LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] upc telefonie ergernis

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mack
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2005 00:04

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door mack »

Tja. er is een belangrijk order-account systeem die een beetje overvol zit. Daardoor ontstaan er fouten in het systeem van UPC en die kan alleen een kleine bepaalde afdeling oplossen. Echter allemaal met de hand (eh muis).

ro
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 jan 2004 13:47

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door ro »

O ok nou dan weet ik tenminste wat meer.
Heel erg bedankt.

Het is toch eigenlijk van de gekke dat je via een forum antwoord krijgt op je vragen i.p.v. de helpdesk.

Ro

Eucalypta

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Eucalypta »

Tussen mij en UPC dreigde het ook volledig mis te gaan. Twee keer een monteur niet op komen dagen :evil: Aan de telefoon, mensen aan wie ik alles 100 X moest uitleggen na 100 X te zijn doorverbonden :cry:

Maar na een email te hebben gezonden waarin ik mijn klacht duidelijk kenbaar had gemaakt. Kreeg ik een excuusbrief waarin mij werd verteld dat ik 2 X € 25,00+ € 49.95 op mijn girorekening gestord zou worden. Die €25,00 voor de monteurs die niet op waren komen dagen en ik kreeg één maand gratis abonnement aangeboden. Dit geld stond een paar dagen netjes op mijn rekening. De monteur is gekomen en heeft alles netjes voor mekaar gemaakt.

Dus UPC heeft het bij mij toch netjes opgelost :)

Fouten kunnen gemaakt wordenmaar los het dan ook op en dat deden ze :D

Groetjes Eucalypta

Ronaldm

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Ronaldm »

Ik heb sinds 1999 internet van UPC, eigenlijk nooit problemen gehad, hoewel ik het de laatste weken soms wat traag vind 's avonds... maar goed...

Telefonie van UPC kan ik verder niet over oordelen.

De helpdesk is trouwens gewoon een extern call centre, die nauwelijks echt iets kan betekenen voor echte knellende problemen. Het wordt hoofdzakelijk bevolkt door studenten en part time uitzend krachten, net als bij alle internet providers... althans de 1ste lijn, in sommige gevallen zul je een 2e lijns persoon spreken maar die kunnen niet veel meer voor je doen.

Maar goed ik ben dus wel tevreden over chello internet

mack
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2005 00:04

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door mack »

Extern Call Center, dacht 't nieett...

gebruiker

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door gebruiker »

Heb zelf sinds twee maanden digitale telefonie van UPC. De (2) monteurs zijn op het afgesproken moment gekomen en hebben in zo'n twee uur tijd het modem aangesloten. Ook wij hebben dit gedaan vanwege de try en by mogelijkheid. Er van uitgaande dat dit een gratis dienst zou zijn, waren wij dan ook redelijk in shock toen ons gevraagd werd een handtekening te plaatsen op een werkbon waarop een bedrag van 59,- euro stond voor het installeren. Daar wij uiteraard niet van plan waren dit te gaan betalen, hebben wij dit op deze bon doorgestreept en aan de monteur gemeld. Het antwoord: oh zou het gratis zijn, dat kan wel ze maken wel eens meer zo'n foutje. :wink: Dus mensen pas hier wel voor op! :!: Na een maand waren we wel tevreden over het gebruik, dus wilden wij alles over laten zetten van KPN naar UPC. Volgens UPC zou dit eenvoudig te regelen zijn door een machtigingskaart in te vullen, zij deden de rest. Helaas verliep de overgang minder vlot dan het afsluiten van het abonnement, maar na twee dagen en enkele boze telefoontjes hebben wij dan eindelijk digitale telefonie. Ik moet zeggen dat wij tot op heden nog geen klachten hebben. Ben wel erg benieuwd naar onze volgende rekening. wordt vervolgd....

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Herman J. Ik kom ook uit Rotterdam en ik heb de eerste twee liederlijk hoge spookrekeningen al binnen. 95% niet gebeld en daar zitr nu een advocaat achteraan. De aanvaller is de beste verdediger zegt men weleens. Wanneer jij niet op je telefoion kan komen zitten meestal medewerkers van UPC zelf even via jou IP adres van de telefoon liederliujk veel te telefoneren en dat wordt ook door je modem gelezen.

Ik heb gezegd dat ze een stelletje oplichters waren en dat zer van mij wat de laatste twee rekeningen betreft niets meer kreeg van me. En dat zelfs de telefoontjes naar de Helpdesk niet vergoed worden. Ik ben een maand naar het buitenland geweest en niemand kan verder in mijn huis naar binnen komen. Dus hoe kan ik dan voor 545,= verbeld hebben dan?

Ik heb spijt als haren op mijnn hoofd, dat ik met hun in zee ben gegaan. Ik heb deze telefoon 6 weken en ik had het al drie weken geleden gevraagd om deze te ontbinden. Doen ze niet en nu zeggen ze dat ik een jaar opzegtermijn heb. Dus mijn advocaat laat ik het verder afhandelen.

Groet,

Jan Prins.
[email protected]

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Oh ja Gast; ik betaal bij de KPN 25,= per maand. Ik heb hetzelfde hier gebeld en moest 545,= betalen hoe kan dat?? Dat komt omdat ze een doorverbionding maken vanuit het modem om zelf op jouw kosten naar marokko of Turkije te bellen o0p kosten van de klant. Dat heb ik dus meegemaakt. Nou ik ben Nederland en ik heb met mijn `Tante' uit Marokko niets te maken, want die bestaat geeneens en daar is naar toe gebeld. Toen kwamen ze met het lumineuse idee: "Nou de rekening blijft wel staan, maar je kan altijd de OPTA informeren natuurlijk". Of je kan naar de politie gaan zeiden ze. Nou ik betaal die rfekening niet en kijk alleen maar wat ik echt moet betalen. Ze kunnen het contract toch niet afbreken en ik heb er al een advocaat op gezet,

Wanneer zij dat van hun niet nakomen; kom ik dat wat ik moet doen opok niet na. Het is wel een overeenkomst van beide partijen en daar zijn zij de hunne ook toe verplicht en dan kan je ook het kointrakt laten ontbinden wanneer zij dat van hun niet nakomen. Heel simpel.

Dat heb ik ook gedaan. Weg ermee.

Ik heb het helemaal gehad met dit oplichtersbedrijf!!

Groet,

Neptunus,

mack
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2005 00:04

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door mack »

dan ook redelijk in shock toen ons gevraagd werd een handtekening te plaatsen op een werkbon waarop een bedrag van 59,- euro stond voor het installeren.


Tja, dat bedrag staat erop om een min-factuur mogelijk te maken.
Normaal kost het 59 euro. Rechtserboven staat: Gratis volledige installatie.....

gebruiker

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door gebruiker »

Naar wat ik heb kunnen zien stond er bij ons geen GRATIS installatie bovenaan de werkbon. En dan nog als wij niets hadden gezegd hadden wij hier gewoon voor getekend en had UPC toch nog eens 59,- euro op kunne strijken. Blijft toch een rare gang van zaken. Wordt overigens wel een beetje angstig voor mijn volgende rekening als ik zo alle verhalen lees. Voor de overige gebruikers op dit forum, lees eerst je eigen tekst nog even na voordat deze verstuurd wordt. Sommige verhalen zijn best interessant maar bijna onleesbaar door de wijze van typen.

magda
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 mar 2005 13:34

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door magda »

Mensen, zeg het toch op. Doe geen zaken meer met UPC. De ene medewerker daar weet niet, wat de ander doet. Er staat al zoveel over UPC in dit forum en toch trappen de mensen er iedere keer weer in. Voor mij een raadsel. Ik heb ook voldoende problemen gehad met het opzeggen van kabel TV, maar ik ben er nu vanaf en mij zullen ze nooit meer zien bij UPC. Laat je er toch niet inluizen. Ik kijk nu via satelliet en dat bevalt mij uitstekend.

M

mack
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2005 00:04

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door mack »

nog eens 59,- euro op kunne strijken.
Daar stond toch bij: GRATIS INSTALLATIE !!!

als het VOIP (telefonie) was.
echter een Digitale TV installatie thuis is ALTIJD 59 eurotjes!!!

Gast

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Gast »

hallo allemaal,

Ik heb een beetje het forum door zitten lezen en als je nog geen slcht humuer had krijg je dat wel.

Wij hebben internet en telefoon en digi van Chello. Aan de ene kant zijn wij vreselijk onbeschoft behandeld (mmm ik was ook niet aardig) maar aan de andere kant doen ze echt alles voor ons. Internet problemen, we worden terug gebeld, problemen met de telefoon, ook weer keurig netjes terug bellen. Maandag (zeggen ze)word de telefoonmodem vervangen door een voip (jaja heerlijk die afkortingen die ik niet ken) en als het goed is is dan de klacht die we hebben (mensen bellen ons en we zijn ingesprek terwijl we NIET in gesprek zijn)
over....datis eigenlijk de enige klacht die ik over UPC heb. Hiervoor ook al 4 jaar chello gehad, zowel telefoon als kabel en nooit problemen. Zelfs bij het aantoonbaar kunnen maken van gemaakte kosten een korting op de rekening

Zo dat moest ik na alle negatieve dingen even kwijt.

:lol:

magda
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 mar 2005 13:34

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door magda »

Voor de duidelijkheid: VOIP=voice over internet provider, dus telefonie via je vaste adsl-verbinding of kabel (maar daar weet ik niets van). VOIP staat nog in de kinderschoenen en moet nog veel hobbels nemen. De enige, die goed werkt is "SKYPE", maar dan van PC naar PC.
Voorlopig niet aan beginnen, eerst de kinderziekten.

M

mack
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2005 00:04

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door mack »

Nou, dat is ook niet helemaal waar.
VOIP via kabel (UPC) en adsl (Solcon.nl) werkt prima, MITS, en daar komt ti": MITS ALLE BEKABELING PERFECT VOLGENS DE NORM is geinstalleerd, en dat is erg belangrijk.

magda
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 mar 2005 13:34

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door magda »

(quote)
VOIP via kabel (UPC) en adsl (Solcon.nl) werkt prima, MITS, en daar komt ti": MITS ALLE BEKABELING PERFECT VOLGENS DE NORM is geinstalleerd, en dat is erg belangrijk.
(unquote)

Vooral die perfecte bekabeling is bij ADSL in al zijn vormen erg belangrijk. Maar we praten hier over mensen met een beperkte kennis van dit medium (niet allemaal). En dan zijn het eigenlijk alleen nog de providers, die niet al te veel in de openbaarheid treden. Neem Scarlet en Wanadoo met hun enorme reclamecampagnes. Die kunnen niet waarmaken, wat ze beloven, omdat de toeloop te groot is. En wat vaak vergeten wordt is het netwerk, waar ze gebruik van maken. Daar hoor je nooit iets over. Neem bv. BBned, waar veel providers gebruik van maken. Dit is 1 grote ramp en ik weet daar over mee te praten. Het is altijd nog KPN, die de betrouwbaarste verbindingen levert, maar helaas niet de goedkoopste. In internetland is het altijd nog zo, dat goedkoop, duurkoop is. Ieder abo onder de ca. 30 euro is vragen om problemen, of je moet genoegen nemen met een datalimiet.
Maar zie jij de echt grote providers voorop lopen met dat VOIP? Nee dus, die kijken eerst de kat uit de boom. (xs4all, hccnet, planet en natuurlijk KPN zelf (provider en netwerkbeheerder). Bij de aanbieders van VOIP dienen de klanten als proefkonijnen met alle narigheid van dien.
Daarom adviseer ik de mensen bij aanmelding te vragen van welk netwerk gebruik wordt gemaakt.

M

Gast

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Gast »

17 maart s'avonds laat thuis-gekomen van een heerlijk weekendje Ameland, getracht mijn voice-mail af te luisteren, reaktie in mijn telefoon nul komma nul, met mijn mobiel getracht mijn nummer te bellen is dan in gesprek, maandag-ochtend 8 uur nog geen geluid en 1580 gebeld, uitgeslapen heer zegt dat mijn modem goed is maar bij navraag zegt hij dat er problemen zijn met een of ander switch, probleem zal in de loop van de ochtend verholpen zijn, inmiddels is het s'middags vijf uur, nog geen levensteken, maar weer gebeld, mijn modem wordt gereset, mijnheer over tien minuten doet hij het wordt er dan bijverteld, half uur later nog steeds niets, weer gebeld en krijg nummer zoveel aan de lijn, mijnheer uw probleem is bekend en volgens mijn laatste gegevens wordt er hard aan gewerkt.
En Weet U Wat Nu Het Ergste Van Dit Geval Is, ze lopen bij mij nu in de buurt UPC telefonie te verkopen en dan zou ik wel van de daken willen schreeuwen van mensen bedenk U eerst nog maar eens eventjes voor dat U overstapt, dit is voor mij niet de eerste keer dat zoiets plaats heeft,
Roel

Gast

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Gast »

En alle instellingen bij UPC goed staan!! Dit kost ze wel een paar weken :cry:

Johannes paus af

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Johannes paus af »

Geplaatst op 11 Mrt 2005 16:04 door Gast

Gast is je gebruikersnaam toevallig UPC en werk je daar voor die vrolijke winkel of heb je een bonusje gekregen voor die reclame. Voor zover ben je de enige die wat positiefs te melden heeft. Nee hoor de snelheid van internet is niet aan te tippen noch door welke ADSL provider dan ook (qua prijs). Nederland neemt zo langzamerhand alles van Amerika over en dat is jammer, kun je nagaan wat een puinzooi het hier nog wordt.

Aan iedereen de groeten, behalve (ik kan het niet meer typen dat woord) natuurlijk

de graaff

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door de graaff »

Ook ik onder vindt de laatste tijd slechte ervaringen met de telefonie van UPC.De eerste vier maanden ging alles naar wens, maar nu is het echt te gek .Heb al zes keer via m, n mobiel moeten bellen naar de helpdesk vanwege geen ontvangst. Maar ook geen bereik .Steeds maar in gesprek volgens vrienden.
UPC kan er niets aan doen en geef de modem de schuld maar erkent wel dat er veel klachten zijn. Mogen wij nu ons geld terug vragen en dan ook nog de kosten van het heraansluiten van KPN?en kunnen we ook schadevergoeding krijgen?

p.de Graaff uit Rotterdam.

Gesloten