LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] upc telefonie ergernis

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Gast »

Geen gevoel voor humor :lol: neem KPN voor de telefonie en een echte provider voor internet.

magda
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 mar 2005 13:34

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door magda »

Zoals ik al vele malen eerder zei, zet toch een schotel neer en ontvang alles via de satelliet. Lees deze week maar in de consumenten-gids, het is de beste ontvangst, die er is. Kost even wat moeite, maar het resultaat is er naar. En als ik een aanbeveling mag doen, betreffende internet, neem HCCnet, maar dan met als netwerk gewoon KPN, nooit geen problemen en een zeer behulpzame en snel te bereiken helpdesk.

M

dolby

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door dolby »

Ook wij zijn van die mensen die kosten willen besparen alles is al zo duur, dus telefoon via UPC!! Nou ik heb het geweten, eerst monteurs over de vloer die erg onbeschoft waren zodat ik ze bijna eruit heb gezet, toen namen ze mijn modem mee want dat moest dus ik had geen internet meer, ik upc gebeld of dit normaal is, nou nee dat niet, men had eerst mij de keuze moeten laten of telefoon of internet en dan zelf voor de kabel zorgen. Nou inmiddels zelf de kabel getrokken, ook had de monteur een nieuw kastje voor de televisie kabel geplaatst!!! nou 1 keer blazen en hij valt eruit!!! nou leuk hoor. De telefoon aansluiting heb ik nog steeds niet. Vrijdag gebeld hoe het ermee stond, kreeg ik toch een dame die erg onbeschoft tegen mij deed, dus ik vroeg haar naam, toen werd het stil, toen vroeg ik nogmaals haar naam en toen werd de verbinding verbroken!!! Weer teruggebeld en mijn ongenoegen gespuit, nou ik werd doorverbonden met de technische dienst..................van internet dus weer doorverbonden nu was ik goed
Ik heb gezegd dat ik deze week een bericht van hun wil hebben hoe dan ook, nou nu nog steeds niks gehoord. Vanmorgen dacht ik laat ik nogmaals proberen of de telefoon via de UPC aansluiting werkt en........... ik kreeg een kiestoon!!! maar als ik vanaf mijn mobiel naar mijn vaste nummer bel gaat hij gewoon niet over!!! en ik zou mijn eigen nummer houden, ik ga maar weer bellen vandaag maar ben bang dat het niks uithaalt.
Ik hoop dat Radar hier nogmaals aandacht aan besteed, dit kan toch niet zo, ik dacht dat het bij ons verkeerd ging maar dat is helaas niet zo.

John z'meer

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door John z'meer »

Eindelijk :D :D :D
We hebben weer KPN voor de telefoniet, de monteur kwam prima op tijd en had binnen een paar minuten alles voor elkaar.
Chello werkt nog steeds goed, hopen dat dat ook zo blijft.

Maar voor nu gaan de dingen voorspoedig

p.bos

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door p.bos »

Wij zijn al jaren tevreden klant bij upc internet,telefoon en upc digital.Totdat wij eind maart 2005 gingen verhuizen.Er kwam keurig een monteur om alles om te zetten.Alles werkte behalve de telefoon dat zou de volgende dag gebeuren. Waarschijnlijk raden julli het al vandaag 2 mei vele mails en ergernistelefoontjes later hebben wij nog steeds geen telefoon. Ik hoef niet in detail te treden want er is genoeg geschreven over de klantenservice [nou ja service] van upc.Het enige wat we kunnen doen is lijdzaam afwachten of opzeggen maar ik begrijp inmiddels dat dat ook niet alles is.
Met vriendelijke groet Nettie Bos.

magda
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 mar 2005 13:34

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door magda »

Opzeggen, geen probleem, teminste............ Als je het maar aangetekend met ontvangst-bevestiging doet.

M

UPC

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door UPC »

:t wisted: :twisted: OP 20 APRIL OVERGEGAAN OP DIGITALE TLEFONIE EN INDERDAAD JE KAN GRATIS BELLEN :oops: WANT HIJ DOET HET NIET AL 13 DAGEN GEEN TELEFOON IDERE DAG MOBIEL UPC GEBELD EN ELKE KEER WEER MORGEN DOET IE HET MAAR HELAAS BEN MET EEN RECHTZAAK BEZIG PRIVE MAAR IK KAN ALLEEN MAAR MOBIEL BELLEN EN DAT KOST VEEL GELD WERK FAMILIE RECHTZAAK PRIVE NU HEB IK VANMIDDAG WEER GEBELD EN GEVRAAGD OF ZE DE MOBIELE KOSTEN OOK TERUG BETALEN DIE JONGEN ZIJ DAT MOET JE ZELF BETALEN GA JE ZO OM MET VASTE KLANTEN IK KOTS OP UPC GRAAG AANDACHT HIEROM ZE HEBBEN NIET EENS HET FATSOEN OM ONS MOBIEL TERUG TE BELLEN WAAROM HIJ HET NOG STEEDS NIET DOET :oops: TOT VANAVOND ZELFS GEEN EMAIL BERICHT VAN UPC HET IS GEWOON EEN **** ZOOI DAAR

sannepan
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2005 21:23

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door sannepan »

Hoi :twisted:
Welkom bij de club.
Bij ons werkt het ook nog steeds niet.
Maar dat is "pas" sinds 25 maart!!!!

Sterkte.
Het wordt een langdurige strijd!
Sannepan

edithwind
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 apr 2005 14:47

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door edithwind »

Hallo allemaal,

Begin april UPC telefonie gekregen in eerste instantie nog lyrisch, want ja gratis bellen 's avonds en in het weekend dat is in deze krappe tijden toch geen overbodige luxe.
De monteur kwam ook keurig op tijd en was reuze vriendelijk, heeft alles correct aangesloten en direct had ik telefoon.
Nou geweldig toch, een week later had ik op een dag geen internet en telefoon meer. Omdat ik van UPC maar geen machtigings kaart voor het opzeggen van mijn KPN krijg heb ik dus uit pure gemakzucht, want kan het natuurlijk ook zelf opzeggen, mijn kpn aansluiting ook nog.
Dus ik gebeld met UPC krijg ik in eerste instantie een computer stem die me verteld dat er een grote storing is in het internet, ik me laten doorverbinden want immers mijn telefoon deed het ook niet meer.
Krijg ik een man aan de telefoon die zegt " ja ja ik zie dat er weinig gebeurt " Dat had ik zelf ook al geconstateerd lieverd, maar ok ik blijf aardig en vriendelijk. Zegt hij vervolgens " ja mevrouw ik ben bang dat ik weinig voor U kan doen, het is even afwachten" Hahahahahahahahaha
Even afwachten, wat denk je nou zelf. Maar ja uiteindelijk heeft hij schijnbaar het goede UPC gevoel wel te pakken want uiteindelijk is het inderdaad even afwachten.
We zaten nog in onze proefperiode dus gaf ze nog een kans.
Eergisteren wil ik bellen, nou je raad het al geen telefoon, de dag erna ook niet, heb me een telefoontje naar de helpdesk bespaart en maar meteen het nummer van de kwaliteitsgarantie gebeld om te zeggen dat ik het op wil zeggen.
Ten eerste vragen ze niet eens waarom je het op wil zeggen, als ze nou iets willen verbeteren is het toch handig om te weten waarom mensen opzeggen lijkt mij maar ok.
Aan het eind van het gesprek zegt het meisje " U heeft wel goed begrepen dat U dus per direct niet meer kunt bellen? " Dus ik heel vriendelijk en netjes gezegd " dat kon ik sowieso al niet "

Bij deze wil ik het nieuwe motto van UPC introduceren:
UPC is even afwachten

katja
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 mei 2005 10:34

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door katja »

UPC telefonie heeft altijd goed gewerkt bij mij.... totdat ik ging verhuizen.
De eerste monteur is weer vertrokken zonder modem te installeren. Volgens hem had ik geen kabelsignaal (was niet waar!)
Na 1 week kwam de tweede monteur. Deze heeft het modem geinstalleerd, maar telefoon werkte nog niet. De monteur zei, dat als na het weekend de telefoon nog niet zou werken, ik maar even contact moest opnemen met de klantenservice.

Inmiddels ben ik bijna 3 weken, 13 telefoontjes (160 minuten tot nu toe) en 3 emails verder, maar ben ik nog geen steek opgeschoten.

Volgens de storingsdienst heb ik een media gateway probleem. Ze weten wel wat het probleem is, maar oplossen... ho maar.
Ook is de storing vorige week geescaleerd verklaard (mooie term!). Dit zou moeten betekenen dat de storing dezelfde dag nog verholpen zou moeten zijn, echter, we zijn alweer een week verder, en de telefoon werkt nog steeds niet.

Volgens mij lossen ze niets op, want dan blijven de klanten lekker naar het dure 0900 nummer bellen. Ik denk dat ze daar hun geld mee verdienen.

Weet iemand of hier ook maar iets aan te doen is, of moet ik gewoon afwachten, zoals ze mij iedere keer bij de storingsdienst maar weer adviseren? Mijn geduld begint namelijk redelijk op te raken.

magda
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 mar 2005 13:34

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door magda »

Opzeggen die handel en zoals ik al vaker zei aangetekend met bevestiging van ontvangst.

M

Gast

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Gast »

Welkom bij UPC. Als u eenmaal klant bent zullen wij u laten zien hoe belangrijk wij u als klant vinden. OPZEGGEN DUS!!! :idea:

katja
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 mei 2005 10:34

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door katja »

jajaja, opzeggen kan altijd nog. Dat was natuurlijk niet wat ik als antwoord wilde horen.

magda
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 mar 2005 13:34

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door magda »

Wat had je dan nog meer willen horen? Je kan in ieder geval beginnen met opzeggen, maar dan ook alles.

M

sannepan
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2005 21:23

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door sannepan »

Hoi Katja,

Toch denk ik dat Magda in deze gelijk heeft!
Gewoon opzeggen.
Wegens nalatigheid.
En nu een andere aanbieder inschakelen en je telefoonnummer laten transporteren.
Ben je over ongeveer 2 weken van dit gedonder af.
Zelf heb ik ook telkens maar weer netjes gewacht.
En inmiddels zijn we 6 weken verder en meer dan 150 euro mobiele kosten armer maar nog geen telefoon!!!!!
Wij hebben nu ook de stap gezet en een ander abonnement aangevraagd. Wij willen het nu het liefst zo snel mogelijk dus zal het een ander telefoonnummer worden. Maar dan is het gelukkig over.

Dus doe je zelf een plezier en voorkom nog meer ergernis!
Groetjes Sannepan

katja
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 mei 2005 10:34

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door katja »

Sannepan,

Heb je al opgezegd bij UPC?
Hoe gaan ze om met het feit dat je eigenlijk een 1-jaar-abonnement hebt?
Waar heb je je nieuwe telefoon-abonnement afgesloten?

Groetjes
Katja

sannepan
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2005 21:23

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door sannepan »

Hoi Katja,
Ik heb mijn opzegging afgelopen weekend op de bus gedaan.
Aangetekend!!!
Hoe ze reageren zal me worst zijn.
Er is een afspraak die door UPC niet wordt nagekomen.
Ze hebben van mij lang genoeg de tijd gehad om e.e.a. op te lossen en dat hebben ze niet gedaan.
Dus ontbind ik het contract met UPC op nalatigheid van UPC.
Bovendien heb ik mijn klacht en correspondentie met UPC bij de klachtencommissie en bij de ombudsman neergelegd. Dus denk ik dat ik genoeg ondernomen heb. En als UPC een rechtzaakje wil, kunnen ze die van mij krijgen. GA het zeker winnen.( Heb ik al een keer eerder gedaan voor vrienden!!!!)
Als ik op een reactie moet wachten duurt dat nog zeker 2 weken.
Dit heb ik namelijk te horen gekregen tijdens mijn telefoontje met de klantenservice. Er was een achterstand van enkele weken met de postverwerking. En dat kan kloppen. Ik heb namelijk nog steeds niets te horen gekregen op mijn aangetekende brief die door UPC ontvangen is op 13 april. Dus dan weet je het wel.
Ik ga over naar de KPN. Heb daar altijd een goede verbinding gehad maar wilde eigenlijk goedkoper uit zijn. Achteraf denk ik dat ik met dit gedonder etc veel duurder uit ben dan bij KPN.
Voordeel bij KPN ten opzichte van UPC is dat je als je grote klachten of problemen zou hebben je altijd in een telefoonwinkel een persoonlijk gesprek kunt voeren.
Bij UPC zijn de contacten altijd via de telefoon, mail of brief.
Ik denk dat dat uit veiligheidsoverweging is!
(Wat ik daarmee bedoel mag je zelf bedenken :evil: )
Sannepan

katja
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 mei 2005 10:34

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door katja »

Sannepan,

Bij welke klachtencommissie heb je aangeklopt?
En heb je bij de Nationale Ombudsman of bij Stichting de Ombudsman je correspondentie neergelegd? (of nog anders?)

Groetjes
Katja

sannepan
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2005 21:23

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door sannepan »

Hoi Katja,

Ik heb het gestuurd naar:

De Nationale Ombudsman
Postbus 93122
2509 AC DEN HAAG

St. Geschillencommissies voor Consumenten
Postbus 90600
2509 LP DEN HAAG

Succes!

Sannepan

Cathryn

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Cathryn »

Ook wij hebben upc telefonie genomen. Dat had op 1 maart in moeten gaan!! Maar we hebben nu nog altijd geen goede telefoonaansluiting. Ik heb al alles geprobeerd; bellen, mailen, rustig praten, vloeken, tieren. Maar het helpt natuurlijk geen zier. Stom *** bedrijf.
Ik heb zojuist rechtsbijstand gebeld en zij adviseren me om een aangetekende brief te sturen. In deze brief (5 kantjes) heb ik het hele verhaal opgeschreven (dan snappen ze mijn frustratie misschien, en het is handig als er verdere stappen ondernomen moeten worden). Verder heb ik geeist dat ik mijn geld voor mobiele kosten (minimaal 50 euro) terug krijg.
Ik ga hem zo op de bus doen, en ben benieuwd wanneer ik een reactie krijg en wat deze dan luidt.

Ik ben geneigd om het maar gewoon op te zeggen zodat ik er vanaf ben. Maar ik wil me niet 'gewonnen' geven. En ik denk nog steeds dat het een mooie deal is, als hij eenmaal werkt.

Verder wil ik iedereen adviseren om, wanneer je aansluiting het niet doet, te bellen en te vragen om een verlenging van je try&buy periode. Dat is zo ongeveer het enige waar ze niet moeilijk over doen. En ik denk (hoop) dat dit het opzeggen uiteindelijk makkelijker zal maken.

Heel veel succes allemaal!!

groeten, Cathryn

Gesloten