LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te hoge prijs aan de kassa

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Toeter

Te hoge prijs aan de kassa

Ongelezen bericht door Toeter »

Geacht forum,

Al jaren doen wij onze boodschappen bij de Konmar in de Elandstraat in den Haag.
De laatste jaren komt het zeer regelmatig voor dat de prijzen die in de winkel worden vermeld, of de prijzen tijdens kortingsacties (zoals de 50% kortingen middels de klantenkaart) bij de kassa niet worden gerekend.
Ofwel er wordt een hogere prijs berekend dan die in schappen wordt vermeldt, ofwel de 50% korting wordt niet gegeven.

Ik ben daarom met de kassabon al regelmatig gaan klagen bij de bedrijfsleiding, en dan is steevast het antwoord dat of de kassiere een foutje moet hebben gemaakt, of dat het hoofdkantoor het niet goed in het systeem heeft ingevoerd??!! Uiteraard krijg je dan alsnog de korting uitbetaald.

Uiteraard kan dit een keer gebeuren, maar niet zo vaak als wij dat tegenkomen bij de Konmar.
Zo ook vandaag( zaterdag 19 Maart 2005) weer. Er wordt Koolvisfilet aangeboden tegen 50% korting met de klantenkaart.
Voor mij bijj de kassa zag ik een klant deze vis kopen en zijn klantenkaart afgeven. Echter zag ik dat de 50% korting niet werd gegeven.
Ook ik kocht koolvis en gaf mijn klantenkaart af en kreeg dus ook weer geen korting.

Heeft u deze ervaringen bij de Konmar of andere supermarkten??

memyself

Re: Te hoge prijs aan de kassa

Ongelezen bericht door memyself »

reageert u ook zo als de prijs steeds lager uitvalt?? gaat u dan ook elke keer naar de bedrijfsleider om uw teveel betaalde geld terug te geven.

ga eens even uzelf druk maken om iets wat echt zinnigs is in plaats van constant te gaan zaniken over dingen die ook maar door mensen worden gedaan.

hou er a.u.b. even rekening mee dat het ook maar mensen zijn die daar werken en dus fouten kunnen maken. we kunnen niet allemaal perfect zijn zoals u toch??

het betekent alleen dat u wat beter moet opletten bij de kassa maar fouten kunnen worden gemaakt. dat doet u zelf ook vast wel eens.
mvg

memyself

snowy

Ongelezen bericht door snowy »

Beste Memyself,
Betaal jij de teveel aangeslagen prijzen dan wel gewoon.Ik ook niet.Hier gebeurd het ook vaak dat het nog niet in het systeem is ingevoerd en als ik dat zie maak ik er wel melding van.als je dat overal maar laat zitten ben je zo een paar euro verder.En het leven is al duur genoeg toch.Of zwem jij in het geld dat het je niets uitmaakt.
Groetjes Snowy. :roll:

memyself

Ongelezen bericht door memyself »

snowy
Geplaatst op: 19 Mrt 2005 18:44 Onderwerp: te veel betaald

Beste Memyself,
Betaal jij de teveel aangeslagen prijzen dan wel gewoon.Ik ook niet.Hier gebeurd het ook vaak dat het nog niet in het systeem is ingevoerd en als ik dat zie maak ik er wel melding van.als je dat overal maar laat zitten ben je zo een paar euro verder.En het leven is al duur genoeg toch.Of zwem jij in het geld dat het je niets uitmaakt.
Groetjes Snowy.
even een reactie hier op.

uiteraard betaal ik ook niet teveel als het goedkoper is. we blijven nederlanders en elke euro is er momenteel 1. toch als het goedkoper is ben ik ook zo eerlijk om daar wat van te zeggen. het zijn ook mensen die er van moeten eten. maar daar doelde ik hier ook niet op. waar ik op doel is, waarom moet hier nou weer een topic over gemaakt worden. zijn er in het verleden al zoveel geweest.

er kunnen nu eenmaal fouten gemaakt worden. dat is menselijk maar om die mensen dan hier te gaan afschilderen als boemannen nee dat vind ik fout. er werd zelfs het volgende gezegd:
Ik ben daarom met de kassabon al regelmatig gaan klagen bij de bedrijfsleiding, en dan is steevast het antwoord dat of de kassiere een foutje moet hebben gemaakt, of dat het hoofdkantoor het niet goed in het systeem heeft ingevoerd??!! Uiteraard krijg je dan alsnog de korting uitbetaald.
wees daarom blij dat ze übberhaupt nog iets doen. er zijn genoeg bedrijven die dat niet doen en dat je dan gaat lopen piepen ja, dan vind ik het oke maar kom. dit is toch van de zotte. meneer wordt netjes geholpen maar heeft toch weer wat te klagen. daar doelde ik op beste snowy en niet op het feit dat het fout is wat die doet. zoals ik mijn vorige bericht eindigde. het is gewoon voortaan beter opletten. en ik voeg er aan toe. iets vaker dan maar naar de bedrijfsleider lopen.

mvg
memyself

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

AANGEZIEN IK OOK OP MIJN UITGAVEN MOET LETTEN NEEM IK BEPAALDE DINGEN OOK ALLEEN MAAR MEE ALS DEZE IN DE AANBIEDING ZIJN. OOK IK CONSTATEER DAT IK ALS IK BOODSCHAPPEN HAAL BIJ DE KONMAR( IN OSS) IK BIJNA ALTIJD KASSA VERSCHILLEN AANTREF OP DE KASSABON (ZEKER 90 VAN DE 100 KEER). eN NATUURLIJK WEET IK DAT WAAR MENSEN WERKEN FOUTEN WORDEN GEMAAKT. MAAR DIT STEMT JE TOCH TOT NADENKEN. OOK BIJ ANDERE WINKELS KOM IK HET REGELMATIG TEGEN DAT DE KASSABON NIET DE PRIJS AANGEEFT DIE OP HET SCHAP (AANBIEDING)STAAT. oVERIGENS VALT HET MIJ OOK OP HOE WEINIG MENSEN HUN KASSABON NAKIJKEN.mISSCHIEN KUNNEN DE WINKELS DAAROM GEWOON DOORGAAN MET HET VERKEERD INVOEREN VAN DE PRIJSEN IN HUN KASSACOMPUTERS..
OVERIGENS KRIJG IK ALTIJD ZONDERPROBLEMEN HET VERSCHIL TERUG BIJ DE KONMAR MAAR IK MOET ER TOCH MAAR WEER ELKE KEER WEER VOOR NAAR DE KLANTESERVICE TOEN EN DAT KOST TOCH OOK WEER TIJD.
RADAR, MISSCHIEN TOCH NIET OVERBODIG MENSEN ER OP ATENT TE MAKEN DAT HET ZICH LOONT HUB KASSABON MEETENEMEN EN VOORAL NA TE KIJKEN.
GROETJES MEVR VAN LITH

Gast

mevrouw van Lith,

Volgens mij blijft uw capslock hangen. Uw berichtje wordt daardoor onleesbaar.

Bovendien: steeds hoofdletters gebruiken heet in de forum-etiquette: SCHREEUWEN

noname

Ongelezen bericht door noname »

Weet je wel hoeveel artikelen elke maandag weer in een winkel in of uit de reclame gehaald moeten worden?
Elk artikel moet aan de hand van de artikelcode opgezocht worden en de actieprijs moet worden ingevoerd.

Niet iedereen kan dat evengoed, blijkbaar werkt er bij "jouw" zaak iemand die regelmatig artikel vergeet in te voeren.
Kan gebeuren, is ook maar een mens en mensen maken nu eenmaal fouten.

robbieP

Ongelezen bericht door robbieP »

Die akties en prijzen worden centraal in het computersysteem ingevoerd en geannuleerd, daar komt echt geen vakkenvuller meer aan te pas. Waar wel vakkenvullers aan te pas komen is het wijzigen van de prijs op het schap (ophangen van kaartjes met actieprijs bv). Heb zelf een tijdje op de klantenservice van een welbekende grote kruidenier gewerkt en kreeg dus ook regelmatig kassabonnen in mijn hand die niet klopten. 90 % van die fouten was te wijten aan de onzorgvuldigheid van de vakkenvuller mbt het ophangen (en vooral het niet weghalen) van die aktieprijzen. De prijs in de computer klopt altijd, maar als er een andere prijs op het schap staat dan heeft de klant wel recht op die lagere prijs.

Gast

Kijk, daarom ben ik nou tegen al die marketingacties in de supermarkt:

- Bonus-/Klantenkaart
- Airmiles
- Zegeltjes
- Stickers plakken
- Krassen
- Rocks vijfjes

Als je nou al je produkten gewoon scherp prijst en zorgt voor een goed assortiment, voorkom je dus dat vakkenvullers continu artikelen in en uit de reclame moeten halen waarbij fouten worden gemaakt. En prijsverschillen zullen er altijd blijven. Heb je als supermarkt een groot assortiment, dan zijn je distributiekosten gewoon hoger. Maar die prijzenslag mag wat mij betreft ophouden.

acjzr1

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Ook bij de grote kruidenier die op de keintjes let gaat het dagelijks mis.Ik zelf koop er nooit,maar mijn moeder bijna dagelijks.Bonusaanbiedingen en producten die afgeprijsd zijn i.v.m. de houdbaarheidsdatum geven iedere keer problemen aan de kassa.
5 keer boodschappen doen =4 keer klagen bij de klantenservice.
Bekend met deze problemen geef ik deze al aan voor het afrekenen (wanneer ik iets haal voor mijn moeder).Telkens weer krijg ik te horen dat ik NA het afrekenen dan maar naar de servicebalie moet gaan waar ik iedere keer weer mijn geld terug krijg...Kan dit nu echt niet in EEN keer???? :( :( :(

chocci

Ongelezen bericht door chocci »

Eerlijk gezegd kom ik vrijwel nooit tegen dat iets goedkoper is. Duurder daarintegen wel. Bij Konmar moet je altijd de bon nakijken, dat is ook mijn mening.

puk

Ongelezen bericht door puk »

Helaas , ik werk dus voor de laurus! en daar valt konamar ook onder.
Tja je kan ijn de winkel invoeren wat je wil, maar elke nacht maakt de computer nachtcommunicatie met het hoofdkantoor en daar wordt veel van wat jij er hebt ingevoerd er weer uit geknikkerd.
We werken met een waardeloos systeem.,,,
Maar daar kan het personeel ook niets aan doen, dat ligt niet aan ons, wij hebben al genoeg voor Laurens gedaan, en wat je ook doet, jij bent en blijft toch maar een nummer! Eerst maar eens kijken of ik de volgende ontslagronde door kom!

Gesloten