Klopt, als je er ook nog de gezinssamenstelling bijgeeft, dan kan een controler dat. En een loodgieter ook, en een groenteboer, een verpleegster en zelfs jij. En allemaal misschien wel voor het eerst van hun leven, omdat ze daar beroepsmatig nooit mee te maken hebben, een controler mag al blij zijn als hij de totale loonkosten van een hele organisatie bij elkaar onder ogen krijgt. Kwestie van even de juiste tabellen opzoeken zoals je zelf al zegt, of even bij P&O binnen stappen en het gewoon even vragen.Als ik aan een controller het belangrijkste gegeven geef - nl. het Brutosalaris - kan HIJ/ZIJ aan de hand van bepaalde tabellen simpel en binnen 10 minuten voor mij uitrekenen wat het Netto Salaris is en zelfs de percentages aan inhoudingen.
Maar de conclusie die je er vervolgens uit trekt als iemand geen tijd uittrekt om dat voor jou te gaan doen, daarvan ontgaat de betekenis mij volledig. Je zou haast gaan denken dat jouw wereldbeeld zo beperkt is dat je denkt dat een controler een veredelde salarisadministrateur is, maar het zal toch niet zo zijn dat we hier tijd hebben zitten verspillen aan een discussie met iemand die zo ignorant is dat hij dit soort conclusies trekt?
Verder wil ik nog een keer een opmerking herhalen die ik al eens eerder heb geschreven. Het onderwerp in deze thread is mlm. Het maakt niet uit of een controler, verpleegster of vakkenvuller jouw prutsmarketing methodiekje op de pijnbank legt. Tegenstand weerleg je niet door pogingen de afzender in een kwaad daglicht te stellen, maar door adequaat met overtuigende en verifiëerbare argumenten de bezwaren te ontzenuwen.
Men zou haast gaan denken dat jij daar niet toe in staat bent, omdat je het alsmaar zoekt in het vakgebied van anderen...