LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eigen huis en stoppen met betalen

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
thazia
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 jul 2004 15:30

Eigen huis en stoppen met betalen

Ongelezen bericht door thazia »

Hallo,

Graag wil ik weten wat er gebeurt als ik stop met betalen, of mijn restschuld niet voldoet. Kan Dexia mij dan mijn huis uitzetten? Wat zijn de gevolgen?

Alvast bedankt!

saskia
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 dec 2003 17:49

Re: Eigen huis en stoppen met betalen

Ongelezen bericht door saskia »

Hoogste baas van Dexia heeft ooit gezegd dat ze niemand zijn huis uit zullen zetten.
Wat dat betreft kun je volgens mij dus rustig stoppen met betalen als je maar kunt aantonen dat je verder niet over spaartegoeden dan wel vermogen beschikt.

Saskia

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Eigen huis en stoppen met betalen

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Op deze vraag is al erg vaak antwoord gegeven, je bent zeker nieuw hier dus nog maar een keer.
Als je stopt met betalen gebeurt er in eerste instantie niets.
Na meestal maanden volgt na enige aanmamingen, een dreigbrief van een incassoburo.
Niets van aantrekken, want ze kunnen je niets doen zonder tussenkomst van de rechter. En al helemaal niet je huis uitzetten of zo.
Na soms meer dan een jaar volgt er dan een dagvaarding voor de rechter. Het is dan wel verstandig om een advocaat in te schakelen.
Hou er rekening mee dat dit wel een notering opleverd bij de BKR, en dat kan zeer lastig zijn als je nog iets wil lenen of een hypotheek nodig hebt.
Veel (gratis) informatie is te vinden via PAL Piet korenmans, overal te vinden op dit forum.

succes

Lfs Ad

Choucroute
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 okt 2003 08:43

Re: Eigen huis en stoppen met betalen

Ongelezen bericht door Choucroute »

Ook ik wil/moet stoppen met betalen aan Dexia, het beetje spaargeld wat we nog hadden is aan de Dexia betalingen opgegaan.
Wij hebben het inlegbedrag toendertijd ineens betaald, en van de 120 maanden rest schuld zijn er nu 64 betaald.

Wij hebben geen eigen huis en geen spaargeld meer.

Wij wonen in het buitenland, maar hebben nog steeds een bankrekening in Nederland lopen waarvan Dexia de bedragen afhaald.

Kan ik Dexia melden dat wij stoppen met betalen en een rode kaart sturen om de automatische incasso te stoppen ?

Choucroute

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Eigen huis en stoppen met betalen

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Choucroute

Metteen je bankrekening opheffen en zorgen dat je geen cent meer aan die boeven betaald.
Ze kunnen je helemaal niks maken. en zeker al niet als je niet meer in Nederland woont.
En vooral gaan kijken hoe je je geld terug kan vangen via de rechter.

Lfs Ad

Choucroute
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 okt 2003 08:43

Re: Eigen huis en stoppen met betalen

Ongelezen bericht door Choucroute »

Inmiddels zijn de betalingen aan Dexia gestopt en de bankrekening is opgeheven.
Ben nu wel benieuwd wanneer we iets van Dexia horen.

Heb echter geen idee hoe ik geld van Dexia terug kan krijgen.

Gesloten