LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BKR

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Bolie
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mei 2005 17:25

BKR

Ongelezen bericht door Bolie »

Kan iemand mij vertellen hoe het met de status zit bij het BKR voor mijn situatie.

Na het aflopen van mijn contract bij Dexia heb ik een betalingsregeling getroffen voor mijn restschuld en altijd netjes betaald.

Heb ik dan ook een A-status omdat ik de restschuld niet kon betalen en blijft mijn status sowieso aan voor een periode wanneer ik de restschuld voldaan heb ?

Alvast bedankt,

Bollie

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: BKR

Ongelezen bericht door trudy »

Hallo Bollie,

Je hebt geen A-codering bij de BKR, omdat je geen "wanbetaler" bent, maar je staat wel genoteerd voor het volledige bedrag totdat je alles betaald hebt, daarna wordt het verwijderd.

Bolie
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mei 2005 17:25

Re: BKR

Ongelezen bericht door Bolie »

Trudy,

Dank je wel...

Groet

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: BKR

Ongelezen bericht door bjorrie »

Je hebt nu inderdaad een A status en staat bij de BKR geregistreerd met een aflopend krediet. Dit levert problemen op bij het aanvragen van een hypotheek enz.Ook al heb je alle maandtermijnen netjes voldaan.Ik sta bijvoorbeeld registreert na alle termijnen te hebben voldaan.Je inleg (alle maandtermijnen en totale lening= staat bij BKR als schuld gemeld)Ook de termijnen van het verlengingskontrakt. Betaal je de termijnen niet dan wordt als wanbetaler geregistreert (5 jr).Het is dan moeilijker om een lening te krijgen tijdens deze periode. Je wordt dan niet als kredietwaardig gezien.

Bolie
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mei 2005 17:25

Re: BKR

Ongelezen bericht door Bolie »

Heb ik nu wel of niet een A status ? Is het niet dat je de A status krijgt als je wanbetaler bent ?

Bollie

marcel23
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 mar 2005 13:46

Re: BKR

Ongelezen bericht door marcel23 »

volgens mij heb je geen a status, maar staat het bedrag als een krediet 'normaal' geregistreerd. Je kunt je eigen gegevens bij het BKR opvragen door dit bij een willekeurige bank aan te vragen. De kosten hiervoor bedragen 4.50 euro.

Marcel.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: BKR

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 04 Mei 2005 19:25 door bjorrie

Betaal je de termijnen niet dan wordt als wanbetaler geregistreert (5 jr).Het is dan moeilijker om een lening te krijgen tijdens deze periode. Je wordt dan niet als kredietwaardig gezien
Volgens mij krijg je die codering ook als je de restschuld niet betaald hebt.
Pas vanaf het moment dat alles is betaald gaat die termijn van 5 jaar lopen en aangezien dexa uit Nederland verdwenen is zullen ze dat dan wel nooit meer doorgeven dus blijf je voor de rest van je leven dan als wanbetaler bekend bij het BKR.
Wil je van die codering af, dan zul je dat echt via de rechter moeten doen, dus mensen die al opgescheept zitten met een dergelijke BKR codering : het heeft geen zin om zoals bruinmeel zegt eerst je schuld te betalen alvorens je voor zijn chantage ( http://forum.trosradar.nl/?url=forum/vi ... hp?t=29229 ) , schikkingsvoorstel, in aanmerking komt.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: BKR

Ongelezen bericht door trudy »

Bolie,

Als je een afbetalingsregeling met Dexia hebt getroffen, sta je NIET als wanbetaler geregistreerd bij het BKR.

Alleen als wanbetaler krijg je een A-codering.

Wil je zeker zijn, vraag het zelf op bij het BKR.

keessie
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 nov 2003 00:41

Re: BKR

Ongelezen bericht door keessie »

Wat is de definitie, volgens de wat, van een wanbetaler?

Kees

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: BKR

Ongelezen bericht door trudy »

De definitie van een wanbetaler is:

Het niet of niet op tijd betalen van een geldschuld.

ada
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2005 16:03

Re: BKR

Ongelezen bericht door ada »

een tip voor BKR-geregistreerden:

Wij hebben twee jaar geleden een doorlopend krediet aangevraagd bij een bank om de restschuld aan Dexia te betalen, want wij wilden toen niet op het Dexia-aanbod ingaan.
Het doorlopend krediet bij de bank hebben we de afgelopen jaren trouw afgelost
Nu hebben we een verzoek ingediend om het bedrag van het doorlopend krediet te verlagen en het BKR daarover in te lichten.
Dat verzoek werd ingewilligd en uitgevoerd.

Gesloten