LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kästle of Schmidt keukens wie kent deze merken?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
diatam
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 feb 2005 13:36

Kästle of Schmidt keukens wie kent deze merken?

Ongelezen bericht door diatam »

Wij zijn nog steeds druk op keukenjacht en dachten onderhand alle keukenmerken al te kennen. Maar vandaag weer een nieuw merk gezien Kästle keukens. Vermeld werd dat deze uit de Rotpunkt fabriek komen. Wie kent deze keuken en hoe is de kwaliteit. Ditzelfde bedrijf verkocht ook Schmidt keukens dit merk kennen wij ook niet. Niets over terug te vinden. Hoe verhouden deze keukens zich tov een Rational keuken waar we ook een offerte voor hebben?

adviseur

Re: Kästle of Schmidt keukens wie kent deze merken?

Ongelezen bericht door adviseur »

Ik werk al jaren met het merk Schmidt, komt inderdaad van de HAGRO-groep (onder meer Rotpunkt).
Schmidt is een prima merk met een mooi soft motion systeem en een dik korpus van 19mm. Met name bij een houten front (of Colourfolie) zijn de zichtzijdes helemaal niet duur. Schmidt staat in Frankrijk heeel erg hoog aangeschreven en je haalt een zeer goed produkt in huis voor een zeer betaalbare prijs.

Succes....

Adviseur

magda en maarten van Dold

Re: Kästle of Schmidt keukens wie kent deze merken?

Ongelezen bericht door magda en maarten van Dold »

mijn klacht is eigenlijk een fabrieksfout daar we net buiten de fabrieksgarantie vallen kost het ons 600,0euro.
we hebben de keuken gekocht in 98 voor fl 21250.00en in99 is de keuken geplaatsnu begon in 2004 en in 2005 de fineer van de keukenkastjes los te laten van uit een bepaalde hoek die niet door stooten of iets dergelijks kan gebeuren.Nu ben ik met angst in mijn hart toch gaan klagen bij keukenmaxx waar we de keuken gekocht hadden en in het verleden ook al met het zetten van de keuken probleemen hadden en het toen maar er bij laten zitten ben ik dus toch maar weer gaan bellen daar het een fabrieksfout is wilde ik dat er iemand kwam kijken bij de keuken hetkoste m,n zo,n 40 euro voorrijkosten en er werdt niets aan mijn keuken gedaan omdat ik buiten de garantie valt. daar wij zelf ook een bedrijf hebben vondt ik dat hoedan ook raar . ik heb er bij gezegd dat ik alles voor m,n klanten doe om een klant tevredente stellen ook als die buiten de garantie valt mijn man wilde dat ik jullie inschakeltde om ons toch te helpen .een ding als jullie ons niet kan helpen dan is keukenmaxx uit reewijk ons als klant kwijt daar ik veel mensen over de vloer krijg en veel koffie schenk van die keuken zal ik het ook niet laten om dit te vertellen hoe keuken maxx ons in de kou laat staan zij weten nog steeds niet wat klanten binding is en wat mond op mond reclame is

diatam
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 feb 2005 13:36

Re: Kästle of Schmidt keukens wie kent deze merken?

Ongelezen bericht door diatam »

Beste Magda
Vervelend voor je allemaal maar volgens mij heb je je berichtje op een verkeerde plek neergezet. :cry:

diatam
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 feb 2005 13:36

Re: Kästle of Schmidt keukens wie kent deze merken?

Ongelezen bericht door diatam »

Niemand is dus bekend met het merk Kästle? Zou ook bij Rotpunkt vandaan moeten komen.

Mr.P.
Berichten: 123
Lid geworden op: 30 sep 2004 22:55

Re: Kästle of Schmidt keukens wie kent deze merken?

Ongelezen bericht door Mr.P. »

Magda,

dit is een probleem wat veel voorkomt met foliedeuren en op dit forum ook veel besproken is.
Lees met de zoekfunctie de topics over foliedeuren.

Wijs uw leverancier op het feit dat u voor een dergelijk bedrag wel een product mag verwachten dat langer meegaat dan 5 / 6 jaar. Raadpleeg ook een raadsman (rechtshulp o.i.d.) Ook de consumentenbond heeft hier informatie over.

Zijn er nog vragen? Stel ze gerust.

Mr.P.

En voor Diatam : waarom wijs je niet even op de zoekfunctie als je reageert. Is beter dan een 2-tal draadjes zonder inhoud.

Gast

Re: Kästle of Schmidt keukens wie kent deze merken?

Ongelezen bericht door Gast »

Misschien omdat iedereen je hier al op de zoekfunctie wijst en je er dan ook al niets mee opschiet van het gekeuvel wat ontstaat op de lange duur!!!

bela

Re: Kästle of Schmidt keukens wie kent deze merken?

Ongelezen bericht door bela »

Goedendag, blijkbaar lezen de verkopers van deze keuknmerken deze site niet, de bovengenoemde merken liggen qua kwaliteit dicht bij elkaar en zijn een redelijk tot goed produkt, belangrijk is ook hoe ze met garantie om gaan, daar moet dan uw keukenzaak achterstaan, dus mijn advies, laat op papier zetten wat de 3 of 5 jaar garnatie inhoud, kijk of er CBW leveringsvoorwaarden van toepassing zijn en koop bij een bekende leverancier in uw woonplaatst. \nog beter vraag uw omgeving naar hun bevindingen.
Let wel korting koopt u zelf, de inhoud en eindprijs is belangrijker als de korting!

WANEER DE PRIJS VER UIT ELKAAR LIGT IS LET DAN GOED OP.

diatam
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 feb 2005 13:36

Re: Kästle of Schmidt keukens wie kent deze merken?

Ongelezen bericht door diatam »

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag :D

ricky
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mar 2005 22:41

Re: Kästle of Schmidt keukens wie kent deze merken?

Ongelezen bericht door ricky »

Kan iemand mij ook nog vertellen hoe Schmidt zich verhoudt tot Systemat? Wij hebben twee gelijke offerte's, 1 op basis van Schmidt en 1 op basis van Systemat. Hierbij is de Schmidt-keuken zo'n 5% goedkoper (17700 tov 18800).
Kortom; is systemat het extra geld waard?

Gesloten