LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reeds afgekochte contracten

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
mark217
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2005 00:36

reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door mark217 »

Onlangs heb ik mijn effectenlease overeenkomsten afgekocht en de restschuld incl. boete voor vroegtijdige beeindiging betaald. Heb ik ook recht op een stukje restitutie van dit bedrag wat ik heb betaald, met het huidige aanbod? Of terwijl: kom ik nu nog in aanmerking voor het huidige aanbod???

xubix
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2005 07:47

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door xubix »

ik zit met hetzelfde probleem,
heb toen onder protest 2600 euro betaald, voordat leaseverlies bestond.
Was toen in de gelegenheid dat ik nog geld had.
Ben ik nu alles kwijt of????

Bruins
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jan 2005 21:36

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door Bruins »

Er zijn heel veel mensen die met deze vraag zitten.
Deze is volgens mij ook niet beantwoord in de uitzending van gisteren.
Ik wil mijn contract namelijk ook nog graag afkopen, maar ik zit dus ook nog met dezelfde vraag. Antwoord zal binnekort toch wel komen, we zijn niet de enigsten dus ....

pjotr2
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mei 2005 09:21

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door pjotr2 »

De vraag van Mark is een hele andere als die van Bruins, die zich afvraagt of het nu zinvol is wel of niet vroegtijdig te beeindigen (en dus nog een keuze heeft).

Ook ik heb reeds afgekocht. Na 24 maanden winstverdriedubbelaar heb ik de resterende maanden in 1 x betaald en vervolgens ben ik overgegaan tot volledige beeindiging, inderdaad door de restschuld en een boete te betalen. Ik mag toch hopen dat ik (en vele anderen) binnen de regeling vallen. Omdat ik toch al betaald heb, zou ik nl. zeker op het aanbod ingaan, hoewel de hele grap mij meer dan 16.000 euro heeft gekost. Nu de boel weer is 'opgerakeld' wil ik maar een ding, innen en vergeten.

Henk1
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 aug 2003 08:30

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door Henk1 »

Ook ik zit met dezelfde vraag. Ik heb "onder aangetekend protest" mijn restschuld in een keer afbetaald. Hieroor heb ik een andere lening moeten afsluiten. Kom ik nu ook in aanmerking voor 2/3 restschuld retour?

Racoon
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 apr 2005 12:34

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door Racoon »

Net (weer)gesproken met helpdesk dexia. Heb ruim een jaar geleden afgekocht met schuld.

Mij werd verteld dat afkopen in zou houden dat je in principe niet in aanmerking komt voor het aanbod!!

Ik baal dus als een stekker.....Ik had alleen toen weinig keus ivm eigen woning kopen moest ik wel afkopen.

guus-geluk
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 apr 2005 09:27

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door guus-geluk »

1 maail geaccepteerd is gewoon betalen volgens afspraak en niets terug.

Henk1
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 aug 2003 08:30

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door Henk1 »

Is afkopen iets anders dan de restschuld betalen? Ik lees nl. op de Dexia-site dat wanneer je je restschuld hebt betaald, al dan niet onder protest, je ook in aanmerking komt voor de regeling.

Jaap Bakker
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 dec 2004 17:56

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door Jaap Bakker »

Restschuld ontstaat alleen als je contract is afgelopen.

Racoon
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 apr 2005 12:34

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door Racoon »

Restschuld ontstaat ook bij afkopen Jaap, je moet dan betalen: termijnen voor de maanden dat je eerder van het contract af wilt komen. Daarnaast worden de aandelen verkocht tegen de dan geldene waarde, dat is dus over het algemeen veel minder dan waar ze voor gekocht zijn....De restschuld is dus het verschil tussen aankoop en verkoop.

Ik heb de factuur hier nog liggen....

Jaap Bakker
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 dec 2004 17:56

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door Jaap Bakker »

Racoon dus als je contract nog 5-jaar loopt en je voldoet de resterende termijnen in één keer dan moet je geloof ik boete betalen is het niet ?

Maar zegt Dexia dan niet, wie weet hoeveel jouw contract waard is over 5-jaar, niemand kan in de toekomst kijken misschien sluit je zo'n contract wel met winst af tegen die tijd.

Racoon
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 apr 2005 12:34

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door Racoon »

Winstverdriedubbelaar is voor drie jaar, wil er vanaf komen na bv twee jaar. betaal je 12 maanden inleg ineens(je hebt er immers al 24 betaald). Dan verkoopt dexia de aandelen tegen de op dat moment geldende waarde...Die waarde is dus lager dan waar je ooit voor hebt gekocht bij de meeste mensen.

Voordeel: je weet dat je aandelen niet meer kunnen zakken=meer schuld dus..je bent er helemaal vanaf dan bij afkopen contract.

Nadeel: als de waarde zou stijgen zou je minder schuld hebben...Maar zie jij de aandelen stijgen op korte termijn? Ik niet...

Het verbaast mij dat de meeste mensen op dit forum, dit niet blijken te weten...lijkt mij wel een belangrijk detail.

carpe-noctem
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 apr 2005 16:57

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door carpe-noctem »

Als je goed naar het verhaal van Mnr Kooi had geluisterd (Afgekocht via de hypotheek) en het antwoord van de medewerker van dexia. Dan had je geweten dat al je rechten er nog zijn. En dat waneer dexia veroordeeld word je net zo goed recht hebt op restitutie

pjotr2
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mei 2005 09:21

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door pjotr2 »

De tussentijdse beëindiging van het contract met Legio betekent dat u het contract moet afkopen en een boeterente moet betalen. Of dit in uw persoonlijke omstandigheden wenselijk en ook financieel mogelijk is, is een beslissing waarin de Stichting u niet kan adviseren. Het gaat daar immers om een beleggingsbeslissing. De Stichting is van oordeel dat de eventuele schade die u lijdt door het afkopen van het contract wel voor aanmelding in het kader van de actie van de Stichting in aanmerking komt.

Maar hopen dat de Stichting wellicht niet in de algemene voorwaarden, maar toch zeker in de bijzondere bepalingen, meeneemt dat mensen die deze beslissing hebben genomen, zeker wel hebben voldaan aan de contractuele verplichtingen - betalen! (want daar ging het toch om?)

meneer lucas
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 feb 2005 21:00

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door meneer lucas »

Ik heb na afloop van 3tal contracten in totaal 20.000 euro aan restschuld betaald van geleend geld. Het lijkt mij toch logisch dat ik 2/3 van dit geld terug ontvangt. wat stelt die regeling dan anders voor. WIE KAN MIJ DAAR ANTWOORD OP GEVEN.

LUCAS

pjotr2
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mei 2005 09:21

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door pjotr2 »

Mijnheer Lukas, u bent een beetje abuis .....

v. hof
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2005 17:45

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door v. hof »

kan iemand mij de bron vertellen van de stelling dat een eenmaal afgekocht contract al dan niet in aanmerking komt voor terugbetaling?

Het zou m.i. ook niet eerlijk zijn: degene die destijds op het dexia-aanbod zijn ingegaan krijgen waarschijnlijk ook 10% terug. Is de enige maatstaf niet gewoon of je aan je verplichtingen hebt voldaan?

Gast

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door Gast »

v. hof hou eens op met zeuren. Je hebt afgekocht dus dat geld ben je kwijt. Klaar.

v. hof
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2005 17:45

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door v. hof »

Degrelle, doe toch eens normaal. Ik stel gewoon een vraag en ik begrijp niet waar je je mee bemoeit. Als je geen omgangsvormen hebt zoek dan een andere site

Gast

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door Gast »

v.hof, NSB'er, als je het er niet mee eens was had je gewoon niet moeten betalen, niet achteraf gaan mekkeren!!!

Gesloten