LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe dom ben je?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Raichu
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 mei 2005 11:44

Hoe dom ben je?

Ongelezen bericht door Raichu »

Het valt mij echt op hoe erg jullie kunne zeuren over ISP's. Ik heb nu al echt heel lang een internet abonnement, en nooit heb ik daar gezeik mee. De diverse ondernemingen hebben natuurlijk een aantal algemene voorwaarden om hun eigen handel te beschermen, maar de meeste zeikerds hier hebben bij het afsluiten van een contract niet de algemene voorwaarden doorgelezen. Het verweer is dan dat deze onduidelijk zijn (de kleine lettertjes), maar als je er even voor gaat zitten valt dit best mee. Je weet dan waar je aan toe bent, en aan welke regels je je moet houden. Ook staan daar de verantwoordelijkheden in van de onderneming.

Ben je het ergens niet mee eens dan moet je er niet voor tekenen!

Ps. 95% van alle problemen met een verbinding ligt bij de klant zelf...

Edjuh

Re: Hoe dom ben je?

Ongelezen bericht door Edjuh »

Zelf heb ik ook nooit problemen.
Dat jij nooit problemen hebt is fijn voor je maar dat wil nog niet zeggen dat een ander die ook nooit heeft.

Hoe dom kun je zijn om daar maar zo klakkeloos van uit te gaan.

Raichu
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 mei 2005 11:44

Re: Hoe dom ben je?

Ongelezen bericht door Raichu »

Ik zeg niet dat er geen problemen zijn... Ik zeg alleen dat het in de meeste gevallen aan jezelf, of aan je configuratie van je pc ligt...

Edjuh

Re: Hoe dom ben je?

Ongelezen bericht door Edjuh »

Dat is prima natuurlijk.
Maar wees een beetje vriendelijker en bestempel mensen niet meteen als dom.

Dat komt een beetje dom over.

Raichu
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 mei 2005 11:44

Re: Hoe dom ben je?

Ongelezen bericht door Raichu »

Het is toch ook dom dat je niet eerst de voorwaarden leest voordat je een contract aangaat? Het is toch ook dom om eerst de provider de schuld te geven van het feit dat je geen verbinding hebt, terwijl dit aan je eigen onkunde ligt?

Raichu
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 mei 2005 11:44

Re: Hoe dom ben je?

Ongelezen bericht door Raichu »

Oh, en natuurlijk zijn er altijd problemen die ontstaan door een slechte lijn ofzo, maar daar zullen de meeste ISP's een passende oplossing voor bieden. Maar ja, dan moet het natuurlijk wel echt aan de lijn liggen. En als bij een meting blijkt dat de lijn prima is zullen ze natuurlijk niet zo gul zijn met monteurs. die kosten gewoon geld.

Edjuh

Re: Hoe dom ben je?

Ongelezen bericht door Edjuh »

Dom is heel wat anders dan onwetendheid.
En het is wel lekker makkelijk zo om annoniem je oordeel over anderen te vellen.

Raichu
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 mei 2005 11:44

Re: Hoe dom ben je?

Ongelezen bericht door Raichu »

Ja, dat is lekker makkelijk... Schuif het maar op onwetendheid...

Voorzover ik weet staat bij het aangaan van een contract altijd dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden. Dus kom nou niet met dat het onwetendheid is.

En ja, het is inderdaad lekker om anoniem op een forum te zitten... Maar daar zijn ze toch voor?

Edjuh

Re: Hoe dom ben je?

Ongelezen bericht door Edjuh »

Nee, daar zijn ze niet voor.
Ze zijn er om op een eenvoudige en fatsoenlijke manier kennis en ervaring met elkaar uit te wisselen, al dan niet annoniem.

Ragguh

Re: Hoe dom ben je?

Ongelezen bericht door Ragguh »

Dat er nog mensen zijn die reageren op zo’n laaghartige minkukel.
Zo’n forum is bedoeld om elkaar te helpen, goede of slechte ervaringen te delen en niet om je als een of ander alwetend superwezen te gedragen.
Dat gevoel heeft deze persoon namelijk van zichzelf.
Helaas voor hem zijn er meer mensen die zich niet aangesproken voelen door zijn uitwerpselen.

Een ieder die de berichten van die ragger leest vind hem een zielep00t.
En zie eens,..hij plaatst berichten op bijna elke topic, hij is bang niet gehoord te worden, dat maakt hem nog zieliger.

Wise men talk when they got something to say , fools talk cause they have to say something.

Raichu
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 mei 2005 11:44

Re: Hoe dom ben je?

Ongelezen bericht door Raichu »

Dit heeft niets met laaghartigheid temaken... Ik vind jouw reply nog eens droevig.. Op de man, en onderbouwd met algemene onzin...

Probeer het maar eens te ontkennen dat de meeste mensen die een contract afsluiten de voorwaarden niet lezen! Ik probeer juist duidelijk te maken dat dat vaak het probleem is... En ja dan zeuren, en klagen van oh wat is het toch allemaal ***. bij mijn provider... Dan vind ik je behoorlijk dom ja! En ik ben geen superwezen, maar weet wel hoe het werkt. Ik kan er ook niets aan doen dat ik er veel van weet, en dat het niet in het straatje van de al door maar zeikende consument past.

En Ragguh, mooie but: je imponeert mij echt niet met een mooie quote van een famous quotes site... Je imponeert mij door mijn beweringen te verwerpen met onderbouwde argumenten. Looser.... :twisted:

Fenkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 dec 2004 17:52

Re: Hoe dom ben je?

Ongelezen bericht door Fenkie »

Beste Raichu,

Ik begrijp best wat jij bedoeld maar je brengt het naar mijn mening wat ongelukkig naar voren.

Ik geloof niet dat het domheid is. Daarin kan ik Edjuh geen ongelijk geven dat hij het woord "onwetendheid" gebruikt. Dat is het vaak ook.

Ik ben op het gebied van internet etc. redelijk tot goed ervaren. Echter, ik ken vele mensen die zeer goed kunnen lezen maar weinig tot niets van het internet snappen. En dat is een groot deel van de internetters. En dat kun je geen "dom" noemen. Zo help ik vele oudjes met internetproblemen. Die mensen proberen het te snappen maar zijn daar te oud voor. Dat ze boos worden kan ik mij ook voorstellen. Ze zijn er niet mee opgegroeid en daardoor ook onwetend.

Maar nu we toch bezig zijn over providers hierbij mijn ervaring. Ik heb zelf een internetaansluiting bij Wanadoo middels de kabel en ben daar zeer tevreden over. En inderdaad, wanneer er geen verbinding is met het internet is het in de 8 van de 10 gevallen aan mijn instellingen te wijten.

Met vriendelijke groet,

Fenkie.

G0d

Re: Hoe dom ben je?

Ongelezen bericht door G0d »

Ik kan er ook niets aan doen dat ik er veel van weet, en dat het niet in het straatje van de al door maar zeikende consument past.
Wat zielig voor je dat je er niets aan kunt doen dat je zo veel weet zeg.
Hiermee sla je de spijker precies op de kop, alleen ben je zo zelf ingenomen dat je het niet eens in de gaten hebt en noemt dat anderen loosers? :lol: :lol:

Ivan Ho

Re: Hoe dom ben je?

Ongelezen bericht door Ivan Ho »

Ik weet niet hoor, maar iemand die een topic opent met hoe dom iemand is kan ik niet serieus nemen.
Iedereen moet volgens hem super slim zijn of geen internet nemen.
Komt een beetje als een op zijn borst trommelende gorilla over.

??

Re: Hoe dom ben je?

Ongelezen bericht door ?? »

Ik denk dat de topicstarter er vooral op wil wijzen dat een consument eerst moet lezen en daarna pas moet gaan klagen. En daar heeft hij gelijk in. Een flink deel van de klachten op het forum hier zijn gewoon onterecht. Mensen klagen OF omdat ze de voorwaarden niet hebben gelezen OF omdat een klantenservice niet direct kan bieden wat ze willen.

Tuurlijk, er gaan veel mis bij internetproviders. Er worden fouten gemaakt, sommige helpdesks zijn slecht, facturen kloppen soms niet etcetera. Maar een flink deel van de klachten worden verweten door iets wat sommige mensen 'onwetendheid' noemen. Helaas is het wel zo dat die ontwetendheid soms aan een consument zelf te wijten is (lees: niet gelezen). Soms ook niet.

Gast

Re: Hoe dom ben je?

Ongelezen bericht door Gast »

Nou, bij bij niet ! Het ligt bij mij wel degelijk ALTIJD aan de provider. Ik zal maar niet zeggen welke dat is. 3 letters :?:

Gast

Re: Hoe dom ben je?

Ongelezen bericht door Gast »

ik durf de 100.000 erop te zetten dat je upc bedoelt

Ex UPC'r

Re: Hoe dom ben je?

Ongelezen bericht door Ex UPC'r »

Ik had ook ooit UPC via de kabel toen nog.
s'Nachts en overdag tussen 9 en 16.00 had ik niet veel problemen, maar als de scholen uitgingen en iedereen van zn werk kwam om vervolgens massaal met zn allen MSN en Hotmail op te duiken had ik nog maar 10% van mijn snelheid.
Ik moet wel toegeven dat UPC dit mij zelf vertelde en er niet veel aan kon doen.
Ik had de pech dat ik in een buurt met zeer veel aansluitingen woonde vertelde zij mij....later hebben ze hun systeem veranderd geloof ik,..ook adsl nu.

Ex UPC'r

Re: Hoe dom ben je?

Ongelezen bericht door Ex UPC'r »

Tja,..en als iemand dan gaat roepen dat het aan jezelf ligt of dat je de voorwaarden niet goed hebt gelezen, daar kun je dus helemaal niets mee als alleen zij zelf ?

Gast

Re: Hoe dom ben je?

Ongelezen bericht door Gast »

modem ofline??????
tja mijnheer dan denk ik dat u moet gaan formateren :?

Gesloten