LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] upc telefonie ergernis

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Gast »

Patricia,

Bekend geval.
Zorg dat je het zo snel mogelijk opzegt en doe dit aangetekend zodat je bewijs hebt dat je dit gedaan hebt.
Ga dan zo snel mogelijk naar de KPN om je oude nummer te behouden.
Zij sturen je dan formulieren toe en verzorgen de rest.
Bij mij heeft het 5 weken geduurd omdat upc het nummer niet zo snel vrij gaf.
Ik heb GELUKKIG geen internet van upc dus ik weet niet of je een apart modem hebt voor de telefoon, is dit wel het geval zorg er dan voor dat hij zo snel mogelijk opgehaald wordt of stuur het zelf op.
ZORG VOOR EEN SCHRIFTELIJKE BEVESTIGING dat je het ingeleverd hebt want zolang jij de modem in je bezit hebt gaat het abonnement gewoon door.
Verheug je ook niet op de €46,58 voor de teruggang naar de KPN want daar zit ik al een half jaar op te wachten.
Ook de abonnementskosten krijg je zogenaamd terug, ook niet dus.
In januari kreeg ik bericht dat ik €13,55 terug zou krijgen , helaas nog niet ontvangen.
Kijk ook de factuur goed na want Try and Buy is €4,95 maar bij velen staat gewoon €14,95.
VEEL STERKTE IN DE TOEKOMST.


Kees

Kees

Gast

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Gast »

Patricia

Niet aangetekend versturen
maar:

Aangetekend met bericht van ontvangst.

dan krijg je een handtekening terug per post en heb je niet alleen bewijs dat je verzonden hebt maar ook een bewijs dat ze hebben ontvangen, staat tevens vermeld dan welke datum ze hebben ontvangen.

succes

mack
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2005 00:04

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door mack »

Hoi Patricia,
Kan jij mij vertellen welke monteur hier is geweest?
Rechtsboven aan de werkorder staat een naam, Planhold, Schuuring of Cable1.

Aan de hand van de install datum kan ik zien wie dit heeft geinstalleerd en deze monteur even flink van langs geven.
Want hij is kennelijk weggegaan terwijl het niet werkte !!?

Gast

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Gast »

He MAck,


dat meen je toch niet serieus he...jij gaat de info die je via dit forum krijgt gebruiken om je collega's de les te lezen???
Je zou eens bij je collega's van de helpdesk moeten vragen hoeveel klachten ze krijgen over je monteurs...Dan zou je er een dagtaak aan hebben om al die monteurs de les te lezen. Eventueel kun je nog iemand aanstellen die die helpdesk collega's van je ook wat fatsoen kan bijbrengen. Dan help je ons pas echt.
Je denkt toch niet echt dat dat de enige monteur die weg is gegaan voor dat de heleboel werkte. Bij ons waren het er meerdere. Terwijl de eerste monteurs die langskwamen bij ons al hadden kunnen zien dat de verdere installatie problemen zou geven.
En wat dacht je van monteurs die langskomen en hun ladder vergeten en dan onverichter zake teruggaan.
Maak je borst maar nat als je al die collega's van je aan wil pakken.

Kun je je energie niet beter gebruiken om op je werk meer structuur aan te brengen dan hier goed bedoelde adviezen te posten.

mack
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2005 00:04

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door mack »

Eh. Ja maar om JUIST die moteurs hen te laten vertellen waar ze allemaal moeten opletten EN de afdeling sales weer aan te sturen. Ik en een paar anderen zijn JUIST bezig om AL deze knelpunten aan te pakken. Het is namelijk ALTIJD bijna het zelfde probleem. Ik mag alleen kiezen tussen 15 verschillende problemen die soms ook weer met elkaar te maken hebben. Vraag niet hoe dat kan, het kan en WE willen dit gaan tekkelen.

ro
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 jan 2004 13:47

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door ro »

Mack, mag ik u wat vragen?
Ik heb sinds 21 maart ook dig. telefonie. Tenminste toen is het aangesloten. De monteur heeft toen gebeld en er bleek een fout te zijn. 's Middags zou ik kunnen bellen. Hij is ook gewoon weggegaan. Vandaag 5 april doet hij het nog steeds niet. Chello daarintegen doet het gewoon. De helpdesk zegt dat het aan de inst. afd. ligt. Elke keer krijg ik te horen vanmiddag heeft u telefoon. Maar er is ook niemand die je kan helpen. Vanmorgen kreeg ik zelfs te horen ; u wordt gebeld...........misschien vandaag, morgen ja ik kan eigelijk niet zeggen wanneer. Ik wil graag telefoon. Ik heb best geduld hoor maar waarom moet het zo lang duren ?

Ro

mack
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2005 00:04

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door mack »

omdat er maar EEN afdeling is die dit goed kan regelen en dat is ANS
Advance Network Support (in Amsterdam) die kunnen ECHT alles aanpassen en inregelen.

ro
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 jan 2004 13:47

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door ro »

Bedankt voor de snelle reactie !

Is het ook mogelijk om deze afdeling te bellen?

Ro

sannepan
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2005 21:23

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door sannepan »

Hoi lotgenoten!

Ook ik wacht nog steeds om een telefoonaansluiting die het een keer gaat doen.
Sinds 25 maart is de aansluiting naar een ander adres verhuisd.
's Middags zou die het doen. Nou, ja het zat wat tegen. Maar dinsdag (tja, pasen zat er ook nog tussen) zou alles werken. Er werd zelfs spoed achter gezet. Vooral omdat de telefoon in dit geval van levensbelang is. ( zieke mensen waarvan 1 met longproblemen en herhaaldelijk aanvallen met als gevolg ziekenhuisopname)
Nou, je raad het vast al!
Na diverse telefoontjes, mailtjes, nog meer telefoontjes en bijna 2 weken verder!
Is er nog steeds geen telefoon!!!!

Zelf heb ik eigenlijk geen idee meer hoe ik dit moet oplossen.
Ik denk dat ik de stap naar KPN maar maak.

Heeft iemand dit al gedaan?
Kun je de gemaakte kosten, veroorzaakt door het niet werken van een vaste werkende telefoonaansluiting op UPC verhalen?
Wie kan mij hier meer informatie over geven?
Groetjes Sannepan :shock:

mack
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2005 00:04

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door mack »

Sannepan, laat ze een nieuwe aansluitin aansluiten. Theoritisch kan dat binnen 1 dag.

Een spoed installatie heb ik ook wel eens tussen mijn opdrachten zitten dus. Alles kan, als er maar een wil is.
Is er al een 2de STORINGS MONTEUR GEWEEST?

Mocht je in de regio Arnhem wonen, stuur dan even een mail naar mij: [email protected]

Ellen F. uit H

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Ellen F. uit H »

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Hallo mede lotgenoten,

Hier een klacht vanuit het Brabantse Land waar het leven altijd goed is geweest, dit was totdat wij met UPC in zee gingen.
Sinds december 2004 hebben wij een pakket voor digitale telefonie en internet en toen is gauw genoeg de ellende begonnen.
Regelmatig geen telefoonverbinding en geen internet, je kunt de storing dus ook niet direct melden.
Klantenservice UPC zegt: je moet de klacht direct melden dan kunnen hun zien wat er aan de hand is, per mobiele telefoon ( extra kosten plus je beltegoed gaat eraan)of je meld je klacht via de buren (dan jaag je die dus op extra kosten, want je bent zo 10 minuten verder en je belt een 0900 nummer).
Wie moet dat betalen ??? Zoete Lieve Gerritje ........??
Wij zijn 25 jaar lang abonnee geweest bij KPN en nog nooit klachten gehad.
Dit is toch gewoon slecht, hier moeten de consumenten en de media toch iets tegen kunnen doen!!! Met z'n allen, met z'n allen!!
Hopelijk kan RADAR hier iets mee doen, om het nogmaals goed en duidelijk onder de aandacht bij de consumenten maar ook bij UPC te brengen. Want UPC heeft eigenlijk al jareneen slechte naam!!!
Wij willen bij UPC weggaan maar dat kan ook niet, we hebben een contract voor 1 jaar, maar ik vind dat een contract 2 kanten heeft jij moet aan een aantal eisen voldoen, maar UPC ook, ze moeten zorgen dat alles probleemloos werkt, anders vind ik dat je contractbreuk mag doen!!
Nou, genoeg ellende vanuit het Brabantse Land, afwachtend op een betere situatie.

Groetjes,

Ellen F. uit H :( :(

Gast

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Ellen.

Waarom ben je eigelijk met upc in zee gegaan als je al wist dat ze zo een slechte naam hebben.
Voor die paar centen voordeel welke ze je in het vooruitzicht stellen en waarvan in de practijk niks van klopt hoef je het echt niet te doen.
Ik heb alleen radio en tv van upc ze zullen van mij nooit niks anders krijgen, en zodra er voor mij eenalternatief hiervoor is hebben ze ook dat niet meer.

En inderdaad voor mij is het leven goed in het Brabantse land, ik zal dit goede leven dan ook nooit meer laten verpesten door upc

is ellen uit H misschien Hapert? :lol: dan zijn we bina buren :)

a uit b

koningsjpc
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:29

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door koningsjpc »

Ook ik ben er in getrapt, ook na het lezen van de diverse mailtjes in dit forum. Stom, stom.
Het beeld van digitale televisie is zeer goed in vergelijking met analoge televisie, echter diverse zenders geven een blokkerig, stilstaand beeld of zelf helemaal geen beeld, o.a. Rai Uno. Monteur langsgeweest, die de schuld geeft aan het weer. Onzin natuurlijk. Hij kan niets aan deze storing doen.
Digitale telefonie. Ik kan wel naar buiten bellen maar er kan niet naar mij gebeld worden. Helpdesk gebeld, eindeloos wachten en doorverbonden worden en uiteeindelijk bij de afdeling rekeningen!!!!!! terechtkomen. Opnieuw bellen, waarna de helpdeskmedewerker mededeelt, dat een collega terug zal bellen via mijn mobiele telefoon. Niet dus!!!!
Dit is eens maar nooi weer. Ik wacht nog heel even af. Als ik binnen 1 dag geen goede aansluitingen heb, goot ik de hele boel eruit, dus NOOIT meer UPC. Ze beloven veel, maar doen helaaml niets.

mack
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2005 00:04

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door mack »

echter diverse zenders geven een blokkerig, stilstaand beeld of zelf helemaal geen beeld, o.a. Rai Uno. Monteur langsgeweest, die de schuld geeft aan het weer.
Dat betekend dat jou binnenkomend signaal niet zo goed is. De kabel vanaf de hoofdaansluiting tot aan de DTVbox mag niet langer zijn dan zo'n 7 meter. Dit geld alleen bij een dikke C12 kabel. Dunne kabeltjes zullen storing geven.

Waarom heb je slecht analoog tv beeld? Waarnschijnlijk omdat de binnenhuis bekabeling van slechte kwaliteit is. Heb je 100% metalen connectoren gebruikt?
Is de afscherming overal goed.
....

blaat

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door blaat »

Nou zoals ik het lees mogen er een hoop monteurs eens wat lessen gaan volgen, dit valt me trouwens ook dagelijks op aan de aantal calls die over monteursafspraken gaan, maar dat terzijde.

Mack>> Wel bij de les blijven he. ;)
Het tijdelijk bevriezen van DTV zenders is bekend, daar zijn ze hard voor aan het werk om het op te lossen.
Verder zou koningsjpc even naar de helpdesk kunnen bellen en die kunnen dan weer een refresh init geven.

miek80

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door miek80 »

Ik heb 3 weken geleden een installatie-afspraak gemaakt voor digitale telefonie van UPC (we hebben al internet van UPC). De monteur zou dinsdag tussen 8 en 13 komen. Geen monteur. Heel de dag niet. Klantenservice gebeld (eerste het gratis nummer waar je de installatie-afspraak maakt, maar je moest natuurlijk bellen naar het 0900-nummer). Je krijgt 25 euro vergoed, maar okee, 6 uur thuis wachten kost ons veel meer dan 25 euro. De klantenservice zei dat er als de monteur niet komt opdagen een speciale procedure in werking wordt gezet en dat ze zouden zorgen dat er woensdag tussen 8 en 13 wel een monteur zou komen. Je raadt het al, weer geen monteur.
Weer klantenservice gebeld, tot 2 keer toe (en weer krijgen we 25 euro). Het zou uitgezocht worden en er zou weer via een andere afdeling een fax naar Cable1 worden gestuurd dat ze vandaag moeten installeren tussen 8 en 13. En ik zou teruggebeld worden. Ik ben nog niet terug gebeld en er is weer geen monteur geweest.
Vandaag weer 2 keer de klantenservice gebeld. De mevrouw die ik aan de lijn had zei dat ze helemaal niks voor me kon betekenen. Dat ze alleen een nieuwe afspraak kon maken. Dit is dus totaal iets anders dan wat de vorige 4 medewerkers van de klantenservice vertelden. Die van gisteren zou het met de supervisor opnemen. De mevrouw die ik vandaag aan de lijn had zei dat dat helemaal niet kan. Ik snap er helemaal niks meer van.
De mevrouw van de klantenservice heeft weer een notitie gemaakt over het feit dat er nu al 3 keer geen monteur is komen opdagen en ze zou proberen een afspraak te maken voor morgen.
Dit is toch eigenlijk te gek voor woorden?? Zo ga je toch niet met klanten om? Het lijkt mij dat je als opdrachtgever (UPC) niet accepteert als de onderaannemer (Cable1) tot 3 keer toe een klant laat zitten en dat je eist dat het opgelost wordt. Maar nee, zei de mevrouw van de klantenservice: zo werkt het niet...

Gast

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Gast »

Miek, dit is niet toevallig, dit is een voorteken!!! Annuleer het nu, zolang het nog kan!!

Gast

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Gast »

Inderdaad aangetekend opzeggen het produkt alsmede UPC/Chello voldoet niet naar u verwchtingen

mack
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2005 00:04

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door mack »

RO: Bedankt voor de snelle reactie !

Is het ook mogelijk om deze afdeling te bellen?

Ro
Nee deze afdeling kan je niet bereiken.
Maar het komt regelmatig voor dat alleen een chello account is aangemaakt, maar nog geen voip. Dus dat is voor mij (als installateur en storingsmonteur) erg vervelend.

ro
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 jan 2004 13:47

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door ro »

Sorry hoor ik ben maar een leek. Maar dat krijg ik inderdaad elke keer te horen. Wat bedoelen ze daar dan mee?
En is dat dan zo moeilijk om daar wel ,precies vandaag, 3 weken over te doen?
Ik vind het allemaal zo vaag.

Alvast bedankt

groetjes Ro

Gesloten