LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] phuket air
Re: phuket air
Een stukje in de telegraaf verteld dat Onur Air er volgens mij 1 van is.
"De Turkse maatschappij Onur Air heeft bijvoorbeeld afgelopen weekeinde enkele malen zeer verouderde vliegtuigen van onduidelijke maatschappijen naar Schiphol gehaald om vakantiegangers op te halen. De waargenomen toestellen, Lockheed Tristars waarvan er wereldwijd nog een veertigtal in de lucht worden gehouden, hebben een twijfelachtige status."
"De Turkse maatschappij Onur Air heeft bijvoorbeeld afgelopen weekeinde enkele malen zeer verouderde vliegtuigen van onduidelijke maatschappijen naar Schiphol gehaald om vakantiegangers op te halen. De waargenomen toestellen, Lockheed Tristars waarvan er wereldwijd nog een veertigtal in de lucht worden gehouden, hebben een twijfelachtige status."
mh, phuket air zei mij zojuist aan de telefoon dat ze verwachten 15 mei weer te gaan vliegen..
Op grond waarvan denken ze dat? Ik heb IVW gesproken en ook de stukken uit de krant duiden erop dat Phuket voorlopig niet meer op Schiphol mag vliegen. Al dan niet terrecht. Dat laat ik even in het midden. Ook in de UK mogen ze al een tijd niet meer vliegen.
Het minste wat ik lees is een opschorting van 1 maand voor de vergunning. Dat zou dus inhouden tot eind mei. Echter lees ik ook regelmatig andere verhalen waarbij zeker geen 15 mei genoemd wordt. Ze hebben de laatste kans gehad en niet gepakt. Jammer maar helaas!
Het minste wat ik lees is een opschorting van 1 maand voor de vergunning. Dat zou dus inhouden tot eind mei. Echter lees ik ook regelmatig andere verhalen waarbij zeker geen 15 mei genoemd wordt. Ze hebben de laatste kans gehad en niet gepakt. Jammer maar helaas!
haha ik zet er neer: 1 maand
Na mij iemand: onbepaalde tijd en nu
15 mei.
Volgens mij kunnen we beter stoppen met posten want we krijgen toch niet de antwoorden die we graag willen. en alles blijft onduidelijk
Na mij iemand: onbepaalde tijd en nu
15 mei.
Volgens mij kunnen we beter stoppen met posten want we krijgen toch niet de antwoorden die we graag willen. en alles blijft onduidelijk
Phuket Air vliegt natuurlijk nog wel van Bangkok naar Denpassar, of niet?
Wordt degene die met een andere maatschappij vliegen naar Bangkok gevlogen en verder naar Denpassar of moet je voor het laatste gedeelte toch weer Phuket Air pakken.
Wordt degene die met een andere maatschappij vliegen naar Bangkok gevlogen en verder naar Denpassar of moet je voor het laatste gedeelte toch weer Phuket Air pakken.
Lieve mensen,
Als het gaat om de STAAT VAN HET VLIEGTUIG........
Ik vloog er mee op 27 maart (heen) en 10 april (ipv 9 april) terug.
Ik ondervond:
Stoelen die niet rechtop bleven staan, maar iedere keer als je tegen je leuning aan ging zitten ging de stoel naar achteren.
Tafeljes die zonder dat je iets deed uitklappen.
Die bakken boven je hoofd voor de handbagage gingen vanzelf open tijdens de start.
Zwemvesten zwerven in het gangpad.
Loshangende bekabeling werd met ducktape vastgeplakt.
Overdreven? Nee het is de waarheid, heb het met eigen ogen gezien.
Doei
Als het gaat om de STAAT VAN HET VLIEGTUIG........
Ik vloog er mee op 27 maart (heen) en 10 april (ipv 9 april) terug.
Ik ondervond:
Stoelen die niet rechtop bleven staan, maar iedere keer als je tegen je leuning aan ging zitten ging de stoel naar achteren.
Tafeljes die zonder dat je iets deed uitklappen.
Die bakken boven je hoofd voor de handbagage gingen vanzelf open tijdens de start.
Zwemvesten zwerven in het gangpad.
Loshangende bekabeling werd met ducktape vastgeplakt.
Overdreven? Nee het is de waarheid, heb het met eigen ogen gezien.
Doei
Ik denk dat termijnen die Phuket noemt niet relevant zijn. IVW en artikelen in de krant lijken mij een betere maatstaf. Ik ga er voorlopig vanuit dat ze komende maand iig niet vliegen. Ik hoop alleen dat TUi dat ook doet.
Ik las net dat mensen op Bali nog wel door Phuket Air naar Bangkok gevlogen worden, is het niet vreemd dat deze vluchten, in opdracht van de inmiddels zeer bekende Nederlanse Touroperators, nog steeds plaats vinden? Lijkt mij wel een beetje krom, nog gekker is, dat de vertegenwoordiging ter plekke van deze touroperators nog van niets weten!!!! Ik citeer: De hostess van Kras weet van niets (heeft het Phuket-Air probleem van mij moeten vernemen) en zegt dat haar e-mails aan Kras niet beantwoord worden.Is ze soms toevallig haar GSM-pje vergeten mee te nemen? Vreemd, erg vreemd.
Er zijn toch wel mensen die een camera mee aan boord hedden en ff een digitale foto hebben gemaakt. Dat lijkt me toch logisch als je ergens ontevreden over bent. Dan leg je zoiets vast om later iets te hebben om op terug te vallen. Post deze foto's eens dan? Ik zeg overigens niet dat de mensen die het meegegmaakt hebben liegen! Maar ik wil zo graag wat bewijs ervan zien. Al was het alleen maar om öns reisbureau" dat ook ff te laten zien. Want volgens hen valt het allemaal best mee en is er zeker geen losse bedrading aanwezig!
Mijn ouders zouden morgen vertrekken naar Bali, weten tot op heden nog helemaal niets. Door TUI was dit weekend beloofd dat ze afgelopen maandag al alternatieven door zouden krijgen. Helaas was er toen ook nog niets bekend. Ouders hebben net weer gebeld naar TUI en TUI heeft gezegd dat ze deze middag alle klanten gaan bellen die voor morgen gepland stonden. Ze konden niet zeggen of er überhaupt een alternatief nog geboden kan worden.
Het enige wat ik van TUI/Arke wil horen is dat ze niet hoeven te verdienen aan het feit dat ik annuleer, oftewel geen 15% betalen. Dan vlieg ik wel met iemand anders. Als ik het geknoei nu zie heb ik er weinig vertrouwen in dat ze een goede oplossing voor de langere termijn kunnen vinden.
Heeft de Teleblaat ook vermeld dat Martinair ook vanaf vrijdag t/m gisteren een Tristar heeft ingehuurd???"De Turkse maatschappij Onur Air heeft bijvoorbeeld afgelopen weekeinde enkele malen zeer verouderde vliegtuigen van onduidelijke maatschappijen naar Schiphol gehaald om vakantiegangers op te halen. De waargenomen toestellen, Lockheed Tristars waarvan er wereldwijd nog een veertigtal in de lucht worden gehouden, hebben een twijfelachtige status."
kunnen we niet met phuket air regelen dat we (alle reizigers die eventueel nog mee willen gaan) een keertje op bezoek gaan en met eigen ogen kunnen zien in welke staat het vliegtuig verkeert. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ondanks dit alles niet zeker weet of ik wel ga annuleren.
Voor iedereen die in juni of later geboekt staat: ik zou er maar niet op rekenen dat Phuket Air nog terugkomt.
Passagiers stappen niet in dus geen reisorganisatie die nog interesse heeft, dus komen ze niet terug om leeg te vliegen.
TUI/Kras zal iedereen wel om gaan boeken of informeren dat je je geld terugkrijgt. Als je nog wilt gaan, zou ik maar snel een alternatief boeken anders zijn alle betaalbare stoelen weer verdwenen.
Passagiers stappen niet in dus geen reisorganisatie die nog interesse heeft, dus komen ze niet terug om leeg te vliegen.
TUI/Kras zal iedereen wel om gaan boeken of informeren dat je je geld terugkrijgt. Als je nog wilt gaan, zou ik maar snel een alternatief boeken anders zijn alle betaalbare stoelen weer verdwenen.
Ik heb net met Kras gebeld zij vertelde mij dat de kans dat Kras met Phuket Air blijft vliegen erg klein is. Ze kon nu nog geen uitsluitsel geven maar ze proberen nu zo veel mogelijk reizen om te boeken.
Op de vraag of ik me reis van 24 juli naar Thailand kon omboeken vertelde zij mij dat het beter nog even kon wachten hoe het ging aflopen. tot 28 dagen voor vetrek zou ik wijzigingen in de boeking kunnen aanbrengen tegen wijzigingkosten van 27 euro.
Op de vraag of ik me reis van 24 juli naar Thailand kon omboeken vertelde zij mij dat het beter nog even kon wachten hoe het ging aflopen. tot 28 dagen voor vetrek zou ik wijzigingen in de boeking kunnen aanbrengen tegen wijzigingkosten van 27 euro.
ik zou graag in zo'n vliegtuig willen kijken maar... dan moeten ze wel eerst weer mogen landen op schiphol.
Ik denk dat de reisorganisaties nog steeds hopen op phuket air, en ik denk dat er zoveel tickets verkocht zijn dat de vliegtuigen echt wel gevuld zijn. Het is nou eenmaal zo dat niet iedereen kan annuleren (in ons geval 225 euro) en vervolgens nieuwe tickets (meerprijs 500 euro) kan betalen en dus wel moeten gaan met PA. hoe triest het ook is. daarom kan ik ook vreselijk boos worden op KRAS. als ik nou zo graag wil anulere dan zijn ze van me af en hebben ze later ook geen problemen met mij.
grrrrrrr
Ik denk dat de reisorganisaties nog steeds hopen op phuket air, en ik denk dat er zoveel tickets verkocht zijn dat de vliegtuigen echt wel gevuld zijn. Het is nou eenmaal zo dat niet iedereen kan annuleren (in ons geval 225 euro) en vervolgens nieuwe tickets (meerprijs 500 euro) kan betalen en dus wel moeten gaan met PA. hoe triest het ook is. daarom kan ik ook vreselijk boos worden op KRAS. als ik nou zo graag wil anulere dan zijn ze van me af en hebben ze later ook geen problemen met mij.
grrrrrrr
hallo ROS1982,
wij vertrekken (hoop ik) ook op 24 juli naar bangkok. Hoop dat als jij nieuw hebt het hier wil plaatsen.
wij vertrekken (hoop ik) ook op 24 juli naar bangkok. Hoop dat als jij nieuw hebt het hier wil plaatsen.
Volgens kras r'dam zijn ze bezig met 3 verschillende luchtvaartmaatschappijen, KLM, Singapore airlines en Eva air, of dit klopt heb ik nagevraagd op [email protected] tav de klantenservice. Antwoord volgt nog. Eventuele meerkosten kunnen geprobeerd worden met een speciaal formulier terug te claimen. Ik zou 27 mei naar Bali gaan, nu proberen ze eerst de mensen tot 9 mei te verzorgen op andere maatschappij, daarna worden de nieuwe klanten geinformeerd over eventuele meerkosten en andere maatschappijen. Geen zekerheid dus nog.
beste ROS1982,
die wijzigingen binnen 28 dagen, betreft dat annulering of slechts een omboeking naar een andere reis van Kras?
die wijzigingen binnen 28 dagen, betreft dat annulering of slechts een omboeking naar een andere reis van Kras?