LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cardif HOP opzeggen/ afzeggen?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Gast

Cardif HOP opzeggen/ afzeggen?

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo.
Wij zijn bezig met onze hypotheekofferte en wilden ( in eerste instantie) een AOV (of HOP). Onze adviseur droeg dit aan en kwam met Cardif.
Nu ik achteraf ( ja stom, ik weet t) ben gaan lezen hier, wil ik eigenlijk niets met die Cardif te maken hebben. De offertes zijn al getekend, de akte moet nog passeren bij de notaris, de premie wordt in een keer betaald (ongveer 8000 euro).
Kan ik deze "verzekering" nog annuleren? Welke weg moet ik dan bewandelen?
Raden jullie aan alsnog ( een andere) AOV te nemen?
Groet , een leek op dit gebied!!!

Mahoney

Re: Cardif HOP opzeggen/ afzeggen?

Ongelezen bericht door Mahoney »

Gast, wanneer heb je je handtekening gezet onder de overeenkomst?

Gast

Re: Cardif HOP opzeggen/ afzeggen?

Ongelezen bericht door Gast »

23 maart jl.

Mahoney

Re: Cardif HOP opzeggen/ afzeggen?

Ongelezen bericht door Mahoney »

Lees de polisvoorwarden onder opzegtermijn; daar MOET staan dat U als verzekeringnemer het recht heeft de overeenkomst binnen twee weken na AFGIFTE VAN DE POLIS per ingangsdatum op te zeggen. Dit dient schriftelijk te gebeuren aan het kantoor van de maatschappij. Het betreft hier een zogenaamde BEDENKTIJD.
Ik hoor t wel.

Gast

Re: Cardif HOP opzeggen/ afzeggen?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb net het blad (aanvraagbevestiging) doorgelezen, maar daar staat dat
"Uw polis wordt u automatisch toegestuurd nadat uw aanvraag ( medisch) akkoord is en de koopsom door de verzekeraar is ontvangen. Bij maanmdpremiebetaling ontvangt u de polis rond de ingangsdatum."

Ik heb dus nog niks om iets in op te zoeken.......

Mahoney

Re: Cardif HOP opzeggen/ afzeggen?

Ongelezen bericht door Mahoney »

Maakt geen **** uit. Je hebt nog tijd genoeg. Het Nederlands recht is op dit produkt van toepassing en dus ook de Algemene Termijnenwet, d.w.z. de afgelopen zaterdag, a.s. zondag en paasmaandag tellen niet mee voor die 14 dagen. Ik weet niet wie je tussenpersoon is maar m.i. is het weer een geval van doorlopende jaarlijkse provisiejacht, m.a.w. van je ingelegde gelden wordt jaarlijks een x-bedrag aan provisie/kosten in mindering gebracht. Dit MAG je de tussenpersoon vragen en deze MOET je hierop antwoord geven volgens de GIDI voorschriften, een richtlijn voor verzekeraars. Zoek via Google naar GIDI.
Graag een berichtje.

Petra12

Re: Cardif HOP opzeggen/ afzeggen?

Ongelezen bericht door Petra12 »

Gast,

Je hebt inderdaad nog tijd om op te zeggen. Doe het zo snel mogelijk en wel aangetekend zodat die lui bij Cardief niet kunnen zeggen dat ze niks ontvangen hebben.

Verder is dit weer een prachtig staaltje van provisiejagen. Les: de tussenpersoon zit er vooral voor zijn eigen portemonnee en niet om jou van goed advies te voorzien.

Gast

Re: Cardif HOP opzeggen/ afzeggen?

Ongelezen bericht door Gast »

Heb inmiddels contact gehad met onze tussenpersoon. Wilde in eerste instantie weten waarom we er vanaf wilden. Gaf op mijn argumenten ( gebaseerd op informatie uit een ander "cardif" topic) een lakonieke reactie; was allemaal onzin en mensen zijn alleen maar op geld uit terwijl ze eigenlijk niks mankeren etc. Toen ik hem confronteerder met het in mijn ogen hoge percentage wat naar de tussenpersoon gaat, was hij stil. Oh..... Meer kon hij niet uitbrengen. Sprak me overigens ook niet tegen.
Hij gaat nu kijken wat sneller is: de kosten van de HOP/AOV in mindering brengen op het totale hypotheekbedrag, of openlaten zodat we het kunnen gebruiken voor evt. verbouwen etc.

Ik wil in ieder geval degenen die gerageerd hebben ( Mahoney en Petra12) bedanken!!

jaspera

Re: Cardif HOP opzeggen/ afzeggen?

Ongelezen bericht door jaspera »

Voor een koopsom bij Cardif moet inderdaad een behoorlijk bedrag ineens betaald worden aan provisie. Maar als je bij welke verzekering dan ook een MAANDELIJKS bedrag moet betalen zul je opgeteld nog veel MEER aan provisie en aan premie betalen. Bovendien hebben jullie waarschijnlijk niet in de gaten wat voor risico jullie daadwerkelijk lopen bij AO en daar dient die verzekering nu net voor. Ik heb zo al meerdere mensen van de wal in de sloot zien raken, simpelweg omdat zij hen lasten niet meer konden betalen. Nu maakt het niet uit of je bij cardif of een andere verzekeraar zoiets dergelijks afsluit, want de provisies zullen niet veel met elkaar schelen. Maar jullie vragen bv toch ook niet aan een auto- of kleding verkoper hoeveel winst hij/zij op zijn/haar product maakt??!!


groeten,

gerard janssen

Blond en slim
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 mar 2005 00:22

Re: Cardif HOP opzeggen/ afzeggen?

Ongelezen bericht door Blond en slim »

:shock: Heel eenvoudig. Het product is prima als het maar de wens en of de behoefte van de klant dient. Ook mag er geld voor betaald worden. De vraag alleen is of zo'n relatief eenvoudig "bij" product, en daarmee een relatief kleine prestatie, zo'n grote vergoeding mag kosten. De provisie inhouding op de eenmalige storting loopt op tot 55%. Die 55% op zich kan een redelijke vergoeding zijn als er slecht 1 product is verkocht, wel bijvoorbeeld voor dat geld ook de aangifte IB is gedaan, een analyse is gegeven van iemands pensioen vooruitzicht en een advies aangaande de huwelijksvoorwaarden. Als de klant daar een uurtarief voor had moeten betalen was hij zeer wel mogelijk duurder uit geweest. In het geval echter dat het een nevenproduct is in een zeer wel mogelijk toch al verdienstelijke transactie wordt het bovenmatig en daarmee onredelijk.

De provisies kunnen weldegelijk veel met elkaar schelen. Er zijn zefs actuarieel netto producten te koop. ik geef toe, voor de "outsiders" lastig te vinden. Ook kan een tussenpersoon er voor kiezen om aan te geven wat zijn verdienste op dat ene product is aan de klant aan te bieden hiervan een deel retour te betalen. Net zoals bij het kopen van een auto is bij het kopen van zo'n product de prijs onderhandelbaar. Het is alleen (nog) geen gebruik in deze branche. Neem dat alleen de tussenpersoon niet kwalijk.

JAA KUSTERS
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 feb 2004 16:04

Re: Cardif HOP opzeggen/ afzeggen?

Ongelezen bericht door JAA KUSTERS »

Blond en slim , je raakt in principe de kern van de zaak. Voor iedere dienst wil iedere verzekeringnemer uiteraard betalen maar wel tegen een vergoeding die in verhouding staat tot het product. Zo is een lederen jack duurder dan een badjas. We zijn het toch met elkaar eens dat er producten aan de man/vrouw worden gebracht waarvan de tussenpersoon/intermediair e.a. weten wat er aan te verdienen valt. De heer Wabeke van het Klachteninstituut Verzekeringen heeft zijn jaarverslag aan de AFM aangeboden. Daaruit valt simpelweg /kort op te maken dat de kapitaals/levensverzekeringen meer klachten opbrachten dan voorgaande jaren. Dit is eveneens eenvoudig te verklaren. Mensen die jarenlang premies hebben betaald en thans hun uitgekeerde bedragen zien krijgen tranen in de ogen. Het zal t.z.t. nog erger worden.
Vaak is het zelfs zo dat er tegenover de gestorte bedragen aan premies een dekking staat van het aantal (in dit voorbeeld ) gekochte participaties plus 10 %. Hoe kan zoiets renderen.? Trouwens, wie stelt de polisvoorwaarden vast en door wie worden deze geaccordeerd?
Juist ja.
Ik moge U groeten.

rinkel

Re: Cardif HOP opzeggen/ afzeggen?

Ongelezen bericht door rinkel »

Hallo allen,
Ik heb zelf naar GIDI gezocht en een aantal documenten gevonden, maar in geen enkele wordt gesproken over een bedenktijd van 14 dagen.

Heeft iemand een linkje of een verwijzing naar text waarin dat staat ?

Alvast mijn dank

DJH
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mei 2005 14:48

Re: Cardif HOP opzeggen/ afzeggen?

Ongelezen bericht door DJH »

GIDI is een gedragscode voor tussenpersonen. Bedenktijd staat opgenomen in de verzekeringsvoorwaarden van de verzekeringsmaatschappij. Het zijn dus 2 verschillende zaken.

Bel voor de zekerheid gewoon even rechtstreeks met de verzekeraar.

JAA KUSTERS
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 feb 2004 16:04

Re: Cardif HOP opzeggen/ afzeggen?

Ongelezen bericht door JAA KUSTERS »

Rinkel,
Zie hiervoor REGELING INFORMATIEVERSTREKKING AAN VERZEKERINGNEMERS 1998 onder artikel 3 punt l .
Hiermee wordt een zogenaamde afkoelingsperiode bedoeld.

Gr.

Gast

Re: Cardif HOP opzeggen/ afzeggen?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik begin me toch af te vragen wie toch iedere keer die Cardiff polissen loopt aan te smeren... dieven zijn het!

jc

Re: Cardif HOP opzeggen/ afzeggen?

Ongelezen bericht door jc »

Ik heb me ook een cardif-verzekering laten aansmeren. Gisteren ontving ik (twee weken na passeren van de koopakte) de polis. In de bijgeleverde algemene voorwaarden staat dat ik recht heb de verzekering op te zeggen binnen 30 dagen na aanvang van de verzekering. Ik heb dus nu nog twee weken de tijd. Moet voldoende zijn.

Ik heb het me aan laten smeren door Optima. En die zijn naar me toegestuurd door Independer.

Christian Bouter

Re: Cardif HOP opzeggen/ afzeggen?

Ongelezen bericht door Christian Bouter »

Toevallig las ik vandaag je bericht over de Cardif-verzekering die je is ‘aangesmeerd’ door Optima. Ik werk zelf bij Independer en wij werken samen met ondermeer Optima onder de afspraak dat zij net zo objectief adviseren als onze eigen adviseurs. Wij betreuren het dan ook als Optima jou niet goed over de voor- en nadelen van zo’n verzekering heeft geadviseerd. Tevens dient voorlichting gegeven te worden over uitsluitingen in de polis. Als je wilt, kun je contact met ons opnemen, zodat wij kunnen kijken wat we voor je kunnen doen. Daarnaast zouden wij graag willen weten of je verder wel tevreden bent over de wijze waarop je door Optima bent geadviseerd.
Je kunt je bericht sturen naar mij via [email protected]

Gesloten