LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia doet aanbod?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
harm
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 aug 2003 23:16

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door harm »

Hallo allemaal,

Ik had niet gedacht dit ooit nog te schrijven maar de boefjes in Amsterdam hebben mij toch aan het twijvelen gebracht. Waar ga ik voor kiezen? A. het aanbod, dat m.i. erg mager is en ik heb er best vertrouwen in dat een rechter een betere uitspraak doet, toch maar accepteren want ik ben dan wel eindelijk van het gezeik af en kan door met mijn leven. B: see u at court ***** en dan nog een jaar of 5 wachten op mijn centen. Ik realiseer mij terdege dat dit precies is wat Dexia wil maar toch... Ik ben er nog niet uit.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door Janny »

voorwaarde van Dexia, 95% moet akkoord gaan met de schikking anders beginnen ze er niet aan. O wat zijn ze toch coulant die dexianen.
Dit is pure chantage. om op de gemeenschapszin van de gedupeerden te gaan spelen.

wat intens laag.

Janny

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door pluutje »

Wij zijn nog lang niet weg uit Nederland.
Nog niet Dubje, eerst betalen. :!: :lol:

dv
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 aug 2003 15:35

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door dv »

Jullie hebben allemaal makkelijk praten, is er eentje bij die bij de stichting leaseleed is aangesloten, en die op deze forumvraag heeft geantwoord, denk het niet, het aanbod is nog zo slecht niet, hoe ik het weet?? ben zelf een van die mensen die het aanbod binnen heb liggen, en ik ga het doen ook, wat het precies inhoud ga en mag ik nog niet vertellen, als ik het niet doe, gaan ze door met procederen en in beroep en in beroep en in beroep etc, en zo zijn we 10 jaar verder, dan heb ik de kans 50/50 of alles terug of niks terug, nu met dit aanbod, ben ik van die **** af, en mijn 2e hypotheek wordt stukken minder, met dat verschil kan ik langzaam mijn hypotheek eerder aflossen, dus mensen praat allemaal niet zo belachelijk stom, met jullie restschulden van 2000 of 5000 euro, dit aan bod is niet slecht, vegeet niet als dat aanbod afgeslagen wordt, dan worden de incassos weer opgestart en de termijnen moeten weer betaald worden en dan is het goed toeven, bij the way, mijn contract heb ik ontbonden in 2003 en restschuld onder protest betaald, dus *** maar lekker allemaal ik denk dat dit aanbod voor onze mensen bij leaseleed aangesloten, een geen slecht aanbod is

m vr gr dv

jha
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 apr 2005 20:06

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door jha »

hallo DV ik hoor ook bij die groep van 450
en denk ook sterk om hier mee in te stemmen.
om de zelfde reden als jij

Vr. gr. JHA

jeltol
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 dec 2004 15:32

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door jeltol »

Wat doen ze aan B.K.R. codering als die er was?
gr Hans

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door trudy »

dus mensen praat allemaal niet zo belachelijk stom, met jullie restschulden van 2000 of 5000 euro
Er zijn heel wat mensen met heel veel meer restschuld dan € 5000, die niet tot de Leaseleed groep behoren.

Maar natuurlijk moet ieder voor zichzelf afwegen wat het beste is.

Weer verder met je leven gaan is ook wat voor te zeggen. Dexia verzuurt het wel.

Het verbaast me trouwens dat men nu met een aanbod komt dat wel acceptabel is voor een aantal mensen. Tot nu toe waren het alleen maar aalmoezen.

Nou wie weet, kom ik ook nog een keer aan de beurt voor een aantrekkelijk aanbod. Nogmaals, voor een leven zonder Dexia is heel veel te zeggen, maar het moet wel de moeite waard zijn.

XXXX
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2005 20:42

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door XXXX »

Het door Dexia gedane aanbod geld voor ong. 450 mensen met een gemiddelde schuld van 100.000 euro. Volgend de berekening blijft er na acceptatie van het aanbod nog 55.000 euro over voor kosten van de klant. De 10% vergoeding waar dus regelmatig aan gerefereerd word is niet juist maar het ligt in orde van grootte van 45%. Mijns inziens een mager aanbod alleen al vanwege het feit dat de meeste mensen nog gemiddeld tien jaar hun financieel plan maximaal aan zullen moeten passen om van de resterende schuld af te komen, dit is niet alleen financieel vervelend maar natuurlijk ook psychisch is de belasting groot. Waar de geschatte instapleeftijd rond 35 jaar lag betekent dit dat deze mensen tussen hun 35-ste en 50-ste levensjaar bezig zijn hun financiele schulden weg te werken. In deze leeftijdsspanne behoren mensen te genieten van het leven ipv zich alleen maar zorgen te hoeven maken. Natuurlijk blijft het aanbod voor velen verleidelijk, er blijft alleen een schuld over en Dexia kan uit je gedachten verbannen worden, zeker mensen met genoeg financiele draagkracht zullen waarschijnlijk voor stemmen en niet de stress aanvaarden van nog enkele jaren op uitsluitsel wachten. Het grote dilemma is natuurlijk om afstand te doen van je recht, dit zou wettelijk verboden moeten worden of zo omschreven dat deze afstandsverklaring herroepen zou moeten kunnen worden als blijkt dat Dexia wettelijke missers heeft gemaakt. Zelf weet ik nog steeds niet wat het beste is en iedereen die dit aanbod aanvaard zal zelf moeten beslissen wat hem of haar de meeste gevoelsmatige voldoening geeft, wacht in ieder geval nog een week met insturen van je beslissing zodat je er nog eens rustig over na kunt denken. Mijn verwachting is dat de 95% aanvaardingsgrens bij lange na niet gehaald gaat worden waardoor het hele verhaal alweer achterhaald is en we ''met zijn allen'' weer verder strijden. Waarschijnlijk een zeer onprettig vooruitzicht voor Dexia dat weer veel geld moet uitgeven aan processkosten.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door trudy »

Bedankt voor de info

45% vind ik persoonlijk erg mager. Zeker wanneer er nog zoveel schuld overblijft, waardoor je toch nog jaren aan het afbetalen bent voor niks en nog eens niks en dan ook nog afzien van je rechten.

Ook nog binnen 10 dagen beslissen is niet erg reëel.

Of 95% het gaat accepteren?

Bestolen
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 okt 2004 19:19

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door Bestolen »

Op mijn vraag aan LL wat er met de A codering bij BKR gebeurt als je instemt met het aanbod kreeg ik dit antwoord: "Dit wordt nog verder afgestemd met Dexia en wordt nog bekend gemaakt. Wij zullen dit nog communiceren met de gedupeerden."
Tja, wat moet je daar nu weer van denken....Blijft Dexia je dan voor de rest van je leven achtervolgen? Ook al heb je ingestemd? Als ik een hogere hypotheek wil over een aantal jaren kan dat dan wel of moet ik steeds weer uitleggen waarom die A daar staat? Zo raak je er dus nooit vanaf ook al heb je de schikking aanvaard.

Bestolen

dv
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 aug 2003 15:35

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door dv »

Beste XXXX, hoe kom je tot die berekening, er klopt niks van , en laten we heel eerlijk zijn over de financiele draagkracht van de mensen, de restschuld die doet de mensen de das om, die wordt nu kwijtgescholden, plus je krijgt nog een gedeelte uitgekeerd (ok klein gedeelte) die kun je dan bij je 2e hypotheek gedeelte aflossen, en de hoogte van een 2e hypotheek krijg je alleen op basis van je inkomen(s), dus als je 500 euro verdient kun je geen 200.000 euro 2e hypotheek opnemen, als je begrijpt wat ik bedoel, de mensen moeten het zelf weten wat ze doen, ik hoop alleen dat ze goed nadenken voordat ze beslissen, stemmen ze tegen dan weten ze bijvoorbaat dat dexia nooit meer een aanbod doet, en dat ze het gaan uitvechten tot de hoge raad, en hoelang gaat dat dan duren 5, 7 of misschien 10 jaar,
nee dan hebben ze een prettig leven, met de kans dat we verliezen, en dan over die bkr notering, die gaat weg zogauw het afgehandeld is, moet jezelf wel voor achteraan gaan, dus mensen denk er goed over na, of voorstemmen en of voor de jackpot gaan met de kans dat het 0,0 wordt en jarenlange ellende

m vr gr dv

*
Berichten: 287
Lid geworden op: 29 jan 2005 10:02

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door * »

Dexia had belegger vooraf moeten waarschuwen

’s-Hertogenbosch, 5 april 2005 – Het gerechtshof ’s-Hertogenbosch heeft geoordeeld dat Bank Labouchère, de rechtsvoorganger van Dexia, de belegger in niet mis te verstane bewoordingen had moeten waarschuwen voor het specifieke risico van het beleggen in aandelen met geleend geld.

De bank had de belegger moeten melden, dat hij na afloop van de overeenkomst een schuld aan de bank heeft als de aandelen op dat moment minder waard zijn dan het geleende aankoopbedrag. In het informatiemateriaal over de Winstverdriedubbelaar staat nergens met zoveel woorden dat de belegger het aankoopbedrag voor de aandelen zal lenen van de bank. De bank had moeten nagaan of de belegger zich van dit specifieke gevaar bewust was.

De bank heeft hiermee haar bijzondere zorgplicht geschonden en onrechtmatig jegens de belegger gehandeld. Dexia is in beginsel aansprakelijk voor de schade die de belegger hierdoor heeft geleden.

LJ Nummer
AT2375

Bron: Gerechtshof 's-Hertogenbosch
Datum actualiteit: 5 april 2005

--------------------------------------------------------------------

LJN: AT2375, Gerechtshof 's-Hertogenbosch, C04/01305 Printbare versie

Datum uitspraak: 05-04-2005
Datum publicatie: 05-04-2005
Rechtsgebied: Handelszaak
Soort procedure: Hoger beroep !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pisnijdig
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 mar 2004 21:39

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door pisnijdig »

Iedereen die bij LL is aangesloten let op!
Als je nu maar een vergoeding ontvangt van ± 20 % van je in het depot gestortte geld dan gaat er iets niet goed.

Laat me niet lachen, dit is gewoon weer geld verdienen voor Dexia.
Als Iedereen meedoet dan hoeven ze het clupje van LL maar totaal
€ 3.100.000,- uit te betalen en als we doorgaan is dat straks
€ 30.000.000,-
Een simpele rekensom voor Dexia kan ze dus weer geld opleveren.

Advies van mij: niet mee accoord gaan.
Dexia see you in court.

Marijn
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 okt 2003 20:57

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door Marijn »

Beste XXXX

Het door Dexia gedane aanbod geld voor ong. 450 mensen met een gemiddelde schuld van 100.000 euro. Volgend de berekening blijft er na acceptatie van het aanbod nog 55.000 euro over voor kosten van de klant. De 10% vergoeding waar dus regelmatig aan gerefereerd word is niet juist maar het ligt in orde van grootte van 45%.
In mijn situatie, ik ben ook 1 van de 450 aangeslotene bij Leaseleed, kom ik aan ongeveer 10% terugbetaling van mijn inleg. Dit betekend dat ik nog steeds met een forse hyphotheek blijf zitten. daarnaast betaal ik al ruim een jaar de gebruikelijke rente van deze hyphotheek.
Ik denk er dan ook hard over om niet op het aanbod in te gaan.

Graag wil ik weten waar die 45% vandaan komt. Blijkbaar zit ik ver onder het gemiddelde.

mvg Marijn.

dv
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 aug 2003 15:35

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door dv »

hallo pisnijdig

hoe kom je aan die 20 procent??????

m vr gr dv

pisnijdig
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 mar 2004 21:39

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door pisnijdig »

Gewoon op de reken machine uitgerekend!

Je weet toch wat je ingestort hebt en je ziet nu toch wat je krijgt!!!!

harm
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 aug 2003 23:16

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door harm »

volgens mij ligt 10% dichter bij de waarheid dan de 45%. Verder zeg ik niets van ook ik heb geheimhoudingsplicht en ja, ook kk ben iemand van die 450

Sterkte bij de keuze

Groeten Harm

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door trudy »

Zie posting XXXX, die heeft het over gemiddeld € 100.000 schuld en na acceptatie aanbod nog € 45.000 schuld over.

Is dit echt een reëel aanbod?
Geplaatst op 11 Apr 2005 22:12 door Bestolen


--------------------------------------------------------------------------------

Op mijn vraag aan LL wat er met de A codering bij BKR gebeurt als je instemt met het aanbod kreeg ik dit antwoord: "Dit wordt nog verder afgestemd met Dexia en wordt nog bekend gemaakt. Wij zullen dit nog communiceren met de gedupeerden."


Ook dit lijkt mij een heel belangrijk issue om met je leven verder te kunnen gaan. Wanneer deze A-codering blijft staan totdat je de gehele schuld hebt afgelost (en daar zie ik Dexia wel voor aan, om je nog steeds in de tang te houden), dan kan je dat "verder gaan met je leven" ook wel vergeten. In ieder geval wanneer je nog jong bent en nog eens een lening nodig zoudt hebben, die je dan gewoon nooit krijgt.

Het blijft een onbetrouwbare bank van "LIST EN BEDROG"

dus........blijft op uw hoede.......

niet eerst het aanbod accepteren (ondertekenen) zonder precies te weten wat er met die A-codering gaat gebeuren.
Laatst gewijzigd door trudy op 11 apr 2005 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door Willems »

Van wat ik had kunnen begrijpen uit al die geheime doenerij, lijkt mij misbruik maken van de gemanipuleerde noodgevoelens van anderen en een bocht nemen met normale procedures. Waarom Duisenberg erbij halen
en nu ineens een andere wending? Ik zou zeggen laat Duisenberg spreken. Mijn logica is zeer simpel:indien je deze schikking aanneemt en toch lang erover moet doen met de aflossingen en bovendien je rechten kwijt, dan kan je even goed gebruik maken van je rechten en verder recht door zee gaan. Komt er rust dan komt er rust, komt er geen rust, dan komt er geen rust! Recht door zee geeft mij een goed gevoel van geen hand uitsteken naar een dief, laat staan met hem gaan negotiëren over jouw eigen geld!
Jouw geld roven en bovendien over jouw eigen geld gaan negotiëren lijkt mij machtsmisbruik en te veel van het goede: Ik zal mijzelf nooit vergeven indien ik over mijn eigen geld met een dief moet gaan negotiëren. Dat de overheid op deze manier met de burger de vloer laat schoonvegen, moet er toch iets heel bijzonders aan de hand zijn! Ik ga door tot deze steenpuis vroeg of laat openbarst!

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door pewi »

Waarom zou Dexia ueberhaupt een aanbod doen. Natuurlijk alleen omdat ze er zelf beter van worden. Nog steeds moet Dexia bewijzen dat ze echt aandelen heeft gekocht. Dit bewijs blijft tot op de dag van vandaag achterwege.
Stel, er zijn geen aandelen gekocht. Danis er toch ook geen restschuld.
Stel, er zijn geen aandelen gekocht, Dan hebben we wel jaren lang veel te veel rente betaald.
En wat is het aanbod van Dexia, geen restschuld meer en een klein deel van je onterecht betaalde rente terug.

Al met al, pure winst voor Dexia.

Gesloten