LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie kan mij helpen ????

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
noelle

wie kan mij helpen ????

Ongelezen bericht door noelle »

wij waren tot 15 april klant bij de nuon maar dat wij gingen verhuizen hebben wij er voor gekozen om niets meer met nuon van doen te willen zijn,

nu werd er gewoon weer 94 euro en 15 euro cent afgeschreven en ik heb meteen de nuon gebeld dat ik de helft terug wil want dat huis is niet meer van mij dus ik betaal ook niet,

nu kwam de nuon met het verhaal over die eind afrekening maar ze konden me niet vertellen waneer wij die zouden kunnen krijgen,

en dat wij tot die tijd maar gewoon moesten blijven betallen ik heb ze meteen gezegd dat ik dat niet van plan ben en dat ik de boel in laat treken bij de bank,

wie weet hier meer vanaf of heeft dit ook een keer mee gemaakt en wat heb jij gedaan ???????????????

alvast bedankt

Noelle

Gast

Re: wie kan mij helpen ????

Ongelezen bericht door Gast »

Is al een paar keer gemeld dat dit niet is toegestaan. Nuon mag niet blijven incasseren na ontbinding overeenkomst. Ze leveren niet meer dus kunnen ze geen betaling eisen. Ze moeten van de Dte uiterlijk binnen twee maanden een eindafrekening sturen.

Gast

Als gulden middenweg maandbedrag even op nul laten zetten?

Contract is net 2 weken geleden ontbonden; bij Nuon zijn ze zowieso al niet snel maar dit is wel erg kort dag voor ze 8)

Gast

Je maakt trouwens wel een hoop stennis over een bedrag ter grote van 4 procent van je jaarlasten nog afgezien van het feit dat je eventueel nog bij zou moeten betalen.

pebbie

Ongelezen bericht door pebbie »

is idd zo bij de energiebedrijven dat je nog je oude voorschot op het oude adres moet blijven betalen tot je de afrekening hebt ontvangen. deze moet je idd binnen 2 mnd ontvangen. je betaalt in die 2 maanden dus idd dubbele kosten, voor je oude en nwe huis. maar in je oude huis verbruik je niks meer dus dat geld krijg je als het goed is via je afrekening terug, tenzij je moet bij betalen. heb dit nl ook gehad met essent 2 jaar geleden.

Gast

Wat ,n zieleknijperij..

Geduld is zeker ver te zoeken..

Dus niemand kan jou helpen..

een essenter

Ongelezen bericht door een essenter »

als ik na ga hoe het bij ons gaat kan ik u hierover het volgende meedelen.

Normaalgesproken is het zo dat als een verhuizing wordt doorgegeven, u een aantal meterstandenkaarten krijgt toegezonden, om de meterstanden op door te geven van de oude woning en de nieuwe woning.

Deze standen dienen na overdracht van de sleutel, uterlijk 5 dagen later bij het energiebedrijf binnen te zijn. Omdat u in uw geval op 15 april bent verhuisd, zouden de meterstanden op 21 april bij Nuon binnen moeten zijn. Nu ga ik ervan uit dat alles goed is doorgegeven en ook alles goed verloopt.

Als ik kijk naar onze werkwijze dan is op 15 april, het voorschot van april al in rekening gebracht. In rekening gebrachtte voorschotten zijn niet meer terug te halen en ook niet meer aan te passen.

Wel zijn immiddels alle energie bedrijven verplicht om binnen 6 weken een eindafrekening te verzorgen, waar alle in rekening gebrachtte vorschotten in mindering zijn gebracht. Dit zal in uw geval ook zo zijn.

Mochten er echter problemen zijn ontstaan bij de verwerking van uw verhuizing, wat niet geheel onvermijdelijk is omdat u zich eigenljk ook tegelijk aanmeld bij een andere leverancier, dan is het energiebededrijf verplicht om in ieder geval geen voorschotten meer in rekening te brengen in de maand na de verhuizing. In uw geval is dit dan mei.

Misschien een tip mocht u ooit weeer gaan verhuizen: zorg eerst dat u verhuizd en als u dan over wilt naar een andere leverancier, geef dit dan door nadat de verhuizing administratief is verwerkt. Dit is sinds de vrije markt gelukkig mogelijk.

Gesloten