LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat betekent het voorstel voor een capital effect?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
speeds
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 apr 2004 12:24

Wat betekent het voorstel voor een capital effect?

Ongelezen bericht door speeds »

Ik heb twee capital effect overeenkomsten.
Wat betekent het duisenberg voorstel voor mij als ik mijn contract zou stop zetten??

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Wat betekent het voorstel voor een capital effect?

Ongelezen bericht door flappie »

dan kom je niet in aanmerking voor de schikking. Alleen degene die altijd trouw betaald.

Jantje
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 jul 2003 16:01

Re: Wat betekent het voorstel voor een capital effect?

Ongelezen bericht door Jantje »

Volgens mij krijg je 10% als je tussentijds zou willen stoppen.
Maar dan moet je wel alles keurig betaald hebben.

Een flutvoorstel dus.

Er is maar 1 remedie en dat is gerechtelijke stappen ondernemen. Ik denk dat mensen met capital effect overeenkomsten een grote kans maken op vernietiging.

Of zie ik dit verkeerd :?:

Jantje

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Wat betekent het voorstel voor een capital effect?

Ongelezen bericht door aert0001 »

Deze "schikking" is alleen aardig voor mensen die het "aanbod" hebben getekend, de rest, zal gewoon doorgaan, laten we a.u.b. redelijk blijven

Ton

speeds
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 apr 2004 12:24

Re: Wat betekent het voorstel voor een capital effect?

Ongelezen bericht door speeds »

Ik heb altijd trouw betaald tot op de dag van vandaag.
De looptijd van het product is minimaal 5 jaar en maximaal 20 jaar.
Ik wil van de ellende af en dit hoofdstuk afsluiten.
Deze maand is de 5 jaar verstreken en mag ik dus doorgaan of het product afsluiten maar dan de restschuld betalen.

Mijn vraag is dus: kom ik dan ook in aanmerking voor de twee derde regeling?

Jantje
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 jul 2003 16:01

Re: Wat betekent het voorstel voor een capital effect?

Ongelezen bericht door Jantje »

Speeds,

Realiseer jij je wel dat als er een gedeelte van de restschuld wordt kwijtgescholden je ook nog vast zit aan een tweede hypotheek waar je de rest van je leven ook nog aan mag gaan betalen?

Als ik je mag adviseren: ga niet in op de schikking, maar schakel een advocaat in.

Jantje

sannie
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 feb 2004 10:14

Re: Wat betekent het voorstel voor een capital effect?

Ongelezen bericht door sannie »

ton,hoe bedoel je deze schikking is alleen voor de mensen die t aanbod hebben getekend?want dat hebben wij nl gedaan alleen nooit de restschuld betaald,want toen werden wij op tijd wakker geschud door dit forum,maar we hebben nu wel zoiets van ik denk dat er voor ons niks anders opzit als te betalen,want wat gaat een rechter nu doen eerst aanbod tekenen,dan niet betalen en dan nog niet mee doen in deze zogenaamde schikking,ik denk dat we nu weer met onze rug tegen de muur staan!!

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Wat betekent het voorstel voor een capital effect?

Ongelezen bericht door flappie »

je hebt ook getekend voor het afzien van je rechten te gebruiken bij een eventuele rechtzaak.

sannie
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 feb 2004 10:14

Re: Wat betekent het voorstel voor een capital effect?

Ongelezen bericht door sannie »

ja dat weet ik flappie,maar daar zou in juli een uitspraak over zijn want we stonden met onze rug tegen een muur,als je nog nooit met zulke zaken te maken hebt gehad omdat je altijd braaf alles hebt betaald,dan word overdonderd,en later besef je pas hoe dexia dat heel slim heeft gespeeld!

speeds
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 apr 2004 12:24

Re: Wat betekent het voorstel voor een capital effect?

Ongelezen bericht door speeds »

He jantje,

Hoe kom je er bij dat ik een tweede hypotheek heb?
Ik heb alleen twee lease overeenkomsten waar de restschuld van 3000 euro nog wel meevalt.
Als ik hier maar een derde van hoef te betalen ga ik akkoord, maar dit is mij niet helemaal duidelijk.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Wat betekent het voorstel voor een capital effect?

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Sannie,

in jullie geval is het een flut aanbod, maar al diegen die netjes hebben betaals en lief zijn geweest voor Dexia, dus ook netjes hun restschuld hebben betaald, en toen ook nog "het aanbod" hebben ondertekend afgezien hebben van hun rechten, die slachtoffers krijgen nu 2/3 v.d. betaalde restschuld terug (hun eigen geld notabene )

Is dat sociaal van Dexia of niet



begrijp goed door het aanbod te tekenen hadden zij geen mogelijkheid meer om achter hun geld aan te gaan.

Maar Dexia komt nu met een handreiking, ( ik, ik, hou het niet droog )

Ton :cry:
Laatst gewijzigd door aert0001 op 02 mei 2005 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Wat betekent het voorstel voor een capital effect?

Ongelezen bericht door impact »

Hoe natter hoe beter, Ton! Iedere druppel erbij doet het water stijgen dat Dexia nu al tot de lippen reikt. Dat wordt vanavond voor Bruneel pompen of verzuipen. Hoop ik. :P

blackbirdy
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 apr 2005 13:27

Re: Wat betekent het voorstel voor een capital effect?

Ongelezen bericht door blackbirdy »

Bij mijn contract - ik heb Capital Effect Maandbetaling - is er een mogelijkheid om het contract na 5 jaar te stoppen, ondanks de looptijd van 20 jaar. Als ik dan de restschuld in 1x betaal, kom ik in aanmerking voor 10% korting. Dit is door een medewerker van Dexia aan mij bevestigd.

Een tweede keuze is doorgaan met maandbetalingen tot de 20 jaar voorbij zijn, en dan zijn de aandelen voor mij.

Beide keuze's zijn voor mij niet acceptabel!!
Ben nu de voor- en nadelen van procederen aan het uitzoeken.

sawamizu
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 dec 2003 12:27

Re: Wat betekent het voorstel voor een capital effect?

Ongelezen bericht door sawamizu »

Ik zit met dezelfde vraag.
Is Capital Effect een product waarbij geen restschuld zou kunnen ontstaan? Zo ja dat kunnen cliënten met een product dat niet kan eindigen met een restschuld 10% korting krijgen op de restschuld die na vroegtijdige beëindiging zou kunnen ontstaan.
In de voorwaarden van het product kan ik het niet vinden.

antje
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mei 2005 17:37

Re: Wat betekent het voorstel voor een capital effect?

Ongelezen bericht door antje »

Ook ik heb 2 contracten en moet nog 14 jaar betalen voor ze mijn eigendom worden. Dat betekend dat ik nu nog 14 x 12 x 50 euro moet betalen, dat is dus 2 contacten x 8400 =16800 euro.
En dan het risico nemen dat ze inderdaad nog wat opbrengen!

Ik heb nu nog een schuld van 2000 euro. Los ik die in een keer af, dan ben ik overal van af.

Stem ik "ja" dan gaat daar 200 euro af. Nou daar zit ik niet op te wachten!

Ik denk dat ik gewoon nog even afwacht, wie weet, gebeurt er nog een wonder? En stoppen kan altijd nog.

Maar voor mij is het duidelijk een "NEE"!!!!!

Gesloten