LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] schoolreis naar italie

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
twijfelaar

schoolreis naar italie

Ongelezen bericht door twijfelaar »

op de school van mij dochter hebben ze binnekort een schoolreis naar italie 1 week kosten 600,euro excl zakgeld ik vind dit echt niet normaal van een kennis hoorde ik dat haar dochter met school op wintersport gaat kosten 450,euro ik vind het heel erg dat scholen hier nu mee beginnen want wat gebeurd er met de kinderen waarvan de ouders het echt niet kunnen betalen,dat is toch zielig dat die straks al die verhalen moeten aanhoren hoe leuk het wel niet was,terwijl er toch echt wel andere leuke dingen te organiseren zijn en die dan ook voor iedereen te betalen zijn ,ik heb het hier ook over kinderen in de leeftijdscategorie 13 tot 16 dit is toch veel te jong om al alleen naar het buitenland te gaan er is ook geen leidinggevende op de kamers,ik ben 34 en toch echt niet ouderwets ingesteld ik vraag me dus echt af of er meer ouders zijn met dit probleem,of ben ik de enige die dit belachelijk vind.

m.wil

Re: schoolreis naar italie

Ongelezen bericht door m.wil »

Ook vroeger was dit al een probleem. In 1972 ging mijn toenmalige klas (ik was 16 jaar) op schoolreis naar Wenen. Dit kostte veel geld, mijn ouders konden het niet betalen en ikzelf ook niet. Dus kon ik niet mee. De rest van de klas ging wel en ik kreeg een kaart van hen vanuit het vakantieadres. Je kunt je indenken dat het niet leuk was om niet mee te kunnen gaan, maar ja, het was nu eenmaal niet anders.
Naderhand krijg je de verhalen te horen en praatten de medeleerlingen met elkaar over die reis. Ik heb mijzelf voorgenomen dat mijn kinderen dat later nooit zal overkomen. Dit is gelukkig gelukt, maar ik vind dat de scholen inderdaad veel beter moeten nadenken waarmee ze bezig zijn en wat de consequenties zijn voor de ouders, voordat ze met een klas op schoolreis gaan, waarbij de kosten erg hoog zijn.
Op sommige scholen wordt er vanaf de eerste klas gespaard voor de schoolreis, die bv. in de vierde klas zal zijn. Dit vind ik een goed initiatief.

Gast

Re: schoolreis naar italie

Ongelezen bericht door Gast »

Onderwijs in Nederland ????

dubby

Re: schoolreis naar italie

Ongelezen bericht door dubby »

waarom in de eerste klas al sparen, ik zie niet in waarom die reisjes zo ver moeten zijn, waarom niet een weekende texel, wadlopen of een dag dierentuin, daar valt ook nog genoeg van te leren, maar nee tegenwoordig zijn die koters de hele wereld afgeweest maar van Nederland weten ze nul komma nul! En als het toch zo nodig moet, laat de school het dan zelf dokken maar ja dat kan natuurlijk niet.
Nog even dan lopen die ouders nog met een schuldgevoel omdat ze in het eurotijdperk geen poen hebben voor die belachelijke schoolreisjes.
Maar ja het is toch met alles zo, waar zijn de kinderen die knikkeren en touwtje springen, die zitten tegenwoordig achter hun playstation 2 met de hele rattaplan erbij. nou triest hoor.

Frank Feyns

Re: schoolreis naar italie

Ongelezen bericht door Frank Feyns »

Schoolreizen zijn erg belangrijk voor de vorming van een kind, een buitenschoolse activiteit blijft een kind ook altijd bij (tijdens reunie weet men nog alles van die studiereis naar Parijs maar van de reguliere lessen weet men niet veel meer) spaarregeling vanaf klas 1 is de beste oplossing om het financieel mogelijk te maken.
Het niet op reis gaan is een gemis in de ontwikkeling van het kind!!
Als je al denkt dat schoolreizen duur zijn en niet te zaken doende warom neem je dan kinderen, neem dan geen kinderen ja.

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: schoolreis naar italie

Ongelezen bericht door woman4life »

en kinderen neem je al helemaal niet je mag blij zijn als je kinderen krijgt
dat moest ik even zeggen !
maar inderdaad het is een hoop geld maar vanaf de 1e klas sparen zou wel een goed idee zijn misschien.

Gast

Re: schoolreis naar italie

Ongelezen bericht door Gast »

Zo iets behoort de overheid te betalen !! Gewoon de belasting iets omhoog schroeven en er is weer een probleem opgelost. Het is zielig als kinderen niet mee kunnen om financiële redenen.

Gast

Re: schoolreis naar italie

Ongelezen bericht door Gast »

Zo iets behoort de overheid te betalen !! Gewoon de belasting iets omhoog schroeven en er is weer een probleem opgelost. Het is zielig als kinderen niet mee kunnen om financiële redenen.
Nee erg fijn dit! Dus mensen zonder kinderen moeten ook meebetalen?

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: schoolreis naar italie

Ongelezen bericht door topery »

Als je al denkt dat schoolreizen duur zijn en niet te zaken doende warom neem je dan kinderen, neem dan geen kinderen ja
En u voegt op dit topic toe?......... niets.
Er kan, ja dat kan hoor..........in een persoonlijke situatie iets voordoen waardoor je het minder riant hebt dan voordat je kinderen KREEG en niet nam. En alvast om negatieve reacties te vermijden: ik werk, heb een goed salaris, een half wezenpensioen van 137 euro per maand en kan dit dus ook niet betalen. Dank zij mijn ouders gaan we dit jaar weer op vakantie.

Een reactie is zo geplaatst, maar verdiep u eens in de achtergronden van iemand voordat u iets opschrijft waar iemand (zoals ik) zich aan kan storen.....

Gast

Re: schoolreis naar italie

Ongelezen bericht door Gast »

Zoek een hobby :o

Gast

Re: schoolreis naar italie

Ongelezen bericht door Gast »

Het niet op reis gaan is een gemis in de ontwikkeling van het kind!!

slaat ook nergens op !! ik ben nooit op "reis" geweest omdat mijn moeder dat met uitkering niet op kon brengen en ons liever met een goed gevulde buik zag dan verhongerend op vakantie

mijn ontwikkeling is er echt niet van achteruit gegaan

als mijn dochter met een reisje van school mee zou moeten en dat gaat 600,- kosten ja jammer dan als ik het niet kan opbrengen ..... en mijn dochter zou er ook niet minder om worden

wel eens bij na gedacht dat er ook mensen ziek zijn en van een 800,- pm rond moeten komen ? waar haal je dan die 600 vandaan ? mij hoor je niet klagen over geld nooit ik red me goed maar vind schoolreizen naar italie of waar dan ook in buitenland wel erg overdreven worden alsof het school geld en boeken geld niks kost per jaar

wel lekker makkelijk gezegt weer ... "dan moet je geen kinderen nemen" je gaat echt niet in je zwangerschap al nadenken over eventuele schoolreizen naar italie

waarschijnlijk heb je zelf geen kinderen ?

Gast

Re: schoolreis naar italie

Ongelezen bericht door Gast »

Iedereen met een kind dat op de basisschool zit weet dat t naar de middelbare school gaat. Dat kost geld!! en daar moet je dus voor gaan sparen en dat kan al vroeg, ik ben voor beiden dochters al jaren geleden gaan sparen (ze zijn nu 9 en 12 jaar) en de oudste gaat over 2 jaar op wintersport, elke week een paar gulden/euro gespaard, lukte prima en t geld ligt al klaar! Dat kan iedereen hoor, van de eerste klas lagere school elke week 1 euro in de pot, dat is na 8 jaar zo'n 400 euro, kinderen zelf ook nog wat verjaardags geld in de pot, willen ze zelf hoor kunnen ze er wat leuks bij kopen, en in 8 tot 10 jaar heb je ruim 500 euro gespaard.
Eerder nadenken voordat je gaat zeuren

jonnyboy

Re: schoolreis naar italie

Ongelezen bericht door jonnyboy »

Ikzelf vind het ook onzin al die verre reisen naar Italië, ik zat op een zekere ('kak') school (goede school hoor ;)) en daar gingen ze naar Rome met het vliegtuig zelfs. Ik ben 'blij' dat ik niet in de 5e kwam want mijn ouders zouden er dood aan zijn gaan (bij wijze van spreken natuurlijk) nu ga ik naar Berlijn. Dat is óók leerzaam en kost gewoon veel minder geld. Ook zal je veel meer aan Duits hebben dan Italiaans. Schoolreizen moeten niet afgeschaft worden. Het is gewoon een gemis, je moet toch op excursie zijn geweest maar een dagje Wallonië/Duitsland/Engeland is genoeg dunkt mij.

mulmol
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 nov 2004 08:30

Re: schoolreis naar italie

Ongelezen bericht door mulmol »

Beste twijfelaar,

Of je nu het geld er voor hebt of niet, het blijft moeilijk om je kind op zo'n reis mee te laten gaan. Mijn dochter zat op de mavo en jawel een zeer vroege leerling dus met net 1 maand 14 gingen ze met alle 3e klassers op buitenlandse reis. (we wisten dit al in de 1e klas). Je kon kiezen uit 4 bestemmingen met 4 verschillende prijsklassen. De goedkoopste was trouwens het drukst. Hadden je ouders geen geld dan bleef je op school en kreeg een project opdracht.

Mijn dochter had gekozen voor Venetie, met de bus van zaterdag tot vrijdag. Kosten waren 4 jaar geleden voor de reis fl. 800,00 zonder zakgeld en alle extra dingen die er bij kwamen. Gelukkig waren wij in de omstandigheid dat ze mee mocht.

Maar het ergste vond ik de begeleiding van school. Tuurlijk was mijn dochter de aller jongste, (en ik een bange moeder) maar als je na terugkomst hoort dat ze sávond nog stiekem weg gingen, een vrije middag hadden in venetie en om 18.00 uur pas op een afgesproken
plek moesten verzamelen, fl. 10,00 voor de lunch kregen en zelf maar moesten zorgen voor hoe of wat.
Dit vind je als ouder niet leuk.

Tuurlijk moet je ze eens los laten maar ik vind niet in de 3e klas van de mavo.

Afgelopen winter is ze met de MBO opleiding naar Barcelona geweest ook een "schoolreis" weer net 18 jaar en ook weel de jongste.
Daar werd alleen maar bij het ontbijt geteld of iedereen er was verder helemaal niets.

Het went nooit.

veel sterkte.

Gast

Re: schoolreis naar italie

Ongelezen bericht door Gast »

Dat heeft niets met deze topic te maken of u dochter wel of niet sociaal mee kan komen in de groep. Kan mijn eigen schoolreis nog goed herinneren, 3e klas vwo naar Parijs. Helemaal te gek en we hebben ook rare dingen uitgehaald, hoorde/hoort erbij. Zolang het niet te gek wordt laten ze de kinderen hun gang gaan, denk maar niet dat ze niet in zouden grijpen als t verkeerd zou gaan hoor, natuurlijk letten ze op! Maar op afstand dus ze zitten niet meer in groep 8.

Gast

Re: schoolreis naar italie

Ongelezen bericht door Gast »

Gelukkig zijn er ook nog scholen waar het anders kan. Mijn dochter zit op een scholengemeenschap waar een soort solidariteitsfonds is. Als ouders echt aantoonbaar een probleem hebben om deze werkweken te betalen dan springt de school bij vanuit dit fonds. Indien nodig wordt zelfs de volledige reissom betaald. Dit geld komt vanuit de rente die de school maakt op de schoolfondsbijdragen van de ouders. Misschien iets voor andere scholen om hier ook eens over na te gaan denken?

Gast

Re: schoolreis naar italie

Ongelezen bericht door Gast »

En welke ouders bedoelt u daar eigenlijk mee?? IK bedoel wie komen er dan voor de 'gratis' reis in aanmerking?

Gast

Re: schoolreis naar italie

Ongelezen bericht door Gast »

kan me zo kwaad maken over het feit dat mensen zeggen dat je niet moet zeuren over een duur schoolreisje!sparen zeggen ze.
mensen sommige zijn blij dat ze demaand door kunnen komen hoor1
wij werken ook allebij en vinden dit erg duur.
voor 450 euro kan je een hoop boodschappen doen..
wij hebben gelukkig wel kunnen sparen,maar er zijn er genoeg die dit niet kunnen,dus oordeel niet zo makkelijk,die mensen gunnen het hun kinderen net zo goed!tis gewoon te gek dat die dure schoolreisjes bestaan,kies wat anders uit,wat niet zoveel kost!
trouwens let hier op als je je kind aanmeld op welke school,dit verschilt nogal van scholen!
maar heb niet zo gauw een oordeel! :roll:

jermen
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 jan 2004 21:16

Re: schoolreis naar italie

Ongelezen bericht door jermen »

hallo

Ben het er helemaal mee eens dat scholen niet zomaar als gewoonte maar even dure reisjes nemen voor een week schoolreis

Sommige mensen zijn al blij als ze eten op tafel kunnen zetten!

Ikzelf ben in de gelukkige gelegenheid het wel te kunnen betalen maar begrijp heel goed dat het ook anders kan.

groeten jermen

Gast

Re: schoolreis naar italie

Ongelezen bericht door Gast »

Dat schoolreisje in de derde klas/vierde klas komt toch niet zomaar uit de lucht vallen?, daar zul je voor moeten sparen, jaren van te voren, hebben wij ook gedaan, lukte prima.

Gesloten