LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Melkonderzoek

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gast

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Gast »

Jij moet je er eens beter in verdiepen, vanaf de bek komt het voedsel van een koe of kalf eerst in de netmaag (dus NIET in de lebmaag) vervolgens gaat het voedsel in de pens (lopen in elkaar over) dan in de boekmaag en ten slotte in de lebmaag. Het voedsel (dus ook het melk) komt dus door alle 4 de magen (logisch want caseïne is gemaakt voor het viermagen stelsel). Daarna pas komt het in de twaalfvingerige darm en wordt dan openomen etc.
Overigens is de lebmaag inderdaad met onze maag te vergelijken, behalve dat het voedsel veel langer in de lebmaag blijft. Zo heeft het caseïne langer de tijd om uit elkaar te vallen (bij de mens is die tijd te kort).
We hebben het niet over een koe, we hebben het over een kalf!
En die melk komt alleen in de lebmaag terecht. Bel de eerste de beste veearts maar op als je mij niet gelooft!


Een baby is niet te vergelijken met een kalf. Een kalf moet veel langer op alleen melk leven.
Klets toch geen onzin man, zodra een kalf kan eten, en dat is binnen een maand zal ie dat doen. Ook in de natuur zal hij vlot aan het gras gaan. Melk wordt dan gewoon een bij-produkt. Ooit een kalf gezien wat herkauwd op melk?? (Uberhaupt ooit een kalf in het echie gezien?? :? )

Nog een stukje van je site
BGH.
BGH is een groeihormoon, koeien worden hier mee behandelt om ze beter te laten groeien.
In melk blijkt ook een beetje BGH te zitten. Volgens onderzoek van de universiteit in
Chicago kan BGH bij vrouwen zorgen voor borstkanker. Bij kinderen en mannen is niet
bekend wat BGH doet. Echter, bij koeien zorgt BGH dat vet oplost in het bloed, hierbij
kan pesticiden en antibiotica vrijkomen. Dit kan ook in melk terecht komen. Tevens wordt
door BGH het afweersysteem bij een koe verzwakt, waardoor er makkelijker virusinfecties
kunnen ontstaan. Deze virusinfecties kunnen ook weer doorgegeven worden naar de mens via
melk.
Dit is gewoon een grove leugen en gaat helemaal nergens over. :(
Volgens mij schrijf ik dat je van melk jeugdpuistjes krijgt en dat karnemelk juist gezonder is dan melk.
Dan neem ik terug wat ik zei over karnemelk, hoewel overeind blijft dat je van melk echt niet meer jeugdpuistjes krijgt dan van chocola.

Mijn conclusie van jouw werkstuk. Ik heb nog nooit zoveel onzin bij elkaar gezien, erg slecht. Van mij krijg je een 1 voor de moeite!!

Fleur

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Fleur »

In de uitzending van Radar werd door een professor uit Amerika gezegd dat Nederlanders zo lang zijn doordat ze veel melk drinken waar groeihormonen in zitten. Wat een onzin! Lengte is volgens mij nog altijd genetisch bepaald, je ziet namelijk vaak dat de kinderen niet lang worden als hun ouders dat ook niet zijn. Al eeuwenlang zijn Nederlanders de langste bevolking van de wereld en dat is gewoon lichaamsbouw.

Daarnaast komt nog dat mijn zus nooit melk gedronken heeft (ook als kind niet) en die is ook 1.75m En dat komt gewoon omdat ze de bouw van haar vader heeft.

AlexRomijn
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 apr 2005 00:43

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door AlexRomijn »

En die melk komt alleen in de lebmaag terecht. Bel de eerste de beste veearts maar op als je mij niet gelooft!
Dat kan... probleem is echter dat je doet alsof de lebmaag precies net zoals de mensenmaag is. Dat is niet zo. Je hebt verschil in opname snelheid, inhoud van de maag, zuurwaarde van maagsappen, etc.
Klets toch geen onzin man, zodra een kalf kan eten, en dat is binnen een maand zal ie dat doen. Ook in de natuur zal hij vlot aan het gras gaan.
Dat kan zeker zijn dat die vlot gaat eten. Echter houd die wel zijn drang om melk te sappelen. Dat gedrag zie je nog veel langer dan een maand aanhouden. Doordat ze vaak eerder weggehaald worden gaan ze sappelen aan hun soortgenoten als ze in groepshuisvesting zitten enzo.

Gast

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Gast »

Quote:
En die melk komt alleen in de lebmaag terecht. Bel de eerste de beste veearts maar op als je mij niet gelooft!
Dat kan... probleem is echter dat je doet alsof de lebmaag precies net zoals de mensenmaag is. Dat is niet zo. Je hebt verschil in opname snelheid, inhoud van de maag, zuurwaarde van maagsappen, etc.
Dat kan??? Dat is zo!
Ik heb gezegd dat de lebmaag bijna gelijk is aan onze maag!
Dat kan zeker zijn dat die vlot gaat eten. Echter houd die wel zijn drang om melk te sappelen. Dat gedrag zie je nog veel langer dan een maand aanhouden. Doordat ze vaak eerder weggehaald worden gaan ze sappelen aan hun soortgenoten als ze in groepshuisvesting zitten enzo.
Dat geldt voor alle zoogdieren en baby's.

flippyXL

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door flippyXL »

De natuur heeft de melk van de eigen moeder voor de tandeloze zuigeling bestemd. Een mens hoeft zich niet te voeden als ware hij een kalf. Vooral een volwassene heeft dit niet nodig. Het overbelast de stofwisseling en veroorzaakt ongewenste groeiprocessen. Wij dwingen de koeien of geiten onnodig grote hoeveelheden melk te produceren en slachten haar kalf of lam af, terwijl deze dierlijke melk prachtig is uitgebalanceerd voor het zogende jong van de desbetreffende diersoort.En deze overmatige melkproductie en consumptie verhoogt weer de vleesproductie. De biologische rechtvaardigheid is zoek mensen. Wij kunnen ons de LUXE van koemelk alleen veroorloven, omdat we een groot deel van onze levensmiddelen uit de zogenaamde ontwikkelingslanden goedkoop kunnen invoeren.
Laat de melkveehouders soja gaan verbouwen.
Melk word als voedingsmiddel zwaar overgewaardeerd.
Is er al eens onderzoek gedaan naar suiker? Dat zal een interessante discussie worden.
Wij zijn ziende blind en horende doof.

DannyS

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door DannyS »

We hebben het niet over een koe, we hebben het over een kalf!
En die melk komt alleen in de lebmaag terecht. Bel de eerste de beste veearts maar op als je mij niet gelooft!

Dus het magenstelsel van een kalf is heel anders dan dat van een koe? Aha dan kan dit:
Klets toch geen onzin man, zodra een kalf kan eten, en dat is binnen een maand zal ie dat doen. Ook in de natuur zal hij vlot aan het gras gaan. Melk wordt dan gewoon een bij-produkt. Ooit een kalf gezien wat herkauwd op melk?? (Uberhaupt ooit een kalf in het echie gezien?? )
al niet kloppen.
Misschien is het zo dat een kalf in de natuur langzaam overgaat op gras (ik ben het met je eens dat het niet van de één op de andere dag gebeurd). Maar een kalf groeit op de melk, daar haalt het kalf het meeste energie vandaan. Net als een (mensen)baby.
Bovendien gebruikt zowel een kalf als een mensen baby naast de moedermelk andere producten. Beiden groeien echter vooral op de melk in de eerste jaren van hun leven (in een natuurlijke situatie). En dat is ook precies wat ik schrijf op de website. Dit schrijf ik daar namelijk
Melk is bedoeld als zuigelingenvoeding, een kalf komt in twee jaar tijd ongeveer 600 kilo
aan door deze voeding.
En dat klopt ook, een kalf komt in 2 jaar ongeveer 600 kilo aan en dat komt vooral door deze voeding (grote hoeveelheid vet en eiwitten).
Nog een stukje van je site

KNIP

Dit is gewoon een grove leugen en gaat helemaal nergens over.
Leuk dat je dat aanhaalt, op meerdere sites en van meerder Nederlandse bronnen heb ik die informatie gelezen.
Dan neem ik terug wat ik zei over karnemelk, hoewel overeind blijft dat je van melk echt niet meer jeugdpuistjes krijgt dan van chocola.
Dat klopt, ik schrijf ook nergens dat je van melk meer jeugdpuistjes krijgt :)
Mijn conclusie van jouw werkstuk. Ik heb nog nooit zoveel onzin bij elkaar gezien, erg slecht. Van mij krijg je een 1 voor de moeite!!
Gelukkig denk niet iedereen er over en heb ik al vele positieve reacties mogen ontvangen :)

Timmy
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 apr 2005 09:09

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Timmy »

Laat de melkveehouders soja gaan verbouwen.
Vreet jij maar lekker die Soja troep en lees danmaarover een jaar of 20 dat, dat kankerverwekkend is. We kunnen ondertussen helemaal niks meer eten omdathet kankerverwekkend zou zijn. Weet je wat mij opvalt? Dat figuren die bij organisaties als wakker dier horen steeds vaker met dit soort onderzoeken komen. Aleen maar om de mensen van het vlees af te krijgen. Wil ik nog een vraag stellen aan die vegalui hier, eten jullie wel vis? Of eten jullie dat ook niet?

Timmy
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 apr 2005 09:09

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Timmy »

@ Danny ik neem van een boer het eerder aan dan van een leek als jij die alleen maar vanuit eensuf kantoor dingetjes op het internet opzoekt en daar een scriptie overmaakt.
Gelukkig denk niet iedereen er over en heb ik al vele positieve reacties mogen ontvangen
Dat zullen waarschijnlijk allemaal van die sufk*tte zijn die bij organisaties als wakker dier horen en ons heerlijke vlees eters van het vlees afwillen hebben door met allerlij onzinnigge onderzoeken aan te komen zetten.

Neok

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Neok »

De discussie rond koemelk als voedingsmiddel is natuurlijk ok. Ik vind de benadering zoals die door de 2 Amerikaanse wetenschappers wordt gebracht niet fraai. We eten ook veel vlees. Dat is eiwit (voor een heel groot gedeelte) en daar bestaan ook allergische reacties tegen. Ook in groenten zitten eiwitten. Om melk als vergif af te schilderen is onzin. Ik ben zelf biochemicus maar ga nu niet in 1 keer geen melk meer drinken. In melk zitten belangrijke (B) vitaminen. Ik ben het met ze eens dat er veel (verkeerd) vet in melk kan zitten. Inderdaad, moedermelk is vet en voedzaam, dus ook koemelk. Daarom drinken de meeste Nederlanders melk die voor een gedeelte is ontdaan van vet. Wij in West-Europa zijn volgens een populatie-genetisch model (we zijn honderen jaren geleden begonnen met melk drinken) nu zover dat juist heel veel mensen geen koemelk-allergie hebben itt veel andere delen van de wereld. Het betoog van de Amerikanen doet me denken aan de Bush-bangmakerijen precies zoals Michael Moore (Bowling for Columbine, Farhenheit 9/11) ons dat laat zien. Er is niet mis met melk. Ben je allergisch voor lactose uit koemelk, neem een alternatief, die zijn er genoeg.

kaashater

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door kaashater »

:twisted: :P :wink: :cry: :lol: :o melk is wel lekker!!! kaas niet trouwens, gadverdamme zeg! kaas is smerig, bah!!! echt ranzig, het zou verboden moeten worden!

DannyS

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door DannyS »

Aleen maar om de mensen van het vlees af te krijgen. Wil ik nog een vraag stellen aan die vegalui hier, eten jullie wel vis? Of eten jullie dat ook niet?
Voor de duidelijkheid, ik hoor niet mij de "vegalui" ik eet vlees, vis en zelfs kaas en chocolade (ook al is dat volgens mijn eigen website niet zo gezond, melk is overigens ongezonder volgens die website).
Het enige "doel" is om te laten zien dat koemelk helemaal niet gezond is, zoals vaak gedacht wordt. Ik probeer het van een andere kant te belichten, om zo het éénzijdige beeld van "melk ís gezond" te doen verdwijnen.
Als je melk héél erg lekker vind, dan moet je dat misschien wel blijven drinken, net als rokers sigaretten blijven roken. Maar uit mijn eigen enquete blijkt dat heel veel mensen melk drinken voor hun gezondheid, terwijl ze melk niet lekker vinden. Ik heb het zelf ook jaren gedaan. En ik denk dat dit moet veranderen.

@ Danny ik neem van een boer het eerder aan dan van een leek als jij die alleen maar vanuit eensuf kantoor dingetjes op het internet opzoekt en daar een scriptie overmaakt.
Of ik nu een leek ben of niet, daar verschillen we denk ik van mening over. Maar je mag het van een boer aannemen hoor :). Bedenk wel dat de boer melk graag promoot.

Dat zullen waarschijnlijk allemaal van die sufk*tte zijn die bij organisaties als wakker dier horen en ons heerlijke vlees eters van het vlees afwillen hebben door met allerlij onzinnigge onderzoeken aan te komen zetten.
Nee, in tegendeel, ik heb zelfs reacties van mensen die zijn gestopt met het drinken van melk nadat ze mijn site hebben gelezen!

AlexRomijn
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 apr 2005 00:43

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door AlexRomijn »

Dat kan??? Dat is zo!
Ik heb gezegd dat de lebmaag bijna gelijk is aan onze maag!
Ja bijna. Maar zoals je weet bijna is nog niet helemaal. En daar gaan heel veel de fout in. Zo gebeurd dat ook bij dierproeven, waar ze dieren gebruiken die misschien lijken op de mens met reactie, maar 1% is altijd nog 1% en kan resulteren in een omslag van de resultaten.
Ter voorbeeld asperine die bij veel dieren dus schadelijke effecten heeft zelfs als ze juist die dieren gebruiken omdat ze op de mens lijken, maar bij de mens werkt het dan wel weer.

Gast

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Gast »

BerichtGeplaatst op: 29 Apr 2005 15:10 Onderwerp:

Quote:

We hebben het niet over een koe, we hebben het over een kalf!
En die melk komt alleen in de lebmaag terecht. Bel de eerste de beste veearts maar op als je mij niet gelooft!

Dus het magenstelsel van een kalf is heel anders dan dat van een koe? Aha dan kan dit:
Quote:
Klets toch geen onzin man, zodra een kalf kan eten, en dat is binnen een maand zal ie dat doen. Ook in de natuur zal hij vlot aan het gras gaan. Melk wordt dan gewoon een bij-produkt. Ooit een kalf gezien wat herkauwd op melk?? (Uberhaupt ooit een kalf in het echie gezien?? )

al niet kloppen.
Misschien is het zo dat een kalf in de natuur langzaam overgaat op gras (ik ben het met je eens dat het niet van de één op de andere dag gebeurd). Maar een kalf groeit op de melk, daar haalt het kalf het meeste energie vandaan. Net als een (mensen)baby.
Aan het eind van de slokdarm van een kalf zit een klepje!! De "slokdarmsleuf" Zodra vloeistof (melk of water) deze sleuf passeert vormt deze zich tot een buis, zodat melk rechtstreeks naar de lebmaag word getransporteerd!! Bij oudere dieren sluit ie niet meer volledig!
De lebmaag is ook de enige echte maag, de andere 3 zijn uitstulpingen van de slokdarm!! (Wist je ook niet hé :D)
Bovendien gebruikt zowel een kalf als een mensen baby naast de moedermelk andere producten. Beiden groeien echter vooral op de melk in de eerste jaren van hun leven (in een natuurlijke situatie). En dat is ook precies wat ik schrijf op de website. Dit schrijf ik daar namelijk
Quote:
Melk is bedoeld als zuigelingenvoeding, een kalf komt in twee jaar tijd ongeveer 600 kilo
aan door deze voeding.

En dat klopt ook, een kalf komt in 2 jaar ongeveer 600 kilo aan en dat komt vooral door deze voeding (grote hoeveelheid vet en eiwitten).
Niet waar!! De beste melk krijgt een kalf de eerste paar dagen na zijn geboorte, de biest!! Ze (kalveren en baby's) houden het heus wel een tijdje uit op melk hoor, niet dat ze daar nu veel van groeien, het is veel te éénzijdig, ze krijgen daar op den duur problemen door en dat is al vrij vlot!!
Quote:

Nog een stukje van je site

KNIP

Dit is gewoon een grove leugen en gaat helemaal nergens over.

Leuk dat je dat aanhaalt, op meerdere sites en van meerder Nederlandse bronnen heb ik die informatie gelezen.
Laat maar zien waar en kom dan alsjeblieft niet met een site van Wakker Dier aanzetten.
Groeihormonen is al jaaaaaaren verboden in NL. Dat een boer ooit zijn melkvee met groeihormonen behandelt heb ik nog nooit gehoord, heeft volgens mij ook weinig zin. Ik heb het wel gehoord van kalvermesterijen. Daar kan ik me nog iets bij voorstellen, die dieren gaan per kilo weg. Maar het is een hele slechte zaak en gelukkig al tientalle jaren verboden in ons land!
Quote:

Dan neem ik terug wat ik zei over karnemelk, hoewel overeind blijft dat je van melk echt niet meer jeugdpuistjes krijgt dan van chocola.

Dat klopt, ik schrijf ook nergens dat je van melk meer jeugdpuistjes krijgt Smile
Ik citeer:
Progesteron.
Progesteron wordt in het menselijk lichaam omgezet in androgenen. Dit veroorzaakt acne
(jeugdpuistjes). Uit onderzoek blijkt dat als er gestopt wordt met het drinken van melk,
de acne vaak weer verdwijnt.

Quote:

Mijn conclusie van jouw werkstuk. Ik heb nog nooit zoveel onzin bij elkaar gezien, erg slecht. Van mij krijg je een 1 voor de moeite!!

Gelukkig denk niet iedereen er over en heb ik al vele positieve reacties mogen ontvangen Smile
)
Ach, als ik maar lang genoeg tegen mijn kinderen zeg dat Sojaprodukten kankerverwekkend zijn, geloven ze me ook!!

Gast

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Gast »

Nog even iets wat me dwars zit op die site.
11. Er zit ook vet in melk, hoeveel vet denkt u dat er in halfvolle melk zit?* n.v.t. n.v.t.
O Heel weinig. 38% Onjuist
O Weinig. 27% Onjuist
O Niet veel, niet weinig. 25% Onjuist
O Veel. 07% Onjuist
O Heel veel. 00% Juist
Niet ingevuld. 03% n.v.t.
Hoeveel vet zit er dan in halfvolle melk?? Heel veel zeg jij! Wettelijk moet er minimaal 1½ % op 1 L. in zitten en dat zal nooit niet veel meer zijn!
Dus "heel veel" zoals jij stelt valt wel mee!

AlexRomijn
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 apr 2005 00:43

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door AlexRomijn »

Wil ik nog een vraag stellen aan die vegalui hier, eten jullie wel vis? Of eten jullie dat ook niet?
Een vegetarier en veganist eten per definitie geen vis. Je hebt wel pescotariers. Dat zijn mensen die vooral vegetarisch eten, maar af en toe vis. Er zitten wel een paar tussen die zich vegetarier gaan noemen.
Dat figuren die bij organisaties als wakker dier horen steeds vaker met dit soort onderzoeken komen. Aleen maar om de mensen van het vlees af te krijgen.
Hoezo die figuren? Dit gaat over wetenschappers die er mee komen. En die Willit is gerespecteerd. Die heeft een boek geschreven wat goed ontvangen is en waarin hij adviseert geen melk te drinken en geloof ook vlees tot een zo minimaal niveau of zelfs niet, maar wel vis en veel groente.
Overigens heeft het voedingscentrum zijn onderzoeken ook gebruikt. Een reactie van Willit was eens: " Ik voel me gevleid dat het Nederlandse Voedingscentrum mijn piramide als startpunt heeft gebruikt en ik ben ervan overtuigd dat hun aanbevelingen leiden tot een verbetering voor de meeste mensen. "
Dit was omdat het voedingscentrum gebruik maakte van een voedselperamide uit zijn boek ofzo. En nu verklaren ze hem eigenlijk voor 'gek'?
Laat de melkveehouders soja gaan verbouwen.
Dat doen ze nu al genoeg. Veel soja gaat ook naar veevoer, dus...
Ook 40% van de maisproductie op de wereld gaat naar veevoer.
In melk zitten belangrijke (B) vitaminen.
Maar die halen we wel het grootste gedeelte uit een andere bron. Uit graanproducten en groente.

Het paradepaardje van de zuivelindustrie is niet voor niks 80 jaar lang zeker dat 'calcium' geweest. Nooit hebben ze promotie gemaakt op die andere stoffen. Die waren maar bijzaak.
Maar de nieuwe campagne richt zich ook meer op de andere dingen. Zou dat te maken hebben dat de ondergrond langzaam van hun paradepaardje afbrokkelt?
doet me denken aan de Bush-bangmakerijen precies zoals Michael Moore (Bowling for Columbine, Farhenheit 9/11) ons dat laat zien.
Micheal Moore is nu bezig met een docu over de farmaceutische industrie. Daar hoef je straks alleen farmaceutisch te vervangen met zuivel. Ik hoop dat Micheal moore ook nog wat over de bioindustrie gaat doen. Dat is ook wel eens goed.

AlexRomijn
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 apr 2005 00:43

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door AlexRomijn »

NZO in geweer tegen campagne veganisten

Utrecht – De Nederlandse Zuivel Organisatie ( NZO) beraadt zich op juridische stappen tegen de Nederlandse Vereniging voor Veganisme ( NVV). De veganistenorganisatie is een campagne gestart tegen de consumptie van zuivel. De daartoe gelanceerde website, www.zuiveloffline.nl, lijkt precies op de website van de Nederlandse Zuivel Organisatie ( NZO), www.zuivelonline.nl. ” De veganisten hebben uiteraard het recht op vrijheid van meningsuiting, maar je moet dan wel strijden met open vizier”, stelt een woordvoerder van de NZO.
hehehe... het word leuk :) Open vizier he.... wij strijden met open vizier... :) Wanneer gaat de zuivelindustrie dat eens doen?

En vooral het woord gebruik 'de veganisten'. Alsof er maar 1 soort is.

Gast

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Gast »

Goeie zaak, pak die gasten maar eens aan!! Ik ken onderhand geen organisatie die zoveel halve waarheden en hele leugens durft te publiceren als Wakker Dier en NVV

AlexRomijn
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 apr 2005 00:43

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door AlexRomijn »

Goeie zaak, pak die gasten maar eens aan!! Ik ken onderhand geen organisatie die zoveel halve waarheden en hele leugens durft te publiceren als Wakker Dier en NVV
Ja? Waarom geeft de rechter vaak (altijd) wakker dier bijvoorbeeld gelijk als deze weer eens een zaak hebben tegen manipulatie uit de bioindustrie?
En hoe verklaar je dat de NVV een zaak tegen de zuivelindustrie hebben gewonnen over iets wat de zuivelindustrie verkondigde? Ze vertelde toch halve waarheden en leugens? Ontkracht hun stellingen dan gewoon eens?

Gast

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Gast »

weer die stomme amerikanen die nog steeds niet willen toegeven dat verbrandingsmotoren kankerverwekend no 1 zijn melk moet melk is nodig amerikanen overbodig nuteloos afvalproduct verbranden en uitbannen

AlexRomijn
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 apr 2005 00:43

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door AlexRomijn »

weer die stomme amerikanen die nog steeds niet willen toegeven dat verbrandingsmotoren kankerverwekend no 1 zijn melk moet melk is nodig amerikanen overbodig nuteloos afvalproduct verbranden en uitbannen
Nee, daar heb je het fout. In de VS bepaald de industrie en de mensen die geld hebben. In de VS kan elke wetenschappper wel zeggen over de vervuiling etc (dat is bij die wetenschappers wel feiten). Echter de top hoort dat niet. Die luistert alleen naar het geld.
Kritische amerikanen worden meestal niet gehoord. Ondanks dat ze gerespecteerde wetenschappers zijn.

Gesloten