LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gratis DECT-telefoon digitale telefonie

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mack
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2005 00:04

Re: Gratis DECT-telefoon digitale telefonie

Ongelezen bericht door mack »

nou ik heb de hele handel weer op laten halen, we waren in gesprek terwijl we niet thuis waren
Ik ken het...

osklivy

Re: Gratis DECT-telefoon digitale telefonie

Ongelezen bericht door osklivy »

Ik snap al de negatieve reactie's niet. Om te beginnen heeft telefoon via de kabel een uitstekende qualiteit, niets mis mee. Het is prachtig dat zowel de telefoon, tv en internet simpelweg door 1 kabel komt, een berg techniek waar best wat bij komt kijken. Ik heb, ondanks ook wat startproblemen met upc ,heel wat respect voor een bedrijf die zijn nek durft uit te steken om iets innovatiefs op de markt te brengen. Zonder hen zouden we nog steeds in het stenen tijdperk leven. En ja, tuurlijk gaat er wat fout maar zeuren is wel het meest eenvoudige, daar hoef je niet echt bij na te denken.

Nummerherkenning, FSK wordt voornamelijk in het buitenland gebruikt, waaronder duitsland, misschien even op ebay kijken. Veel toestellen kunnen ook beide aan.

KPN heeft het makkelijk praten, altijd een overheidsinstelling geweest dat van ons belastingsgeld netwerken heeft kunnen aanleggen en vooralsnog het volle pond laat betalen. Door bedrijven zoals UPC worden bedrijven als KPN wel beconcureerd en dat is gezond.

Als je in bent voor een leuk medium en je zit er niet mee een keertje geen telefoon te hebben dan moet je het zeker doen, anders gewoon wegblijven en bij het zeer stabiele KPN blijven.

Gast

Re: Gratis DECT-telefoon digitale telefonie

Ongelezen bericht door Gast »

Dat is leuk gezegd:
Als je in bent voor een leuk medium en je zit er niet mee een keertje geen telefoon te hebben dan moet je het zeker doen, anders gewoon wegblijven en bij het zeer stabiele KPN blijven.
Als UPC dat er ook bij vertelde als ze je die troep aansmeren dan was er inderdaad niks mis mee. Maar dat vertellen ze er niet bij...dat je zo 2 maanden zonder telefoon kan zitten.
Nee, ze verkopen je telefoon en dan moet je ook altijd kunnen bellen en gebeld kunnen worden.

Gast

Re: Gratis DECT-telefoon digitale telefonie

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi,

Kijk even bij www.telline.nl of in de UPC shops daar verkopen ze wel fsk telefoons.

Gr,
Piet

Gast

Re: Gratis DECT-telefoon digitale telefonie

Ongelezen bericht door Gast »

Maar waarom neem je een abonnement met nummer-herkenning (wordt als verkooppunt gebruikt: gratis nummer-weergave) maar leveren ze bij hun eigen product dus een telefoon die dit niet ondersteunt?? Zou toch wel iets netter zijn als die meegeleverde telefoon ook hun eigen mogleijkheden aan zou kunnen? IN ieder geval wel zo logisch.
Oh ja! Ik zag ook nog in de nieuwe advertentie-campagne dat er nu een ander toestel afgebeeld is en dat er dan in kleine lettertjes onder staat dat het geleverde toestel af kan wijken van de afbeelding. Weer een nieuwe truc!

yfel

Re: Gratis DECT-telefoon digitale telefonie

Ongelezen bericht door yfel »

niet helemaal waar.
UPC levert bij uitzondering, hiermee bedoel ik bij gebrek aan levering van de Siemens A100, een andere telefoon aan de monteurs aan.
Dit is namelijk de Siemens A140.
Meer uitgebreidere telefoon, met nummerherkenning en meer.

Ik lees vaak dat argument dat het raar is dat de A100 geen nummerherkenning ondersteund.
Moet ik zeggen " een gegeven paard niet in de bek kijken? " of moet ik zeggen " UPC levert de telefoons zodat de klant, mocht de instalatie het toelaten, de klant gelijk uit kan bellen met de digitale telefonie en niet hoeft te wachten tot KPN de boel heeft overgezet?"
Kan afhankelijk van je abo toch weer schelen.

toegegeven, de A100 is de 'standaart' telefoon die monteurs uitdelen.

wil ik nog even 1 dingetje aan toevoegen, in veel ( bijna alle ) regio's instaleert UPC niet zelf.Dit gebeurt door aannemers welke strenge regels mee moeten geven aan hun monteurs.Deze krijgen dus ook de telefoons mee die UPC ze levert.

groetjes
bs
( btw, ik ben geen UPC maar een kameraat van me werkt voor een aannemer die instaleert.Ik wil het niet persee voor UPC opnemen, maar wou even deze info kwijt )

Gast

Re: Gratis DECT-telefoon digitale telefonie

Ongelezen bericht door Gast »

Nog even een korte reactie hierop... Lees het allereerste bericht en je ziet dat juist het (lees: mijn) eerste probleem was dat de telefoon pas opgestuurd wordt (dus NIET door de monteur achtergelaten wordt) na afloop van de try-and-buy-periode. En tuurlijk is het zo dat je een gegeven paard niet in de bek moet kijken maar een beetje meer eerlijkheid/duidelijkheid van UPC zou ook wel op zijn plaats zijn en een hoop ergernissen kunnen voorkomen van de mensen t.o.v. UPC....

Father

Re: Gratis DECT-telefoon digitale telefonie

Ongelezen bericht door Father »

Misschien heb ik er niet goed aan gedaan om:
-de forum te lezen;
- UPC telefonie te nemen.
Ik ben tevreden over mijn Chello internet aansluiting, ook storingen door mijn eigen schuld weten ze adequaat af te handelen. Echter, ik heb nu wel een telefonie aansluiting maar geen telefoon. Deze krijg ik nog, omdat ik geen eigen tel. heb krijg ik deze eerder dan na de try periode. Dit was wel een aantal weken geleden, als ik mijn telefoon pas na de try periode krijg valt er niks meer te try-en. Misschien dan toch maar weer opzeggen. :?:

Gast

Re: Gratis DECT-telefoon digitale telefonie

Ongelezen bericht door Gast »

wij hadden ook veel problemen met geen ontvangst
Steeds weer die modem resetten en dan doet hij het weer
laatst deed mijn vrouw de stekker van de telefoon eruit (220 v) en toen deed hij het ook weer. Later opnieuw met de telefoon geprobeert en storing was weer weg
Toen nieuwe telefoon aangesloten (eerst philips (met nummerweergave), nu die siemens (dus geen nummerweergave) en de problemen zijn nu verdwenen.

Het kan dus ook aan de aangesloten telefoon liggen

Gesloten