LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat een rot uitzending

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Gast

wat een rot uitzending

Ongelezen bericht door Gast »

Radar ik ben erg teleurgesteld in jullie

Er zitten zoveel mensen met hun handen in het haar. Ze weten niet wat ze moeten doen met hun energieleveranciers. De mensen in de studio zijn hebben het geluk dat er iets aan hun probleem wordt gedaan. Maar wij die net zulke problemen hebben,kunnen de pot op.
Had met iets concreets gekomen zodat wij ook iets kunnen doen.

MISSCHIEN VOLGENDE WEEK EEN UITZENDING BESTEDEN aan de andere LEVERANCIERS.

We worden alleen maar naar de DTe verwezen.

Jammer hoor!!

Ivowillemsen

Re: wat een rot uitzending

Ongelezen bericht door Ivowillemsen »

Hallo Gast,

ik was gisteren aanwezig bij de uitzending. Ik doe mee aan het testpanel en zit inmiddels bij een andere leverancier dan nuon. Door het testpanel ben ik door iemand gebeld van de redactie van radar en heb zodoende me verhaal mogen doen. Maar ik denk dat er bij andere leveranciers bijv. durion, greenchoise of andere net zulke problemen zijn.

Ivo Willemsen

mtinga

Ongelezen bericht door mtinga »

Nuon, essent en Eneco zijn de 3 grootste energieleveranciers van Nederland dus is het toch logisch dat daar de meeste aandacht naar toe gaat. ik zelf zit bij essent maar tot voorkort bij Eneco maar de overgang naar essent is geweldig verlopen zonder pronlemen zelfs en ik heb op tijd de eindnota van Eneco ontvangen.

dus een grote pluim voor essent en eneco :) :) :)

RonRib5R

Ongelezen bericht door RonRib5R »

Ik vond het voor mij een goede uitzending.

Ik zit inmiddels bij Durion, dat verloopt goed. Echter ik zat bij RWE, tot 13-12-2003, van die club heb ik een afrekening gekregen tot 28-01-2005 voor niet geleverde stroom.

Door de uitzending heb ik besloten om het verrekende bedrag te storneren, ik wacht niet tot een volgende radar uitzending.

Ron

WAPS

Ongelezen bericht door WAPS »

Ja heel nederland moest kijken naar een handje vol zeurende mensen op tv .
Ik ik kan hellaas heel weinig mensen die problemen hebben met nuon .
Oke een paar maar dat is van illigaal stroom aftappen .
IK heb zelf nog nooit problemen gehad met nuon .
Dus volgende keer effe wat meer aan Nederland denken dan aan die 100 mensen die gewoon hun zaakjes NIET zelf goed kunnen regelen met hun leverancier .
Of gaan we volgende week Geweigerde discotheek Bezoekers , hahahaha

Malle RaDaR .

Ivowillemsen

Volgens mij ben je een beetje verkeerd ingelicht waps of heb je een verkeerd beeld. Dat handje vol zeurende mensen zoals jij het noemt; hebben tenminste wel het probleem verteld. En die "zeurende mensen" waren daar niet zo maar, van 1 vrouw weet ik dat er een rechtzaak tegen haar is aangespannen en zo kan ik nog wel doorgaan, of vind je dat ook zeuren een rechtzaak? Ik ben hier niet om je af te kraken of iets dergelijks maar de mensen die in de uitzending zaten waren er met gegronde klachten en ze waren een greep uit duizenden reacties. Zoals je wellich weet zat ik ook in de uitzending en daarna hoorde ik alle klachten van mensen die de uitzending gezien hadden en dat waren er geen paar....

e-chec

Ongelezen bericht door e-chec »

Enige weken geleden heb ik de uitzending over energieleveranciers ook gezien. Ik had de behoefte om te reageren, maar dat kon even niet. Nu ik weer eens op Forum rondblader vind ik dit item. Ik wil er toch iets over kwijt.

Ik vond het een uitzending met een laag journalistiek niveau. Toegegeven, de vertegenwoordigers van de drie energiebedrijven hadden het al niet gemakkelijk bij de confrontatie met tientallen opgewonden klanten, maar de Tros presentatatoren waren toch wel erg weinig kritisch. Na de uitzending de persoonlijke problemen uitpraten met de toevallig daar aanwezige klanten, dat is toch flauwekul. Diezelfde vertegenwoordigers zouden dat zonder camera’s elke dag moeten doen. Hier is in een uur met zo’n 60 klanten (of was het een ander aantal) naar een oplossing gezocht, een goede dag hard werken levert dan zo’n 500 oplossingen.

Nee, ik had liever gezien dat de achtergronden van de problemen aan de orde zouden zijn gesteld. Die hangen volgens mij samen met de schaalvergroting van de afgelopen 20 jaar. Daar valt veel over te zeggen, maar dat laat ik achterwege. Wel wil ik opmerken dat destijds naar schatting in 1 procent van de gevallen iets fout ging. Reclameerde je daarover, dan bood het bedrijf met het schaamrood op de kaken de welgemeende excuses aan en corrigeerde men de fout direct. Wij streven er naar om dit soort fouten in de toekomst in het geheel niet meer te maken, werd dan gezegd.

De luid verkondigde efficiencyverbetering door alle fusies heeft er toe geleid dat nu in 35 % van de gevallen iets fout gaat en men dat heel normaal vindt. Om de goede intenties van de bedrijven duidelijk te maken wordt een drietal strak in het pak zittende bedrijfsyuppen naar een uitzending van Tros Radar gestuurd. Daar moeten zij namens de overbetaalde topmanagers zeggen dat het “target” van het bedrijf is om het aantal fouten binnen afzienbare tijd te halveren.

Wat een ambitie ! Stel je toch eens voor dat op enig moment 35 % van alle KLM-vliegtuigen neerstort. De KLM-directie komt dan met de mededeling dat het target is om dat percentage terug te brengen naar 17,5. Een hele geruststelling, nietwaar.

e-chec

Gast

Dan zou ik nooit meer gaan vliegen gast.Zeker weten.Maar wat gebeurt er nou met de mensen in het land? Want die worden nu vanhet kastje naar de muur gestuurd.Want daar zijn geen camera;s bij. En voor de gene die er zaten hebben gewoon mazzel gehad.Ze hadden er meer druk op mogen zetten voor andere mensen in het land die niet allenmaal in de studio kunnen zijn. Vandaar wilmsen u heb makkelijk praten,want u zat daar.Dus dat praat een stuk makkelijker. :x

Ivowillemsen

e-chec wat betreft:Na de uitzending de persoonlijke problemen uitpraten met de toevallig daar aanwezige klanten, dat is toch flauwekul. Diezelfde vertegenwoordigers zouden dat zonder camera’s elke dag moeten doen. heb je helemaal gelijk, energieleveranciers moeten elke dag hun best doen om klanten tevreden te houden. Maar in het verhaal wat op tv verteld werd herkende mensen zich erg in denk ik, iedereen kent of heeft zelf zo'n verhaal meegemaakt.

e-chec

Ongelezen bericht door e-chec »

Ivo,

Ik denk dat jij de zaak vanuit een andere invalshoek bekijkt dan ik en enkele andere schrijvers over dit item. Natuurlijk is het prettig als je in de studio aanwezig bent en jouw probleem wordt opgelost. En zeker, er zullen hele bataljons mensen in de huiskamer zitten die het probleem herkennen. Daar ben ik ook van overtuigd.

Maar daar zit hem nou juist de clou. Dat heel herkenbare probleem wordt voor jou opgelost, voor al die beeldbuiskinderen niet. In zo’n uitzending moeten niet enkele commerciële zieltjesmasseurs, maar beleidsmakers hun opwachting maken en aangeven hoe zij het probleem daadwerkelijk gaan aanpakken. Niet voor dat handjevol mensen in de studio, maar voor alle klanten met problemen.

Laat mijnheer van Halderen van Nuon en zijn collega’s van Essent, Eneco en noem maar op, aangeven dat dit absoluut niet kan. Dat zij hun vette bonus ten onrechte ontvangen als het in hun organisatie zo’n janboel is. Van dat geld kunnen enkele tientallen medewerkers in dienst worden genomen, die hetzelfde gaan doen wat nu na de uitzending met u is gedaan.

In plaats van naar de kern van het probleem te gaan en concrete toezeggingen af te dwingen, kregen de energiebedrijven nu ruimte om positieve reclame te maken met werkzaamheden, die elke dag op kantoor door anonieme medewerkers met inzet, zorg en kennis van zaken zouden moeten worden gedaan. Die mensen, die zich schamen als er een fout wordt gemaakt, zijn bij de bedrijven blijkbaar niet of niet meer aanwezig.

De aanwezigen in de studio hebben in hun eigen belang braaf meegewerkt aan de uitzending. Dat kan ik ook goed begrijpen. Maar Tros Radar is duidelijk tekort geschoten, die had dieper moeten graven.

e-chec

Gast

Vraag tussendoor:

Weet iemand wat er vanaaf op Radar komt.

Ik kan echt niet wachten !!! nog een Half uur gewoon, voordat het begint. Ben nieuwsgierig. Ik kijk ook nar opgelicht, zoals zovelen van ons. :)

Gast

gast van 19.57: ik heb een tip voor de volgende keer: kijk naar teletekstpagina 247, dan zie je de onderwerpen ruim vantevoren aangekondigd.

Gast

gast van 19.57: ik heb een tip voor de volgende keer: kijk naar teletekstpagina 247, dan zie je de onderwerpen ruim vantevoren aangekondigd.
THNX! :P

Gesloten