LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WIN WIN Situatie

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
GL
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2004 15:21

WIN WIN Situatie

Ongelezen bericht door GL »

Geachte medelezers,

Ik ben heel veel verschillende meningen op dit forum tegengekomen betreffende de aandelenlease produkten. Hiertoe behoren de meningen van de mensen die zeer zwaar gebukt gaan onder deze hele affaire, mensen die zogenaamd meeliften op een hoopvolle uitkomst en de mensen die verder niets van doen hebben met aandelenlease. Ik ben zelf wel een een aandelenleaser en ik zie er als volgt tegen aan. Toen het aandelenlease prdukt mij werd aangeboden door een vertegenwoordiger van spaarselect leek er geen vuil aan de lucht. Binnnen vijf jaar kon je met winst van het produkt af. Dit zag er toch wel heel erg rooskleurig uit. En zo verzekerde de man mij, ik kon beter niet een contract nemen maar kon dit beter gaan opspitsen. Uiteindelijk heeft deze man mij vier contracten in de maag gesplitst. Bij de uiteindelijke ondertekening heb ik de man ook nog gevraagd of mijn vrouw de contracten moest ondertekenen, maar dit dit was niet nodig zei hij.

De contracten die ik ben aangegaan zijn het type AEX PLUS EFFECT. Hierbij wordt een afgeleide van de AEX index toegepast om te waarde van de contracten te bepalen. Bij mijn instap in juni 2000 stond de AEX op zijn top op ongeveer 700 punten. Met de berekening die door (toen nog) bank Labouchere in het contract was opgenomen, kwam ik uit op een AEX waarde van 1500 punten, om minimaal mijn inleg van vijf jaar er uit te halen. Op zich dus een produkt wat eigenlijk al niet meer aan de man had mogen worden gebracht. Ik heb deze berekening voor mijzelf iets te laat gemaakt om nog onder het contract uit te kunnen.

Maar goed stel dat de AEX deze waarde had kunnen bereiken, dan was er een WIN-WIN situatie ontstaan voor zowel mij (de lessee) en de bank (nu in dit geval DEXIA). Nu de AEX meer dan de helft is gedaald onstaat er een WIN-Verlies situatie waarbij ik (de lessee) de verliezer ben.

De heer Duisenberg is nu bezig geweest om een naar ieders tevredenheid een oplossing te bedenken, maar ik kan hier niet mee akkoord gaan. Goed ik geef toe dat ik grote bergen (met geld) zag, maar om nu alleen maar de restschuld kwijt te schelden is toch net iets te weinig. Na vijf jaar heb ik ongeveer 22000 euro in dit hele zaakje gepompt, dat ik hier iets van terug wil zien is toch niet ONREDELIJK?????


Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: WIN WIN Situatie

Ongelezen bericht door Willems »

Beste vriend GL,

Wij zitten in dezelfde schuit. Een week nadat ik getekend had ben erachter gekomen, dat met KPN iets aan de hand was. Ik ging spitten en ja hoor ze hadden problemen en richting failliet. Ik had nog geprobeerd de contracten tegen te houden maar niet gelukt. Je kan begrijpen dat ik nu 5 jaar later bewust stap voor stap de vernieling op mij zie afkomen!

Het bankwezen is verhard en zelfs meedogenloos Dexia is aangesteld om over lijken te gaan omdat zij behoren tot de Europese reuzen dus macht.
In deze laese affaire denk ik toch dat zij té ver zijn gegaan Als er maar rechter of advocaat is die oprecht de zaak wil onderzoeken gaat Dexia plat definief plat..Ik wens je veel sterkte en hou vooral vol in deze massa psychologische steekspelletje omdat je heb je rechten en dat kunnen ze jou niet ontnemen.

Gesloten