LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arris modem problemen?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Koetjuh

Arris modem problemen?

Ongelezen bericht door Koetjuh »

Sinds afgelopen donderdag 24-2-2005 kan ik niet meer internetten en bellen met UPC. Ik heb inmiddels al 5 keer gebeld.
De medewerker zijn vriendelijk, niets mis mee, maar waarom krijg ik van iedereen een ander verhaal te horen?

Er blijken dus landelijk problemen te zijn met deze Arris modems. Het probleem is dat het modem de bootfile kwijtraakt en deze niet meer kan vinden op het UPC netwerk. Het complete VOIP protocol is niet meer aanwezig in het modem (lampjes branden niet).
Mijn pc krijgt netjes een ip nummer (80 range), maar op het moment dat ik wil internetten houdt het op. Typisch is wel dat de DNS benaderd kan worden. Zelfs het kabelmodem kan ik niet meer uitlezen op zijn eigen IP?!

De enige pagina die ik nog kan bereiken is de provisioning pagina, maar na drie keer geprovisioned te hebben, werkt het nog steeds niet.

Dit weekend worden er patches in batches gedraaid die dit probleem zou moeten verhelpen. Advies UPC: wacht tot maandag!!! Holy... 5 dagen zonder internet en telefonie!!!! Wat een belachelijk advies... Maar goed, ik geef ze de kans om het op te lossen en ik kan weer eens aanspraak maken op het garantieplan.

Zijn er anderen op dit moment met dit probleem?

Gast

Re: Arris modem problemen?

Ongelezen bericht door Gast »

Tja dat heb je nu eenmaal met upc.

reijsberg

Re: Arris modem problemen?

Ongelezen bericht door reijsberg »

Ik heb sinds 25 02 deze modem en ben het hele weekend al niet bereikbaar per telefoon. Internet doet het gelukkig wel. Op mijn mailtjes naar upc nog geen reaktie gehad. Bellen kan ik dus niet.

mack
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2005 00:04

Re: Arris modem problemen?

Ongelezen bericht door mack »

humm, wat is het lennummer wat op de werkorder - installatie staat??!

willy11111

Re: Arris modem problemen?

Ongelezen bericht door willy11111 »

Ik sinds eind februari ook digitale telefonie.
Al wel diverse probleempjes met UPC gehad, maar over telefonie ben ik niet geheel ontevreden. De kwaliteit staat gelijk met de prijs... *laag*.
Af en toe kan je de andere zijde moeilijk horen, net of capaciteit van de lijn niet toereikend is. anderen hier ook last van?
Verder hoop ik dat de meeste bovengenoemde klachten onder het kopje opstartproblemen valt, en dus binnenkort niet meer voor komen.

OJP
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2005 16:06

Re: Arris modem problemen?

Ongelezen bericht door OJP »

Vorige week donderdag is mijn kablemodem vervangen voor een Arris. Dit ivm de aanleg van digitale telefonie. Sinds de wissel doet internet het niet meer. De telefoon heeft het trouwens nog helemaal niet gedaan.
Ik blijf de aanmeld site van UPC provisioning krijgen, hoe vaak ik me ook (succesvol) aanmeld.

Ik heb er zooooooo'n spijt van.....
Volgens een medewerker van UPC hebben ze erg veel problemen met de VOIP telefonie. Hij adviseerde om de try-and-buy stop te zetten want het oplossen van de storing kon wel een maandje duren.

wiese

Re: Arris modem problemen?

Ongelezen bericht door wiese »

Op 26-02 is bij ons telefonie van UPC geinstalleerd. We hadden al internet, dus de modem moest verwisseld worden, dat is ook gedaan en de modem en alles in geinstalleerd. Alleen de telefoon doet het niet, de monteur heeft dwars door de muur geboord, zodat er nu aan de andere kant een heel stuk uit de muur is.
Ik heb contact opgenomen met UPC en wat ik daar allemaal heb meegemaakt......
Sommige zijn beleefd en proberen je ook te helpen maar 1 persoon die steekt er met kop en schouders bovenuit DHR Leslie Brink. Volgens hem was hij de baas van Upc voor mij, hij had geen meerdere en wilde me ook niet doorverbinden. Hij was degene die de dienst uitmaakte en daar mee uit en als het me niet beviel moest ik telefonie maar opzeggen....hoezo opzeggen,hij doet het niet eens.
Ik ben nu 2 weken aan het vechten, letterlijk aan het vechten met UPC. Vanmiddag kregen we voor de 3e keer een brief dat telefonie zou worden aangesloten en wel op 05 april....nou ik ben benieuwd. Ik heb maar weer eens gebeld hoe het nu precies zat en kreeg daar iemand aan de telefoon die geen zin had om zijn werk te doen en die mij rustig wist te vertellen dat ik maar moest barsten en gooide de hoorn op de haak. Ik heb daarna teruggebeld en kreeg toen een persoon die mij wel heeft geholpen maar met het verhaal kwam dat het wel even kon duren omdat het een probleem was dat maar zelden voorkwam. Nu zit ik zo de berichten te lezen maar nu blijkt dat het probleem alleen maar voorkomt.
Ik heb ook mailtjes gestuurd die niet beantwoord worden, ik heb een brief met klachten naar upc gestuurd en krijg daar ook geen antwoord op, en nog steeds doet mijn foon het niet.
Ik wacht nu maar weer af tot 05 apri;, ik blijf er niet meer voor thuis, als je niet thuis bent komen ze toch later langs ben ik nu achter.
Ik heb het wel gehad met UPC, ik heb gelukkig nog wel internet.
Ik ben er wel moedeloos van geworden en ben in staat om het modem dwars door UPC heen te gooien.

driver6

Re: Arris modem problemen?

Ongelezen bericht door driver6 »

Sinds 3 weken heb ik ook telefonie van upc,internet had ik al van die gasten en ik moet eerlijk zeggen het ging redelijk....maar nu,nouja wonder boven wonder de telefoon werkt maar aangezien ze mijn modem hebben verwisseld voor een arries of zoiets ging mijn internet snelheid van 3800 naar 30 kb.Ben nu al 3 weken met die gasten bezig maar ze hebben gewoon lak aan je,de een zegt dit de andere weer dat en dan beloven ze je dat ze terug bellen etc etc.Ik heb nog nooit zo.n waardeloos bedrijf meegemaakt als upc,en niemand durft ze volgens mij aan te pakken,denk toch maar dat ik heel de zooi van de muur ga schroeven en het in Cappelle op de balie ga smijten.

mack
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2005 00:04

Re: Arris modem problemen?

Ongelezen bericht door mack »

van 3800 naar 30 kb.
http://prov.upc.nl

1_ Log in
2_ Zie je hier eurodocis + VOIP
3a_ JA, klik dan op ja en ga verder bij 4
3b_ Nee, klik dan op nee
4_ volg instructies
5_ klaar
[/quote]

mack
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2005 00:04

Re: Arris modem problemen?

Ongelezen bericht door mack »

WIESE: heeft dwars door de muur geboord, zodat er nu aan de andere kant een heel stuk uit de muur is.
Waar woon je.

Stuur ff een p-mail naar: [email protected]
mocht je in regio arnhem wonen. dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen.

mack
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2005 00:04

Re: Arris modem problemen?

Ongelezen bericht door mack »

OJP: Ik blijf de aanmeld site van UPC provisioning krijgen, hoe vaak ik me ook (succesvol) aanmeld.
Heel vreemd, maar het zou niet mogen. Na 1 keer door APS (http://prov.upc.nl) te gaan, WAAR je EURODOSIS+VOIP moet hebben staan, zou alles moeten werken.
Maar... kennelijk heeft de installateur het niet werkend opgeleverd.

Wat staat er helemaal rechtsboven aan de 'werkorder' ??

Sancho

Re: Arris modem problemen?

Ongelezen bericht door Sancho »

Bij ons is 16 maart een monteur geweest om Chello en de Digitale telefonie aan te sluiten , de KPN lijn is toen door de monteur doorgeknipt, 5 dagen later konden we pas gebruik maken van internet en tot op heden ,06-04 kunnen we geen gebruik maken van onze telefoon en zijn dus ook niet te bereiken , we hebben meerdere keren gebeld , gemaild en een aangetekende brief gestuurd , maar dit alles heeft nog geen effect gehad , we krijgen per telefoon steeds de mededeling dat het bij desbetreffende afdeling ligt en dat we gewoon moeten wachten!! Ondertussen al flinke mobiele tel. kosten gemaakt , maar er is ons al gezegd dat dit voor eigen rekening is.
Mijn advies begin niet aan de UPC

Gast

Re: Arris modem problemen?

Ongelezen bericht door Gast »

Je kan nu nog opzeggen produkt voldoet niet aan de verwachtingingen :idea:

Blaat

Re: Arris modem problemen?

Ongelezen bericht door Blaat »

Als de prov niet lukt in 1 keer kun je even je cookies e.d. tijdelijke internetbestanden weggooien, dit wil het probleem weleens verhelpen.

Mack>> Waarom zou iemand jou gegevens moeten geven als er een verkeerd gat in de muur is geboord??
Als de klant gewoon even belt dan wordt dit genoteerd en krijgt de klant een vergoeding voor de gemaakte schade.

Gast

Re: Arris modem problemen?

Ongelezen bericht door Gast »

Klopt. Mijn internet trekt met 30% naar beneden en mijn UPC telefoon die is meest van tijd OFF. Wat een rotzooi!!

Groet,

Jan Prins.

Gast

Re: Arris modem problemen?

Ongelezen bericht door Gast »

Mack,
als je internet en digitale telefonie uit de arris modem haalt (probeert te halen) moet je dan beide apart aanmelden.
Internet is aangemeld maar het lampje van de telefoon gaat nog steeds niet branden.
Heb je hier andere inloggevens voor nodig?

Alvast bedankt!

mack
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2005 00:04

Re: Arris modem problemen?

Ongelezen bericht door mack »

Nee, maar bij UPC moet dit als een worder ingesteld.

EEN login voor int. en tel.
Dus bel 0900-1580 en laat je doorsturen naar de P&I desk Helmond of Nijmegen.

Gast

Re: Arris modem problemen?

Ongelezen bericht door Gast »

heb al twee keer gebeld en ben al twee keer beloofd dat het nou zou werken..maar nee dus.
Heb er niet echt vertrouwen in dat ze weten wat ze instellen.

kenneth dekker

Re: Arris modem problemen?

Ongelezen bericht door kenneth dekker »

ik heb dezelfde problemen we hebben al 8 nieuwe modems gekregen maar ze werken niet internet doet het wel maar telefoon niet we hebben al heel veel keren gebeld maar er word steeds gezegt dat het in amsterdam/rotterdam moet liggen en dat ze gewoon niet weten wat het probleem is

ik wordt er echt gek van de kosten lopen hoog op

internet doet het overigens wel goed
maar begin niet aan upc digitale telefonie want het werkt gewoonweg niet

mack
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2005 00:04

Re: Arris modem problemen?

Ongelezen bericht door mack »

Er staat in jouw VOIP-account een vergeerde gateway (switch) ingesteld.

Enige manier op dit te tekkelen is om een hele NIEUWE aanvraag/klant aan te maken.

Gesloten