LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reeds afgekochte contracten

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
dustinh
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 mar 2005 16:43

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door dustinh »

De vraag wordt zo langzamerhand wie er wel voor de schikking in aanmerking komen. Volgens de thans bekende informatie worden tal van caregorieën uitgesloten. Aan wie wordt het door Bruneel genoemde bedrag van ruim 1 miljard euro dan wel besteed?

Bruins
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jan 2005 21:36

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door Bruins »

Volgens mij komt het er kortgezegt op neer dat je bij:
afloop wel in aanmerking komt voor de schikking en bij
afkoop niet in aanmerking komt voor de schikking

Dit betekent voor mij dus dat ik nog tot eind 2010 mijn maandtermijnen moet voldoen.
Of ik moet de keuze maken om het toch maar af te kopen, omdat de totale schuld alleen nog maar hoger wordt door het betalen van de maandtermijnen en de daling of te lichte stijging van de aandelen.
Dat wordt dan dus procederen....

fenneken oo3
Berichten: 293
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:36

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door fenneken oo3 »

Om iemand een NSBer te noemen ga je te ver Degrelle, hou je fatsoen
en hou daar mee op.

Gast

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door Gast »

Fenneken, hoe zou jij dan degenen noemen die dexia betaalden om tegen ons te procederen?

fenneken oo3
Berichten: 293
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:36

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door fenneken oo3 »

Jules Degrelle, Er zijn heel veel gedupeerden die hun restschuld hebben
betaald om van een heleboel gezeik en slapeloze nachten af te zijn.
Bij ons was dit ook zo.
Ik weet niet eens of ik ga procederen laatstaan of ik jouw mening
mbt. (ons) en wie is ons trouwens.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door aert0001 »

tjonge tjonge, zouden we niet eerst afwachten tot er wat op papier staat inplaats van deze speculaties, wacht nou eerst eens even wat er op papier gezet gaat worden, er is nog helemaal niets duidelijk, alleen dat er een schikking is, een slechte maar hij is er, wacht nou even af wat er precies op papier gezet gaat worden,
bovendien is er vanavond een overleg van advocaten die Dexia zaken behartigen, dus wacht nou nog even, en begin niet gelijk te blééééren

Ton

keessie
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 nov 2003 00:41

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door keessie »

Waarom doen jullie toch zo moeilijk?
Jullie gooien 2 (twee) zaken door mekaar.

1. een schuld afkopen d.w.z. tussentijds de overeenkomst beeindigen voor een door de bank vastgesteld bedrag.
2. of op het eind van het contract (einde in het contract overeengekomen periode)
MET EEN REST SCHULD BLIJVEN ZITTEN !!!

Het Duisenberg/DEXIA accoord gaat over punt 2 als een AANDELENLEAE gedupeerde met een restschuld blijft zitten.

Punt 1 voor de einddatum afkopen is een beleggingsbeslissing!!!

Alleen mensen die op het eind van hun contract met een restschuld blijven zitten of zaten in het verlede hebben volgens het Duisenberg/DEXIA accoord kans om een gedeelte van de te betalen RESTSCHULD of reeds betaalde restschuld terug te krijgen.
Echter zijn er legio (leuk woord LEGIO???) voorwaarden waar je dan weer aan moet voldoen.
En het is altijd aan DEXIA om te bepalen of je aan al die voorwaarden hebt voldaan.

Het is toch niet zo moeilijk om dit te begrijpen???

Dus de persoon die hierboven stelt 20000 Euro te hebben betaald om zijn contract(en) af te kopen moet stoppen met zeuren.
Hij of zij valt buiten de Duisenberg/DEXIA regeling!!!

Am I clear?

Kees

v. hof
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2005 17:45

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door v. hof »

Volgens mij is het enige wat zeker is dat er op het moment nog niets zeker is. Laten we maar gewoon afwachten wat de regeling precies inhoudt. Eerst maar eens lekker op vakantie, daarna kijken we wel of Dexia zo aardig is om een deel van de vakantie te vergoeden ... :P

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Zo ist het v.hoof.
Eerst lekker naar Turkije a.s. zaterdag.
Van het geld van Dexia :lol:

keessie
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 nov 2003 00:41

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door keessie »

Wat een domme opmerking Janneke52 dat je van het geld van Dexia op vakantie gaat naar Turkije.
Nu weet Dexia dat er bij jouw nog voldoende geld valt te halen.
Even een printje maken van jouw bericht en DEXIA heeft er weer een bewijsstuk bij.
Zo werkt dat bij hun.

Kees

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Denk je dat?

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door Janneke52 »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

blackbirdy
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 apr 2005 13:27

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door blackbirdy »

Bij mijn contract - ik heb Capital Effect Maandbetaling - is er een mogelijkheid om het contract na 5 jaar te stoppen, ondanks de looptijd van 20 jaar. Als ik dan de restschuld in 1x betaal, kom ik in aanmerking voor 10% korting. Dit is door een medewerker van Dexia aan mij bevestigd.

Een tweede keuze is doorgaan met maandbetalingen tot de 20 jaar voorbij zijn, en dan zijn de aandelen voor mij.

Beide keuze's zijn voor mij niet acceptabel!!
Ben nu de voor- en nadelen van procederen aan het uitzoeken.

pjotr2
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mei 2005 09:21

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door pjotr2 »

Beste allemaal,

Ik stop met posten hier. Serieuze reacties komen er niet, en men slingert de meest groffe scheldwoorden naar elkaar. Wat mij betreft een raar forum.

Ik wil wel diegenen die net als ik, in een eerder stadium het contract vervroegd hebben beeindigd, nog wat hoop geven:

1) je betaalt nl. wel al je termijnen, je betaalt ze ahw vooruit.
2) je betaalt ook de dan staande restschuld (Keessie, je weet er werkelijk niets van ...) die bij beeindiging van het contract groter of kleiner had kunnen zijn.
3) vroegtijdige beeindiging staat op je contract aan de achterkant onder de bijzondere voorwaarden.


Verder wil ik herinneren aan de woorden van Duisenberg, die zeer duidelijk sprak over 'alle' gedupeerden.

Ik denk dat we moeten blijven hopen, maar vooral ook verstandig zijn, ons niet rijk denken en wachten tot we meer weten. Maar mijn gezond verstand zegt wel dat er in ieder geval iets voor deze groep in moet zitten.

Pjotr

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door pluutje »

[/quote] Geplaatst op 03 Mei 2005 17:02 door meneer lucas


--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb na afloop van 3tal contracten in totaal 20.000 euro aan restschuld betaald van geleend geld. Het lijkt mij toch logisch dat ik 2/3 van dit geld terug ontvangt. wat stelt die regeling dan anders voor. WIE KAN MIJ DAAR ANTWOORD OP GEVEN.

Mijnheer Lucas,

Het lijkt er op dat je inderdaad 2/3 terug zou ontvangen!
Maar lees even wat de heer Ton van Aert schrijft op pag. 2 !

Veel succes :wink:

leaselotje
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 mei 2005 15:31

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door leaselotje »

St. Leaseverlies heeft steeds kant en klare brieven op het Internet gezet met instructie. Ik verwacht dat Leaseverlies ook nu een invulbrief zal maken naar aanleiding van de Duisenbergschikking. Voor mensen die wel of niet mee willen doen met de schikking. Ze zouden het voor eind juni e.e.a. klaar hebben, heb ik begrepen.

nostra
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2005 12:32

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door nostra »

Wel, het is inmiddels duidelijk dat afgekochte contracten niet in aanmerking komen voor de schikking: (quote Dexia) Indien u uw overeenkomst beëindigt binnen de minimale- ofwel boetelooptijd (zie hiervoor uw contract) komt u niet in aanmerking voor een eventuele schikking. Bij beëindiging na de minimale- ofwel boetelooptijd komt u wel in aanmerking voor een eventuele schikking.

jdeboom
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:52

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door jdeboom »

Dus als je je contract hebt overgenomen via je hypotheek of andere vorm van finansiering en aan al je verplichtingen hebt voldaan geld de regeling wel.
Zelf contact gehad met dexia en de 2/3 regeling word uitgevoerd.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door Elias »

Leaselotje e.a.

Als ik de site van LV lees wordt ik nog steeds niks wijzer.
Je mag van hen alleen nog een Ja-adviesbrief verwachten ben ik bang.
Als ik die van DEXIA lees, dan is voor mij WEL duidelijk dat ZIJ bepalen wat er gaat gebeuren. Dat is in de verhoudingen tijdens de TrosRadar-uitzending op belachelijke wijze bevestigd.

Ook Consumentenbond en VEB zijn met hun staart tussen de benen vetrokken.
VEB hoorde er sowieso niet bij thuis, want daar zitten de BELEGGERS.

Elias.

nostra
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2005 12:32

Re: reeds afgekochte contracten

Ongelezen bericht door nostra »

Dus als je je contract hebt overgenomen via je hypotheek of andere vorm van finansiering en aan al je verplichtingen hebt voldaan geld de regeling wel.
Nee dus. Tenzij je die financiering op een restschuld voortvloeiende NA het uitdienen hebt afgesloten, maar dan zie ik niet in waarom je hier post.

Gesloten