LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wannadoo livebox

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
robbiekonijn

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door robbiekonijn »

ik heb op 23 november 2004 adsl direct aangevraagd, en ben pas aangesloten op 18 januari 2005, heb tussendoor heel veel gebeld waarom dit niet eerder kon,ze kwamen er ineens achter dat er capaciteitsproblemen op het technische netwerk waren, dit heeft mij heel veel telefoontjes gekost en hele lange wachttijden want dat is helemaal waardeloos bij wanadoo. vanaf 18 januari kon ik dus zorgeloos internetten, maar vanaf begin maart doet mijn nummerweergave van de telefoon het niet meer en sommige mensen zijn telefonisch niet eens bereikbaar als de lifebox is aangesloten dus telkens als ik wil bellen moet mijn stekker van de lifebox eruit en dan werkt alles weer prima,dit is een landelijk probleem werdt er gezegd bij wanadoo ,de helft van nederland was nu opgelost nu gingen ze de andere helft van nederland oplossen , nou ik geloof dit alles niet meer en heb vandaag mijn abonnement opgezegd, ben er spuugzat van.hebben hier meerdere mensen last van?

ron3

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door ron3 »

ik had ook last dat mijn kpn telefoon niet meer werkte ik heb de life box open geschroefd en een transistor losgesoldeert die het relaitje aan stuurt en zie hier nergens geen problemen meermee alles werkt nu weer als vanouds

solidhqq

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door solidhqq »

Hoi allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen de livebox met telefonie, alleen de verbinding valt om de 4 minuten weg.
Blijk dat de upstream niet helemaal optimaal is, want als ik iets download dan gaat ie prima, maar zodra ik iets ga uploaden dan gaat het fout, en moet ik soms de livebox resetten.

Probleem is dus dat de telefonie ook niet goed werkt, omdat de upstream niet goed verloopt.

Heeft er iemand ook ervaring met zo'n probleem, en wie weet een oplossing, want de helpdesk is altijd druk en lange wachttijden.

Groetjes

WanaDIE

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door WanaDIE »

Beste Wanadoo lotgenoten,

Ik heb ook sinds twee weken de lifebox en het deed het allemaal best redelijk. Op een paar puntjes na. Sinds vandaag doet de telefoon ook niets meer dus ik vrees het ergste.

De klachten die ik had worden ook niet beantwoord op het "mijn vragene gedeelte" en zou dus graag weten wat het e-mail adres is waar jullie je mails heen sturen....!

Mijn problemen naast dat het vandaag helemaal niet werkt zijn:
Als ik bel via de lifebox bellen anderen mij op mijn KPN nummer waarbij de telefoon gewoon over gaat bij hen. Ik merk daat echter niets van en zij denken dus dat ik niet thuis ben. Heeft iemand hier een verklaring/oplossing voor?

Mijn voicemail kan ik niet bellen via 1233 maar wel via het 020-881 81 81 nummer. Hoe stel ik dat in?

Nu maar hopen dat de "basis" het morgen weer doet en iemand mij kan helpen met deze problemen (na 40 Euro uit te hebben gegeven aan het 0900 nummer zonder iemand te spreken is dat mijn laatste optie!)

Stuurvouw

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Stuurvouw »

Het uitgangsp[unt om over te stappen op Wanadoo ASDL met telefonie was kostenbesparing! Nou het tegenovergestelde is gebeurd. Een aaneenschakeling van ellende sinds de verbinding tot stand gekomen is. Om te beginnen al later dan de ingangsdatum, omdat er geen IPadres aan mij was toegekend door wanadoo. Hiervoor hadden ze enkele dagen nodig. De draadloze ontvangst werkt meer niet dan wel en het gevolg is vooral dramatisch bij het bellen. Soms krijg ik ineens de KPN kiestoon, en bel dan ineens via het dure Belbudget tarief. Maar van de week viel de hele lijn ineens dood en had ik ook geen internet verbinding, en kon ik de helpdesk alleen nog maar via mijn mobiele telefoon bereiken. wachttijd 38 minuten!! :evil: tijdens het telefoongesprek met de helpdesk heb ik de hele installatieprocedure tweemaal doorlopen...en maar betalen via mijn mobiele telefoon.......en na twee uur zonder enig resultaat lag het aan mijn Windows????? hierna heb ik de hele livebox ontkoppeld en het kaartje eruit gehaald en alles weer in elkaar gezte en nog maar weer eens opnieuw geïnstalleerd. En toen werkte het weer....Windows heb ik niet hoeven te herinstalleren...koisten va mijn mobiele telefoongesprek, mijn totale belbundel van € 40 Heb inmiddels spijt als haren op mijn hoofd, dat ik overgestapt ben naar het zeer klant-onvriendelijke en zeer kostbare Wanadoo! :twisted:

Gast

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Voor diegene die een alarm systeem hebben en van van plan zijn om deze provider te nemen ook voor de telefoon weet dan dat je grote kans hebt dat je alarm niet meer zal kunnen uitbellen werk, zelf voor een beveiligings bedrijf waar wij nu al een aantal klanten hebben die overgestapt zijn naar de livebox en hun alarm systeem kunnen geen verbinding opbouwen naar de meldkamers blijkbaar voldoet de telefoon signaal / kiestoon totaal niet aan de standaard aangezien de livebox een zeer vreemde kiestoon geeft en dit door gaat tot dat er echt een verbinding is opgebouwd terwijl met normale lijnen de kies toon stopt zodra je een nummer gaait draaien en met de livebox hoor je die toon ook nog terwijl je de nummer draait heb ik gemerkt bij een klant.

margje

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door margje »

eerst waren zij mij vergeten daarna 3 keer een livebox gehad die niet compleet was door al die toestanden kan ik het niet meer annuleren het is een schande hoe ze daar met klanten om gaan vaak lang wachten voor dat iemand aan de lijn krijgt een kwartier is niets ik hoop dat u er eens een uitzending aan kan wijden ook op de kassa site staat het vol klachten

hallo hier henk
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2005 21:24

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door hallo hier henk »

Ik heb sinds januari al 12 keer gemaild naar wanadoo, en diverse telefoontjes gepleegd naar wanadoo. Er is bij ons van alles mis.
Datum van abonnement klopt niet zals afgesproken, aktie is dan natuurlijk voorbij.
Er word voor ons oude inbelabbonement ook geld afgeschreven iik kan zelfs niet meer inbellenWe hadden geen I-P adres toergekend gekregen voor adsl direct en bij de helpdesk konden ze naar meer dan een half uur bellen 10 ct per min melden dat het een technisch probleem was en het wel een week kon duren voordat het opgelost zou zijn.
We hoefden geen huur voor de livebox te betalen word nog steeds in rekening gebracht.
Onze nummermelder van de kpn werkt niet als er de live-box inzit.
En wat dan nog het ergster is ze lossen maar heel weinig op en je zit wel aan een contract van een jaar vast. Altijd antwoorden waar je niets mee kan. Ik tollereer niets meer van wanadoo. het is voor mij gewoon een principe kwestie geworden. Ik heb gisteren kassa gekeken en klanten met telefonie en live-box zouden 10 neuro terug krijgen. Nu hen ik gelukkig geen telefonie al werk mijn nummer melding dan niet .Maar ik ga toch proberen om ook 10 euro terug wil ontvangen.
groetjes van Henk :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Gast

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi, hier Astrid78

helaas heb ik de laatste tijd ook weer pech, het ging ff goed.
internet erg traag, vaak resetten en geen telefoonverbinding al heb ik geen telefonie via Wanadoo...

groetjes

hallo hier henk
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2005 21:24

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door hallo hier henk »

Hallo Astrid :)
Nou ja het vertrouwen is bij ons toch allang tot nul gezakt.
Ik heb dus een mail gestuurd naar wanadoo over die tien euro.
Maar ja je raad het al ik krijg ze dus niet. Ik kan volgens hun wel schriftelijk een beklag doen bij de administratie dat doe ik dan maar niet want dan kost het mij weer porto en dan word het toch weer afgewezen. Ik had liever een andwoordnummer gehad, maar ze zadelen liever hun klanten op met hoge kosten.
Ik denk dat de mensen door ons voldoende gewaarschuwd zijn om niet in zee te gaan met wanadoo. :x
Groetjes van Henk

Geert Jan / Henny

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Geert Jan / Henny »

Hallo Henk,

Wanadoo heeft wel degelijk een antwoordnummer;
Wanadoo,
Antwoordnummer 9219,
1000 WZ Amsterdam.

Gewoon iedere dag schrijven, wanadoo neemt de port voor z'n rekening. Kost je enkel iedere dag een envelop.

We hebben ook nog iedere dag problemen met de aansluiting, zie vorige klchten van ons. Geen reclame voor Wanadoo.
De consumentenbond begint een groepsactie......dus allemaal reageren!
We hadden zelf al willen reageren, maar nu wachten we even de consumentenbond af.

hallo hier henk
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2005 21:24

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door hallo hier henk »

Dank je wel Geert Jan / Henny

Ik ga meteen een brief schrijven en wacht maar af.
Gr van Henk. :lol:

pg
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2005 21:56

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door pg »

Wat een "feest" der herkenning.
Sinds begin maart heb ik wanadoo ASDL direct + telefonie incl. de op dit forum (en ook op www.vara.kassa.nl) beschreven problematiek; een gemiddeld een keer per dag uitvallend systeem waar je met herstarten, resetten of opnieuw inloggen meestal wel weer uitkomt maar je kunt er niet van op aan. Wat telefonie betreft is er ook hier sprake van slecht geluid en het uitvallen tijdens een gesprek. Kortom het lijkt een op papier ideaal abonnement doch in praktijk kent het klaarblijkelijk nog teveel kinderziektes. Het allerergste is echter de manier waarop wanadoo, een bedrijf wiens kerntaak toch het mogelijk maken van communicatie is, "communiceert" met haar klanten. Zeer lange wachttijden bij de telefonische helpdesk die als men al volhoudt weinig of geen antwoord heeft op een gestelde vraag. Een e-mail helpdesk die volgens mij eenvoudigweg niet gelezen wordt want ik wacht nog altijd op mijn gestelde vragen (eerste vraag ruim een maand geleden gesteld!?). Ook een echte brief, waarvan de inhoud er toch niet om loog, wordt niet beantwoord. Dit niet reageren maakt iemand behoorlijk moedeloos waarbij het feit dat velen met mij tegen dezelfde muur praten slechts een schrale troost is. Indien er sprake zal zijn van een mogelijke gezamelijke consumentenactie tegen wanadoo sluit ik mij hier gaarne bij aan.

anecdote:
toen ik mij woensdagavond jl. in een stoutmoedige bui op de wanadoo website voordeed als potentiele nieuwe klant met het verzoek te worden teruggebeld ging donderdag morgen om 9.05 uur (!?) de telefoon met een voortvarende wanadoo medewerker aan de lijn wat hij voor mij kon doen....
Een schril contrast met de respons de voorgaande maand. Deze medewerker verschool zich zoals te verwachten viel achter het argument dat mijn kritiek een andere afdeling betrof...

groet,

paul

Gast

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Gast »

http://www.consumentenbond.nl/

hier staat de gezamelijke actie van de consumentenbond beschreven, je moet wel lid worden van de consumentenbond.

gr astrid78

Geert Jan / Henny

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Geert Jan / Henny »

Inderdaad, de groepsactie, initiatief van de consumentenbond, is vandaag gestart.
Willen we een eind maken aan de ellende(box), dan is m.i. een dergelijke gezamenlijke actie de beste manier om ons te verenigen en massaal de klachten aan het licht te brengen. Voor mensen die geen lid zijn kost een abonnement € 26.-
Zelf zijn we al jaren lid van deze bond, en zeg nu zelf; tel alle kosten die je reeds hebt gemaakt door een poging om bij de helpdesk iemand aan de lijn te krijgen, door het inbellen middels KPN, omdat het niet lukte via de (ellende) box en natuurlijk om niet te vergeten een poging om een eind te maken aan alle ergernis. Een gedwongen contract van een jaar zit toch niemand op te wachten? We willen toch geen proefkonijn zijn, en er ook nog voor moeten betalen?
Persoonlijk kan ik het me vanwege mijn beroep, niet permitteren om tel. onbereikbaar te zijn en om niet op internet te kunnen omdat ik zaken middels internet s'avonds moet checken etc.
Dus....massaal reageren.

HENK en ASTRID, ook meedoen hoor??????

rondepon

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door rondepon »

als iemand die geen wanadoo telefonie heeft en die wil weten hoe je die life box ombouwd zodat je gewoon kan internetten en de kpn telefoon het doet laat het ff weten ( je moet wel elektronika kunnen solderen)

kwekkelien

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door kwekkelien »

Dus als ik het goed begrijp.....GEEN livebox aanvragen?? Of wel lifebox maar geen telefonie?? Ik heb nl. al ruim een jaar ADSL Lite van Wanadoo en heb nog nooit!! Echt niet!! problemen gehad. Ik had zaterdag jl. op de site ingevuld van: Bel mij.....maar ja die sluiten om 16.00 uur dus ik dacht, nou dat zal wel maandag worden......nee hoor
zaterdagavond om half 10 werd ik nog gebeld....Service?? of niet??
Graag advies.....
Kwekkelien

ma_rio_o

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door ma_rio_o »

op dinsdag 19 april heb ik het installatiepakket van de livebox ontvangen, dit heb ik volgens de bijgeleverde handleidingen aangesloten, vervolgens de bijgeleverde cd-rom in de cd-rom speler gedaan, en de gehele procedure uitgevoerd. vervolgens komt er te staan dat de livebox juist is geconfigureerd, en gereed is voor gebruik, en dat er een snelkoppeling op het bureaublad is geplaatst. maar als ik op deze snelkoppeling druk krijg ik geen verbinding met internet. Vervolgens heb ik de helpdesk gebeld, om het probleem voor te leggen, ze vroegen me waar de livebox is geplaatst, en kwamen tot de conclusie dat de livebox, niet op de juiste plaats is gemonteerd, en dat deze zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt van de kpn moet zitten, i.v.m. storingen. dit is volgens mij grote onzin, maar ja, ik heb dit toch maar gedaan. dit betekent dat ik een ethernet kabel heb moeten maken van 22 meter, om vanuit de kelder de livebox op de pc aan te kunnen sluiten. inmiddels zijn we een aantal uren verder, voor de volgende poging om op internet te komen. maar ook nu krijg ik weer geen verbinding met internet, dus heb ik maar weer gebeld met de helpdesk. bij de helpdesk vertelde ze me dat er een probleem was met een ip adres of iets dergelijke, en dat ze hiervoor geen oplossing hebben, en dat ze niet wisten wanneer het probleem wordt opgelost. heeft er misschien iemand ervaring hiermee, en weet er misschien iemand een oplossing.

Gast

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Weet iemand ook of het plaatsen van een ADSL splitter voor de Livebox goed werkt? Ik denk er namelijk over om zo te proberen het nummerweergaveprobleem van het KPN signaal op te lossen.
(Ik neem aan dat de reguliere ADSL-splitters die bij Primafoon (KPN) te koop zijn ook voldoen?)

Alleen jammer dat zo'n splitter rond de EUR 30,- kost :cry:

hallo hier henk
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2005 21:24

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door hallo hier henk »

BERICHT VOOR MA_RI_O

Het probleem met het I-P adres hebben wij ook gehad.
We hadden de livebox thuisgestuurd gekregen en zouden meteen een adsl verbinding tot stand kunnen brengen. De live-box geinstaleerd volgens de beschrijving maar kon niet internetten. We hadden geen I-P adres toegekend gekregen. Inbellen ging ook niet meer dus alles er maar weer uitgegooid om het inbellen maar weer in orde te maken.
Weer opnieuw geprobeerd maar niets hielp.
Mijn vrouw heeft toen een dag later de helpdesk gebeld . Na 3 keer te zijn doorverbonden, en meer dan een half uur later konden ze eindelijk vertellen dat het een technisch probleem was.
Kosten 10ct per min.
Ze zouden ons een I_P adres toekennen, maar dat kon wel meer dan een week duren. En we moesten het maar blijven probern.Mijn vrouw vroeg of ze een email konden sturen als dat probleem opgelost zou zijn. Daar konden ze niet aan beginnen.
Wij hebben zo ongeveel al vanalles meegemaakt bij wanadoo wat verkeerd kan gaan, dus let maar op.
groetjes van Henk.

Gesloten