LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de BOB beschadigt mijn auto wat nu???

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
faffie

de BOB beschadigt mijn auto wat nu???

Ongelezen bericht door faffie »

Onze BOB heeft zaterdag mijn auto beschadigd, kan dit nu verhaalt worden op diegene zn WA verzekering??


alvast bedankt!

Gast

Re: de BOB beschadigt mijn auto wat nu???

Ongelezen bericht door Gast »

Ligt eraan wat er gebeurd is. Heeft hij tegen jou auto getrapt?

DJH

Re: de BOB beschadigt mijn auto wat nu???

Ongelezen bericht door DJH »

(Ik ga ervan uit dat je bedoelt dat de BOB met jou auto een aanrijding heeft gehad).

-->Nee, helaas.

Je hebt je BOB tpestemming gegeven om je auto te besturen. Schade die hij aan anderen en aan je eigen auto aanbrengt valt onder je eigen autoverzekering. Moet de verzekering uitkeren dan kost het je ook je eigen no-claim.

De WA-verzekering van de BOB (aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren) dekt dit niet. Daarin is alle schade veroorzaakt door een motorrijtuig uitgesloten.

Je kunt alleen BOB verzoeken de schade aan jouw voertuig en/of de schade aan anderen aan jou terug te betalen. Dan kun je de verzekering eventueel terugbetalen en verlies je je korting niet.

faffie

Re: de BOB beschadigt mijn auto wat nu???

Ongelezen bericht door faffie »

bedankt mensen voor de info

Gast

Re: de BOB beschadigt mijn auto wat nu???

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ga ervan uit dat je bedoelt dat de BOB met jou auto een aanrijding heeft gehad
Tja, dat heeft faffie niet gezegd. Eerst maar eens de aanvulling op zijn verhaal afwachten: wat is er gebeurd, wie is de schuldige, enz. Daarna kunnen we echt antwoord geven.

faffie

Re: de BOB beschadigt mijn auto wat nu???

Ongelezen bericht door faffie »

Bob is tegen een schutting aangereden en nu zit mn deur in elkaar. (schutting heeft geen schade).

mr T

Re: de BOB beschadigt mijn auto wat nu???

Ongelezen bericht door mr T »

De eigenaar van de auto is in dit geval aansprakelijk. Het is schade die mogelijk gedekt wordt door zijn autoverzekering. Gaat er om wie de eigenaar van de auto/de polishouder van de WAM-verzekering is. Als de BOB een trap tegen de deur had gegeven was je waarschijnlijk beter af geweest

DJH
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mei 2005 14:48

Re: de BOB beschadigt mijn auto wat nu???

Ongelezen bericht door DJH »

Het gaat er hier niet om wie er aansprakelijk is. Het gaat erom hoe faffie zijn of haar schade betaald krijgt. Dat lukt alleen maar via de verzekering (wel korting kwijt, als je al casco verzekerd was) of BOB aanspreken en hem/haar de schade laten betalen. Dat de eigenaar van de auto voor een toegebrachte schade aansprakelijk is, is hier niet relevant. Het betreft immers geen schade aan derden.

Corné S

Re: de BOB beschadigt mijn auto wat nu???

Ongelezen bericht door Corné S »

Er zit een maas in de wet.

Is wel lastig te doen.
Als iemand je auto leent (dus BOB-ben geldt niet) dient deze in dezelfde staat teruggebracht worden.

Er zijn aansprakelijkheiheidsverzekeraars die toch een uitkering doen. Echter dit alleen als je zelf niet in de auto aanwezig bent. Hoe je het moet spelen weet ik niet exact, maar het heeft te maken dat je na bruikleen de auto in dezelfde staat moet retourneren.

DJH
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mei 2005 14:48

Re: de BOB beschadigt mijn auto wat nu???

Ongelezen bericht door DJH »

Als je per ongeluk bijvoorbeeld met je fiets tegen een auto aanzit waardoor hij beschadigd raakt, dan zal je particulier aansprakelijkheidsverzekeraar wel betalen. Ben je echter met een ander motorvoertuig, of ben je zelf de bestuurder van het beschadigde motorvoertuig dan vang je bot. Trap je een deuk in een auto dan zal je verzekeraar zich (bijna) altijd kunnen beroepen op opzet en dus niets betalen.

Gast

Re: de BOB beschadigt mijn auto wat nu???

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe je het moet spelen weet ik niet exact, maar het heeft te maken dat je na bruikleen de auto in dezelfde staat moet retourneren.
Dit riekt naar fraude. Als je nog dieper in de **** wilt komen dan moet je het vooral zo gaan doen. Als men er dan achter komt dan ben je helemaal klaar want dan kun je de schade terugbetalen en geen enkele verzekeraar (behalve rialto) zal je dan nog accepteren.

Caveta Emptor

Re: de BOB beschadigt mijn auto wat nu???

Ongelezen bericht door Caveta Emptor »

Faffie,

Ik neem aan dat je deze"Bob" toch wel persoonlijk kent.
Als "Bob" een deuk in je portier maakt zal "Bob" toch ook wel zo netjes zijn om de schade te vergoeden.
Je hebt toch wel al aan Bob gevraagd of hij de schade aan je portier voor zijn / haar rekening neemt.

Gewoon vragen hoor!!!

Hanneke1973
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 nov 2004 17:54

Re: de BOB beschadigt mijn auto wat nu???

Ongelezen bericht door Hanneke1973 »

Maar hou er in ieder geval rekening mee dat BOB zijn aansprakelijkheidsverzekering dit NIET zal betalen!

pablog

Re: de BOB beschadigt mijn auto wat nu???

Ongelezen bericht door pablog »

Dat alleen de verzekering van de auto (bij All Risks dekking) zal betalen is nu wel duidelijk. Maar met hoeveel zaten jullie eigenlijk in de auto? De BOB heeft zich opgeofferd door niet te drinken om de rest te kunnen rijden, is het dan niet reël dat de schade onder alle inzittenden gedeeld wordt? (Gedeelde verzntwoordelijkheid, samen uit, samen thuis, enzo...).

Gesloten