LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Provision DVD speler Blokker regiovrij??

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Annielieke
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 dec 2004 14:15

Provision DVD speler Blokker regiovrij??

Ongelezen bericht door Annielieke »

Ik heb de Provision DVDspeler van de aanbieding van vorige week gekocht (39,95) In de folder staat dat deze regiovrij is, echter nu heb ik hem thuis, maar in de handleiding en op de doos staat geen vermelding van regiovrij..

Bij Blokker zei de vrouw dat ze het niet wist, dat ik maar moest proberen en anders binnen 8 dagen het ding weer kon terugbrengen.
Is de speler wel of niet regiovrij???

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Provision DVD speler Blokker regiovrij??

Ongelezen bericht door Michellangelo »

merk - type a.u.b.
dan kunnen we het uitzoeken.

Als het type 3100 is:

ik vond dit op een site:
  1. Zet de speler aan.
  2. Druk EJECT en laat de lade open.
  3. Toets 8806
  4. Je krijgt nu een (geheim) menu. (zie foto hiernaast.)
  5. Kies als region 9 (1=regio 1, 2=regio 2, etc. 9=REGIOVRIJ)

Annielieke
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 dec 2004 14:15

Re: Provision DVD speler Blokker regiovrij??

Ongelezen bericht door Annielieke »

Hoi Michellangelo,

Het is 3584 meen ik zou uit het blote hoofdje. Ik kon er op internet niets over vinden. Ook in de manual geen typenr vermeld. Op het ding zelf
stond het getal.

Bedankt in ieder geval voor je reactie! :)

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Provision DVD speler Blokker regiovrij??

Ongelezen bericht door Michellangelo »

is het deze dvd-speler ???


Hierbij dus zwart op wit dat hij regiovrij hoort te zijn ;)

Nadeel is dat ik geen site kan vinden van provision, tenzij het die tjechische site is :?

Kijk anders eens in het instelmenu van de dvd-speler, daar staat ook vaak info. Anders de truc voor de 3100? Verder weet ik het niet..

Edjuh

Re: Provision DVD speler Blokker regiovrij??

Ongelezen bericht door Edjuh »

Bij deze nog wat methodes voor Provision:

http://www.regionfreedvd.net/player/provision.html

Edjuh

Re: Provision DVD speler Blokker regiovrij??

Ongelezen bericht door Edjuh »

En het volgende nog:

Provision PRDVD500SG

Regiovrij maken gaat op dezelfde manier als enkele andere modellen.

Open de lade met de afstandsbediening
toets 33088 en hierna de 0
DVD speler is regiovrij.


Provision PRDVD2166 regiovrij maken

Zet hem aan
druk op Open op je afstandbediening
dan druk je op Setup (afstandbediening)
druk nu deze volgorde: Next key, prev key, next key, prev key
Als het goed is komt er bovenrechts VER 2 te staan.
Nu rechts drukken tot je bij VER 255 komt en dan play.

Nu is die regiovrij.


Tweede methode:

Zet hem aan
Open de lade
op de afstandsbediening:
330880 (wacht steeds tot het handje verdwijnt na het getal in getoetst te hebben),
en na de laatste 0 verschijnt er RO (Regio nul) linksmidden in je beeld en het is gepiept!



Provision DVD 3100 regiovrij maken

Zet de speler aan.
Open de lade
Kies 8806 op de afstandsbediening
Je krijgt nu een menu op je scherm
Kies als region 9 (1=regio 1, 2=regio 2, etc. 9=regiovrij)

Annielieke
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 dec 2004 14:15

Re: Provision DVD speler Blokker regiovrij??

Ongelezen bericht door Annielieke »

Hoi Michellangelo, als je de folder van 2 weken geleden bedoelt, dan is ie dat!
Ik kwam dus ook op iets Tsjechisch uit.. Hmmzz. ik kan het natuurlijk proberen die codes van die andere typen spelers, maar is er niet aan de code te komen voor dit typenummer??

Was teruggegaan, ze zeiden (die huisvrouw :S) euh ja ik weet het ook niet, probeer het maar en zoniet kun je hem binnen 8 dagen met bon terugbrengen. :S
nice.

En een andere manager die zei ja ik garandeeeerr (overdreven persoon) dat ie regiovrij is.
O.k. :S

heb nog een paar dagen om hem terug te brengen. Nee eigenlijk nog 1..

groetjes Annielike

Edjuh

Re: Provision DVD speler Blokker regiovrij??

Ongelezen bericht door Edjuh »

Annelieke,

Huur bij een videotheek eens een DVD uit een andere regio dan regio 2.
Als je eigen DVD's goed afspelen en die gehuurde ook dan mag je er vanuit gaan dat die speler inderdaad regiovrij is.

Misschien dat ze bij de videotheek ook wel een test DVD hiervoor te leen hebben.

Gast

Re: Provision DVD speler Blokker regiovrij??

Ongelezen bericht door Gast »

In regio 2 een andere regio huren zal bij videotheek niet meevallen ben ik bang.

Edjuh

Re: Provision DVD speler Blokker regiovrij??

Ongelezen bericht door Edjuh »

Ik kom ze hier regelmatig tegen.
Het zijn dan import films.

Moet dus lukken denk ik.

Overigens ben ik op het internet meerdere verhalen over die DVD speler van Blokker tegengekomen en uit alles blijkt dat ze inderdaad regiovrij zijn.

Annielieke
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 dec 2004 14:15

Re: Provision DVD speler Blokker regiovrij??

Ongelezen bericht door Annielieke »

O.k. thanx voor jullie reacties, is een goeie tip alleen ik zou ook zo zeggen dat ze alleen regio2 zouden hebben, maar kan ff sjekke!

Hoop echt dat ie regiovrij is want dat was ook 1 vd redenen dat ik em wou hebben! Hoorde van een vriend dat die weer een vriend had en bij ook zo'n zaak zo'n ding kocht en aan de kassa een papiertje kreeg met de codes om het ding regiovrij te maken.. maar ja daar heb ik bij Blokker nog weinig over gehoord, als ik er toevallie langskom kan ik binnewippe maar heb die huisvrouwen eigenlijk wel genoeg gezien. Heb tig x terug moeten komen omdat ze eerst opwaren en ze wilden mij niet bellen, eerst wilden ze reserveren toen weer niet het was iedere keer wat. Uiteindelijk kwam ik er en toen hadden ze hem niet (ze zouden er een paar over hebben maar die konden ze niet reserveren, moest ik vorige week dinsdag er maar om 9u staan.) Stond ik. Met lege handen dus.
Kwam ik toevallig in een ander filiaal van ze (waar het markt was in de stad) en ik zeg ja ik kom voor de dvdspeler. Ja bij de kassa. Bij de kassa, ik zeg: ik kom voor de dvdspeler. Dan zal ik hem even pakken.
Nou een hoop gezeur bij dat ene filiaal gehad en daaro binnen 5 min. geregeld. Heb ik dat!

Edjuh

Re: Provision DVD speler Blokker regiovrij??

Ongelezen bericht door Edjuh »

Ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar je reden om met alle geweld een regiovrije DVD speler te willen hebben.
Is dat omdat het zo expliciet in de advertentie staat of heb je er een andere reden voor?

Gast

Re: Provision DVD speler Blokker regiovrij??

Ongelezen bericht door Gast »

Misschien een stomme vraag, maar kan iemand me uitleggen wat de term regiovrij betekend?

Edjuh

Re: Provision DVD speler Blokker regiovrij??

Ongelezen bericht door Edjuh »

De DVD wereld is opgedeeld in een aantal regio's.
Zo valt b.v. Amerika onder regio 1 en Nederland onder regio 2.
Volgens mij zijn er 5 regio's.

Dit is gedaan door de industrie omdat films op DVD niet overal in de wereld tegelijkertijd worden uitgebracht.
Als dat wel zo zou zijn zou je heel eenvoudig een DVD uit Amerika kunnen laten komen en hem hier gebruiken waardoor in Nederland die DVD veel minder verkocht zou worden.

De DVD's zelf zijn voorzien van zo'n regiocode.
De speler controleert op deze code en zal de DVD niet afspelen wanneer deze code afwijkt van de in de speler ingestelde code.

Het regiovrij maken van een speler houdt dus in dat je vanaf dat moment DVD's uit iedere regio toch op deze speler kunt afspelen.

Er komt veel meer bij kijken maar daar komt het ongeveer op neer.

Gast

Re: Provision DVD speler Blokker regiovrij??

Ongelezen bericht door Gast »

Tjee, weer wat geleerd!! Ik wist dat dus niet... Bedankt voor je duidelijke uitleg Etjuh!

Annielieke
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 dec 2004 14:15

Re: Provision DVD speler Blokker regiovrij??

Ongelezen bericht door Annielieke »

Nou met dat internetaankopen gedoe, dat wordt toch steeds meer en gemakkelijker en veiliger. Verwacht binnen aanzienlijke tijd dat als ik een aantal dvd's uit azie/usa laat komen dat dat goedkoper kan zijn dan wanneer ik ze hier aanschaf.
en als vrienden die wel geld hebben op vakantie gaan misschien dvdtje voor me willen meebrengen??

Edjuh

Re: Provision DVD speler Blokker regiovrij??

Ongelezen bericht door Edjuh »

Ok, begrijpelijk.
Hou er dan wel rekening mee dat deze geen nederlandse ondertiteling zullen hebben.

SkyZip

Re: Provision DVD speler Blokker regiovrij??

Ongelezen bericht door SkyZip »

Met het gratis te verkrijgen programma dvd-decrypter kun je zelf een dvd maken voor bijvoorbeeld regio 5 of iets dergelijks (niet 2 natuurlijk :))
en deze kun je dan als je persoonlijke regio test dvd gebruiken.

Edjuh

Re: Provision DVD speler Blokker regiovrij??

Ongelezen bericht door Edjuh »

Das een goeie SkyZip.
Had ik niet aan gedacht.

sonja100

Re: Provision DVD speler Blokker regiovrij??

Ongelezen bericht door sonja100 »

kan iemand mij vertellen wat ik moet doen als ik een dvd wil afspelen met foto,s die gemaakt is met windows moviemaker
bedankt sonja

Gesloten