LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dexia onschuldig?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Miami_is_nice
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2005 20:03

Re: dexia onschuldig?

Ongelezen bericht door Miami_is_nice »

Aan allen, zowel gedupeerden als mensen die dik hebben verdiend.

Gedurende vele jaren volg ik dit onderwerp al, daar ik destijds ook een zogenaamd lucratief voorstel van DEXIA heb gekregen.

Ik ben er niet op ingegaan - ik vond het gebakken lucht ofwel luchtkastelen verkopen.

MAAR: wat was er gebeurd als de beurskrach niet had plaatsgevonden en velen "bergen geld" hadden verdiend door de enorme stijgingen van de aandelen.

Waren we dan terug gegaan naar DEXIA en hadden gezegd: hou de helft maar, ik heb al zoveel winst.

Hebben we ons destijds niet allemaal laten gek maken door de enorme winsten als gevolgd van de koersexplosies?? Wilden we hier niet allemaal van profiteren en met niks doen rijk worden??

Dat we mogelijk niet goed voorgelicht zijn, daar kan ik inkomen, dat vond ik zelf ook, ben namelijk verder gaan zoeken en vragen.
Er bestaat nog zoiets als "second opinion". Ook de reden dat ik niet ingestapt ben!!

Ik begrijp best dat mensen financieel aan de spreekwoordelijke grond zijn geraakt. Maar wees ook even eerlijk: waren we niet allemaal gefocussed op de koerswinsten - het kon niet op.

Maar er is nog altijd een spreekwoord dat zegt: schoenmaker blijf bij je leest. Dus als je geen verstand hebt van de aandelen markt, begeef je er dan ook niet op zonder een goede voorbereiding.

MAW: schuif niet alles in de schoenen van DEXIA - best mogelijk dat die hebben nagelaten een goede voorlichting te geven - maar kijk ook eens in de spiegel!! Deze verteld altijd de waarheid, ook al is die soms moeilijk te accepteren.

met vriendelijk groet en veel succes in "the battle"

een belegger die wel eens wat wint en ook wel eens wat verlies
maar dat is "part of the game"

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: dexia onschuldig?

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Victorie geloof me: ons huis wordt NOOIT geveild.

Je moet mij wel hebben vanavond. Wat heb ik je misdaan?
Wees in ieder geval dan een vent en post onder je eigen naam!

victorie
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 apr 2005 17:40

Re: dexia onschuldig?

Ongelezen bericht door victorie »

Misschien ben ik sinterklaas dus je huis is al geveild ?? Nu nog een onderdakje en je kunt weer verder :lol:

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: dexia onschuldig?

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Volgens mij kun jij niet LEZEN.
Ons huis wordt NOOIT geveild zei ik.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: dexia onschuldig?

Ongelezen bericht door trudy »

Negeren Janneke, verdwijnt de nieuwste forumverzieker vanzelf.

Of het is een oude onder een nieuwe naam. Ze moeten wat verzinnen om steeds terug te kunnen komen.

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: dexia onschuldig?

Ongelezen bericht door Kor S »

negeren janneke, geen letter meer voor zulken .
h.g kor

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: dexia onschuldig?

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Miemie niest,
is na lange tijd weer terug en weet nu waar het over gaat.
TJONGEJONGEJONGEJONGEJONGEJONGEJONGEJONGEJONGEJONGEJONGE.
Fantastisch wat is het hier plotseling licht.
Mijn scherm wordt er scherp van, Ik ben zeer onder de indruk.
En dan nog wel in Miammmiii samen met Fikkie, Wat een Bofkonten zeg.
Zucht, waren we allemaal maar zulke Schatgravers POTVERDORIE nog aan toe zeg, wat voel ik me nu toch weer een sul.

Ahh

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: dexia onschuldig?

Ongelezen bericht door Willems »

HOFFIE/ROB HOEGSTRA.
Jullie beide vroegen om bewijs. Ik weet niet in hoeverre jullie dit waardig
zijn. Echter ik hoop dat jullie het wel zal appreciëren, immers ik ben volop bezig met verdedigingswerk niet voor mij alleen, maar vermoedelijk ook voor meerdere, desalniettemin had ik mij even veel zoekwerk gekost om jullie te confronteren met harde feiten!
Ik twijfel er niet aan, voor jullie is het maar entertaiment, maar er zijn veel ernstige mensen hier op dit forum die belangstelling hebben om
voldoende te weten om te kunnen achterhalen wat er met hen aan de hand is, daarom had ik ook de moeite genomen om dit stuk naar boven te halen. Neem maar van mij aan, indien ik niet zeker ben, zwijg ik, maar bij jullie is precies anders om, hoe minder jullie weten, hoe harder jullie schreeuwen.

Uit: AME Research :http://ame.nl/ProduktDetail.asp?id=1174
Icieel onderzoek naar ICT ondernemingen & markten
Auteurs
Minister Zalm verzweeg Kamer KPN miljarden
Geslotenheid in machtscentrum triomfeert

Door Adriaan Meil
4 mrt 2003 - Macht corrumpeert. Geslotenheid triomfeert. Dat blijkt uit de reportage in NRC Handelsblad van zaterdag l maart 2003 die redacteuren Stephane Alonso en Joost Oranje schreven over de aandelenemissie van KPN in de herfst van 2001.
Uit de dossiers over de aandelenemissie van KPN in de herfst van 2001 blijkt dat minister Gerrit Zalm van Financiën en Premier Kok het niet nodig vonden om de Tweede Kamer vooraf te informeren over een toezegging om niet alleen 1,7 miljard dollar te investeren om het belang van de Staat in KPN op 34% te houden, maar ook nog eens 750 miljoen euro te investeren om het belang te vergroten naar 41%. Zij hebben wel informatieplicht, onder meer omdat de Staat een Gouden Aandeel in KPN heeft.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: dexia onschuldig?

Ongelezen bericht door Idaho »

Voordat er verder gereageerd wordt op Hoffie, kijk eerst eens naar zijn historie, het is gewoon een forumverslaafde die zo'n beetje op ieder onderwerp wat dit forum heeft, een beetje loopt te gallen.

Dus lekker laten gaan, wederom een idioot die geen moer te doen heeft en er genoegen in schept om bij anderen het bloed onder de nagels vandaan te halen.
Laatst gewijzigd door Idaho op 06 apr 2005 11:45, 2 keer totaal gewijzigd.

sannie
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 feb 2004 10:14

Re: dexia onschuldig?

Ongelezen bericht door sannie »

laat ze maar gaan deze onrust stokers,wij weten wel beter!!!we hebben al voor hetere vuren gestaan,gewoon negeren deze figuren,druipen vanzelf af!!

Gast

Re: dexia onschuldig?

Ongelezen bericht door Gast »

Het maakt toch weinig uit of een partner het wel wist of niet wist,het feit
is als Legio contracten verkoopt die onder de regels van HUURKOOP
vallen moet er dus door beide getekend worden.Als Legio dit nalaat
is dat hun fout en moet die door het vernietigen van contracten hersteld
worden.
Dit vinden wij een hele grove omdraaiing van de feiten: wij wisten niet dat cliënt getrouwd was, wij wisten niet dat het huwelijk zo slecht was dat iedereen zelf z'n financiële zaakjes aan het regelen was.
Als het geld van een gezamenlijke rekening afkwam gingen wij sowieso uit van toestemming.
Maar het is onze schuld natuurlijk.
Wat een projectie hier.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: dexia onschuldig?

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Als het geld van een gezamenlijke rekening afkwam gingen wij sowieso uit van toestemming.
En als het daar niet vanaf kwam, wat dan??

curacao
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 nov 2004 15:24

Re: dexia onschuldig?

Ongelezen bericht door curacao »

Eind maart een bericht van Dexia ontvangen dat ze eindelijk mijn aandelen gaan verkopen vanwege het achterwege blijven van betalingen. Maar ik heb mijn contract die sinds eind 2003 afliep opgezegd middels een standaardbrief van Dexia zelf. Daarin heb ik een passage aangebracht waarin ik aangeef dat alles onder voorbehoud van alle rechten geschied. Maar men wilde mijn opzegging niet accepteren omdat ik alleen hun standaard brief mag gebruiken en zonder wijzigingen door te voeren.

Maar in hun contract staat nergens aangegeven hoe het opzeggen moet geschieden.
Vanwege de achterstallige betalingen gaan ze mij ook bij de BKR melden.

Prima we will meet in court Dexia.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: dexia onschuldig?

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Mijn echtgenoot wist dat ik een contract had getekend, om een extra pensioentje op te bouwen, van het geld dat ik door een erfenis, van mijn
altijd zeer hardwerkende ouders had geërfd.
Mijn echtgenoot heeft dat contract nooit gezien, en ging er in vertrouwen van uit dat ik dat goed had geregeld, en dat er elke maand een bedrag van onze gezamelijke rekening werd afgeschreven maakte voor hem niets uit. Vertrouwen in elkaar bestaat ook nog in deze wereld.

Liefs Ad

toras
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 feb 2005 13:22

Re: dexia onschuldig?

Ongelezen bericht door toras »

Dexiabank,
Dat wat je verteld is nou juist de clou.Als jullie een financieel informatie-
pakket opstellen van een client moet je deze gegevens krijgen en daar je conclusies uittrekken om wel of niet tot de verkoop van contracten over te gaan.
Ik ben ervan overtuigd dat jullie nooit zo'n uitgebreid onderzoek hebben
gedaan, zeker bij mij niet.Dit is een grote vorm van het verwaarlozen
van de zorgplicht.Maar hoe kan je nou ook, als je ondeskundige call-
centerfiguren zulke ingrijpende contracten laat verkopen.Deskundigheid
ontbreekt bij jullie van alle kanten om van een duidelijke geschreven
informatie nog maar te zwijgen.Nee, Dexiabank mij kan je(en met mij
nog 700.00 geduperden) daarvan niet overtuigen.
Maar dit hele verhaal is al in diverse rechtbankuitspraken naar voren
gekomen en jullie hebben er niet 1 over dit punt gewonnen.[/b]

Gast

Re: dexia onschuldig?

Ongelezen bericht door Gast »

Wij hebben inderdaad niet zo'n onderzoek laten doen, dat hoefden wij ook niet want we verkochten 'kant en klaar'-producten. Als iemand al onderzoek had moeten doen dan waren het de 'deskundige bemiddelaars', maar dan moet je daar ook maar je geld halen.
Wel eerst ons betalen dan hoor!

Trouwens, de zorgplicht in deze is te vergelijken met het feit dat BMW of Mercedes iedereen die in hun auto's rijdt moet controleren op het rijbewijs.
Belachelijk de stelling omdraaien, daar betichten jullie ons van, maar kijk eens in de spiegel. Die miami-man had gelijk.

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: dexia onschuldig?

Ongelezen bericht door Julika »

Ik kan niet begrijpen dat jullie deze etterbak-dexiabank hier nog dulden
Zeker werd hij van Dexia ontslagen, omdat hij tot niets te gebruiken is.
Ik weet een goed adres voor hem namelijk het RIAGG. Daar kan hij
in behandeling gaan voor Schizofrenie


groetjes Julika

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: dexia onschuldig?

Ongelezen bericht door Math »

Even over de bemiddelingspoging,Waar staat het ergens zwart op wit en wie heeft gezegd dat Duisenberg niet de eegaleasers mee neemt in zijn poging en vooral waarom niet, waar zit het verschil in eegaleaser en een "normale leaser"?. En zou de rechtbank niet weten bij hun verzoek aan de advocaten om de rechtzaken stil te leggen i.a.v. de poging dat de eegaleasers niet mee doen, dan was dat toch vermeld door de rechtbanken.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: dexia onschuldig?

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Twentsche Courant/Tubantia 16 februari:
Okhuijsen ontkent dat Dexia iedere getrouwde leasebelegger die geen toestemming van de echtgeno(o)t(e) had, volledig tegemoet zal komen. ‘De Hoge Raad heeft op dit punt nog geen uitspraak gedaan. Haar oordeel is voor ons leidend.’
Okhuijsen is woordvoerder van Dexia.

toras
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 feb 2005 13:22

Re: dexia onschuldig?

Ongelezen bericht door toras »

dexiabank,
"kant en klare producten"koop je in een supermarkt en kosten hooguit
4 a 5 euro.Zijn ze niet goed gooi je ze weg en verlies je je geld.Dit zijn
kleine bedragen maar "kant en klare producten"van tonnen daar moet
wel iets meer gedaan worden aan onderzoek.Feit blijft dat je voor finan-
ciele zaken altijd onderzoek moet plegen als bankinstelling.Maar nog-
maals callcenterfiguren die de producten moesten verkopen dachten
alleen aan hun vette commissie en niet aan zorgvuldigheid.Als je dus
als bank durf te zeggen dat je ,zoals het gebeurd is met de verkoop
van jullie"pretproducten"normaal gegaan is dan twijfel ik zeker, maar dat had ik al, aan je deskundigheid en denk ik dat je zonder enige
kennis van jullie producten en werkwijze, ook behoort tot het rijtje van de zakkenvullers van het callcenter.
Uit je antwoorden blijkt dat jouw deskundigheid alleen bestaat uit het
verkopen van een "kant en klaarmaaltijd"en niet uit het deskundig en
met volledige voor-en nadelen van een beleggingsprodukt zoals aan-
delen.Maar goed meer hoef ik niet te zeggen als je alles leest op dit
forum.

Gesloten