LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Juiste AEX-koers ?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Elias

Juiste AEX-koers ?

Ongelezen bericht door Elias »

In mijn Certificaat AEX Plus Effect, afgiftedatum 12 april 2000, dat is gekoppeld aan mijn Allround Effect contract d.d. 27 maart 2000, staat als beginkoers 679,29 vermeld.

Nou heb ik via http://finance.yahoo.com , Historical Prices, eens van de gehele periode 27/3 - 12.4.2000 de koersen opgevraagd van de AEX-Index.
Vreemd is dan, dat genoemde beginkoers NERGENS binnen de range valt van de hoogste en laagste koersen van al deze dagen.

Ik had Dexia al eens gevraagd naar de aankoopdatum van mijn participaties, maar kreeg daar geen antwoord op.

Kan/mag ik hieruit iets concluderen, heb ik op een verkeerd (AEX-)overzicht gekeken of wat ?

Groet
Elias.

16again

Re: Juiste AEX-koers ?

Ongelezen bericht door 16again »

staat die AEX koers op de site vermeld in guldens, ....of in dollars?

painter

Ongelezen bericht door painter »

Hoe zoek je dat op als ik de koersen van januari 2000 moet zoeken

vr gr

Elias

Painter,
Kijk eens bovenaan onder Sticky: Belangrijke links en topics, pag. 3, het bericht van abc/Maarten Banco voor een van de links.

Vervolgens zoeken via Historical Prices / AEX index en de betreffende datum/data invullen.

Er zou echter (in mijn voornoemd geval) ook nog sprake kunnen zijn van een AEX (TM) Plus Certificaat koersoverzicht. Daar kan ik echter nog niks van terugvinden.....

Wie help mij / ons verder a.u.b. ????

Groet,
Elias.

pewi

Ongelezen bericht door pewi »

In mijn Certificaat AEX Plus Effect, afgiftedatum 12 april 2000, dat is gekoppeld aan mijn Allround Effect contract d.d. 27 maart 2000, staat als beginkoers 679,29 vermeld.
Alle certificaten die vallen onder het AEX plus certificaat hebben een hogere stand dan de AEX stand van de betreffende dag.

De waarde van de AEX plus certificaten wordt bepaald aan de hand van de AEX index inclusief het reeds herbelegde dividend.

Volgens mij, en verbeter mij als het niet zo is, geven de certificaten recht op een aandelen pakket, wat nooit aangekocht is door Dexia.

VrGr, pewi

Elias

Pewi,
Inderdaad dat zal de reden zijn, ik zie nu op de in 2000 en 2001 bij de jaaropgave bijgevoegde folder (daarna nooit geen folder meer gehad) eveneens de AEX(TM) Plus Certificaat slotkoersen staan, maar.....deze AEX gegevens zijn naar ik aanneem toch ook openbaar?

Waarom vind je ze onder die noemer niet meer terug in de eerder genoemde Historical Prices ????
Dexia houdt ze liever geheim zeker. Wie weet ze, anders dan via Dexia, boven water te krijgen ?

van.schijndel

Ongelezen bericht door van.schijndel »

Hallo,

Ik kreeg vandaag een brief van dexia dat de periode afgelopen is waarvoor mijn allround effect overeenkomst maandtermijn vooruitbetaald was.
Dit betekend dat ik vanaf 26 april 2005 maandelijks een bedrag van 181,51 euro moet betalen of 4.730,28 euro om het af te kopen.
Dit terwijl ik al 17.000 euro heb in gelegt.
Alles weg?
Wie kan mij helpen, ik kan dit niet betalen!

Rita.

painter

Alle post meteen aan een advocaat geven en stoppen met betalen en niet meer reageren op de zwijnenbank.

vr gr

van.schijndel

Ja, wat kost die advocaat me dan?
Zo komen er alleen maar extra kosten bij.

Rita.

painter

Tussen 1000,- en 1500,- kan je al terecht bij een kwaliteits advocaat en anders moet je Piet koremans aanschrijven via emailadres [email protected]

Dit is beter dan nog 1 euro aan drexia betalen.

vrgr

Elias

Rita,
Lees eens de bovenstaande Sticky's goed door.
Zoals ik lees is uw contract d.d. 26 april 2000. Heeft evt. uw partner getekend op het contract of niet ?

Lees vervolgens goed de site van PAL. Hier vindt uw overzichtelijk alle info, die u verder helpt. Mail anders gerust met uw vragen naar Piet Koremans.
Hebt u nog twijfels, vraag dan een gesprek aan bij een van de geadviseerde advocaten. Informeer tevoren wat dit infogesprekje u kost, waarschijnlijk niets. Beslis dan pas wat u doet.

Zet er gezien de datum wel vaart achter !

Groet,
Elias.

van.schijndel

Hallo,

Ik heb Piet Koremans gemaild.
Ook heb ik dexia gebeld of ze de contracten op willen sturen.
We kunnen dan controleren of we beide getekend hebben.
Op de brief van gisteren stond ook dat ze een machtiging hebben van ons, om het maandelijkse bedrag af te schrijven.
Wij weten hier niets van.
We wisten niet dat we ooit nog geld bij moesten betalen.
Ze sturen ook en copie van die machtiging.
We hebben ook vereniging eigenhuis gebeld en we hebben een afspraak voor morgen, met een advocaat van die vereniging.
We kunnen ons anders helaas geen advocaat veroorloven.
Als er nog iemand tips heeft hoor ik het graag.

Groetjes Rita.

geldweg

Ongelezen bericht door geldweg »

Pewi,

je beredenering van aandelen zijn niet gekocht klopt niet helemaal. Je hebt een cerfiticaat in een index, dus geen aandelenpakket.
Dat jouw koers niet binnen de vermelde AEX standen staat is nogal logisch. Je zegt zelf al de dividenden worden herbelegd.
Dit houdt simpelweg in dat de divenden bovenop de AEX stand komen. De koers van zo'n certificaat zal dus altijd hoger zijn dan de AEX zelf.

Het voordeel van een certificaat op een index is dat bij een koerstijging je meelift op de index en daarbovenop de dividenden krijgt. Kortom een hoger rendement.
Bij een dalende index daalt de waarde van een certificaat mee, maar omdat de dividenden worden herbelegd zal de daling lager zijn dan de index zelf. Stel de index daalt 10 % en dividend is 2 % dan krijg je die 2% er dus bij waardoor je verlies gaan 10% is maar 8,3 ofzo. Dat maakt beleggen in een indexfonds dus interresanter bij een stijgende beurs loop je voor op de index en bij een dalende beurs werkt het verliesdempend.

trudy

Ongelezen bericht door trudy »

Op de brief van gisteren stond ook dat ze een machtiging hebben van ons, om het maandelijkse bedrag af te schrijven.
Wij weten hier niets van.
Rita,

Als je besloten hebt niet meer te betalen, kan je die machtiging heel eenvoudig intrekken door een rode kaart (die je bij de bank krijgt) op te sturen naar Dexia. Ik heb het destijds per aangetekend schrijven met ontvangstbevestiging gedaan, om geen enkel risico te lopen dat ze toch nog geld zouden innen van mijn rekening.
Dat hebben ze ook niet meer gedaan.

Kreeg nog wel een telefoontje met de vraag van welke rekening ze dan nu wel dat bedrag mochten innen.

pewi

Ongelezen bericht door pewi »

Geldweg,
ik heb deze vraag niet gesteld hoor . Ik heb alleen geantwoord op de vraag van Elias. Jouw verhaal klopt verder precies. Je verteld hetzelfde verhaal, alleen wat uitgebreider.

Vrgr Pewi

van.schijndel

Hallo Trudy,

Heb je het ook niet meer hoeve betalen of loopt het nog steeds nu?
Ik ben bang voor de gevolgen als ik niets meer betaal.
Er komen dan vaak extra kosten bij.

Groetjes Rita.

trudy

Ongelezen bericht door trudy »

Nee, mijn contract was afgelopen, maar kreeg de rekening voor een vette restschuld gepresenteerd. Toen heb ik de authomatische incasso gestopt, anders waren ze doorgegaan met blijven plukken.

De gevolgen: een paar aanmaningen en een telefoontje van Dexia (dat gesprek wordt opgenomen). Als je dan nog niet betaalt geven ze het uit handen aan een incassobureau en dan komen er inderdaad kosten bij (een paar duizend € in mijn geval). Tussen de eerste aanmaningen en het uit handen geven aan een incassobureau liggen in mijn geval 1 1/2 jaar.

Als je dan weer niet betaalt (na een aantal aanmaningen en ook een telefoontje), geeft het incassobureau de opdracht terug aan Dexia als niet inbaar en nu kan ik dus gedagvaard gaan worden of, als je een advocaat hebt, je dagvaardt zelf.

groet, Trudy

aert0001

Ongelezen bericht door aert0001 »

Rita,

die extra kosten komen er, dat is wel zeker, althans op papier, wees Dexia daarom voor en ga in de aanval, dat kan voor een meer dan redelijk tarief ook in groepsverband, je zou met een groepsdagvaarding mee kunnen gaan doen,

Ton

van.schijndel

Hallo,

Jullie hebben ons overtuigd.
We gaan de strijd aan tegen dexia.
We gaan niets meer betalen.
Vandaag hebben we de kaart ingevuld, om de machtiging in te trekken.
De stuitingsbrief is ingevuld.
Dit alles gaat aanstaande maandag, aangetekend de deur uit.
Laat ze maar komen die aanmaningen.
Met zijn alle staan we sterk.

Groeten van Rita.

aert0001

Ongelezen bericht door aert0001 »

vergeet niet om er een advocaat bij te halen,

je mag me ook even mailen, zal ik je even helpen,

Ton
Laatst gewijzigd door aert0001 op 17 apr 2005 01:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten