LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia doet aanbod?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door trudy »

Mijn verwachting is dat de 95% aanvaardingsgrens bij lange na niet gehaald gaat worden waardoor het hele verhaal alweer achterhaald is en we ''met zijn allen'' weer verder strijden. Waarschijnlijk een zeer onprettig vooruitzicht voor Dexia dat weer veel geld moet uitgeven aan processkosten.
Of dit is alleen dreigen. Wanneer 50% met het aanbod instemt zal dit heus wel doorgang vinden. Weer 225 mensen minder die procederen en er waarschijnlijk meer uitgesleept zouden hebben bij de rechter. Weer 225 mensen die maandelijks geld blijven storten om een deel van de nog lopende procedures te kunnen bekostigen.

eenvande450
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2005 19:58

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door eenvande450 »

Graag alleen reacties van mensen een van de 450

Wij zijn VOOR het DEXIA aanbod.

Dit omdat het recht hebben heel leuk is in elke dicussie, maar aan de bewoordingen en reacties lijkt mij dat jullie de luxe hebben om het langer uit te zingen of eigenlijk gewoon door kunen leven met deze rib uit je financiele lijf, en dus gerust kunt wachten tot een hoger beroep op je gelijk.

Wij zitten aan de grond, wij ondervinden dagelijks de gevolgen van het voor ons verdoezelde risico dat wij aangegaan zijn. Wij krijgen gelukkig kleren van familie voor onze kinderen, en raken in de stress als er een kind de kleren scheurt omdat er geen geld is voor nieuwe kleding. Het leven met schulden veroorzaakt door deze affaire is een ramp. Maar als wij geld terug zien van wat wij hierin gestopt hebben dan kunnen we doorleven, weliswaar minder luxe als voorheen maar het is leven en geen uitzichtloos zwart gat meer.

Wij krijgen geld retour, en stel dat eens tegenover de restschuld die er volgens de contracten is. Dan neem ik niet weer een risico om gelijk te krijgen en te hebben, dan neem ik genoegen met gelijk krijgen al is dat niet de volle 100%. Ik ga nu voor zekerheid ik wil doorleven met mijn gezin.


P.S. Als het recht afgekocht wordt en er het een echt schandaal wordt met feiten die nu niet toegegeven zijn dan zou DEXIA dat kunnen aangeven in het huidige aanbod wij hebben geen geheimen meer buiten wat nu op in het zwartboek is opgesteld.
Laatst gewijzigd door eenvande450 op 12 apr 2005 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.

johan 1
Berichten: 112
Lid geworden op: 24 mei 2004 11:53

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door johan 1 »

Dit is de hardheidsclausule in een nieuw jasje en dat is het dan.
Wat een oplichters zijn het toch, mensen weer met een kluitje het riet in jagen.
Wie hier op ingaat hangt weer en kan straks geen kant meer op, rechten kwijt en je geld kwijt.
Dexia manipuleerd de media met een loos verhaal en als je tekent heb je weer niets.

foei Dexia wat zijn jullie toch laag en doortrapt.

Mensen ga naar de rechtbank en haal daar je recht!!
Zonde van de goede bedoelingen van leaseleed maar ook zij zijn weer een oor aan genaaid door Dexia, ik vond de poging dapper maar de uitkomst is jullie ontnomen door zwendelaars en oplichters.

Ik hoop de de heer Westmeijer ook doos is over de uitkomst en door gaat voor een beter bod.
veel succes en hopenlijk een betere uitkomst.

mvg johan 1

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door aert0001 »

En wederom zet Dexia bij haar "klanten" het mes op de keel, natuurlijk hebben véél slachtoffers van deze "bank" wederom géén keus, en natuurlijk zitten deze mensen straks nóg dieper in de problemen, het ware Dexia gezicht komt straks ná de handtekening voor accoord, dan zal het monster wederom toeslaan, en weer een groep mensen kapot en rechteloos maken.
Weer komt er een groep slachtoffers bij die we straks niet kunnen helpen, weer een groep met geen enkel recht,

Ton

XXXX
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2005 20:42

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door XXXX »

De eerder door mij genoemde 45% is een ruwe omzetting vanuit mijn eigen situatie, ik denk gezien de gehanteerde berekeningsmethode dat dit voor iedereen verschillend is, het is nl erg afhankelijk van het feit of je altijd de maandtermijnen hebt kunnen voldoen of dat je daar al een jaar geleden mee gestopt bent. Ik moet ook benadrukken dat die 45% waarschijnlijk het meest positieve scenario is en dat het meerendeel van de leasers er een grotere schuld aan overhouden. misschien is 30% een beter gemiddelde om vanaf nu in de discussies te hanteren.
Ik begrijp ook heel goed dat je, als je echt geen cent meer te verteren hebt dat je zo snel mogelijk uit deze situatie wilt ontsnappen en dus tot acceptatie over gaat. Geen Dexia stress meer, kleinere hypotheek omdat je deze met de vergoeding kunt verlagen en dus ook een lagere maandelijkse rente afschrijving. Ik denk dus dat je zeker voor jezelf moet beslissen wat het beste is, sommige mensen hebben een iets dikkere huid dan andere of sterkere principiele gevoelens of gewoon minder last van stress en die zullen het dus weer op hun manier zien. Feit blijft wel dat we nu allemaal met de rug tegen de muur gezet worden met geheimhoudingsplicht, korte beslissingstijd en dit allemaal in een onzekere tijd waarin niemand kan voorspellen hoe het anders zou kunnen gaan lopen als de gerechtelijke procedures worden voortgezet. Het ziet er voor dexia wel somber uit vanwege de tot nu toe verloren rechtzaken. Mocht dit aanbod unaniem afgewezen worden dan zal toch afgewacht moeten worden wat Willem (de zwijger) Duisenberg nog kan bereiken. Mijn persoonlijke overtuiging is dat dit echt geen 10 jaar meer zal gaan duren!!
Het is wel duidelijk in een rekensom in een eerdere reaktie dat dit aanbod voor Dexia wel heel goedkoop uit gaat pakken, en dit gaat dan om de ''zwaardere'' gevallen!! Kun je nagaan wat de minder zware gevallen kunnen gaan verwachten, hoewel dit wel een grotere groep is zodat hun stem ook luider zal kunnen klinken.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Het is wel duidelijk in een rekensom in een eerdere reaktie dat dit aanbod voor Dexia wel heel goedkoop uit gaat pakken, en dit gaat dan om de ''zwaardere'' gevallen!! Kun je nagaan wat de minder zware gevallen kunnen gaan verwachten, hoewel dit wel een grotere groep is zodat hun stem ook luider zal kunnen klinken.
Daarom kun je ook beter je recht halen en niet met een schikking instemmen die zo in je nadeel is. Maar vertel dat maar tegen iemand die voor zijn gevoel met zijn rug tegen de muur staat. Als Dexia 95% als minimumaantal hanteert om überhaupt te willen schikken, dan heb ik het gevoel dat je er niet eens over hoeft na te denken. Het gaat dan waarschijnlijk niet gebeuren, want 5% is een makkelijk te halen aantal om de boel af te blazen!

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Een van de 450.

Ik ben niet een van jullie groep, maar moet toch even op je reageren.
Wat je beschrijft is verschrikkelijk, en ik kan me heel goed voorstellen dat je hier uit wil komen.
Neem de beslissing waar jij denkt het beste mee te zijn natuurlijk.
Ik zou wel wachten tot het laatste moment met die beslissing.
Misschien wordt een en ander nog duidelijker zodat je meer zeker van je zaak kunt zijn.
Ik zou willen dat ik een toverstokje had, als ik zo'n verhaal als het jouwe lees.
Heel veel sterkte en wijsheid toegewenst.

DEXIA EN ZORGPLICHT
LAAT ME NIET LACHEN.

Liefs Ad

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Inderdaad, alle 450 heel veel kracht, heel veel sterkte en nog veel meer wijsheid toegewenst! Het is een moeilijke (voor velen denk ik zelfs bijna onmenselijke) beslissing! Doe in ieder geval wat je voor jezelf denkt dat het beste is, en laat je vooral niet uit het veld slaan door de mening van anderen wiens omstandigheden misschien volledig anders (en rooskleuriger) zijn!

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door woest »

Ongelooflijk!!

Dexia gooit weer eens een visje uit: Happen ze toe, dan is dat mooi meegenomen (en dan kunnen ze dat weer gebruiken tegen die andere 599.550), doen ze dat niet, dan kunnen ze weer met een groot gebaar zeggen: "We hebben toch een zoveelste aanbod gedaan?"

Dit is een overzichtelijke, relatief kleine, (waarschijnlijk uiterst wanhopige) maar voor Dexia zeer dure groep; grote bedragen aan inleg & restschuld, dus grote bedragen om bij verlies door Dexia te moeten worden gecompenseerd. En verliezen doet Dexia, keer op keer!

Het is weer zo'n gruwelijke 'keuze': wil je kans op vrijlating over 15 jaar of wil je levenslang? Mooie 'keuze' als je onschuldig bent!!

Dit is een experimentje van Dexia, 'even polsen', waarbij 450 mensen als proefkonijn fungeren. 450 mensen, die weer nachtenlang opzitten, valse hoop krijgen (ten opzichte van levenslang is 15 jaar - althans voor de jongeren- te overzien) maar JULLIE ZIJN ONSCHULDIG en hoeven niet zelf te bepalen hoe lang je straf zal zijn; die moet worden kwijtgescholden én gecompenseerd.

Het ergste van de 'keuze' is, dat 450 mensen weer de verantwoordelijkheid in de schoenen wordt geschoven, door 'ja' of 'nee' te moeten zeggen op een onmogelijk aanbod.

Lieve mensen, ik wens jullie, elk per persoon, heel veel sterkte toe,

vriendelijke groet,

Woest
Laatst gewijzigd door woest op 12 apr 2005 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door Janneke52 »

dv, ik heb ook een overwaarde effect.
Aanbod?? Over mijn lijk!!!! Hele inleg terug, contract weg en geen restschuld is het minumum waar ik voor ga!!!

Maar ik wens alle 450 mensen veel wijsheid toe in het nemen van een beslissing. Als je met je rug tegen de muur staat is dit niet makkelijk.

Een andere optie is een proces starten met een groep via Ton!!

16again
Berichten: 16221
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door 16again »

Harm schreef:
Verder zeg ik niets van ook ik heb geheimhoudingsplicht en ja, ook kk ben iemand van die 450
Teken je apart voor die geheimhoudingsplicht om dat voorstel uberhaubt onder ogen te kunnen krijgen?

Ontneemt die geheimhoudingsplicht jouw het recht om met het voorstel te rade te gaan bij anderen (deskundigen), ter bepaling van de redelijkheid van het schikkingsvoorstel?

Het is alsof deze 450 mensen 10 dagen de tijd krijgen om de door Dexia gestrikte knoop om hun nek te doen en zelf te gaan hangen...

Ik denk dat deze 450 mensen eens gezamenlijk bij een kundige advocaat dit "zeer gunstige geheime" voorstel zouden moeten overleggen

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door impact »

Vandaag staat op pagina 3 van De Telegraaf een artikeltje met de kop "DEXIA WIL LEASELEED SCHIKKEN" waarin heel summier wort bericht over dit schikkingsvoorstel aan de betreffende groep van 450 gedupeerden.

Waarom toch al die geheimzinnigheid? Omdat de inhoud van de schikking het daglicht niet kan verdragen?

Het wil er bij mij niet in dat er niet één van deze gedupeerden dit schikkingsvoorstel anoniem kan doorspelen aan b.v. Piet Koremans, Payback of mr Rob Silvertand (Aandelenlease.info) zodat ook anderen hiervan kennis kunnen nemen en hierover hun gefundeerde mening kunnen geven.

Gedupeerden van Leaseleed: jullie doen jezelf tekort als jullie je door Dexia laten ringeloren en aan deze geheimhouding meewerken! Alleen de roversbende aan het Amsterdamse IJ is hiermee gebaat!

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door Pieter »

Beste XXX

Ik weet niet waar je de cijfers vandaan haalt 30% is nog steeds te hoog gemiddelde. Als je de misgelopen rente meerekend kom je zelfs in het rood terecht ondanks de 10% van de inleg. 0 tot 10% van gestorte bedrag is het maximale aanbod van Dexia. Fooitje om je mond te houden, wat een min acting van die laaienlichters. Nou als ik me mond moet houden dan volledige uitbetalen wat ze beloofd hebben dan pas heb ik geen reden meer om te klagen. Voor de goede orde mijn huisgenote is aangesloten bij leaseleed dus het fijne aanbod is mij geheel bekend.

Wat betreft geheimhouding, deze gaat alleen in zodra je tekend. tot die tijd kun je iedereen vragen wat je wilt.
Leaseleed heeft in naam van dexia gevraagd om verzonden bericht als vertrouwelijk te behandelen. Dit heeft een ieder gerespecteerd. Maar dexia had dit waarschijnlijk alleen als bedoeling om zelf met veel bravour naar de pers te stappen om rond te bazuinen Wij hebben een overeenstemming met 450 gedupeerden bereikt.

De grootste kolder die ik ooit gehoord heb. Wederom door Dexia op het verkeerde been gezet door leaseleed te laten verzoeken het vertrouwelijk te behandelen. Dit is alleen bedoeld geweest om de publieke opninie te kunnen beinvloeden in het voordeel van Dexia.

Mvg,
Pieter
Laatst gewijzigd door Pieter op 12 apr 2005 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door Gast »

Het blijft een onbetrouwbare bank van "LIST EN BEDROG"
Dat vinden wij nou van de betalingsmoraal van onze clienten.

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door Captain-America »

Dexiabank
Geplaatst op: 12 Apr 2005 09:46 Onderwerp:

Quote:
Het blijft een onbetrouwbare bank van "LIST EN BEDROG"

Dat vinden wij nou van de betalingsmoraal van onze clienten.
Zo de waard is...vertrouwtie zijn gasten...

Wie kaatst kan de bal verwachten

Et cetera

sannie
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 feb 2004 10:14

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door sannie »

beste een van de 450,ook wij hebben een overwaarde effect,wij hebben destijd het eerste aanbod getekend,maar restschuld nooit betaald,maar als ik ergens spijt van heb is het wel van t tekenen van dat aanbod,beslis niet te vroeg want dan heb je werkelijk geen poot meer om op te staan,vind je t aanbod echt zo goed?bij de minste twijfel niet doen!!!

jeanjean
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 jan 2005 11:32

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door jeanjean »

Dexia heeft zoals inmiddels iedereen weet NIET ALLE aandelen aangekocht ( op de AEX) zoals Dexia wel schriftelijk naar de gedupeerden heeft vastgelegd.
Ze hebben waarschijnlijk wel een klein deel aangekocht en verder met opties (OTC) gewerkt.
Als nu alle 400.000 gedupeerden een bewijs van aankoop c.q. die aandelen opeisen, dan heeft Dexia dus een megaprobleem.
Vandaar dat Dexia de groep van 400.000 hebben verdeeld in

-reeds uitgeprocedeerden met vonnis rechtbank
- reeds uitgeprocedeerden met vonnis DSI
-kleine bedrag gedupeerden die niet procederen omdat een advocaat al gauw meer kost dan de schade.
-1e aanbod tekenaars
-2e aanbod tekenaars
-schikkingakkoordgangers Leaseleed gedupeerden ( 450 stuks)
- tzt schikkingakkoordgangers project W Duisenberg
- schikking eagaleasers
- schikking minderjarigen
- schikking WCK-ers
- schikking zeer ""zorgplichtigen" ( geen opleiding, weinig inkomen,...)
etc etc

Zo wordt de grote groep gescheiden en wie verdeelt die heerst.
Met als voordeel dat tzt een relatief kleine groep "dwarsliggers" overblijft die natuurlijk blijven eisen dat Dexa aantoont dat ze de kluit niet beduveld hebben c,q, bedrog heeft gepleegd.
Als Dexia nu gematch krijgt ( met hier en daar uitstel, vertraging e.d) dat tzt die groep "stijdbare standvastige niet schikkende dwarsliggende gedupeerden nu exact zo groot is als "het aantal aandelen dat ze eventueel WEL ( bijv. alle eerste traches van de Wvdriedubbleaars)heeft aangekocht, dan zijn ze eruit en is hun probleem opgelost.

Dus Dexia haalt ondertussen ( via incassoburos) binnen wat er binnen te halen valt, rekt en wint tijd, procedeert in gevallen die hen t beste uitkomt, verdeelt de groep en schikt waar gevallen waar ze vanaf willen.

afz. JJ

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door Janny »

JJ.

Wat gewiekst. om zo te werk te gaan. En Inderdaad. het principe van verdeel en heers wordt hier wel heel pijnlijk duidelijk.

Toch denk ik niet dat alle zaken welke u onder "schikking" heeft geplaatst ook zullen schikken. Ik ben eegalease,ster, en nog niet van plan om een schikking te accepteren. Daarvoor wacht ik nog lijdzaam de rechtbank-uitspraak af.mocht echt alles mislukken, waar ik niet vanuit ga,dan pas komt schikking voor mij pas in beeld. hopenlijk zal het na de uitspraak ook nooit tot een schikkingsvoorstel komen. we zien wel.( lijdelijk)

Maar, al ben je nog zo tegen de manier van werken door Dexia, ieder voor zich zoekt naar een voor haar of hem aanvaardbare oplossing .

Duidelijk is dat we de tijd, hoe graag ook, niet kunnen terugdraaien.
kon het maar, dan wist ieder wat hij deed. maar zo is het niet.

We moeten de situatie van nu , onder ogen zien en , ieder voor zich, een aanvaarbare oplossing noodgedwongen accepteren.

Wel duidelijk is dat veel mensen niet langer op deze manier verder kunnen. financieel of geestelijk. want invreten doet het.

En van die situatie zal, ongetwijfelt Dexia misbruik maken.Hetgeen ook pijnlijk duidelijk wordt door je schema.We worden verdeeld

dank voor je helderheid. en sterkte.

Janny

jeanjean
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 jan 2005 11:32

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door jeanjean »

De groep gedupeerden die het Dexia echt moeilijk maakt is kleiner dan men zou veronderstellen, nl circa 3000 tot max 4000( slechts 1%)

-Zie actie advocaten, genoemd aantal, mbt brief inzale bemiddeling Duisenberg
-Zie aantal WBP rechtszaken( voorzienig Rechtbank) waarbij de indieningstermijn ivm CBP brief reeds geruime tijd verlopen is
- Zie info PAL

Als Dexia nu 4000 X ( contractaantal) = aandeeltjes gekocht heeft kunnen ze voor deze gevallen met bewijzen komen van aankoop.
HET GROTE VOORDEEL VOOR DEXIA IS ( ZOALS REEDS DOOR HEN IS TOEGEGEVEN) DAT DE AANDELEN NIET OP NAAM STAAN.
Dexia is dus erg flexibel en variabel in het moeten aantonen van aankoopbewijzen, alleen het aantal speelt hen NU NOG parten.
Dit zijn ze nu dus samen met hr. Duisenberg en DNB aan t oplossen.
Als Dexia ( zo) van de aantijging BEDROG afkan komen, moeten ze volgens ingewijden al blij zijn, want anders komen letterlijk alle contracten ( 400.000 stuks) voor hen onder vuur te leggen.
Dan zijn de rapen voor deze Bank echt gaar, vandaar deze policy.
Aegon lacht zich n breuk, die zijn ervan af en hebben dus echt de zaak vernaggeld

( slapen wij verder??)

JJ

Jaap Bakker
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 dec 2004 17:56

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door Jaap Bakker »

Dat hele aanbod van Dexia is een goocheltruc. Dexia weet ook wel dat 95% van het aantal gedupeerden, en dan nog wel binnen 10 dagen moeten beslissen, geen haalbare kaart is.

Gesloten