LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Melkonderzoek

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
beukenlaan

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door beukenlaan »

Geachte Just Me,

Is het niet verstandig om eerst een basiscursus Nederlands te gaan volgen voordat u aan een forum deelneemt?

Het is een fijt dat het onmogenlijk is dat de kwalitijd van taalgebruik slechter is als die van zijn.

Groet en succes.

Helder

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Helder »

tja, er is er hier ook 1 die communiceert wel helder maar bij hem ontbreekt het aan de omgangsvormen. Daarbij dringt ie zijn mening op (wat al eerder opgemerkt was).

Wel goede opmerking trouwens. Te veel Nederlanders spreken en schrijven hun eigen taal slecht en durven af te geven op medelanders als ze de taal nog niet helemaal beheersen.

Misschien komt het wel door de melk :)

Linda1234567890

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Linda1234567890 »

Geachte beukenlaan,
Leuk dat je reageert op iemands taalgebruik en daarbij zelf in de mis gaat door woord feit onjuist te schrijven (fijt). Deze manier van schrijven ben ik trouwens vaker op dit forum tegen gekomen. Misschien iets voor de nieuwe spelling? En kwaliteit schrijf je dus met een korte ei en een t achteraan! Moeilijk hoor spellen...
De uitzending heeft me trouwens wel erg verbaasd. Die hoeveelheid groeihormoon die je binnenkrijgt, dan wel of niet schadelijk, zal toch niet zo groot zijn dat het schade aanricht. Een kalf moet van deze melk groeien en krijgt daarbij geen andere voeding. Voor mensen daarentegen (m.u.v. baby's) is melk niet de enige voeding, maar een klein onderdeel van de voeding. Hoe denk je dat het vroeger in de middeleeuwen ging? Daar hadden mensen vaak een koe (of ander melkgevend dier) in huis, waarvan de melk ook gebruikt werd voor consumtie. Het ligt in onze natuur melk te drinken. Voor baby's denk ik echter dat het beter is om moedermelk te drinken.

Linda

AlexRomijn
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 apr 2005 00:43

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door AlexRomijn »

Beste Linda,
Het ligt in onze natuur melk te drinken.
Dat is altijd wel lastig te zeggen. Wat is natuur en wat niet. We moorden en verkrachten er ook al eeuwen op los. Ligt dat dan ook in onze natuur?

groet,

Alex

Mennoman

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Mennoman »

Beste Linda1234567890

U bent ook een beetje dom dat u nu zo'n reactie op beukenlaan geeft omdat iedereen met een beetje humor snapt dat die laatste zin sarcastisch bedoelt was.

Mennoman

Mennoman

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Mennoman »

Trouwens het is consumptie , niet consumtie

Gast

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Gast »

Wij hebben een vraag?als er groeihomonen zitten in melk ,zit dat dan ook in ons vlees?ze gaan er toch van uit dat de groeihormonen voor het kalfje is dus zit dat toch niet alleen in de melk.En hoe zit dat bijvoorbeeld met kaas ,komt toch ook van melk?dit onderwerp roept best veel vragen op ! de man in de uitzendeng zei , ik drink geen melk meer want ik weet nu wat er in zit .onze vraag eet hij nog wel vlees?
waarom wordt je als mens niet verteld wat er in zit zo dat je zelf kan bepalen of je dat wel of niet wil nuttiggen .als ik een snoepje koop of dergelijk iets moet er toch ook op de verpakking staan wat ik eet.
verder complimenten voor het progamma .

groetjes eric en rene
Er zitten geen groeihormonen in Nederlandse zuivelprodukten, dus ook niet in het vlees! Dat is zwaar verboden en dat is maar goed ook!!

Mennoman

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Mennoman »

Er zitten geen groeihormonen in Nederlandse zuivelprodukten, dus ook niet in het vlees! Dat is zwaar verboden en dat is maar goed ook!!
Het is toch ook verboden om te moorden en te stelen (en dat is maar goed ook! :P ) maar dat gebeurt ook! Net zoals fraude. Er gaat bijna geen dag voorbij zonder een fraude schandaal. Het is ontzettend verboden, en toch gebeurt. Dat geld ook voor die groeihormonen! Het is verboden maar het gebeurt toch. :roll:

Greetz,

Mennoman

Darwinus

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Darwinus »

Beste Mennoman,

Linda is inderdaad een beetje dom, maar was bedoelt met een t van jou ook sarcastisch bedoelD?

Iets anders:

[Maar was dat wel de bedoeling van Moeder Natuur?]

Deze opmerking over het drinken van melk is ook een beetje dom. De natuur heeft geen bedoeling. Dieren en planten zijn het resultaat van TOEVALLIGE mutaties die door een uiterst dom proces genaamd natuurlijke selectie in elkaar "geknutseld" zijn. Dus laat je niet verleiden door ideeen over hogere doelen. Als je geen last hebt van melk en je vindt het lekker, drink het dan. En als je er wel last van hebt, dan drink je het toch gewoon niet. Lekker pragmatisch...[/quote]

Gast

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Gast »

Het is toch ook verboden om te moorden en te stelen (en dat is maar goed ook! Razz ) maar dat gebeurt ook! Net zoals fraude. Er gaat bijna geen dag voorbij zonder een fraude schandaal. Het is ontzettend verboden, en toch gebeurt. Dat geld ook voor die groeihormonen! Het is verboden maar het gebeurt toch. Rolling Eyes

:? Je hebt helemaal gelijk hoor :( Wist je dat alle Soja-produkten genetisch gemanipuleerd zijn?? Het mag niet, is verboden en toch is het zo!! :D

Mennoman

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Mennoman »

Beste Darwinus,

Het was niet sarcastisch bedoelt(sorry, ik weet nu echt niet of ik een d of een t moet typen :P ), maar gewoon een domme fout. U hebt gelijk, als ik een reactie op iemand anders z'n taalgebruik geef, moet ik er zeker zelf op letten.

Greetz,

Mennoman

Gast

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb de website van de NCAHF eens bekeken en die organisatie is te vergelijken met de Vereniging tegen Kwakzalverij.
Ze zijn tegen alles wat buiten de reguliere geneeskunde valt of wat ze niet begrijpen of wat niet in hun straatje past.
Je brengt niets nieuws ter berde wat tot een ander oordeel zou kunnen leiden ten aanzien van hun argumenten voor wat betreft PCRM. Daaruit volgt dat hun relaas wel correct moet zijn.

Gast

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Gast »

Voor wat betreft PETA, zie onder meer:

http://www.consumerfreedom.com/article_ ... rticle/154

Natuurlijk zullen veganisten beweren dat PETA een fijne organisatie is, die alleen maar de "waarheid" aan het publiek wil mededelen. Ik denk dat zulks juist een zeer naief standpunt betreft.

Gast

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Gast »

Nog een toevoeging voor Barry:
Inmiddels is het wetenschappelijk bewezen dat dieren pijn kunnen lijden
Daar hoef je mij niet van te overtuigen. Ook ik vind dat de rechten van dieren onvoldoende zijn uitgewerkt en dat dieren veel meer bescherming verdienen.

Dat neemt niet weg dat de waarheid, zoals altijd, ergens in het midden ligt. Ook hier is dat het geval, en men schiet flink door wat mij betreft als het gaat om zuivel.

Op internet is voldoende te vinden dat illustreert hoe PETA er geen enkele moeite mee heeft om de werkelijkheid te vertekenen.

Barry Horne

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Barry Horne »

Voor wat betreft PETA, zie onder meer:

http://www.consumerfreedom.com/article_ ... rticle/154

Natuurlijk zullen veganisten beweren dat PETA een fijne organisatie is, die alleen maar de "waarheid" aan het publiek wil mededelen. Ik denk dat zulks juist een zeer naief standpunt betreft.
The Center for Consumer Freedom is een zielig anti-PCRM/PETA site-tje
onder het mom van keuzevrijheid voor de consument. Een hele site vol met uit de duim gezogen artikels over PCRM en PETA.
Dieren in de bio industrie hebben helemaal niks te kiezen. :idea:

Barry Horne

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Barry Horne »

Ook ik vind dat de rechten van dieren onvoldoende zijn uitgewerkt en dat dieren veel meer bescherming verdienen.
Blijkt nergens uit dat je dat vindt en praatjes vullen geen gaatjes. Het blijkt pas als je ergens voor staat, als je er ook naar leeft, anders heeft dat soort kletspraat geen enkele waarde.

AlexRomijn
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 apr 2005 00:43

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door AlexRomijn »

Voor wat betreft PETA, zie onder meer:

http://www.consumerfreedom.com/article_ ... rticle/154

Natuurlijk zullen veganisten beweren dat PETA een fijne organisatie is, die alleen maar de "waarheid" aan het publiek wil mededelen. Ik denk dat zulks juist een zeer naief standpunt betreft.
Consumerfreedom is zo een organisatie opgericht door mensen van de industrie waar peta tegen strijd. Moeten we die dan maar geloven?

Pluisje40

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Pluisje40 »

Ook ik ben een kind uit de generatie van Joris Driepinter. Sinds een jaar of zes vervloek ik dit commerciele mannetje!!
Inderdaad is de discussie rond melk taboe. Ik ben enorm blij dat Radar het weer eens keer heeft aangedurfd.
Ik was al lang overtuigd, maar hoop dat Radar weer tot een hoop mensen heeft kunnen doordringen.

Gast

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Gast »

Ik denk dat ik een van de weinigen op dit forum zal zijn met een mening ertussen in.

TEGEN MELK: er wordt inderdaad veel te veel melk gedronken en het zit ook overal in (sapjes, koekjes etc)
Naar mijn mening horen baby's moedermelk te krijgen, mijn baby's waren allebei allergisch voor zoete koemelk, tot hun eerste jaar (na dat eerste jaar niet meer) ik ben toen zelf op een streng dieet gegaan, en dat ging prima, al miste ik de melk wel, ijs is namelijk wel erg lekker, wel volede ik me die tijd erg slapjes opdanks dat ik extra vitamines tot me nam.
Baby's kunnen trouwens erntige gevolgen overhouden aan flesvoeding, bij mijn jongste was het zelfs zo erg, die had stiekem van haar oma een keertje een flesje kunstvoeding gekregen en ze kreeg een anafalistische shock, ze was 'lekker rustig' volgens haar oma, maar ik vondt haar teint (grijs!) toch wel erg verdacht en ben toen naar de eerste hulppost gegaan, die gelukkig snel doorhadden wat er aan de hand was en haar hebben laken braken, en mijn toen haar zelf hebben laten voedden (vonden ze beter dan aan een infuus leggen, dat kon altijd nog mocht ze niet opknappen) gelukkig heeft ze er verder niets aan overgehouden, maar oma heeft nooit meer mogen oppassen.
Ze wist dat mijn baby niet tegen koemelk kon maar gaf toch dat flesje koemelk i.p.v mijn afgekolfde moedermelk.


VOOR KOEMELK: het is gewoon erg lekker, en voel me prima op 1 á 2 glaasjes karnemelk per dag, een schaaltje Yoghurt en tijdens mijn menstruatie als troost BEN&JERRY'S ijs, zomers ook een lekker ijsje, rond kerst warme chocolade melk.
Bij mij hoort melk gewoon in mijn dagelijkse menu.

Al kan ik niet echt tegen zoete koemelk, daar krijg ik eczeem van, maar datzelfde eczeem krijg ik ook van o.a OMO waspoeder, maar ik ga toch ook niet tegen iedereen roepen, van OMO waspoeder krijg je eczeem, niemand moet nog OMO waspoeder gebruiken (trouwens omo is maar een voorbeld, ik kan ook niet tegen ariël, huismerk waspoeders, en alle wasverzachters behalve neutral)

Mij mening is en blijft

GENIET MAAR DRINK MET MATE

(en trouwens soja melk is echt niet lekker, zelfs niet de chocolade variant)

Fairytale

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Fairytale »

ik vind het onderzoek heel onduidelijk, ze zeggen wel dat er minder kanker voorkomt in China en andere Aziatische landen, maar daar zijn veel mensen die niet naar ziekenhuizen kunnen en niet weten wat voor ziekte ze hebben. Deze mensen worden dan ook nergens bijgehouden en zo kun je niet zeggen hoe groot het percentage mensen in China met kanker, gebroken heupen of iets anders is.
Bovendien kan de hoeveelheid mensen die hier kanker heeft aan zo veel dingen liggen, er wordt zoveel met producten gedaan dat mensen veel minder weerstand hebben. En als je tegen allerlei ziekten bent ingeënt en deze niet krijgt, dan heb je op latere leeftijd een groter percentage mensen dat kanker krijgt.
Maar ik vind dat er wel iets in zit dat je beter geen koeienmelk kunt drinken, koeienmelk is tenslotte gemaakt om koeien in hun eerste jaren al de voeding te geven die ze nodig hebben. En niet om mensen te voeden. Ik ben van mening dat je beter wat langer moedermelk kunt geven, dan melk van een andere diersoort te drinken.
Alleen waarschijnlijk zitten er aan alle producten die wij eten wel nadelen, zoals er ook overal voordelen aan zitten. Als je echt zeker wilt weten dat je helemaal geen slechte stoffen binnen krijgt, kun je niks meer eten.

Groetjes, Fairytale

Gesloten