LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] [b]Wel of niet doen?[/b]
-
[b]Wel of niet doen?[/b]
Moet je het nu wel of juist niet doen? Er zijn talloze organisatieds die dieren uit het buitenland vandaan halen omdat ze daar geen leven hebben.
Maar is het naar Nederland halen van deze dieren een goede oplossing? Er zijn toch ook nog genoeg dieren in asielen die een goed tehuis zoeken.
Of is het beter om dieren in het land van herkomst te helpen met bijvoorbeeld sterilisaties? Kortom een dier uit het buitenland halen is dat een goede oplossing tegen het buitenlandse dierenleed?
Daarom hierbij ook een enquete die hopenlijk een beeld geeft hoe we erover denken.
Een voorbeeld van een organisatie die al een aantal jaren werkzaam is en ter plekke dieren helpt is Dierenhulp Venezuela. bezoek maar een die site www.dierenhulp.nl
Ben benieuwd naar de uitkomst, hoe dierenvrienden hier over denken.
Maar is het naar Nederland halen van deze dieren een goede oplossing? Er zijn toch ook nog genoeg dieren in asielen die een goed tehuis zoeken.
Of is het beter om dieren in het land van herkomst te helpen met bijvoorbeeld sterilisaties? Kortom een dier uit het buitenland halen is dat een goede oplossing tegen het buitenlandse dierenleed?
Daarom hierbij ook een enquete die hopenlijk een beeld geeft hoe we erover denken.
Een voorbeeld van een organisatie die al een aantal jaren werkzaam is en ter plekke dieren helpt is Dierenhulp Venezuela. bezoek maar een die site www.dierenhulp.nl
Ben benieuwd naar de uitkomst, hoe dierenvrienden hier over denken.
Re: [b]Wel of niet doen?[/b]
er is hier ergens al een topic over honden opvang uit het buitenland zou je even moeten zoeken. daar staat best veel in dus wie weet heb je daar wat aan
gaat wetgeving Europa & Dieren ook niet perongeluk hier over?
Je zou alle honden die ergens een slecht bestaan hebben wel hier naar toe willen halen, ze mogen ook allemaal bij mij in de achtertuin leven, maar of de Wereld zich dan gaat beteren? Ik denk het niet.
Het is dus geen optie, misschien doneren aan een stichting die o.a. zwerfhonden steriliseren?
Het is dus geen optie, misschien doneren aan een stichting die o.a. zwerfhonden steriliseren?
ik wil er hier ook best een aantal opnemen
maar op een gegeven moment zal mijn tuin te klein worden terwijl de wantoestanden in spanje of weet ik het waar gewoon doorgaan
het zal hun een worst wezen of wij nederlanders hun honden naar nederland halen ze gaan gewoon door met opeten uitbuiten en mishandelingen
een wet die mishandeling strafbaar maakt zou een betere oplossing zijn
maar op een gegeven moment zal mijn tuin te klein worden terwijl de wantoestanden in spanje of weet ik het waar gewoon doorgaan
het zal hun een worst wezen of wij nederlanders hun honden naar nederland halen ze gaan gewoon door met opeten uitbuiten en mishandelingen
een wet die mishandeling strafbaar maakt zou een betere oplossing zijn
niet naar Nederland halen!
jij redt daar een hond, en de baas schaft meteen een nieuwe hond aan en als die niet meer voldoet dumpt hij hem, wij redden hem, en hij koopt weer een andere.
misschien moeten ze eens hondenbelasting gaan heffen ofzo.
kijken wie er dan allemaal nog honden aanschaft (en dumpt).
jij redt daar een hond, en de baas schaft meteen een nieuwe hond aan en als die niet meer voldoet dumpt hij hem, wij redden hem, en hij koopt weer een andere.
misschien moeten ze eens hondenbelasting gaan heffen ofzo.
kijken wie er dan allemaal nog honden aanschaft (en dumpt).
Ik vind hollanders dus gewoon raar. ben er zelf een, dus ben zelf ook raar.
Maar in het buitenland op vakantie en daar dan eventjes de goede fee uit gaan hangen.
Er zijn toch ook hollanders die een hondenkennel beginnen in spanje.
Ik vind het kromme tenen werk. plaatsvervangende schaamte krijg ik er van.
Het bemoeien met een ander land.
Er is over heel de wereld zo'n dierenleed, mensenleed, natuurleed.
Maar begin aub in je eigen buurt.
Wij groeien anders op als hen.
andere kijk op zaken.
Adopteren van buitenlandse kinderen terwijl hier kinderen schreeuwen om een normale opvoeding.
Zwerfhonden en katten in het buitenland zullen er altijd zijn.
Omdat de cultuur daar anders is.
Mensen hou je eigen stoepje schoon!
Maar in het buitenland op vakantie en daar dan eventjes de goede fee uit gaan hangen.
Er zijn toch ook hollanders die een hondenkennel beginnen in spanje.
Ik vind het kromme tenen werk. plaatsvervangende schaamte krijg ik er van.
Het bemoeien met een ander land.
Er is over heel de wereld zo'n dierenleed, mensenleed, natuurleed.
Maar begin aub in je eigen buurt.
Wij groeien anders op als hen.
andere kijk op zaken.
Adopteren van buitenlandse kinderen terwijl hier kinderen schreeuwen om een normale opvoeding.
Zwerfhonden en katten in het buitenland zullen er altijd zijn.
Omdat de cultuur daar anders is.
Mensen hou je eigen stoepje schoon!
En wat dachten jullie van uitheemse ziektes en parasieten die je met die dieren naar ons land haalt?
Vorig jaar is er al groot alarm geslagen omdat er hier teken voor kwamen die normaal alleen rond het middelandse zee gebied leven. En deze teken geven een vreselijke ziekte af als ze op je huisdier komen.
Het is zeker erg zielig voor die dieren daar. Maar onze asiels zitten verdorie ook overvol. Als er nou geen hond te krijgen was uit het asiel, dan ga je verder kijken, maar dan nog vind ik het onjuist ivm met vreemde ziektes.
Vorig jaar is er al groot alarm geslagen omdat er hier teken voor kwamen die normaal alleen rond het middelandse zee gebied leven. En deze teken geven een vreselijke ziekte af als ze op je huisdier komen.
Het is zeker erg zielig voor die dieren daar. Maar onze asiels zitten verdorie ook overvol. Als er nou geen hond te krijgen was uit het asiel, dan ga je verder kijken, maar dan nog vind ik het onjuist ivm met vreemde ziektes.
En niet alleen die ziektes. Ik vind het heel goed, maar kijk een hoe vol asiels hier zitten? Overvol. Er zijn altijd dingen die opgelost moeten worden net als de hondenrennen en het ophangen, maar hier is al een overvloed aan honden en katten in de asiels. Ik zal de mensen die het wel doen ook niks kwalijk nemen, maar als iemand er aan zit te denken zal ik het wel zeggen.
zo, hier kan je discuseren over het wel of niet helpen van de buitenlandse huisdieren, daar heb je de frolic topic niet voor nodig.
Zolang er hier asielen vol zitten met dieren die hulp en een thuis nodig hebben vind ik het hypocriet om hulp (bemoeizucht) in het buitenland op te dringen. Pas als we hier de zaken goed voor elkaar hebben en er geen wantoestanden meer bestaan is inmenging in de vorm van advies en het opzetten van structurele hulp een goede zaak. De dieren hoeven dan ook niet meer uit de landen van herkomst te worden gehaald.
Groetjes,
Marianna
Groetjes,
Marianna
gelukkig is dat jou mening ik vang wel dat soort hondjes op
Ieder zijn mening
Voor mij geld, eerst mijn eigen stoep schoon voor ik die van de buren aan ga pakken.
Groetjes,
Marianna
Voor mij geld, eerst mijn eigen stoep schoon voor ik die van de buren aan ga pakken.
Groetjes,
Marianna
Kan het niet gewoon allebei?????
Er zijn mensen die zich inzetten voor dierenleed in het buitenland en ook mensen die dat doen hier in eigen land of beide.
Het een sluit toch het ander niet uit?
Er zijn mensen die zich inzetten voor dierenleed in het buitenland en ook mensen die dat doen hier in eigen land of beide.
Het een sluit toch het ander niet uit?
Helaas zal een aantal van de honden uit het buitenland na verloop van tijd ook weer in het overvolle asiel terecht komen en zo nog een trauma eroverheen krijgen. Het moeizaam opgebouwde vertrouwen krijgt een nieuwe opdonder en de dieren zijn de dupe.
Juist omdat er al zoveel honden zijn die op herplaatsing en een goed thuis wachten hier in onze eigen omgeving, denk ik dat het beter is deze dieren eerst onder te brengen en vooral (een deel) de mensheid opnieuw op te voeden en bij te brengen dat een dier voor het leven \ou moeten worden genomen.
Mijn hond was bijna 5 toen ze bij mij kwam wonen. Vorige eigenaren, vrouw wilde altijd al een Rottweiler pupje en heeft de man suf gezeurd. Hond kwam er maar was een bron van ruzie en iritatie voor de man. Stel is uit elkaar geweest, gaat weer samen als er een baby op komst is. Tot het kindje een half jaar was zijn beide aan het eikelen geweest en toen is onder het mom van allergie een ander thuis voor de hond gezocht.
Deze mensen hebben er nog moeite voor gedaan voor de hond een nieuw thuis te zoeken, al te vaak worden honden bij het asiel gedumpt en in vakantietijd gebeurd het nog steeds dat de dieren zomaar ergens aan een boom worden gebonden en achtergelaten.
Voor de honden en andere dieren in het buitenland is het intriest zoals ze vaak gehouden worden of rondzwervend zelf hun kostje bij elkaar moeten schrapen en ik ben er zeker voor dat de dieren geholpen worden, maar om ze dan hierheen te halen gaat verder en is naar mijn mening gewoon het vergroten van overschot en teveel wat hier al bestaat.
Groetjes,
Marianna
Juist omdat er al zoveel honden zijn die op herplaatsing en een goed thuis wachten hier in onze eigen omgeving, denk ik dat het beter is deze dieren eerst onder te brengen en vooral (een deel) de mensheid opnieuw op te voeden en bij te brengen dat een dier voor het leven \ou moeten worden genomen.
Mijn hond was bijna 5 toen ze bij mij kwam wonen. Vorige eigenaren, vrouw wilde altijd al een Rottweiler pupje en heeft de man suf gezeurd. Hond kwam er maar was een bron van ruzie en iritatie voor de man. Stel is uit elkaar geweest, gaat weer samen als er een baby op komst is. Tot het kindje een half jaar was zijn beide aan het eikelen geweest en toen is onder het mom van allergie een ander thuis voor de hond gezocht.
Deze mensen hebben er nog moeite voor gedaan voor de hond een nieuw thuis te zoeken, al te vaak worden honden bij het asiel gedumpt en in vakantietijd gebeurd het nog steeds dat de dieren zomaar ergens aan een boom worden gebonden en achtergelaten.
Voor de honden en andere dieren in het buitenland is het intriest zoals ze vaak gehouden worden of rondzwervend zelf hun kostje bij elkaar moeten schrapen en ik ben er zeker voor dat de dieren geholpen worden, maar om ze dan hierheen te halen gaat verder en is naar mijn mening gewoon het vergroten van overschot en teveel wat hier al bestaat.
Groetjes,
Marianna
Wie zegt er dat de honden uit het buitenland naar verloop van tijd ook in het asiel komen? Ik denk dat er beter na is gedacht over een hond uit het buitenland opnemen, dan dat je op zaterdagmiddag naar het asiel gaat, een grappig hondje ziet, en koopt.
Wel of niet doen?
Dieren hebben hulp nodig, dat staat vast. Maar is het dan niet beter om die hulp te geven in de landen zelf?
Zou je dan niet de verantwoording daar moeten neerleggen?
Ofwel help de dieren daar door te castreren of steriliseren. Een heel goed voorbeeld is de organisatie Stichting Dierenhulp Venezuela waar ik al lang donateur van ben. Ik heb in de landen zelf gezien wat men doet. Met castreert de dieren en zo voorkom je dat er nog meer dieren komen. Die straks ook weer hulp nodig hebben. Naar Nederland halen is niet de oplossing vind ik. Steriliseren wel.
En dan zijn er ook nog tal van malafiede personen die grof verdienen aan die dieren. Marktplaats staat er vol mee. Gewoon schandalig. Je zakken vullen over de rug van dieren. Maar ja mensen die dat doen blijven er toch.
Surf ook maar eens naar www.dierenhulp.nl dan ziet een ieder wat ik bedoel. Helpen kan op vele manieren, zowel goed als minder goed.
www.dierenhulp.nl
Dat is mijn mening althans.
Dieren hebben hulp nodig, dat staat vast. Maar is het dan niet beter om die hulp te geven in de landen zelf?
Zou je dan niet de verantwoording daar moeten neerleggen?
Ofwel help de dieren daar door te castreren of steriliseren. Een heel goed voorbeeld is de organisatie Stichting Dierenhulp Venezuela waar ik al lang donateur van ben. Ik heb in de landen zelf gezien wat men doet. Met castreert de dieren en zo voorkom je dat er nog meer dieren komen. Die straks ook weer hulp nodig hebben. Naar Nederland halen is niet de oplossing vind ik. Steriliseren wel.
En dan zijn er ook nog tal van malafiede personen die grof verdienen aan die dieren. Marktplaats staat er vol mee. Gewoon schandalig. Je zakken vullen over de rug van dieren. Maar ja mensen die dat doen blijven er toch.
Surf ook maar eens naar www.dierenhulp.nl dan ziet een ieder wat ik bedoel. Helpen kan op vele manieren, zowel goed als minder goed.
www.dierenhulp.nl
Dat is mijn mening althans.
daar word al geholpen door castratie en dergelijke want sommige honden komen niet eens in aanmerking om geplaatst te worden
Het daar aanpakken van het probleem zou ik ook liever zien dan het naar Nederland halen. Je lost er namelijk niets mee op.