooruit dient te betalen

Dus rijbewijs halen voor circa 600 euro ?? No way misschien als je ervaren rijder bent die rijbewijs opnieuw dient te halen

nhjmberghs
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2005 23:19

Re: Rijbewijs €600! Nee toch!?

Ongelezen bericht door nhjmberghs »

kijk niet te veel naar de kosten maar zoek een goede rijschool die je leert hoe je aan het verkeer deelneemt en een auto bestuurt .

kingofftheroad
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2005 00:21

Re: Rijbewijs €600! Nee toch!?

Ongelezen bericht door kingofftheroad »

(Ik denk dat het net is wat al eerder vermeld werd door een instructeur die voor ze gewerkt heeft
10 lessen a 35,50 = 350 euro + 205 voor examen = 555 euro dus ze houden er dan 50 euro aan over Netjes zou je denken)


Ze houder er MINSTENS 100, -euro aan over

Want ik heb er ook bij geschreven dat ze de rijschool 30, -euro per uur uitbetalen.

Ongeacht het aantal rijles uren.Van sommige lespakketten houden ze MINSTENS 250, -euro over.

En hij moet het eventuele herexamen zelf betalen de rijschool krijgt 205, -voor het (2)examen aanvraag(en) of de leerling slaagt of niet dat maakt hun niks uit.

Alleen over de rijlessen die hij daarna rijd en afrekent met de leerling daar hoeft hij niks over te betalen.(35, -euro)

De mensen denken dat ze heel goedkoop uit zijn maar ze betalen soms meer dan bij de rijschool om de hoek, voor hetzelfde.

Ze kunnen alleen maar mooi praten en je proberen te overtuigen dat je heel snel (en goedkoop) je rijbewijs kan halen.

Je moet geluk hebben met de rijschool (instructeur)die ze je sturen de meeste (goede) instructeurs stoppen na een tijd met de samenwerking omdat de eigenaar T.Een zeer op geld beluste man is.

Hij wil denk alleen maar aan geld verdienen, de mensen eigen personeel(leerling/instructeur)komen op de laatste plaats.

Ik ben blij dat ik niet meer met hem samenwerk.

zonnetje46
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2006 18:19

Re: Rijbewijs €600! Nee toch!?

Ongelezen bericht door zonnetje46 »

Ook mijn dochter heeft een pakket gekocht bij rijbewijs service nederland het pakket koste 1205 met examen en examen garantie.
Ze werd gezien na een proefles als een doorstarter en ze adviseerde haar 25 lesuren. Die uren waren er bijna door toen ik gebeld werd door R.S.N. of alles na tevredenheid verliep. Wij waren niet echt tevreden want alles liep niet zo snel al ze voor gehouden hadden. Na hun bemiddeling met haar rij instructeur is er besloten dat ze op eigen kosten een proefexamen zal doen bij het CBR. Ze heeft daar vrijstelling gekregen van allen bijzondere verichtingen en de opmerking om haar kijkgedrag iets te structureren en wat verder vooruit te kijken. Niet slecht dus. Maar haar examen werdt niet aangevraagd. Nu inmiddels 12 lessen uit eigen zak betaald te hebben a 70 euro mag ze gaan afrijden op eigen inisatief. Wat inhoud dat ze geen examen garantie krijgt waar ze wel voor betaald heeft. Na mijn beklag gedaan te hebben bij R.S.N. moest ik mijn klacht maar schriftelijk indienen en kreeg ze alleen examen garantie als de instructeur zelf zegt als ze er klaar voor is. Wat er dus kan gebeuren is dat zo een instructeur je kan laten lessen tot je een ons weegt zonder dat hij je examen aan vraagt. aantal lesuren wat mijn dochter bij R.S.N. gereden heeft is 40. beetje naast de inschatting kan maar zo een vergissing. Nee volgens mij is het een instantie die snel geld wilt verdienen met mooie reklame maar verder niets.

Gesloten