LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] adviseur postbank nalatig.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
natascha24

adviseur postbank nalatig.

Ongelezen bericht door natascha24 »

Mijn vraag is als volgt. Wij hebben een adviseur van de postbank ingeschakeld die ons volledig vekeerd heeft voorgelicht waardoor wij nu volledig in de problemen zitten. Bij ons eerste gesprek hebben wij duidelijk aangegeven dat we nog 6 weken de tijd hadden voordat de overdracht plaats vind. Mijn vriend is daarvan 4 weken weg geweest. We hadden ook gemeld dat we een krediet op mijn naam had staan. Dit alles was geen probleem en het ging makkelijk lukken. Met als resultaat dat alles maar dan ook allesfout is gegaan, de werkgeversverklaringen waren niet goed, het contract was niet goed ingevuld (wat dezelfde avond alemaal gecontroleerd was) het krediet was wel afbetaald maar moest ook beindigd worden. Dit alles door nalatigheid van de adviseur waardoor de overdracht die a.s. maandag plaats moest vinden niet door kan gaan. Wanneer ik de adviseur spreek speekt hij alles in zoverre tegen dat het uiteindelijk op onze schouders neer komt. Terwijl wij er alles aan gedaan hebben om zoveel mogelijk mee te werken en ons tot gister toe de hoop en zekerheid is gegeven dat alles goed was. Wanneer ik de postbank daarover bel kan er geen klacht ingediend worden want er is geen klachtenlijn. Niemand kan mij iets vertellen over een procedure die er eventueel van toepassing zou zijn wanneer het niet door gaat. Er wordt alleen gezegd dat ze een mail sturen maar wanneer daar op gereageerd wordt kan niet gezegd worden. Ik heb de telefoonnummer van de manager achterhaald maar die maakt zich drukker over het feit dat ik zijn nummer heb dan dat deze ons helpt ons probleem op te lossen.

Het probleem is nu dat wij volledig onterecht slachtoffer zijn van nalatigheid van de adviseur. En de adviseur wil zichzelf alleen maar indekken dus er valt weinig fatsoenlijks te bepraten. Wie heeft voor mij advies????????

Gast

Re: adviseur postbank nalatig.

Ongelezen bericht door Gast »

rechtsbijstandverzekering?

Blond en slim
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 mar 2005 00:22

Re: adviseur postbank nalatig.

Ongelezen bericht door Blond en slim »

:idea: Ik begrijp dat er niet gepasseerd is. Komt dit omdat het niet op tijd geregeld kon worden of zijn er defintieve problemen die passeren in de weg blijven staan?

Als er alsnog gepasseerd kan worden, alleen dan later, dan valt er in de meste gevallen met de verkoper wel te praten. Die ziet het liefts ook geen kale kip waar niet van te plukken valt en dan ook nog het huis weer te koop zetten.

MG70

Re: adviseur postbank nalatig.

Ongelezen bericht door MG70 »

Hoe je een klacht kan indienen bij de postbank staat op hun website:

http://www.postbank.nl/ing/pp/page/arti ... nktype=int

caspar

Re: adviseur postbank nalatig.

Ongelezen bericht door caspar »

Natascha, jouw vriend heeft wel een groot risico genomen om vlak voor zo'n belangrijke transactie nog even 4 weken vrij te nemen van de 6 die jullie maar hadden. Dus als er iets niet goed is met jullie papieren heb je maar 2 weken om dat "even" te herstellen. Als het dan misgaat ..... moet je ook maar even naar je zelf kijken !

Gast

Re: adviseur postbank nalatig.

Ongelezen bericht door Gast »

Wanneer je een financiering van een woning uit handen geeft aan een adviseur mag je aannemen dat deze al jou belangen behartigd tot aan passeerdatum. Jij als klant hebt het volledige vertrouwen in de adviseur dat hij dit doet. :)

caspar

Re: adviseur postbank nalatig.

Ongelezen bericht door caspar »

Gast ... sorry hoor .... ik proef uit jouw reactie dat zodra je een adviseur hebt ingeschakeld dat je maar fluitend op je rug kunt liggen en dat sim-sala-bim er opeens een hypotheek is.

Als je 6 weken hebt voor de overdracht hebt en de hele hypotheek moet nog geregeld worden en van die 6 weken gaat de vriend van natascha nog 4 weken weg ?? Vraag ik me in eens af .... wie is dan nalatig !!! Ik mis enige zelfkritiek van natascha

Het gaat wel hier wel om de aankoop van een huis, niet om een zak aardappelen !!

Voor de afmelding van BKR ben je toch echt zelf verantwoordelijk. Als je werkgeversverklaring niet goed is, is dat ook zeker de schuld van die adviseur ? Als je het risico neemt om 4 van de 6 weken weg te gaan, moet je ook niet piepen als het misgaat.

Gast

Re: adviseur postbank nalatig.

Ongelezen bericht door Gast »

Het gaat erom dat de adviseur zegt dat alles in orde is en dat alles geregeld wordt. DUS NIET!!! Waarom heb je dan een adviseur???? Is hij/zij niet verantwoordelijk voor een goed advies!!!!! Grrrrrr de postbank!!!

caspar

Re: adviseur postbank nalatig.

Ongelezen bericht door caspar »

Allereerst : de adviseur moet natuurlijk zo goed als mogelijk de belangen van zijn klanten behartigen.

Een hypotheek is een complexe zaak ... hangt van punten en komma's aan elkaar ... en alles moet kloppen voor dat de hypotheek passeert.

Uit het verhaal van natascha begrijp ik dat ze 6 weken voor de overdracht van hun nieuwe huis een afspraak hebben met een Postbankadviseur. Uit het gesprek volgt een offerte die door Natascha en haar vriend getekend wordt.

Natascha geeft aan dat de werkgeversverklaringen niet klopten, dat er een krediet was afgelost maar nog beëindigd moest worden en dat het contract niet goed was.

Een foute werkgeversverklaring die niet klopt kan (ik zeg KAN) gevolgen hebben voor het hypotheekcontract. ( bijvoorbeeld een toeslag die niet wordt mee gerekend in de financiering heeft consequenties voor de uiteindelijk te verstrekken somma).

Een krediet dat wel is afgelost, maar niet is beeindigd kan ook consequenties voor de hypotheek hebben. (immers kunnen sommige kredieten weer worden opgenomen).

Het eerder opgemaakte contract (geaccepteerde en getekende offerte) kan dus niet meer van toepassing zijn. Nieuwe offerte, nieuwe handtekeningen (beetje lastig als je vriend er niet is)

Contract fout .. maar dat hoeft dus niet persé de schuld van de adviseur te zijn dus. Is het advies dan apert fout ? Denk het niet, immers hebben Natascha en haar vriend de offerte geaccepteerd.

Nogmaals ... het aangaan van een hypotheek is een complexe aangelegenheid. Zes weken is niet echt veel, maar niet onmogelijk.

Als van die zes weken de vriend van Natascha vier weken weg is, is er niet veel ruimte voor "tegenvallers" . Let wel ... ik zeg niet dat het "zijn" fout (natascha's vriend) is ... maar ik vind het wel heel makkelijk de schuld op de adviseur te gooien.

Groet, Caspar

1) ik werk niet voor de Postbank
2) de zaak ligt waarschijnlijk iets genuanceerder dan natascha wil doen voorkomen
3) het blijft sowieso een vervelende zaak voor Natascha en haar vriend. Ik hoop voor ze dat een hypotheek alsnog is rondgekomen, de overdracht geregeld, hypotheek gepasseerd.

Gesloten