LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] radar help

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gast

radar help

Ongelezen bericht door Gast »

radar help..
we krijgen dan eindelijk een jaar afrekening waar onze energie kosten 10 x zo hoog zijn of we ff .. binnen 14 dagen 3447 euro willen bij betalen ..!!!

Wat moet we doen ??

nuon medewerker

Re: radar help

Ongelezen bericht door nuon medewerker »

1) check of alle meterstanden met de meterstanden op de jaarnota
(als deze niet kloppen bellen voor een correctie)

2) check of al je maandbedragen zijn meegenomen op de jaarnota
(ask deze er niet zijn ook weer een correctie aanvragen)

als dit allemaal klopt dan is de nota correct en heeft u gewoon meer verbruikt
u zou dan kunnen kijken naar nieuwe apparaten die u recent heeft aangeschaft (waterbed, hoogtezon, bubbelbad en plasma tv's zijn de grote verbruikers)
ook de oude apperatuur kan zo'n hoog verbruik veroorzaken
neem bv een vriezer die niet meer afslaat
een vriezer draait gemiddeld 15% per dag
als hij continu aanstaat is dit dus bijna 7 keer zoveel

als u daarin niet de oorzaak kunt vinden dan kunt u zich wenden naar uw verhuurder voor een onderzoek van de electra voorziening in uw woning
als u eigenaar bent van uw woning dan zal dit helaas voor uw eigen kosten zijn

verder kan ik zonder aanvullende informatie u niet helpen
mocht hier behoefte aan zijn vermeld dan het verbruik over de afgelopen 3 jaar en of de standen geschat zijn in dat jaar
mogelijk kan ik er dan een verklaring voor geven

succes

Gast

Re: radar help

Ongelezen bericht door Gast »

we hebben juist een nieuwe ketel aangeschaft..en inderdaad de meter standen kloppen niet . spontaan 2 meters die draaien en dat was bij de nuon niet zo.

verders is er kwa apparatuur niks veranderd in huis.. 02 -03 hadden we verbruik van 1580 kwh nu volgens evolta 15784 en laag 8081 ???

ik snap het niet maar ga maandag gelijk bellen en de boel blokkeren ..

Gast

Re: radar help

Ongelezen bericht door Gast »

ondanks dat we zoveel moglijk stroomvoorziening hebben uitgedaan blijft de teller lopen !
en welop vole toeren kan het zijn dat een meter stuk gaat.. of zo.. en zo ja wie is daar verantwoordelijk voor .. ??
het is een eigen woning..

Marianne24

Re: radar help

Ongelezen bericht door Marianne24 »

Wij hebben dus onze eindejaars nota binnen, en we moeten 212.857.75 bijbetalen,(ja je leest het goed bijna een half mijoen GULDEN) en ons maandbedrag is verhoogd naar ruim 20.000 pm...ik ben me op zijn zachts gezegd dood geschrokken....
Wij hebben dit eerder gehad wat om een bedrag van 5000 euro ging wat we uiteindelijk moesten betalen omdat ze ons hadden afgesloten....
elke kleuter kan zien dat deze nota fout is...maar ik ben zo bang weer aan het korte end te trekken..want sja ze hebben toch altijd gelijk...
Ik ga alles wat in mijn macht ligt in werking stellen, om dit terug te laten draaien..en grodnig te laten onderzoeken...ik pik dit niet meer....
Mocht er twijfel bij dit verhaal bestaan neem gerust contact met mij op, ik wil aan een ieder mijn jaarnota laten zien mocht ik daar baat bij hebben.

marianne24

Re: radar help

Ongelezen bericht door marianne24 »

Wij wonen trouwens in een simpel rijtjeshuis, met gewoon alle normale aparatuur die in elk gezin voor komen

nuon medewerker

Re: radar help

Ongelezen bericht door nuon medewerker »

marrianne

gaarne alleen in je eigen post over je probleem praten
het is een beetje nutteloos om het 10 keer te posten

beste gast

als de meterstanden niet kloppen dan is het heel simpel

bel nuon en geef de juiste standen door
dan krijgt u een correctie
als het veel scheelt dan komt er een medewerker kijken

in beide gavallen krijgt u uitstel totdat de correct is aangemaakt

fijn weekend

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: radar help

Ongelezen bericht door inxsnl »

Is het mogelijk dat als er van de hoofdkabel illegaal wordt afgetapt door een plantjeskweker .
De gehele straat hiervoor moet opdraaien.


Tim

Gast

Re: radar help

Ongelezen bericht door Gast »

Wat er onderweg wordt afgetapt dat komt toch niet bij jou door de meter
-van mij mogen ze wel aftappen in de straat hoor,

Maarja bij inxsnl wordt de stroom in het begin vd straat gemeten denk ik, :wink:

Marianne24

Re: radar help

Ongelezen bericht door Marianne24 »

Nuonmederwerker,
Ik wist voordat ik dat gepost had niet dat je er een eigen stukje voor moest openen, vandaar dat ik het TWEE keer gepost heb ipv EEN keer.
Beetje slack mag wel kom voor het eerst!

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: radar help

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hee gast
ik stelde een vraag maar vergat het ?? en wens dus niet op die manier aangeschreven te worden
Wie draaid er dan voor de kosten van het illegaal aftappen of zijn we met zijn allen zo naief dat de nuon of welke leverancier dan ook dit voor eigen kosten neemt.

harrie112
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 dec 2004 16:13

Re: radar help

Ongelezen bericht door harrie112 »

Beste Marianne24, Tja zo'n rekening is wel schrikken.
Kijk eens waar dat bedrag nou door komt, is het gas of stroom?
Dit soort bedragen is of een fout, of de laatste meterstand was lager dan de voorgaande. Als de laatste lager was, dan gaat men er van uit dat de meter klokje rond is geweest. Ik heb dat zelf meegemaakt en kreeg toen slechts! 20.000 Euro naheffing. Bleek dat de voorgaande stand zo hoog was geschat dat de laatste dus lager was.
Hopelijk noteer je regelmatig alle meterstanden en kun je zien wat er gebeurt. Als alle apparatuur uit is moet de meter ook stilstaan!
Sterkte, en ik zou het nog even niet betalen!

Gast

Re: radar help

Ongelezen bericht door Gast »

even evolta gebeld en alles word gecorrigeerd.. als het goed is .. er waren maar liefst 3 dingen fout aan de rekenng!!

a de begin meterstanden hoog/laag waren om gedraaid..
b. de eind meterstanden waren te hoog
c dubbel tarief berekend.. terwijl we enkel hebben


ben benieuwd wanneer we bericht krijgen.. geloof dat z enog al druk hadden.. maar goed je weekend is wel verknald..

marline gast 1

Gesloten