LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia weigert beëindigingsformulier met aanpassingen

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
sawamizu
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 dec 2003 12:27

Dexia weigert beëindigingsformulier met aanpassingen

Ongelezen bericht door sawamizu »

Ik heb het beëindigingsformulier met aanpassingen per post en per fax aan Dexia gestuurd. Ik heb per telefoon van Dexia vernomen dat dit door hen niet geaccepteerd wordt. Het telefoongesprek wordt door Dexia opgenomen. Ik heb de navolgende teksten doorgestreept;
- ”Indien het verschil tussen de opbrengst van de verkoop en de (restant) hoofdsom negatief is, ben ik mij ervan bewust dat ik dit verschil moet bijbetalen.”
-“Uw mogelijkheden met betrekking tot beëindiging zijn beperkt tot hetgeen op dit formulier vermeld wordt. Andere dan gevraagde toevoegingen aan de voorgedrukte tekst, van welke aard dan ook, kunnen niet worden verwerkt en worden uitdrukkelijk niet geaccepteerd.”

In het telefoongesprek adviseert Dexia om in een begeleidend schrijven aan te geven dat ik de overeenkomst onder protest en onder voorbehoud van alle rechten beëindigen wil. De teksten op het formulier mag ik dan niet doorstrepen en moet opnieuw opgestuurd worden.

Komt dit vaker voor?
Hoe hier op te reageren? Accepteren of volhouden?

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Dexia weigert beëindigingsformulier met aanpassingen

Ongelezen bericht door pluutje »

Beste sawamizu,

Mail even naar [email protected] voor een advies op maat of raadpleeg een ter zake kundige advocaat!
Het is dringend af te raden op een voorstel van Dexia in te gaan!

Veel succes.

walgelijk
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 mar 2005 13:13

Re: Dexia weigert beëindigingsformulier met aanpassingen

Ongelezen bericht door walgelijk »

Hallo,

ik heb recent (11 april) mijn contract beeindig op deze manier. een aangetekende begeleidende brief toegevoegd bij het beeindigingsformulier . Eerst gefaxt en daarna nog aangetekend verstuurd. Is door mijn advokaat akkoord bevonden.
Vermeld.

De inhoud is globaal als volgt:

Ik stuur u hierbij mijn formulier tussentijdse beëindiging retour. Ik wens imjn contract per direct te beëindigen. Dexia vermeldt op deze formulieren dat op toevoegingen en/of doorhalingen geen acht zal worden geslagen. Ik meldt u daarbij het volgende middels deze brief, bijgesloten bij het formulier tussentijdse beëindiging.

U dient er goede nota van te nemen dat ik de keuze tot tussentijdse beëindiging maak onder protest, en dat alle betalingen van mij aan Dexia in het kader van mijn effectenlease-overeenkomst met nummer XXXXXXX is geschied en zullen geschieden onder protest van gehoudenheid daartoe en onder voorbehoud van alle rechten en weren.

Succes,

sawamizu
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 dec 2003 12:27

Re: Dexia weigert beëindigingsformulier met aanpassingen

Ongelezen bericht door sawamizu »

Beste "walgelijk",

Heb je de teksten op het formulier dan niet doorgestreept?

walgelijk
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 mar 2005 13:13

Re: Dexia weigert beëindigingsformulier met aanpassingen

Ongelezen bericht door walgelijk »

hoi,

nee, niets doorgestreept. Vermeld wel met pen op het formulier dat er een begeleidende brief bij hoort.
Maak kopiien en verstuur het aangetekend. Bij mij waren de aandleen de ochtend erna verkocht. Ik zou adviseren om wle met een advokaat in zee te gaan als je op deze wijze je contract tussentijds beeindigd.
suc6

sawamizu
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 dec 2003 12:27

Re: Dexia weigert beëindigingsformulier met aanpassingen

Ongelezen bericht door sawamizu »

Hoi "walgelijk"

Heb je de restschuld niet betaald na beëindiging en ben je gaan procederen?

walgelijk
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 mar 2005 13:13

Re: Dexia weigert beëindigingsformulier met aanpassingen

Ongelezen bericht door walgelijk »

Inderdaad, heb de afrekening deze week ontvangen en ga de restschuld niet betalen (5000 euroos). Dexia is deze week gedagvaard.
Nu geduld hebben...............

sawamizu
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 dec 2003 12:27

Re: Dexia weigert beëindigingsformulier met aanpassingen

Ongelezen bericht door sawamizu »

Beste "walgelijk"

Je hebt zeker wel een advocaat ingeschakeld? Wat rekent hij of zij voor een advies?
Ik hoop voor je dat het gaat lukken!

sawamizu
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 dec 2003 12:27

Re: Dexia weigert beëindigingsformulier met aanpassingen

Ongelezen bericht door sawamizu »

Heeft iemand dezelfde ervaring als ik?

Gesloten