LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wanadoo blokkeert sites?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
lous26
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 aug 2004 15:38

wanadoo blokkeert sites?

Ongelezen bericht door lous26 »

Hallo

las laatst een oproep van iemand die erachter kwam dat ze via haar wanadoo adsl op veel sites niet kan komen terwijl ze met inbellen er gewoon kan komen. Heb het uitgeprobeerd en het klopt.
Ik kan bv niet meer op photobucket komen terwijl ik met inbellen er wel gewoon kan komen . Krijg een berichtje,cannot find server.

Wie o wie weet of wanadoo sites kan blokkeren voor adsl ers...

groeten

Gast

Re: wanadoo blokkeert sites?

Ongelezen bericht door Gast »

het kan altijd maar ik denk eerder aan een dns probleem
zie namelijk niet in waarom photobucket geblocked zou moeten worden

lous26
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 aug 2004 15:38

Re: wanadoo blokkeert sites?

Ongelezen bericht door lous26 »

Hallo,

kreeg net deze tekst toegestuurd per mail, komt van een forum af!

Ik ben een Network Opperator voor een ISP.

Het huidige probleem zit niet direct bij wanadoo Nederland, maar France Telecom (eigenaar wanadoo) en Cogent.

France Telecom heeft besloten om te de-peeren met Cogent.
Zeer simpel gezegd. Peeren is het koppelen van Internet netwerken.
de-peeren is het ontkoppelen.
Cogent is een groot netwerk dat bijna alleen aan peereing doet. Het koppelt dus netwerken aan andere netwerken.

Nu dat France telecom dit stop heeft gezegt levert dit problemen op voor klanten van beide partijen.

Wanadoo klanten kunnen geen websites zien of minder als een netwerk zijn primaire connectie via Cogent heeft.

Normaal zou een packetje een andere route zoeken.
Maar om een onduidelijke reden gebeurt dit niet.

France Telecom beweert dat Cogent een z.g.n. blackhole gebruikt om alle IP nummer informatie van France Telecom die via andere netwerk komt te blokeren. Cogent beweert dat France Telecom alles geblokeert heeft. Dit is beide via onofficiele bronnen verkregen.

Photobucket zit uit mijn hoofd via een cogent connectie. Dus dit levert dus problemen op.

Mijn personlijke mening is dat iedereen Wanadoo, France Telecom ([email protected]) en Cogent ([email protected]) emailed belt om te melden dat dit soort onzin niet kan want hun klanten lijden onder een zakelijke oorlog.


Dus maw. Er is een oorlog gaande tussen die grote bedrijven en de klant word er de dupe van!
Ga proberen of ze nu eindelijk per direct mijn adsl opzegging gaan accepteren op grond van de zoveelste wanprestatie van wanadoo....

lous26
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 aug 2004 15:38

Re: wanadoo blokkeert sites?

Ongelezen bericht door lous26 »

Hallo

heb net wanadoo per direct opgezegd, ze nemen de vraag in behandeling, helaas duurt het 2 wkn voordat ze een beslissing nemen of het gehonoreert word.

De reden van opzegging: dat wanadoo niet de klanten op de hoogte heeft gesteld van de problemen van hun moederbedrijf. Dus France Telecom met Cogent. Waardoor de klanten op veel sites niet meer kunnen komen. Bij die ruzie zijn nl de netwerken van COgent geblokkeert voor zover ik begrepen heb.

Ik zocht zelf de problemen in mijn pc, ben daar veel tijd en geld aan kwijt geweest. En dit was te voorkomen geweest als wanadoo een mailing of brief naar de klanten had gestuurd.

Als je op wil zeggen wegens die ruzie,zeggen ze dat zij daar niks aan kunnen doen en is dus geen reden...

groeten Lous

Gast

Re: wanadoo blokkeert sites?

Ongelezen bericht door Gast »

aaah gebrek aan een backup route
tipje, neem geen planet want die hebben ook geen goed geregelde backup route, ik heb dit probleem ooit gehad bij hun
bleek er uiteindelijk een servertje (niet eens een grote) ergens in engeland plat te liggen waardoor hun klante niet op een beperkte range IP adressen konden komen volgens hun was dat het probleem van de klant.

als ze dit honoreren kun je gelijk wel kiezen voor een van de twee goede providers die nederland rijk is, xs4all of demon

MithraMadness
Berichten: 114
Lid geworden op: 28 feb 2005 14:43

Re: wanadoo blokkeert sites?

Ongelezen bericht door MithraMadness »

Hmm demon is relatief gezienn best duur. Xs4all is een zeer goede keuze. Zelf heb ik @Home, en alhoewel ik de nodige probleempjes heb gehad, ben ik niet echt iets tegengekomen wat je niet bij een andere provider kan gebeuren.

lous26
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 aug 2004 15:38

Re: wanadoo blokkeert sites?

Ongelezen bericht door lous26 »

hoi

nou het is gelukt ben per de 23e van mijn wanadoo account af. ondnks ook veel nega verhalen maak ik de overstap naar @home...

greetz lous

dickr

Re: wanadoo blokkeert sites?

Ongelezen bericht door dickr »

ha lous,

Ik wil eigenlijk ook al een tijdje Wanadoo inruilen voor bv.Demon,in mijn geval omdat de nieuwsgroepen errug traag zijn.
Kun je mij misschien een mailtje sturen met daarin de tekst van je mail naar wanadoo op je account optezeggen????
bvd Dick
[email protected]

Gast

Re: wanadoo blokkeert sites?

Ongelezen bericht door Gast »

Heb dit zelf inmiddels al 2 keer gehad met Wanadoo Cable. Erg vervelend, vooral omdat ik bepaalde websites beheer en daarvoor toch zoveel mogelijk online moet kunnen zijn.

Ik ga maar eens overwegen over te stappen op een andere provider, dit is niet leuk meer.

Gesloten