LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] world of warcraft

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
Incubus

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door Incubus »

Zucht.....

Het is vrij simpel eigenlijk.

Het heeft niets te maken met het aantal verkochte exemplaren want dat gaat voor de licentie van de spelinhoud en de rechten die je daarmee verleend om deze te gebruiken.

- HL 2 heeft een x-aantal exemplaren verkocht en is wat dat betreft een afgebakend spel dat groeit vooral omdat zijn fans regelmatig mods upload. (gratis werkkrachten dus) Er zijn geen kosten tot minimale kosten na de releasedatum.

- World of Warcraft heeft ook een x-aantal exemplaren verkocht en is een steeds groeiend spel dat NOOIT af gaat zijn. Dit wordt allemaal door de uitgever verzorgd en kost HOPEN geld voor de uitgever. (veel bekwame mensen die dit verzorgen) Om dus als bedrijf niet failliet te gaan, kan je dit niet blijven doen zonder daar een abonnement voor af te sluiten. Het was anders snel afgelopen op die manier met World of Warcraft. Je 10,99 euro per maand is wel besteed en je krijgt er ontieglijk veel voor terug wat bovendien kwalitatief hoger ligt dan welke HL2 fanMOD maar ook.

jonnyboy
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 apr 2005 14:15

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door jonnyboy »

Hl2 groeit én omdat er mods voor uitkomen én omdat Valve er zelf nog maps/wapens enz. bijvoegt. En nee, het is niet van bestaande textures of iets ze werken er hard aan en dat kost geld. Maar, ik betaal niks per maand. Bij WoW werken ze er nog harder aan en verzorgen ze ook de servers. Dat kost heel erg veel extra geld per maand.

Fanmods zullen nooit beter zijn dan welk WoW spel dan ook, maar de nieuwe maps zijn van zeer goede kwaliteit en daardoor blijf je spelen.

Incubus

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door Incubus »

Dan is het gewoon een kwestie van meningsverschillen.
Ik vind wow het geld waard en speel wow met plezier, jij ziet het nut niet van een maandelijks bedrag en speelt het spel dus niet. Simpel toch....

Maar in ieder geval zijn je vragen meerdere malen beantwoordt en zou er nu een bepaald inzicht moeten zijn wat de maandkosten in ieder geval verantwoordt en niet onredelijk maakt, want daar ging deze discussie uiteindelijk ook om.

MithraMadness
Berichten: 114
Lid geworden op: 28 feb 2005 14:43

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door MithraMadness »

Ik ben niet echt een HL2 fan, maar het is meer een spel voor op LAN's imho. Als diehard FFXI'er betaal ik graag mijn centjes maandelijks

E-Plaza dude

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door E-Plaza dude »

Ik denk dat jullie het beter opgeven en hem zijn zegje laten. Ik vermoed dat ofwel hij oogkleppen opheeft ofwel stoppen in zijn oren. In eather case, he doesnt get it. Erop inpraten en het met hand en tand uitleggen lukt blijkbaar niet.

jonnyboy
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 apr 2005 14:15

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door jonnyboy »

Als jullie nou eens een antwoord op de vraag geven, in een formaat van: Het antwoord op de vraag (Waarom moet je voor HL2 niks per maand betalen en voor mmorpgs heel veel) is: en dan het antwoord. Of ik ben gewoon geen goede lezer maar een echt duidelijk antwoord heb ik niet gekregen. Misschien ben ik gewoon blind, zou best kunnen, kheb al een bril maar als jullie proberen duidelijk daar een antwoord op te geven, want dat is hetgene wat ik wil weten.

E-Plaza dude

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door E-Plaza dude »

We hebben al een antwoord gegeven. Op 4 verschillende manieren, maar jij blijft maar doordrammen over het verschil van prijsbeleid tussen HL2 en WoW terwijl dit twee verschillende spelcategorieën zijn. Als je nu eens begon over WoW en the Matrix Online...

lees al onze posts nog eens langzaam. Het antwoord staat er. Op vier verschillende manieren uitgelegd. Want ik denk dat je inderdaad geen goede lezer bent want ik heb het al uitgelegd, Incubus, MithraMadness, Noble en 'gast' hebben het al uitgelegd. Op hoeveel verschillende manieren wil je het nog horen? Tot iemand uit pure vermoeidheid of frustratie je gelijk geeft?

Gast

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 29 Apr 2005 23:31 door jonnyboy


--------------------------------------------------------------------------------

Als jullie nou eens een antwoord op de vraag geven, in een formaat van: Het antwoord op de vraag (Waarom moet je voor HL2 niks per maand betalen en voor mmorpgs heel veel) is: en dan het antwoord. Of ik ben gewoon geen goede lezer maar een echt duidelijk antwoord heb ik niet gekregen. Misschien ben ik gewoon blind, zou best kunnen, kheb al een bril maar als jullie proberen duidelijk daar een antwoord op te geven, want dat is hetgene wat ik wil weten.
A: Servers, deze worden bij HL2 voor 99% door particulieren gehost en niet door de makers van HL2. Dit omdat je met max 64 spelers nog geeneens superveel nodig hebt. ga je achter een server neerzetten die 6000 man moet aankunnen, dan heb je niet de kosten van 94 servers (2000/ 64= 93,75) maar veel meer, omdat het gewoon meer kost om zon grote kolossale server in bedrijf te houden dan verschillende kleintjes.

B: content; je kwam zelf al aan met het feit dat er in HL2 nieuwe content wordt geplaatst. dit is echter voor 95% gemaakt door fans die hun creaties naar valve sturen. dit is ook veel minder dan dat blizzard met wow per maand levert. + dat een paar skins en map of 2 sneller zijn gemaakt dan echt nieuwe content.

vb: ik stop een nieuwe draak in wow, en als die doodgaat dropt hij een petje dat zo goed is, dat iedereen hem wil hebben. gevolg: iedereen loopt met dat petje rond en andere petjes zijn er niet meer. het veilinghuis in wow gaat deels kapot omdat niemand meer andere petjes koopt, gevolg: niemand gaat meer andere petjes maken, gevolg: sommige beroepen die "veel" petjes kunnen maken worden genegeerd gevolg: iedereen gaat zelfde beroep doen, en liefst met de klasse die het meeste profiteert van dat petje van die ene draak. met als gevolg: eenheidskoek door het hele spel.

dit is een beetje zwaar doorgetrokken, maar het laat wel zien dat in een spel zo groot als WoW elke verandering, andere veranderingen teweeg brengen die het spel kunnen schaden. Toch wordt er elke maand meer en meer van zulke petjes, harnassen, zwaarden en andere ongein er nieuw ingezet. dit heeft blizzard zeeen van tijd gekost om allemaal goed te tweaken en te balanceren. in die zin kost het dus ook veel minder om een nieuwe skin ergens voor te maken of een nieuwe map omdat het de gameplay van het spel nooit zal beinvloeden, simpelweg omdat het geen baanbrekende content is die ervoor zorgen dat het HELE spel weer beetje wordt veranderd om het leuk te houden.

en kom nou niet aan met de energystik van: nieuw wapen alles anders, omdat dat ding maar 1 is, en bij wow dit per maand met ze 100en wordt geimplenteerd.

bigger=better=more interesting=takes more time= more $$ needed

jonnyboy
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 apr 2005 14:15

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door jonnyboy »

Ik zal vanaf nu mijn mond wel houden want wij allemaal denken van onszelf dat wij goed zitten...

E-Plaza dude

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door E-Plaza dude »

Je eerste reply die steek houd

Incubus

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door Incubus »

Ik merk anders wel op dat je erg alleen bent in je statements en dat deze slecht onderbouwd zijn. (lees: met enorm gebrek aan MMORPG kennis)

En ja, je antwoorden zijn al erg vaak beantwoord.

wow fan

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door wow fan »

het spel kan je voor (nogal dure) prijs in winkel kopen daarna kan je het een maand spelen maar na die maand moet je per maand 13 euro betalen voor de "moeite"van blizzard om de servers online te houden je betaald dus voor het spel en voor de servers.... maar als je het koopt wordt dat nergens aangegeven :shock:

Gast

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door Gast »

Als je hem bij Bart Smit koopt zeggen ze van te voren duidelijk dat de eerste maand gratis is en dat je daarna moet betalen per maand via creditcard of gamecard en dat ie niet geruild kan worden ivm met een eenmalige opstartcode. Goed om te weten :D

Gast

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 21 Mei 2005 20:19 door wow fan


--------------------------------------------------------------------------------

het spel kan je voor (nogal dure) prijs in winkel kopen daarna kan je het een maand spelen maar na die maand moet je per maand 13 euro betalen voor de "moeite"van blizzard om de servers online te houden je betaald dus voor het spel en voor de servers.... maar als je het koopt wordt dat nergens aangegeven
en weer iemand die nooit eerst in een tijdschrift of op internet kijkt of het spel het waard is te kopen... en bovendien blind.

Op MIJN doos staat toch echt op de voorkant "first month of play included" *begint er al een belletje te rinkelen?* en "additional online fees apply"

en ja je betaalt ook voor de servers maar vooral voor nieuwe content.
voordat je genoeg geld kwijt bent voor een nieuw spel heb je alweer zoveel content dat je dat er weer uitheb...

Tens

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door Tens »

Belachelijk dat mensen niet eerst meer onderzoek doen alvorens producten van dergeljik geding aan te schaffen.
Maar goed, dat terzijde:
U betaald ook voor elk account (lees speelbaar character) extra (minimaal +1 US dollar), in World of Warcraft en Final Fantasy XI (overigens volgend jaar ook op Xbox).
Heel jonge tieners mogen deze spellen trouwens nieteens aanschaffen zonder hun ouders.
Om een zeer goed alternatief te bieden:
Ga naar Bol.com, daar is de limited edition van Guild Wars nog steeds te verkrijgen.
Goede recenties alom, u betaald iets extras bij aankoop (20 euro) maar krijgt er een goede headset, wandtekening etc. bij, en uw spel zit in een speciale doos met audio CD, wat toch wel leuk is als u toch een spel wilt kopen.
Het spel is overigens ook in de normale editie te verkrijgen, maar ik noemde Bol.com omdat juist de limited edition aantrekkelijk is voor de echte gamers of hobbyisten.
Ja, het is mede van de hand van de makers van o.a. Warcraft, maar dit spel is volledig gratis (afgezien van het aankoopbedrag van 69 euro) en bevat evengoed veel functies.
Een uitbreiding staat voor volgend halfjaar al reeds klaar.

Gast

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door Gast »

Belachelijk dat mensen niet eerst meer onderzoek doen alvorens producten van dergeljik geding aan te schaffen.
Maar goed, dat terzijde:
U betaald ook voor elk account (lees speelbaar character) extra (minimaal +1 US dollar), in World of Warcraft en Final Fantasy XI (overigens volgend jaar ook op Xbox).
Heel jonge tieners mogen deze spellen trouwens nieteens aanschaffen zonder hun ouders.
Om een zeer goed alternatief te bieden:
Ga naar Bol.com, daar is de limited edition van Guild Wars nog steeds te verkrijgen.
Goede recenties alom, u betaald iets extras bij aankoop (20 euro) maar krijgt er een goede headset, wandtekening etc. bij, en uw spel zit in een speciale doos met audio CD, wat toch wel leuk is als u toch een spel wilt kopen.
Het spel is overigens ook in de normale editie te verkrijgen, maar ik noemde Bol.com omdat juist de limited edition aantrekkelijk is voor de echte gamers of hobbyisten.
Ja, het is mede van de hand van de makers van o.a. Warcraft, maar dit spel is volledig gratis (afgezien van het aankoopbedrag van 69 euro) en bevat evengoed veel functies.
Een uitbreiding staat voor volgend halfjaar al reeds klaar.
makers van guildwars zijn voor een deel afkomstig uit het oude diablo2 team van blizzard en niet van warcraft maargoed.

anyways mensen die ik ken en die world of Warcraft speelden, en om de reden van elke maand betalen overgestapt waren op guild wars, zijn inmiddels weer terug bij hun oude World Of Warcraft spel. reden? door guildwars beseften weer wat voor top spel World of warcraft was.

ik moet echter wel erkennen wat de vorige poster al zei dat als iemand echt niet wil betalen voor een spel per maand en toch MMORPG's wil spelen, guild wars inderdaad het beste/leukste alternatief is wat er op de markt is op het moment[/quote]

Tens

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door Tens »

makers van guildwars zijn voor een deel afkomstig uit het oude diablo2 team van blizzard en niet van warcraft maargoed.
Bedoelde Starcraft.

MithraMadness
Berichten: 114
Lid geworden op: 28 feb 2005 14:43

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door MithraMadness »

GW is inderdaad wel een MMO, echter de maps waarop je speelt (behalve de centrale steden waar je je party vormt) zijn allemaal gebaseerd op local content. MAW Als je een map inkomt is hij iedere keer het zelfde en niet beinvloedbaar door spelers van buitenaf. Ik heb zelf FFXi en GW, en geef de voorkeur aan FFXI gewoon vanwege het feit dat de wereld een stuk dynamischer is. GW blijft fun om te spelen met een groep vrienden.

Gesloten