LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HELP 212.857.75 euro bijbetalen ENECO eindejaarsnota

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Marianne24

HELP 212.857.75 euro bijbetalen ENECO eindejaarsnota

Ongelezen bericht door Marianne24 »

Wij hebben dus onze eindejaars nota binnen, en we moeten 212.857.75 bijbetalen,(ja je leest het goed bijna een half mijoen GULDEN) en ons maandbedrag is verhoogd naar ruim 20.000 pm...ik ben me op zijn zachts gezegd dood geschrokken....
Wij hebben dit eerder gehad wat om een bedrag van 5000 euro ging wat we uiteindelijk moesten betalen omdat ze ons hadden afgesloten....
elke kleuter kan zien dat deze nota fout is...maar ik ben zo bang weer aan het korte end te trekken..want sja ze hebben toch altijd gelijk...
Ik ga alles wat in mijn macht ligt in werking stellen, om dit terug te laten draaien..en grodnig te laten onderzoeken...ik pik dit niet meer....
Mocht er twijfel bij dit verhaal bestaan neem gerust contact met mij op, ik wil aan een ieder mijn jaarnota laten zien mocht ik daar baat bij hebben....wij wonen in een simpel rijtjes huis, met dezelfde aparatuur als elke normaal gezin

Gast

Re: HELP 212.857.75 euro bijbetalen ENECO eindejaarsnota

Ongelezen bericht door Gast »

Rijtjes-huis ?

Volgens mij betaal je voor de hele wijk,,haha- geintje

Schandalig natuurlijk,laat het maar eens goed uitzoeken.

Natuurlijk benieuwd naar de afloop, :arrow: Succes

JustMe
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 mar 2005 15:57

Re: HELP 212.857.75 euro bijbetalen ENECO eindejaarsnota

Ongelezen bericht door JustMe »

Beste marianne,
Geen paniek, iedereen kan zien dat die nota niet correct is. Neem gewoon contact op met eneco, als je er met de eerste medewerker niet uit komt, blijf dan rustig en vraag dan netjes naar iemand van de tweede lijn.
Ik heb er alle vertrouwen in dat dit goed komt.

Marianne24

Re: HELP 212.857.75 euro bijbetalen ENECO eindejaarsnota

Ongelezen bericht door Marianne24 »

Ik heb inmiddels contact gehad met eneco en alles in in orde, sterker nog we krijgen geld terug!!
Geen excuus niks gehad voor deze stommiteit, ik ben heel redelijk maar een sorry vind ik echt wel op zijn plaats, aangezien ik toch het hele weekend mijn eigen vervelend gevoeld heb!

Gast

Re: HELP 212.857.75 euro bijbetalen ENECO eindejaarsnota

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Marianne, je hebt het 0800 nummer gebeld toch?

Marianne24

Re: HELP 212.857.75 euro bijbetalen ENECO eindejaarsnota

Ongelezen bericht door Marianne24 »

uhh volgens mij wel....ik had eerst de storingsdienst aan de lijn haha en daarna de goede..wel is dat van groot belang dat 0800 nummer???
anders be ik tterug bel in dit geval liever te veel namenlijk ;0)

Gast

Re: HELP 212.857.75 euro bijbetalen ENECO eindejaarsnota

Ongelezen bericht door Gast »

het verhaal kwam me bekend voor

Marianne24

Re: HELP 212.857.75 euro bijbetalen ENECO eindejaarsnota

Ongelezen bericht door Marianne24 »

Ik mag hopen dat ze zo'n grove fout niet vaker maken!!!!
Tis een les geweest, van nu af aan check ik elke maand mijn meterstanden schrijf ze op en voer ze in op mijn pc!!!
Dit raad ik een ieder van jullie aan!

Gast

Re: HELP 212.857.75 euro bijbetalen ENECO eindejaarsnota

Ongelezen bericht door Gast »

Fouten worden sneller gemaakt op het moment dat een klant switcht naar een andere leverancier, administratief is dit altijd lastig te verwerken en te corrigeren

Gast

Re: HELP 212.857.75 euro bijbetalen ENECO eindejaarsnota

Ongelezen bericht door Gast »

Dan moet je wel een heel erg grote wietplantage hebben volgens mij. :shock:

jan212

Re: HELP 212.857.75 euro bijbetalen ENECO eindejaarsnota

Ongelezen bericht door jan212 »

Als je zoveel in je wietpantage stopt dan woon je niet meer in een rijtjeshuis.....

Marianne24

Re: HELP 212.857.75 euro bijbetalen ENECO eindejaarsnota

Ongelezen bericht door Marianne24 »

Ondanks dat het terug gedraaid is door Eneco, ben ik vandaag meer malen telefonisch! benaderd door Kassa.....
Ik ga daar dus mijn hele everhaal doen, juist omdat het voor mij al de 2 e keer is....
Misschien zijn er nog andere van eneco...zodat we alles samen kunnen bundelen, wie weet heef thet nut!
JE kunt me mailen op [email protected]

The Wizard
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 apr 2005 15:46

Re: HELP 212.857.75 euro bijbetalen ENECO eindejaarsnota

Ongelezen bericht door The Wizard »

Marianne24 schreef onder andere: om dit terug te laten draaien en sterker nog we krijgen geld terug!!

Had je dan zoveel op je rekening staan, dat dit bedrag überhaupt afgeschreven kon worden? :shock:

Marianne24

Re: HELP 212.857.75 euro bijbetalen ENECO eindejaarsnota

Ongelezen bericht door Marianne24 »

haha nee natuurlijk niet!!! was het maar waar!!
Om die rekening terug te laten draaien.

Morgen avond komt mijn stukje in kassa op de Vara.
Ik zou eigenlijk zelf in het programma komen maar kon geen oppas vinden, en zodoende heb ik mijn jaar nota gefaxt , en ze toestemming gegeven die te gebruiken namens ons.

Ook hebben ze naar Eneco zelf gebeld en zei ze dat ze zich er schaamde voor wat er gebeurd was YEAH RIGHT!..
Al met al is dit dus redelijk goed opgelost en komt er morgen bij kassa een heel stuk over eneco en andere energie leveranciers.

Marianne24

Re: HELP 212.857.75 euro bijbetalen ENECO eindejaarsnota

Ongelezen bericht door Marianne24 »

Oh en over dat stukje we krijgen geld terug.

Ik heb zelf getal voor getal na zitten rekenen en ik kwam op een bedrag van 243 euro positief uit, dat was dus wat we naar mijn berekeningen terug horen te krijgen....volgens hun berekening was het 6 ct!

jvantiel

Re: HELP 212.857.75 euro bijbetalen ENECO eindejaarsnota

Ongelezen bericht door jvantiel »

:evil:Ik vind het schandalig. Een tip mocht je lid zijn van een vakbond ga er naar toe deze kan je helpen.Een troost je bent niet alleen wij hebben sind Maart 2005 de rekeningen vanaf Dec: 2003 pas ontvangen.
Maar men dwingt ons ook het dubbel maandlast te betalen.
Och fijn he dit nieuwe kabinet en de liberacering

Gast

Re: HELP 212.857.75 euro bijbetalen ENECO eindejaarsnota

Ongelezen bericht door Gast »

Och fijn he dit nieuwe kabinet en de liberacering
Ja, deden ze maar wat meer aan scholing in het Nederlands :twisted:

Maar zonder gekheid: door de liberalisering komen alle zwakke punten van de energiebedrijven grondig voor het voetlicht. Dezelfde fouten werden vroeger ook gemaakt; heb wel eens gelezen dat ook voor de liberalisering ook 10 procent van de jaarrekeningen niet klopte (helaas geen bron) maar het waren overheidinstellingen dus men ging er vaak vanuit dat het wel goed zat.
Je hebt door dezelfde liberalisering nu ook de keus om deze fouten af te straffen en naar een ander te gaan echter maar heel weinig mensen - immers altijd gewend om door de overheid aan het handje te worden gehouden - gaan ook naar een ander veelal met de smoes: "daar is het ook een puinhoop".
Maar zolang men hieraan vast houd worden de bedrijven niet gedwongen wat te veranderen in hun prioriteiten naar de klanten toe net als in de periode dat het nog Nutsbedrijven waren!

NUOFF TEGENWERKER

Re: HELP 212.857.75 euro bijbetalen ENECO eindejaarsnota

Ongelezen bericht door NUOFF TEGENWERKER »

Wordt eens tijd dat die knoeiers eens op de maan gaan bivakeren, wordt tijd dat men eens massaal wat gaat doen tegen dit soort lui.

Gast

Re: HELP 212.857.75 euro bijbetalen ENECO eindejaarsnota

Ongelezen bericht door Gast »

men eens massaal wat gaat doen
Maar het typische is dat iedereen verontwaardigd is over de gang van zaken en vrijwel niemand switched en naar de overheid blijft kijken voor hulp terwijl de liberalisering de verantwoording en mogelijkheden juist bij de klanten legt.

nuon medewerker

Re: HELP 212.857.75 euro bijbetalen ENECO eindejaarsnota

Ongelezen bericht door nuon medewerker »

ik vind dit dus raar

er word een fout gemaakt door eneco
dat gebeurd (ook bij nuon komt dit wel eens voor)
maar na het eerste belletje is het dus al opgelost
(klinkt naar een tikfout)

ik denk dat rader beter de focus kan leggen bij de regering die met alle aanpassingen in de energiemarkt een puinhoop heeft gecreeerd

door deze aanpassingen hebben de energie bedrijfen veel nieuwe callcenter agents aan moeten nemen
deze mensen hebben minder ervaring en begaan gewoonweg meer fouten.

dit zal in het komende half jaar afnemen

ik daag dan ook iedereen die een probleem as het bovenstaande heeft uit om op te bellen en de collega die u aan de lijn krijgt de kans te geven het probleem op de lossen.
95 van de binnenkomende klachten worden in 1 call opgelost

Gesloten