LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Durion

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
lammert

Re: Durion

Ongelezen bericht door lammert »

Ovide, een goede raad
Noteer alle gesprekken en doe zoveel mogelijk op papier of via email
Dan heb je straks bij de geschillencommissie een betere positie
Dat dit geen onzin is kun je lezen op
http://www.dse.nl/~lammert/
en dan het item over energiebedrijf.com (=Evolta=Durion)
Sterkte

fransh

Re: Durion

Ongelezen bericht door fransh »

Aangigte doen is allemaal wel leuk als er iets mee zou gebeuren. Ik kan je nu al vertellen (uit eigen ervaringen) dat het gewoon bij de politie blijft liggen. Ze noteren alles maar doen er vervolgens niets mee!!

Je kan het incassoburo wel de wind van voren geven maar die man of vrouw kan daar niets mee. Die komt n.l. in opdracht van..... Het zal hem of haar een worst wezen, hij of zij komt alleen maar beslag leggen de reden is voor hem of haar niet interessant.

ellende

Re: Durion

Ongelezen bericht door ellende »

Mijn vriend kreeg ineens een brief van zijn vorige energie leverancier dat hij was over gestapt naar durion. en dat terwijl hij nooit iets heeft getekend!!! Hij heeft alleen een keer hun website bezocht verder niets geen handtekening niks Hij kwam er pas achter toen hij een brief kreeg van zijn vorige energieleverancier dat hij was overgestapt! Hij kon het "kontrakt" bij durion binnen een bepaalde termijn opzeggen, maar hij wist niet eens dat hij over was gezet dus die termijn was allang verstreken. Hij heeft nog niks geen kontrakt of iets dan ook gezien van durion, ik vraag me af hoe het kan en hoe ze het van zijn bank kunnen afschrijven terwijl hij geen toestemming heeft gegeven!! Wij zijn boos.

Nog een gedupeerde

Re: Durion

Ongelezen bericht door Nog een gedupeerde »

Hallo,

Ik kan wel janken...
Wij zijn er vorig jaar met 2 benen ingestonken... overgegaan op Durion.
Elke Euro die we kunnen besparen is meegenomen!!..
Vriendelijke meneer aan de telefoon ... die voorschotelde dat het allemaal vééééél goedkoper kan!!.. en dat bleek toen hij het maandebedrag noemde.
Zonder met mijn ogen te knipperen ben ik met ze in zee gegaan.. kontraktje teruggestuurd en Hoppa...ik was veel goedkoper uit!!.

JAAAA BIJNA!!!!....

We kregen de afrekening.. 776,69 BIJBETALEN... dit word binnen 14 dagen van uw rekening afgeschreven.
Ik bellen!!...

Ik kreeg het advies om direkt een brief te schrijven om een betalingsregeling aan te vragen.

Dat bedrag van die meneer toendertijd aan de telefoon noemde.. dat klopte wel.. maar dan moest je niets verbruiken.. dan moest je dat betalen.

En natuurlijk was het een onwijs stuk goedkoper, mensen vroegen aan mij.. ging er dan geen belletje rinkelen... Nou nee.. blond misschien maar zo blij dat ik zo weinig moest betalen.

De brief direkt op de bus, 14 dagen later HOPPA.. bedrag van mijn rekening.. (dat ik overigens direkt heb teruggehaald).

Nu krijg ik vandaag de betalingsregeling in handen..
4 termijnen van 194,17 ingaande 15 april, automatische incasso.
Lukt de afschrijving niet!!, dan word het direkt overgedragen aan een incasso-bureau met alle gevolgen van dien.

Nou.. dan ligt mijn betalingsregeling dus bij het incassobureau want ik kan het gewoon niet betalen.

Ik heb boos, en zeer verdrietig telefonisch kontakt opgenomen met het hele verhaal.. dat ik wel wist dat ik het moest betalen, heb het verbruikt enzenz.. maar kan het niet in 7 x.. 100 euro.. (is al veel .. maar goed)..

Nou... jammer.. maar Durion vertelde mij.. Mevrouw wij zijn geen bank, u moet betalen.. BASTA!!!..
Zo niet...----> Incassobureau...

Nou afwachten wat het gaat worden.. ik weet het even niet meer!!

Fransh

Re: Durion

Ongelezen bericht door Fransh »

Het heeft niets met blond te maken, als ik je daarmee gerust kan stellen. Zo zijn er meer mensen in gestonken hoor, ik ook.Ik ben al vanaf Januari bezig om van Durion af te komen maar het lukt gewoon niet en toen kreeg ik ook ineens een afrekening. Ik heb alles wat met Durion te maken heeft laten blokeren zodat er niets afgeschreven kan worden en ik heb gelijk maar weet eens een brief gestuurd naar die criminelen, waar ik nog steeds niets van gehoord heb. Tot mijn grote verbazing kreeg ik vandaag wel post van Durion. Neeeee geen antwoord op mijn schrijven maar om te vertellen dat ze Oxxio geworden zijn. Er zat ook gelijk een foldertje met de voorwaarden in. Zijn ze dom dan!!! Ik wacht nu op het incassoburo.

Fransh

Re: Durion

Ongelezen bericht door Fransh »

Oh ja je moet dit ook even mailen aan de stichting geschillencommissie voor consumentenzaken (SGC). Schrijf je hele verhaal en je krijgt heel snel antwoord hoe te handelen. www.sgc.nl Je kan ook bellen 0703105310. Veeeeeeel succes.

ipopipo

Re: Durion

Ongelezen bericht door ipopipo »

jaja, en de heren van oxxio willen medio 2005 naar de beurs AHA!
(...en graag het product naar het buitenland brengen, ik hoop t niet voor al die buitenlanders)
Vandaar dat ik al 10 maanden bezig ben om op te zeggen. Veel klanten = veel geld op de beurs!!!
O-P-L-I-C-H-T-E-R-S

fransh

Re: Durion

Ongelezen bericht door fransh »

Je kan niet eens een klachtenformulier insturen naar de geschillencommissie want Durion is geen lid van Energiened en ze staan ook nergens geregistreerd. Is dat lekker dan??!! Er staat wel een bezoekadres op www.energiened.nl van Oxxio, wat verdacht veel op dat van Durion lijkt. Misschien een idee voor iemand die er echt niet uitkomt.

gerritje

Re: Durion

Ongelezen bericht door gerritje »

Troost je Fransh

Ze zijn wel degelijk lid van EnergieNed
Dus gewoon inzetten die procedure
en ja
Durion=Evolta=energiebedrijf.com =Oxxio geworden
Maar het blijft dezelfde boevenbende op dezelfde plaats

Ik dacht gelijk aan het spreekwoord
"Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding."

fransh

Re: Durion

Ongelezen bericht door fransh »

Okeeee dan Gerritje. Ja, ik zag ze nergens staan. Nou dan ga ik weer door met de procedure.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Durion

Ongelezen bericht door Inter »

Durion=Evolta=energiebedrijf.com =Oxxio geworden
Maar het blijft dezelfde boevenbende op dezelfde plaats
Durion is Oxxio geworden staat er dan ook op http://www.durion.nl/ en je wordt gelijk automatisch doorgelinkt .
Maken nu weer veel reclame op de TV.
Wist dit niet eens .Dacht een nieuwe energiebedrijf tot ik maar eens bij google ging zoeken.

Dit zal nog wel een staartje krijgen want DTe zegt al dat voor deze naam geen vergunning is geven.Ook dat ze moeten zeggen dat het geen nieuw energiebedrijf is.

gerritje

Re: Durion

Ongelezen bericht door gerritje »

Hoezo lef hebben???

Durion/Oxxio is de bemoeienis van DTE intussen zat en dreigt met een gang naar de rechter. ''De uitlatingen van de DTE schetsen een verkeerd beeld van de situatie,'' zegt directeur Erik de Heus van Durion/Oxxio. ''Dit leidt ertoe dat direct schade wordt toegebracht aan onze nieuwe naam. Daarom eisen wij een rectificatie.''

Je moet toch maar durven!!!

Kat

Re: Durion

Ongelezen bericht door Kat »

Er was eens een boevenbende die Durion / Oxxio heette. Ze dachten dat ze de perfecte oplichtingstruc hadden ontdekt. Alleen vergaten ze dat Radar ze op de hielen zat net als de DTE.

Aan het einde van het sprookje kwam er een olifant en die blies het sprookje uit.

Boek gesloten

:D :D :D :D :D :D

Grimm

Re: Durion

Ongelezen bericht door Grimm »

Heel lang geleden, was er eens een meisje, ze had geen werk, toen kwam er een telefoontje, of ze niet voor een nieuw bedrijfje groene stroom wilde verkopen.
Ach dacht, het meisje, waarom niet ? Groene stroom is tenslotte goed voor het milieu.
En vol goede moed ging ze aan de slag. Toen kwam ze erachter dat het nieuwe bedrijfje helemaal niet zo nieuw, was, maar eerder een doorgestart ander bedrijfje.
Het meisje, was erg vriendelijk tegen de mogelijke klanten, te vriendelijk bleek later, het moest aggressiever, anders raakte het meisje haar baan kwijt.
Het meisje heeft het nog een paar weken geprobeerd , maar ze te lief.
Nu zit het meisje thuis, werkeloos, maar ze hoeft tenminste geen mensen meer te bedonderen.

Grimm

Re: Durion

Ongelezen bericht door Grimm »

Durion stampt met 7 mijlslaarzen, dwars door de wil van mogelijke klanten, en is dus eigenlijk een Schone Oplichter.
Durionroosje.
Beter 10 Durions in de lucht dan 1 in huis.
De nieuwe kleren van de keizer.
Durion-steel-tje (durion besteelt je)
Durion en de 40 rovers.

lammert

Re: Durion

Ongelezen bericht door lammert »

Ik vind dit meer het sprookje van de wolf en de zeven geitjes.

Deze probeerde ook zichzelf (durion-evolta-energiebedrijf.com)te vermommen (oxxio).
Uiteindelijk belandde hij op de bodem van de put met een paar stenen ( forums + Dte) in zijn maag.

Laten we nog meer stenen zoeken om deze wolf in schaapskleren in de put te laten zitten....

juliet

Re: Durion

Ongelezen bericht door juliet »

Ja ze naaien ons waar we bijstaan.

Zojuist geprobeerd om hun emailaders te krijgen, geven ze niet!!!!!
Je kunt alleen via hun website met hen in contact komen, zouden ze het spuugzat zijn, al die emails van boze klanten!!!!!!!!!

Hanteren ook eigen opzegtermijn, Mensen kijk uit!

Toen ik in mei 2003 klant werd, heeft Evolta problemen gekregen met faillissement van XYenergy. Dit heeft enkele maanden geduurd.

Ik heb mijn contract opgezegd, maar dat gaat pas in augustus 2005 in??????????. Kennelijk is mijn abonnement nadat de problemen met XYenergy waren opgelost opnieuw ingegaan, anders kan ik het niet verklaren.
Als ik hen probeer uit te leggen dat ik klant ben vanaf 13-05-2003 en een maand opzegtijd hanteer, ik dus in mei 2005 van ze af zou zijn, niet dus, pas 24-08-2005?????????

Wie kan dit verklaren.
Pas dus op nu ze van evolta en al die anderen OXXIO zijn geworden, dat jullie niet hetzelfde gebeurd!!!!

Snap echt niet dat het ministerie dit allemaal toelaat

harrie112
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 dec 2004 16:13

Re: Durion

Ongelezen bericht door harrie112 »

Hallo Juliet, Als een bedrijf een ander bedrijf overneemt moet ze ook de verplichtingen en lasten overnemen. Als je geen nieuw contract hebt getekend met een nieuwe ingangsdatum dan kun je de oude datum blijven hanteren. Stoppen met betalen na einde contract maar je wel bijtijds aanmelden bij een betrouwbare leverancier.
Zolang je niet bij een ander zit mogen ze wel blijven incasseren!
Dien een klacht in bij de SGC als ze halsstarrig blijven.
Lees eerst goed je huidige contract door.
Kijk even onder Energiebedrijf.com naar commentaar van Lammert.
Volhouden!

Wil445

Re: Durion

Ongelezen bericht door Wil445 »

Vergeet niet ZELF op te zeggen bij durion/oxxio/evolta enz.. want noemaal gesproken kan je via je nieuwe leverancier de opzegging laten doen.... echter bij bovengenoemd bedrijf krijgt in ieder geval essent geen toegang om op te zeggen....

Dit grapje resulteert erin dat ik weer een jaar aan deze boeven vast zit......... :(

Jan van G

Re: Durion

Ongelezen bericht door Jan van G »

Boevenbende bij Durion.
Mijn ouders van tegen de 70 telefonisch een contract aangesmeerd.
Welke ze overigens nooit hebben mogen ontvangen.
Na lang heen en weer bellen en schrijven eindelijk weer op kunnen zeggen.
Blijven vervolgens geld van de rekening afschrijven.
Mijn ouders hebben vervolgens de rekening laten blokkeren.
Worden nu weer bedreigd door incasso buro welke dreigen met het afsluiten van de stroom terwijl Eneco deze levert ondanks dat er een
schriftelijke opzegging is ontvangen van Durion.......
Nu maar weer wachten tot het incasso buro aan gaat bellen.

Gesloten