LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rendement Direct Effect .... lotgenoten...

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
wanhoopje
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mei 2005 20:34

Rendement Direct Effect .... lotgenoten...

Ongelezen bericht door wanhoopje »

Lotgenoten,

Nu het aanbod er ligt heb ik toch wat vragen omdat ik vind dat het aanbod nog onduidelijk is....

Onze situatie was als volgt...
Had destijds een persoonlijke lening van 25000 gulden. In advertenties stond vermeld dat je in 5 jaar tijd dat kon aflossen en nog eens 25000 gulden handje kontantje zou krijgen. Samen met mijn vriending destijds overgesproken en dus toch geprobeerd... Blijkt het dus dat wij ook in de Dexia val zijn gelopen.
In eerste instantie betalen we 160 euro per maand aan Dexia en 190 euro aan de Vola, waar dus achteraf de PL liep. Voor ons gevoel zou het 5 jaar duren, maar nu blijkt dat het 15 jaar loopt. Wat een drama zeg!! Na de periode van 5 jaar blijkt dat we ook nog eens de PL moeten gaan beginnen met aflossen, wat betekent dat het maandbedrag opgelopen is naar 425 euro. In totaal moeten we dus 585 euro betalen !!! Wat een hoop geld.
De bedoeling was van het Direct Rendement Effect dat de lening van het geld zou worden afbetaald. Mijn grote vraag is nu: Wie heeft er ook zo'n constructie?? Ik heb vorig jaar Dexia gevraagd wat het ons kost om ervan af te komen..Antwoord 6000 euro. Mijn grote vraag is ook hiervan zouden we 2/3 kwijtschelding krijgen echter bij het einde van het kontrakt. Wanneer is dat nou eigenlijk? Na die 5 jaar of na die 18 jaar?
Verder vragen wij ons af hoe het met de restschuld zit? Telt men daar de PL ook bij of is dat apart?
Indien we het kontrakt uit moet zitten houdt dat in dat we nog 13 jaar (en dat is 156 maanden a 160 euro = 24900 euro alleen al aan Dexia) + nog eens 156 maanden keer gemiddeld 250 euries aan de financierings maatschappij en dat is ongeveer nog eens = 40000 euries terwijl we totopheden al 22000 euries hebben betaald. In totaal kost het ons dus 88900 euries !!!

Dat dit ons leven beheerst lijkt ons logisch. Wie herkent dit?

wanhoopje
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mei 2005 20:34

Re: Rendement Direct Effect .... lotgenoten...

Ongelezen bericht door wanhoopje »

Niemand die dit herkent ???

Kiereweedjuh
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mar 2005 11:38

Re: Rendement Direct Effect .... lotgenoten...

Ongelezen bericht door Kiereweedjuh »

tja ik heb ook zon zogenaamde kredietstapelaar....
van die Dexia boeven of eigenlijk van Bank Labouchere
ik moet nog 1 maand betalen aan mijn rentekrediet en ja die aandelen duurt wel ik weet niet hoe lang nu al 7 jaar.....!!!(was ook 5 jaar???), dus HEREN met verstand van zaken hoe zit het nou hoe word de restschuld berekend?????????????
of moeten we nog jaren bloeden
voor deze praktijken en nou niemand lullen van je wist van tevoren waar je aan begon want dat is niet waar je krijgt een lening voor bijvoorbeeld
25.000 gulden daar worden aandelen van gekocht en dat bedrag moet je ook aan rente betalen ,merk je achteraf geen 5 jaar maar 15 of 20 jaar
Dus Bruneel met je arrogante uitgestreken porum leg dat is uit wat word onze restschuld hoeveel moeten we nog jaren aan jullie betalen ???
(mocht ik dat al willen.....)
we hebben dus al 7 jaar 250 euro per maand betaald =21000 euro voor een pakketje aandelen die nu nog 7.000 euro waard zijn
Als iemand het nog begrijpt zeg dan hoe het zit .....

Help ons we willen ervanaf een normaal mens begrijpt dit niet
we willen rust we willen leven
we gaan er anders aan kapot
terwijl er maar een kapot moet ------>>>DEXIA dus

peus306
Berichten: 64
Lid geworden op: 18 okt 2004 22:51

Re: Rendement Direct Effect .... lotgenoten...

Ongelezen bericht door peus306 »

Hoi Gedupeerden,
ook ik heb zo'n direct rendement effect. Ik heb de lening (Vola) af kunnen lossen met een hypotheekverhoging. Nu rest mij alleen nog maar het Dexia-deel. Na 5 jaar kan je de lease-overeenkomst dagelijks opzeggen, je aandelen worden verkocht en de restschuld dien je te "betalen". Mij lijkt het logisch dat je dus ook in aanmerking komt voor 2/3 kwijtschelding. Iemand hier een ander idee over??

drareg
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mei 2005 23:08

Re: Rendement Direct Effect .... lotgenoten...

Ongelezen bericht door drareg »

Ik hoor in 1999 die vent van de spaar&kredietcentrale nog zeggen: "Ik zou de inleg maar iets verhogen, anders zou je in 2004 net niet je fl 50000 halen. Heb ook een 2e hypo moeten pakken om dat bedrag (lening) af te lossen en zit nu met een restschuld van € 8000,- Goh, wat gingen toen die rentepercentage's opeens omhoog bij Vola.!!!!

Tja, wat moeten we???

drareg
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mei 2005 23:08

Re: Rendement Direct Effect .... lotgenoten...

Ongelezen bericht door drareg »

Nog ff dit: in juni 2004 liep de 5 jaar af. Niks van die lui vernomen. Ik betaal nog steeds, maar niet lang meer.

marcel23
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 mar 2005 13:46

Re: Rendement Direct Effect .... lotgenoten...

Ongelezen bericht door marcel23 »

Dexia weet best als ze reageren door je met je neus op de feiten van de onstane restschuld te wijzen, je tot de ontdekking komt dat je belazerd bent en waarschijnlijk stopt met betalen en misschien wel een rechtzaak begint die ze dan gaan verliezen. Ze proberen gewoon zoveel mogelijk binnen te slepen.

drareg
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mei 2005 23:08

Re: Rendement Direct Effect .... lotgenoten...

Ongelezen bericht door drareg »

Trouwens, de folder uit 1999 heb ik nog!!!

wanhoopje
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mei 2005 20:34

Re: Rendement Direct Effect .... lotgenoten...

Ongelezen bericht door wanhoopje »

Maar die restschuld bij de Vola (nu DSB) valt die ook in de regeling of heeft dat er geen moer mee te maken en gaat het alleen maar om het Dexia deel?

drareg
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mei 2005 23:08

Re: Rendement Direct Effect .... lotgenoten...

Ongelezen bericht door drareg »

Dat van Vola ben je kwijt. Zijn volgens mij 2 verschillende trajecten.

wanhoopje
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mei 2005 20:34

Re: Rendement Direct Effect .... lotgenoten...

Ongelezen bericht door wanhoopje »

Maar na die 5 jaar is dan je kontrakt officieel ten einde of moeten we die 15 jaar uitzingen?

Dat vind ik nog steeds onduidelijk...

Krijgen we van DEXIA nog een mailing wat het exact inhoud per geval ???


Ik vind eht echt raar, want het product is destijds wel afgesloten om je lening mee af te lossen, dus in mijn beleving is het een onderdeel. Maar goed. Zit er dus heel diep in!! 24000 euries nog te betalen aan DSB en dan waarschijnlijk nog 2000 euries aan Dexia.....Als we het afkopen dan he! Maar wat win ik eigenlijk? Slechts 4000 euries !!
Op zulke bedragen....

guus-geluk
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 apr 2005 09:27

Re: Rendement Direct Effect .... lotgenoten...

Ongelezen bericht door guus-geluk »

je moet gewoon al je termijnen blijven betalen anders komen er incasso kosten overheen.

drareg
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mei 2005 23:08

Re: Rendement Direct Effect .... lotgenoten...

Ongelezen bericht door drareg »

Denk het NIET, GG.!!! Na 5 jaar kun je gewoon stoppen wanneer je wilt. Blijft restschuld over die onder de regeling valt.
Onder punt 2 van het contract:
Lessee kan deze lease-overeenkomst na 60 maanden dagelijks met onmiddelijke ingang en zonder annuleringskosten beeindigen, onder betaling of verekening van de hoofdsom.

Beetje duidelijker, wanhoopje?

wanhoopje
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mei 2005 20:34

Re: Rendement Direct Effect .... lotgenoten...

Ongelezen bericht door wanhoopje »

Ja zker is het me duidelijk.
Ik had eigenlijk ook gehoopt dat de lening bij de Vola onder de regeling zou vallen aangezien mij destijds geadviseerd is om middels dit plan de lening af te betalen, maar dat valt dus vies tegen.

Beter was een gerechtelijke uitspraak geweest dat ALLE contracten teruggedraaid hadden moeten worden en dan klrijg je dus de situatie van voor afsluiting!

Maar goed het is nou eenmaal zo en geld o mte procederen heb ik helaas niet...

peus306
Berichten: 64
Lid geworden op: 18 okt 2004 22:51

Re: Rendement Direct Effect .... lotgenoten...

Ongelezen bericht door peus306 »

Drareg, is er een mogelijkheid dat je mij een kopie van die folder kan toesturen, of deze scannen en via de email?? Schijnt dat deze folder een zeldzaamheid aan het worden is. Bedankt.

drareg
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mei 2005 23:08

Re: Rendement Direct Effect .... lotgenoten...

Ongelezen bericht door drareg »

Je hebt hem binnen, Peus 306.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Rendement Direct Effect .... lotgenoten...

Ongelezen bericht door trudy »

Hallo Drareg,

Heeft u het over de folder van "Rendement Direct Effect"?

Deze zie ik ook niet op de site van PAL staan. Misschien kunt u hem naar Piet Koremans mailen

[email protected]

Bij voorbaat vriendelijke dank

drareg
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mei 2005 23:08

Re: Rendement Direct Effect .... lotgenoten...

Ongelezen bericht door drareg »

Trudy, over 5 minuten heeFt Piet hem ook.
Is verzonden!

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Rendement Direct Effect .... lotgenoten...

Ongelezen bericht door trudy »

Bedankt voor de moeite drareg : :)

drareg
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mei 2005 23:08

Re: Rendement Direct Effect .... lotgenoten...

Ongelezen bericht door drareg »

Ik verstuur ze vandaag nog een keer, maar dan in een betere kwaliteit. :wink:

Gesloten