ik heb het volgende probleem,
Ik heb in 2000/2001 samengewoond met paar "vrienden" dat is al na een paar maanden uitgelopen in ruzie waar na twee vrienden al uit huis zijn vertrokken zodat ik nog met een iemand samenwoonde.
Alleen deze bleek vanaf toen geld te verbrassen geen inkomen meer te hebben en geen rekeningen meer betaalde. Na een paar maanden lang zeuren heb ik de moed opgegeven dat hij nog iets zou betalen en heb toen mijn spullen gepakt en ben verhuist. Toen bleek dat deze jongen ook onze gezamelijke rekening had geplundert en 2000 gulden rood was gaan staan en geen van de rekeningen betaald waren.
Toen kwamen de deurwaarders bij mij thuis om zijn deel van de schuld bij mij te komen halen. Na enkele rechtzaken en ettele duizende euro's verder dacht ik van mijn en zijn deel van de schuld af was. Toen kreeg ik in september een brief ,van de watermaatschappij dat deze rekening ook niet was betaald en of ik wou betalen het bedrag van EURO 430,- binnen 14 dagen!!!!(4 jaar oud) Ik schreef hierop terug dat deze 4 jaar lang niets van zich hadden laten horen en dat ik de incasso kosten die op de ander waren gemaakt dus niet wou betalen??!! Toen schreef de Fitens terug dat 250 euro ook wel goed was anders. (???) Toen kreeg ik 14 dagen later een brief van de incasso unie of ik toen maar even 415 euro wou betalen?? Ik schreef hierop dat ik dit erg verwarrend vind want in de 5 brieven die ik inmiddels onvangen heb allemaal verschillende bedragen staan en dat ik hiervoor een verklaring wou zien. Deze kreeg ik ook een pietlullig klein tabbeletje met allemaal afkortingen die mij helemaal niets zeiden en een aangehechte acceptgiro van 432 euro??? En de daaropvolgende dag een telefoontje naar mijn ouderlijk huis of de acceptgiro al was betaald!!Opnieuw een brief geschreven dat ik dit geen manier van zaken vond en een duidelijke specificatie wou dat is nu drie weken geleden en ik heb nu nog steeds geen reactie. Ik wou er een brief heensturen met daarin een bedenktijd van 14 dagen en dat ik anders de zaak als geseponeerd zou zien. Vind jij dit een goed idee berend jan, of raad jij/jullie mij wat anders aan ??
BVD
(ik heb deze ook onder "Incasso na 4 jaar" gepost maar achter af leek het mij toch beter om een nw onderwerk te openen) daarom dat ie er nu dubbel in staat .
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] inkasso unie (weer)
Re: inkasso unie (weer)
ik weet niet of je rechtsbijstand verzekerd bent , zoniet ga dan even naar de rechtswinkel. dit klopt namelijk van geen kanten . even een vraagje . heb jij toendertijd wel jou deel van de rekeningen betaalt? als je dat wel gedaan hebt dan hebben ze geen poot om op te staan . ik zou dat zeker voor laten komen . de rekening klopt niet , want die had na 4 jaar al meer dan 1000 euro moeten zijn. ik wens je in ieder gaval veel succes.
ja ik heb een rechtsbijstands verzekering alleen hoeft al niet meer geloof ik ik heb opnieuw een brief ontvangen dat ik opnieuw binnen 2 weken moest betalen zonder enige reactie op mijn schrijven, anders zouden ze opnieuw een rechtzaak aanspannen,,, (bla bla bla ) dit is al het 3de ultimatum wat ik krijg omdat ze anders een rechtzaak gaan aanspannen,,! ! ! haahaha ONEEE,,, volgens mij hebben ze geen poot om op te staan ! Amateuristische klojoos,, Ik wacht het af de "deadline" was afgelopen vrijdag dus kijken wat ze waarmaken van die grootspraak. Ik zie het wel ,,
Het klopt dat hun idd nog geld van mij krijgen maar dat op zoon manier te proberen te incasseren dat vind ik laf,, Daarom weiger ik vaaf heden elke vorm van medewerking.
Bedankt voor je reactie,
Het klopt dat hun idd nog geld van mij krijgen maar dat op zoon manier te proberen te incasseren dat vind ik laf,, Daarom weiger ik vaaf heden elke vorm van medewerking.
Bedankt voor je reactie,
Inkasso Unie uit Eindhoven is even erg als intrum justitia.
Dit is mijn verhaal: Ze presteerden het om mij een brief te sturen met een vordering vanwege zogenaamd zwart rijden met de trein. Een kort stuk, 25 kilometer, maar daar werd wel even 69 voor geteld, bestaande uit de ritprijs, de verhoging van de NS, en hun eigen kosten.
Nu ging het om een dag, dat ik helemaal niet met de trein heb gereisd, die dag was ik vanwege een onderzoek in het ziekenhuis. Daar heb ik nog alle papieren van, inclusief de medicijnendoosjes van de die dag opgehaalde tabletten. Dat onderzoek begon om 11.00 uur, en eindigde om 18.30.
Ze zijn twee keer bij mij aan de deur geweest, en ik heb ze duidelijk gemaakt dat ik een derde keer niet accepteer. Zij accepteren niet dat ik die dag niet heb gereisd met de trein, ik kan desgevraagd aantonen dat ik op het door hen genoemde tijdstip van 16.10 nog onder zeil lag, ik werd pas rond 17.00 gewekt, en mocht pas om 18.30 naar huis.
Hedt interesseert Inkasso Unie geen lor, zij hebben een opdracht van de NS om bij mij geld te komen innen, en zij twijfelen niet aan de echtheid van die vordering.
Dit is mijn verhaal: Ze presteerden het om mij een brief te sturen met een vordering vanwege zogenaamd zwart rijden met de trein. Een kort stuk, 25 kilometer, maar daar werd wel even 69 voor geteld, bestaande uit de ritprijs, de verhoging van de NS, en hun eigen kosten.
Nu ging het om een dag, dat ik helemaal niet met de trein heb gereisd, die dag was ik vanwege een onderzoek in het ziekenhuis. Daar heb ik nog alle papieren van, inclusief de medicijnendoosjes van de die dag opgehaalde tabletten. Dat onderzoek begon om 11.00 uur, en eindigde om 18.30.
Ze zijn twee keer bij mij aan de deur geweest, en ik heb ze duidelijk gemaakt dat ik een derde keer niet accepteer. Zij accepteren niet dat ik die dag niet heb gereisd met de trein, ik kan desgevraagd aantonen dat ik op het door hen genoemde tijdstip van 16.10 nog onder zeil lag, ik werd pas rond 17.00 gewekt, en mocht pas om 18.30 naar huis.
Hedt interesseert Inkasso Unie geen lor, zij hebben een opdracht van de NS om bij mij geld te komen innen, en zij twijfelen niet aan de echtheid van die vordering.
Ik heb nu een brief heengestuurt dat ik hun twijvelachtige incassomethodes niet langer pik en ook de juridische mogelijk heden onderzoek om hun aan te pakken. En zo de tokkie praktijken van hun poog te stoppen, als er meer mensen zijn die ook een soortgelijk geval hebben (gehad) kunnen we mischien wel samen de hele keet daar sluiten ,
Zijn er mensen die hier een negatieve ervaring hebben met deze "zaak" en zo ja willen jullie dan meewerken aan een rechtszaak, tegen deze bluffers? Of hun EERLIJKE ervaring willen opschrijven en ondertekenen en zo doende iets doen tegen dit incassoburo??
Gaarne reactie's,,
BVD
Zijn er mensen die hier een negatieve ervaring hebben met deze "zaak" en zo ja willen jullie dan meewerken aan een rechtszaak, tegen deze bluffers? Of hun EERLIJKE ervaring willen opschrijven en ondertekenen en zo doende iets doen tegen dit incassoburo??
Gaarne reactie's,,
BVD
Medewerkers van zowel intrum justitia als incasso unie lezen deze rubriek heus wel mee, en weten dat hun baas volledig verkeerd bezig is. Maar wanneer mensen die nu een serieuze klacht hebben over bijvoorbeeld de incasso unie, naar Eindhoven komen, het adres hoef ik niemand te geven, je hoeft maar af te gaan op het idioot grote embleem van de firma, op het kantoorgebouw aan de kant van het busstation. Je kan het dus niet missen.
Een stel zware poststukken via hun antwoordnummer wil ook nog weleens helpen. Die truc is bij mij in elk geval zeer succesvol geweest, want plotseling werden ZIJ met hoge kosten geconfronteerd, terwijl ze dachten datzelfde bedrag van mij te kunnen innen.
Allemaal dioen, dan zingen deze twee louche bedrijven snel een toontje lager.
Een stel zware poststukken via hun antwoordnummer wil ook nog weleens helpen. Die truc is bij mij in elk geval zeer succesvol geweest, want plotseling werden ZIJ met hoge kosten geconfronteerd, terwijl ze dachten datzelfde bedrag van mij te kunnen innen.
Allemaal dioen, dan zingen deze twee louche bedrijven snel een toontje lager.
Dit onderwerp bestaat al en is daarom gesloten. Met de zoekfunctie bovenaan het forum kunt u het onderwerp terugvinden.
TROS Radar Internetredactie
TROS Radar Internetredactie