LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia doet aanbod?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Jaap Bakker
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 dec 2004 17:56

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door Jaap Bakker »

Lening op lening en dan beleggen met geleend geld. Is vragen om moeilijkheden en hadden nooit en te nimmer op de markt gebracht mogen worden. En zijn volledig in strijd met de gangbare wetgeving.
Pieter hier maak je een kapitale fout!!!!!!!!

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door impact »

Jaap Bakker, hadden Legio Lease, Bank Labouchere en Dexia dan wel de vereiste vergunningen volgens de Wte en Wck om hun praktijken uit te mogen voeren? Nee toch? om over de (niet uitgevoerde) zorgplicht nog maar niet eens te spreken.

Jaap Bakker
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 dec 2004 17:56

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door Jaap Bakker »

Lening op lening en dan beleggen met geleend geld. Is vragen om moeilijkheden en hadden nooit en te nimmer op de markt gebracht mogen worden. En zijn volledig in strijd met de gangbare wetgeving.
Lening op lening dat is wat je wist en ook dat men ging beleggen met geleend geld, dat is de bottleneck.

zoex
Berichten: 407
Lid geworden op: 18 nov 2003 08:37

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door zoex »

De Stichting Leaseleed ontvangt ook nog een percentage van het bedrag dat de gedupeerden terugkrijgen dus dat gaat er ook nog vanaf.
Plus inderdaad weer het mes op de keel gezet door Dexia en afzien van
juridische stappen in de toekomst.
Ik denk dat wanneer alle bij Leaseleed aangesloten gedupeerden zelf een
advocaat hadden genomen ze beter af waren geweest gezien alle uitspraken van de rechters de laatste maanden.

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door woest »

13 - 04 - 2005

Dexia biedt schikking aan bij depotlease
Dexia Bank Nederland biedt 450 klanten met een depotleasecontract een schikking aan. De benaderde groep is aangesloten bij de stichting Leaseleed. Die stuurt het Dexia-voorstel 'neutraal' aan hen door.

Het is voor het eerst in jaren dat Dexia een groep ontevreden leaseklanten een schikking voorstelt. Het vorige schikkingsvoorstel dateert van eind 2002. Daarna heeft Dexia zich harder opgesteld en het op procedures aan laten komen met ontevreden klanten. Die opstelling heeft Dexia twee maanden geleden verzacht, nadat oud-ECB-president Duisenberg een nieuwe bemiddeling is gestart.

Dossier: Legio-klachten
Dexia biedt gedupeerden Leaseleed schikking aan van 11 april 2005
Belang Dexia naar Kempen van 18 maart 2005
Geen details

Bestuurslid Jos Westmeijer van stichting Leaseleed zegt geen details te mogen openbaren van het nieuwe voorstel. Ook Dexia maakt de inhoud niet publiek.

Dexia en Leaseleed maken wel duidelijk dat de nieuwe schikking betrekking heeft op een aparte groep en niet op de hoofdmacht van leasebeleggers. Westmeijer: 'Het voorstel geldt uitsluitend voor aangeslotenen bij de stichting Leaseleed met een depotleasecontract.'

Risico

Bij depotlease werd een hypotheek op het huis opgenomen. Dat geld ging via een beleggingsdepot naar het Global aandelenfonds. Daarbovenop werden aandelenleasecontracten gesloten. De rentebetalingen voor dit leasebeleggen met geleend geld moesten komen uit de opbrengst van het beleggingsdepot. Westmeijer: 'Het depot moest vijf jaar rente voor leasecontracten dekken, maar door de dalende beurs waren de depots na tweeënhalf jaar leeg. Onverwachts moesten deze klanten van Dexia de leaserente zelf bij gaan passen.'

De constructie is volgens Westmeijer door DSI en AFM als zeer risicovol gekenschetst. De groep die nu een schikking voorgesteld krijgt, sloot de contracten vanaf 2000 via tussenpersoon Spaar Select. De groep heeft Dexia 23 juli 2004 gedagvaard. De gemiddelde schade per gedupeerde is euro 75.000.

Bemiddeling

Leaseleed legt het Dexia-voorstel neutraal aan de achterban voor, omdat het niet voldoet aan de stichtingsdoelstelling dat de situatie van vóór het leasen moet worden hersteld. Volgens Dexia varieert het schikkingsresultaat per gedupeerde. Niemand zou nog moeten betalen en een deel ontvangt van Dexia een bedrag terug.

Afzien van verdere juridische stappen tegen Dexia is er een schikkingsvoorwaarde. Duisenberg zou volgens Dexia niet voor deze groep leasebeleggers bemiddelen. De kosten van de schikking dekt Dexia uit al getroffen voorzieningen.

Volgens een ingewijde ligt het nieuwe Dexia-bod onder een vorig jaar zomer gesneuveld voorstel van de commissie-Oosting om aandelenleaseproducenten de helft van het ingelegde depot aan de klant te laten retourneren. Dexia wil dit bevestigen noch ontkennen.

Copyright (c) 2005 Het Financieele Dagblad

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Volgens een ingewijde ligt het nieuwe Dexia-bod onder een vorig jaar zomer gesneuveld voorstel van de commissie-Oosting om aandelenleaseproducenten de helft van het ingelegde depot aan de klant te laten retourneren. Dexia wil dit bevestigen noch ontkennen.

Copyright (c) 2005 Het Financieele Dagblad
Als dat zo is klopt er ergens iets niet.
Volgens DExia was de bemiddeling van Oosting toen stuk gelopen door Aegon, niet door Dexia.
Aegon moest eerst aan Dexia betalen.....
Inmiddels is dat gebeurd en wat zien we?
Gaat Dexia met een eigen schikking toch weer onder het Oosting-accoord zitten?
gr. O.D

Okerene
Berichten: 529
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:40

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door Okerene »

Heeft niemand dan in de gaten welk vies spel door Dexia gespeeld wordt?

Het lijkt mij zinvol voor alle bemiddelaars op voorhand aan te geven zeker geen eis tot afzien van juridische rechten te accepteren. Hou deze mogelijkheid te allen tijde open! Dat zou hen goed in de kaart spelen. Daar is het hen ook om te doen. Dan hoeven ze verder niets meer te bewijzen.

Maar ze verliezen en krijgen de kous op de kop en is ook middeling van de baan. Willen ze dat wel gezien het naar ik hoor van sommigen zwakke aanbod of is het hen alleen maar weer te doen om meer tijdwinst. Wie zal het zeggen. Ze gaan nog steeds door met intimideren. Incassobrieven vliegen de deur uit terwijl ze zogenaamd klantvriendelijker waren geworden. Zij schromen echt niet iedereen een loer te draaien. Zal mij benieuwen of de gestopte incassa's van Eegaleasers na 15 april gewoon hervat worden. Wat denkt u?

Okerene

XXXX
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2005 20:42

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door XXXX »

Voor mijzelf afweging gemaakt. Ik ga het aanbod niet accepteren. Ik heb geen zin om afstand te doen van mijn recht. En ook de hele dwangmatige gang van zaken strijkt mij enorm tegen de haren in. Het spijt mij voor iedereen die wel hoopt dat de 95% gehaald gaat worden maar voor mij persoonlijk zijn de verliezen te groot als ik dit aanbod accepteer. Het is niet makkelijk maar wil mijzelf achteraf niet verwijten afstand te hebben gedaan van mijn recht. Natuurlijk denk ik ook dat door procederen een meer fatsoenlijke uitkomst zal hebben.
Een voordeel als de 95% grens niet gehaald wordt: dan blijft deze groep gedupeerden in zijn geheel bestaan en staan we sterker als wanneer deze groep opgebroken word.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Dexia doet aanbod?

Ongelezen bericht door flappie »

Je doet inderdaad verstandig aan om niet op het aanbod in te gaan. Hoe groot je schulden ook zijn. Ga je akkoord verspeel je al je rechten. Terwijl als je doorgaat met de procedures je er meer uit kan slepen wat je nu als fooi krijg van Dexia.

Gesloten