LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzeggen zonnet/versatel.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
suusje

opzeggen zonnet/versatel.

Ongelezen bericht door suusje »

Ik wou vandaag 13 april 2005, mijn zonnet (nu versatel) abonnement opzeggen maar kreeg te horen dat toevallig precies vandaag mijn abonnement stilzwijgend verlengt is voor een jaar. dat had ik twee maanden van te voren aan moeten geven.
Nou ga ik samen wonen met mijn vriend en ben daar helemaal niet op bedacht geweest maar nu moet ik dus nog een jaar lang mijn abonnementsgeld betalen. Dit kan toch niet???????????
graag reacties. groetjes Suus

shyana
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 sep 2004 20:17

Re: opzeggen zonnet/versatel.

Ongelezen bericht door shyana »

Waarom zou dit niet kunnen, volgens jou?!

Lees de Algemene Voorwaarden er maar op na: je opzegtermijn is een (1) maand voor de einddatum van je contract, anders wordt deze automatisch stilzwijgend met een jaar verlengd.

Je zou kunnen controleren of je huidige ADSL abonnement technisch leverbaar is op je nieuwe adres (postcode-controle op de website van Versatel). Als je huidige abonnement technisch niet leverbaar is op je nieuwe adres, kun je aan de hand van een bewijs van verhuizing, je abonnement alsnog opzeggen.

En anders is het gewoon betalen tot aan de einddatum van je contract.

suusje

Re: opzeggen zonnet/versatel.

Ongelezen bericht door suusje »

Nee het is technisch niet mogelijk om hier mijn adsl verbinding mee naar toe te verhuizen want mijn vriend heeft twinner van essent.
Dat hebben we al nagevraagd bij essent.

shyana
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 sep 2004 20:17

Re: opzeggen zonnet/versatel.

Ongelezen bericht door shyana »

Het gaat er niet om of er al wel of geen internetabonnement (of wat dan ook) al aanwezig is op je nieuwe adres.

Het gaat puur om het feit of je huidige ADSL abonnement technisch te leveren is op je nieuwe adres: dat kun je controleren door een postcode-controle te doen op de website van Versatel. (Zoals ik al eerder aangaf)

Het doet er dus niet toe of je vriend al een internetabonnement heeft.

suusje

Re: opzeggen zonnet/versatel.

Ongelezen bericht door suusje »

Het is ook niet mijn vriends internet verbinding maar zijn telefoonverbinding.

Hij heeft een telefoonverbinding via essent.

Dan zouden we dat ook allemaal moeten gaan veranderen en meer geld gaan betalen? Dat klopt toch allemaal niet, waarom wordt het voor iedereen allemaal zo moeilijk gemaakt? Ik vind dit pure geld aftroggeling.

shyana
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 sep 2004 20:17

Re: opzeggen zonnet/versatel.

Ongelezen bericht door shyana »

Volgens mij begrijp je het niet helemaal, maar goed.

Het heeft niks met "pure geld aftroggeling" te maken: je hebt een contract en je bent akkoord gegaan met de Algemene Voorwaarden. Het is dus ook helemaal niet moeilijk: als je een maand voor de einddatum van je contract had opgezegd dan was er niks aan de hand geweest. Je hebt dit niet gedaan, dus wordt het contract automatisch verlengd.

In elk geval succes.

bernardokl

Re: opzeggen zonnet/versatel.

Ongelezen bericht door bernardokl »

Het volgende is het geval:

Mijn vriendin wil bij mij in komen wonen dus wil zij haar abonnement van versatelomdat het technisch niet mogelijk is om hier adls te krijgen omdat ik twinner heb van essent. Dit heb ik nagevraagd omdat ik anders mijn abonnement bij @home zou opzeggen. Nu hebben wij gebeld met versatel en die beweren nu dat de klant verantwoordelijk is voor de verbinding om adsl tot stand te brengen. Dus beweren ze nu dat wij maar een kpn abonnement moeten aanschaffen om zo hun de kans tegeven om hier adsl mogelijk te maken. Het is toch van de zotte dat er zo wordt omgesprongen met mensen die willen gaan samenwonen. Stel voor dat ik al een adsl abonnement zou hebben hoe zouden ze dan gereageerd hebben.
Twee adsl abonnementen op 1 adres??????????????????
Het moet toch niet gekker worden in nederland dat je niet eens op een fatsoenlijke wijze dingen kunt opzeggen.

De meeste providers nemen een contract aan voor de duur van 1 jaar met stilzwijgende verlenging met opzegging van 4 weken voor de eerste van de volgende maand. Snap niet dat een grote speler als Verstatel daar niet in mee gaat. Maar zal wel aan mij liggen.

Nu moeten wij een brief gaan schrijven dat wij het niet eens zijn met de procedure die door hun gevolgd wordt omdat wij geen Kpn abonnement hebben en zij van mening zijn dat zij het wel gewoon kunnen leveren.
Maar ja zullen wij maar doen want anders krijg je daar weer problemen mee.

ptk1

Re: opzeggen zonnet/versatel.

Ongelezen bericht door ptk1 »

Om er even tussen te mengen:
Shyana heeft gelijk! Je had voor jezelf in de kalender moeten zetten wanneer je het op moet zeggen. Versatel staat in hun goed recht om zonder 2 maanden vantevoren opzegging te hebben ontvangen van jou, om de abonnement stilzwijgend te verlengen. Dit geldt niet alleen voor internet-aanbieders, maar ook voor mobiele telefonie-abonnementen (1,2 of 3 maanden vantevoren opzeggen), tijdschrift-abonnementen, ANWB-lidmaatschap (je moet het voor november opzeggen anders wordt het ook stilzwijgend verlengd), enz. enz.
Kortom, dit is geen onbekend verschijnsel. Volgende keer beter opletten!

suusje

Re: opzeggen zonnet/versatel.

Ongelezen bericht door suusje »

en als ik twee maanden geleden nog niet wist dat ik ging samen wonen....dat hing allemaal van mijn baan af, maar ok ik hou er verder over op heeft toch geen zin en is vechten tegen de bierkaai, maar ik denk dat als het jullie zelf overkomt je wel anders praat.

ptk1

Re: opzeggen zonnet/versatel.

Ongelezen bericht door ptk1 »

Tja, onvoorziene omstandigheden hou je altijd. En geloof me, ik ken dat ook toen ik anderhalf jaar geleden ging samenwonen. Dan moet je keuzes maken. Maar goed, je kunt altijd deze zaken aankaarten bij een bedrijf als Versatel door een brief (probeer wel een beetje vriendelijk te zijn ;)) jullie situatie uit te leggen zoals jullie dat al eerder zeiden. Misschien dat Versatel voor jullie wel uitzondering wil maken.
Veel succes!

bernardokl

Re: opzeggen zonnet/versatel.

Ongelezen bericht door bernardokl »

Beste Ptk,

Kijk ik snap best dat er bij sommige dingen contracten verlengd worden met 1 jaar maar dan worden de diensten ook geleverd. Nu kan versatel niet de diensten aanbieden hier omdat ik geen KPN abonnement heb maar een TWINNER abonnement heb van ESSENT. Dus Het kan versatelhun diensten niet leveren hier dus kunnen ze hun contact niet na komen dus moet die worden ontbonden naar mijn idee. Of zie ik dat verkeerd. Kijk als ik gewoon een KPN abonnement zou hebben dan was het mogelijk geweest om het wel te kunnnen leveren. Maar het is toch van de zotte dat je dan maar twee internetabonnementen moet nemen omdat je provider niet coullant is naar jou toe.

Ook wil iknog wel melden dat zij nooit in de winkel erop gewezenis dat zij een abonnement nam die iedere keer met een jaar verlengd wordt Ook heeft zij toen niet de algemene voorwaarden van zonnet (toen) gekregen. Dit heeft zij pas kunnen lezen nadat zij internet had van hun.

suusje

Re: opzeggen zonnet/versatel.

Ongelezen bericht door suusje »

Ja, ik ga ook een brief schrijven naar versatel (en natuurlijk wel een beetje vriendelijk) maar als zoiets je overkomt valt dat rauw op je dak.

Het is in deze maatschappij al niet makkelijk rond komen en dan gooien ze nog zoiets op je bord terwijl er al andere dingen zijn geweest ( waarvan we trouwens wel ons gelijk hebben gekregen) dan wordt je het af en toe een beetje zat hier in nederland en dan wil jedit soort dingen ff kwijt.

shyana
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 sep 2004 20:17

Re: opzeggen zonnet/versatel.

Ongelezen bericht door shyana »

Beste Ptk,

Kijk ik snap best dat er bij sommige dingen contracten verlengd worden met 1 jaar maar dan worden de diensten ook geleverd. Nu kan versatel niet de diensten aanbieden hier omdat ik geen KPN abonnement heb maar een TWINNER abonnement heb van ESSENT. Dus Het kan versatelhun diensten niet leveren hier dus kunnen ze hun contact niet na komen dus moet die worden ontbonden naar mijn idee. Of zie ik dat verkeerd. Kijk als ik gewoon een KPN abonnement zou hebben dan was het mogelijk geweest om het wel te kunnnen leveren. Maar het is toch van de zotte dat je dan maar twee internetabonnementen moet nemen omdat je provider niet coullant is naar jou toe.

Ook wil iknog wel melden dat zij nooit in de winkel erop gewezenis dat zij een abonnement nam die iedere keer met een jaar verlengd wordt Ook heeft zij toen niet de algemene voorwaarden van zonnet (toen) gekregen. Dit heeft zij pas kunnen lezen nadat zij internet had van hun.
De medewerker van de desbetreffende winkel hoeft hier ook helemaal niet op te wijzen. Je vriendin tekent een contract waarvan ik mag aannemen dat zij deze grondig doorleest. In het contract wordt altijd verwezen naar de Algemene Voorwaarden. Als de winkel de Algemene Voorwaarden niet voorradig heeft, dan had ze in de winkel kunnen kijken op het internet naar de Algemene Voorwaarden. (In het contract staat nl. ook een link naar de Algemene Voorwaarden.)

Los daarvan had ze de Algemene Voorwaarden kunnen opvragen bij de klantenservice van Versatel.
Het argument dat zij de Algemene Voorwaarden pas heeft kunnen lezen toen ze internet had van Versatel is ook onzinnig:
Je kunt internetten op het werk, internetcafe, in de bieb, bij de buren etc. Op het moment dat ze ze had gelezen, had ze ook geweten wat de opzegtermijn is. Als ze zich daaraan gehouden had, was ze nu dus op tijd geweest met opzeggen.

Zoals in de Algemene Voorwaarden ook te lezen is, dien je als klant zelf zorg te dragen voor de mogelijkheden om gebruik te kunnen maken van het ADSL abonnement. Dat betekent onder andere een vaste aansluiting via KPN. Heb je dit niet; dan is het (hard gezegd) niet het probleem van Versatel. Zij kunnen en willen je een ADSL abonnement leveren, jij als klant-zijnde bent degene die voor een vaste aansluiting via KPN dient te zorgen. Het feit dat je gebruikt maakt van Twinner via Essent is wederom geen probleem van Versatel.

Waarom zou Versatel coulant moeten zijn richting je vriendin toe??

De spelregels zijn heel simpel. Succes met de brief.

bernardokl

Re: opzeggen zonnet/versatel.

Ongelezen bericht door bernardokl »

beste shyana,

Waar moet dit heen leiden dat je niet mag gaan samenwonen en dat dit niet een reden is om onder een contract uit te komen. Menige instanties zien samenwonen als een geldige reden om bepaalde dingen op te zeggen waarvoor zou dit niet gelden voor een internetabbonnement. IK zie het verschil niet. Mss ben ik wel een nuchtere noorderling en heb ik van dit soort dingen geen verstand maar naar mijn idee laat versatel dingen achterwege in de belachelijke houding die ze nu houden nemen richting naar mijn vriendin. Kijk ik begrijp best dat een contract aangegaan wordt voor een jaar en dat dit verlengt wordt voor een jaar. Maar wanneer je gaat samenwonen moet dat een reden kunnen zijn om je contract te kunnen opzeggen. Mede omdat de andere partij ook een goede internetverbinding heeft. Dus de algemene voorwaarden van versatel kloppen in dit geval niet.

Gast

Re: opzeggen zonnet/versatel.

Ongelezen bericht door Gast »

Het zij inderdaad de voorwaarden waar je moet aan houden.Dat heeft niks met Versatel te maken dat doen de meeste andere providers ook.
Verder gaat het er niet of je een vaste KPN aansluiting hebt maar of ADSL van Versatel (eigen netwerk of niet )mogelijk is op je adres .

Dan kan ik morgen ook wel met UPC gaan telefoneren en zeggen dat er geen ADSL meer mogelijk is omdat ik nu alles er uit heb getrokken .


Al met al .Zal ik wel heel netjes een brief schrijven naar de directie of zo .
En zeggen dat je wel heel tevreden maar door omstandigheden niet langer ADSL van uw bedrijf kan afnemen.

King@home

Re: opzeggen zonnet/versatel.

Ongelezen bericht door King@home »

Waar moet dit heen leiden dat je niet mag gaan samenwonen en dat dit niet een reden is om onder een contract uit te komen. Menige instanties zien samenwonen als een geldige reden om bepaalde dingen op te zeggen waarvoor zou dit niet gelden voor een internetabbonnement. IK zie het verschil niet. Mss ben ik wel een nuchtere noorderling en heb ik van dit soort dingen geen verstand maar naar mijn idee laat versatel dingen achterwege in de belachelijke houding die ze nu houden nemen richting naar mijn vriendin. Kijk ik begrijp best dat een contract aangegaan wordt voor een jaar en dat dit verlengt wordt voor een jaar. Maar wanneer je gaat samenwonen moet dat een reden kunnen zijn om je contract te kunnen opzeggen. Mede omdat de andere partij ook een goede internetverbinding heeft. Dus de algemene voorwaarden van versatel kloppen in dit geval niet.
Inderdaad, sociaal is het niet. Maar daar wordt ook niet voor getekend. Je vriendin heeft niet gevraagd om een sociaal "normen en waarden" ADSL pakket. Jouw vriendin wilde internet en Versatel levert dat onder Versatel's voorwaarden, waarvoor getekend wordt.

Uiteindelijk zijn er maar twee redenen om onder een ADSL contract uit te komen: Doodgaan en verhuizen naar een plek waar Versatel niet kan leveren. Meer opties zijn er niet, behalve afkopen dan.

Kijk, ik ben het 100% met je eens dat het niet is zoals we het graag zouden zien. Het is wel waarvoor getekend is. Dat de afloopdatum op dit moment net verlopen is komt niet goed uit, maar those are the rules.

Je geeft ook aan dat de andere partij een goede internetverbinding heeft, sorry, goede? Is het een Versatel verbinding? Dan kan het in de ogen van Versatel toch ook nooit een goede zijn. Of zie ik het nou zo vreemd.

Dat de algemene voorwaarden van Versatel niet kloppen klopt volgens mij wel. Heb je de av van Essent wel eens gelezen, ook geen coulance hoor. Geen enkele av zal spreken over mischien dit, mischien dat. Algemene Voorwaarden zijn er om de internetprovider in te dekken, niet om de klant te dienen.

Een tip: Lees de voorwaarden voordat je er aan begint anders hoef je geen commentaar te leveren.

Het klinkt allemaal mischien hard, dat is het ook, zo werken dit soort dingen.

Gesloten