LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cardif: Oplichters met Hypotheek Opvang Polis (AOV)

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Lindsey5

Re: Cardif: Oplichters met Hypotheek Opvang Polis (AOV)

Ongelezen bericht door Lindsey5 »

Kun je dat afrekenen op Cardiff of is het iets wat jouw tussenpersoon je had moeten melden? Ik denk nl dat het bij Cardiff in de voorwaarden staat hoe ze met psychische klachten omgaan. Wellicht dat je tussenpersoon je hierover niet heeft ingelicht.

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: Cardif: Oplichters met Hypotheek Opvang Polis (AOV)

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Inmiddels worden er kamer-vragen gesteld over Cardiff en haar werkwijze.

Ik ben benieuwd....

Gast

Re: Cardif: Oplichters met Hypotheek Opvang Polis (AOV)

Ongelezen bericht door Gast »

Dat is maar goed ook.

Kokomo

Re: Cardif: Oplichters met Hypotheek Opvang Polis (AOV)

Ongelezen bericht door Kokomo »

Ook ik dacht mijn zaakjes goed geregeld te hebben en zoals de Firma Cardif in zijn advertenties doet voorkomen

Uit de reklame va Cardif:
__________________________________________________________________
Cardif betaalt uw lening, als u het niet meer kunt
Stel: u ziet eindelijk uw droomkeuken, die prachtige boot of een auto die meer aan uw wensen voldoet: kostbare uitgaven die u vaak zult financieren met een lening. Met uw inkomen kunt u die extra maandlast gemakkelijk aan.

Maar dan raakt u arbeidsongeschikt of werkloos. U inkomen daalt met minstens dertig procent. De maandelijkse betalingsverplichting van uw lening drukt als een loden last op uw schouders, waardoor u onvoldoende geld heeft om van te kunnen leven.

Dit soort problemen kunt u voorkomen door samen met uw lening een kredietbescherming af te sluiten bij Cardif. Zeker Lenen garandeert de maandelijkse doorbetaling van uw lening, als u het niet meer kunt
___________________________________________________________________


Mijn verhaal.

Enkele jaren geleden heb ik getracht een eigen zaak op te starten, iets wat niet is gelukt.
In verband hiermee had ik een lening afgesloten met daarbij een arbeidsongeschiktheidsverzekering bij de firma Cardiff.
Om toch aan inkomsten te komen ben ik eerst uitzendwerk gaan doen en toen het nog niet aantrok een baan gekregen als internationaal vrachtwagen chauffeur.
Om de mogelijkheid open te houden mijn bedrijf door te starten op een later tijdstip is dit op papier blijven bestaan, gewoon als eenmanszaak, verder geen punt.
Na 8 maanden als chauffeur te hebben gewerkt scheurde ik tijdens loswerkzaamheden een pees in mijn rechterschouder. Voor de kenners, "een full cuff ruptuur van de supra spinatus", ofwell een volledig doorgescheurde pees. Geen operatie mogelijk en uiteindelijk na een jaar 40% afkeuring. Het eerste jaar volledig in de ziektewet met als gevolg een inkomstenderving van jawel 55% netto. Overuren en verblijfsvergoedingen worden niet uitbetaald maar slechts 70% van je 40 urige werkweek zonder extra's. Omdat al bekend was dat de beperking blijvend was is reeds na een half jaar gesproken over reintegratie. Omdat de kansen op ander werk klein waren en ik zelf nog wel kans zag om na enige tijd weer als zelfstandige aan de slag te gaan werd ik aangemeld bij de stichting start-kans om mijn bedrijf opnieuw te starten. Aan mijn handicap was ik inmiddels zodanig gewend, en de pijn was te verdragen was met de nodige pijnstillers, dat ik dat wel zag zitten.
Het werk als zelfstandige is zodanig dat ik met die handicap wel uit de voeten kan.

Binnen een jaar werd mijn claim 4x door de firma Cardiff afgewezen op gronden die ik telefonisch kon weerleggen waarna Cardiff zich op een nieuwe afwijzingsgrond ging beraden.

Uiteindelijk bedachten ze, dat als ik dacht na ruim een jaar weer aan de slag te kunnen als zelfstandige ik dit ook direkt had gekund. Dus claim afgewezen. Helaas is dit uiteindelijk ook door de rechter zo bepaald, tot grote verbazing van mijn advocaat. Maar het bedrag vind men te laag om in hoger beroep te gaan dus einde verhaal.
De rechter vond dat ik direkt na mijn ziekmelding ten volle in staat was een inkomen te verwerven als zelfstandige.
Mijn bedrijf bestond slechts op papier, als internationaal vrachtwagenchauffeur was ik 12 van de 14 dagen van huis, reden waarom ik ook was aangemeld bij de stichting start-kans en mijn bedrijf gaf, zoals die was, niet voldoende inkomen om van rond te komen. En ten volle in staat??, ik had zeker de eerste maanden zoveel pijn dat ik niets kon. Het heeft 3 maanden geduurd voordat duidelijk was wat de oorzaak van de pijn was, en toen begon pas de revalidatie.

Na 2 jaar had ik mijzelf zodanig gerevalideerd dat ik, met aanpassingen, toch weer kans zag als intern.chauffeur bij dezelfde baas te gaan werken. Maar wederom na 8 maanden kreeg ik, na 2 weken met een kapotte stoelvering te hebben gereden, erge rugklachten met uitstraling naar de benen. Weer de ziektewet in en tot op heden nog geen oorzaak kunnen vinden voor de klachten.
Door afspraken kon ik terugvallen in mijn oude regeling van 40% WAO. Nu 6 maanden later is er nog steeds geen oorzaak voor mijn klachten gevonden. Ik ben nog steeds onder behandeling van een neuroloog en loop van de ene naar de andere. Een jaar geleden werd wel al een Poly-neuropathie vastgesteld. Vorige week kreeg ik van een neuroloog te horen dat ik een lichte scoliose in mijn rug heb en de onderste tussenwervelschijven puilen uit(geen hernia) . Tevens noemde hij mijn rug nogal rot, een rug waar een fysiotherapeut vanaf moest blijven.

En U raad het al, opnieuw een claim bij de firma Cardiff ingediend. Die heeft nu al beslist geen uitkering te doen, want er is niet objektief vastgesteld wat de oorzaak van de rugklachten is.
Bovendien val ik volgens hen niet meer onder de WAO en heeft mijn rugklachten te maken met een 12 jaar geleden geopereerde hernia. Die hernia is overigens 7 jaar geleden onderzocht toen ik soortgelijke klachten had als toen, maar de scan van toen en van nu laat geen enkele vorm van een hernia zien, zelfs geen littekenweefsel. Maar Cardiff weet het beter blijkbaar.

Hoewel de UWV, huisarts, psychologen, fysiotherapeuten en artsen van het pijncentrum er niet aan twijfelen dat ik fysieke klachten heb.
Hoewel de neurologen nog onderzoek doen naar de oorzaak van mijn klachten vind Cardiff al weer een grond om mijn claim af te wijzen, en dat vind ik knap, erg knap.

En nu ??? Weer naar de rechter ??? Ik weet het niet meer, waarschijnlijk dat de rechter Cardiff toch weer in het gelijk stelt. Heeft zeker aandelen van die firma ofzo.

Overigens gaat het niet om een claim op grond van die 40%wao want dan betalen ze zowiezo niet uit. Je moet minstens 45% afgekeurd zijn. En van die erg hoge provisies klopt ook, tot 70%, jawel.

Dat niet alle verzekeringsmaatschappijen zo reageren mag blijken uit het feit dat ik naast deze verzekering ik nog een andere had lopen. De voorwaarden zouden van elkaar kunnen zijn overgeschreven. En die verzekering heeft beide keren binnen een maand de claim toegewezen. Het kan dus wel maar dan moet je niet bij de Cardiff zijn verzekerd.

Als ik het goed begrijp zijn er verzekeringsmensen onder U. Heeft iemand een tip voor mij ?? Naast dat ik zat ben van de pijnen die ik heb. ben ik het gekronkel van Cardief(geen tikfout) helemaal beu. Financieel zit ik dankzij deze maatschappij aan de grond terwijl ik het allemaal goed geregeld dacht te hebben. Mijn reserves zijn zo langzamerhand uitgeput.

Mijn enige mogelijkheid is nu nog de gang naar de GKB.

Gast

Re: Cardif: Oplichters met Hypotheek Opvang Polis (AOV)

Ongelezen bericht door Gast »

Waar is de KGB gevestigd ??

Kokomo

Re: Cardif: Oplichters met Hypotheek Opvang Polis (AOV)

Ongelezen bericht door Kokomo »

In een van mijn vele telefoongesprekken met de firma Cardif heb ik eens gevraagd of ze uberhaupt wel eens uit betalen.
Antwoord : "Ja, het komt weleens voor"

Kokomo

Re: Cardif: Oplichters met Hypotheek Opvang Polis (AOV)

Ongelezen bericht door Kokomo »

De KGB in Moskou dacht ik , de GKB door het hele land met verschillende vestigingen, en is een afkorting van de Gemeenschappelijke Krediet Bank

Gast

Re: Cardif: Oplichters met Hypotheek Opvang Polis (AOV)

Ongelezen bericht door Gast »

Ondanks allerlei waarschuwingen van mensen zijn er dus nog steeds mensen die zo'n dure polis afsluiten. Als het puntje bij het paaltje komt, probeert Cardi(e)f van alles te verzinnen om maar niet te hoeven uitkeren.

Tijd voor een zwarte lijst....

Kokomo
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mei 2005 20:44

Re: Cardif: Oplichters met Hypotheek Opvang Polis (AOV)

Ongelezen bericht door Kokomo »

Ik heb deze verzekering 7 jaar geleden afgesloten en toen was er geen waarschuwing.
De reklame die Cardief maakt is ook absoluut misleidend.
Zo praten ze over als u meer dan 45% bent afgekeurd. Maar ze vertellen er niet bij dat die afkeuring moet geschieden door hun zelf en zij hanteren heel andere eigen normen als de UWV.

Gast

Re: Cardif: Oplichters met Hypotheek Opvang Polis (AOV)

Ongelezen bericht door Gast »

Ik kwam net dit artikel tegen:

http://www.adviesverlies.nl/php/news.ph ... newsId=296

Naar schatting zijn er dus al 400.000 polissen door Cardi(e)f afgesloten tegen arbeidsongeschiktheid of gedwongen werkeloosheid. Ik vraag me af hoeveel mensen aanspraak maken op de verzekering en hoeveel mensen hiervan nu daadwerkelijk een uitkering van Cardif ontvangen?

Zijn er uberhaupt mensen die van Cardif een uitkering ontvangen voor geheel of gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid of gedwongen werkloosheid?

Kokomo
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mei 2005 20:44

Re: Cardif: Oplichters met Hypotheek Opvang Polis (AOV)

Ongelezen bericht door Kokomo »

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. In een van mijn vele telefonische kontakten met Cardiff vroeg ik eens of ze uberhaupt wel eens uitkeren.
Het antwoord ????
Het komt weleens voor.
En dat bij 400.000 verzekeringen zegt genoeg.

Elize

Re: Cardif: Oplichters met Hypotheek Opvang Polis (AOV)

Ongelezen bericht door Elize »

Op de site van cardif kom ik de volgende tekst tegen:

Vorig jaar betaalde Cardif aan ongeveer 4.200 Nederlanders een schadeuitkering vanwege werkloosheid of arbeidsongeschiktheid.[/i]

Wellicht dat hun jaarverslag meer uitkomst biedt

Kokomo
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mei 2005 20:44

Re: Cardif: Oplichters met Hypotheek Opvang Polis (AOV)

Ongelezen bericht door Kokomo »

Kunnen ze daar ook een objektief medisch bewijs van overleggen ?????
Anders geloof ik er niets van, en dan nog zal ik het eerst eens zelf moeten onderzoeken want deze maatschappij vertrouw ik voor geen cent.

Op hun site zeggen ze ook dat als U niet meer de lasten van Uw Lening of Hypotheek kunt betalen doen wij het. Vergeet het maar.

DJZ
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2005 16:23

Re: Cardif: Oplichters met Hypotheek Opvang Polis (AOV)

Ongelezen bericht door DJZ »

Nou wij zijn er ook in gestonken en toen ik langdurig ziek thuis kwam te zitten vertrouwde ik erop dat na een jaar mijn inkomen netjes door Cardif aangevuld zou worden.......niets is minder waar...

Alles wat ik mankeer is inmiddels met terugwerkende kracht uitgesloten.

jeroene1981
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2005 21:22

Re: Cardif: Oplichters met Hypotheek Opvang Polis (AOV)

Ongelezen bericht door jeroene1981 »

heb gewoon geld gekregen elke maand niets aan de hand ben blij dat ik nu ik AO ben netjes elke maand geld op mijn rekening

sjapo
Berichten: 92
Lid geworden op: 19 apr 2006 00:56

Re: Cardif: Oplichters met Hypotheek Opvang Polis (AOV)

Ongelezen bericht door sjapo »

IK zou graag een aantal goede verzekeraars hier opgesomd zien.
Op 1 na nog niets :?:


O misschien is het beter om niet in een keer het bedrag te storten maar ondanks dat het duurder is per maand betalen. En kijken of de polis niet af te kopen is!


Iemand met goede ervaringen anders dan cardiff' :?:

riquelme
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 nov 2006 21:48

Re: Cardif: Oplichters met Hypotheek Opvang Polis (AOV)

Ongelezen bericht door riquelme »

je kan nu toch eens in de 5 jaar de verzekering opzeggen met recht op restitutie?

Cardif
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mei 2009 15:58

Re: Cardif: Oplichters met Hypotheek Opvang Polis (AOV)

Ongelezen bericht door Cardif »

Beste lezers van dit forum,

Bij Cardif vinden wij het van het grootste belang dat onze verzekeringen goed tot hun recht komen, waar ze ook afgesloten zijn. Als u twijfels heeft over de passendheid van een Cardif-verzekering in uw persoonlijke situatie, dan vragen wij u rechtstreeks contact met ons op te nemen.

U kunt uw vraag of klacht sturen aan [email protected], bij voorkeur met het polisnummer daarbij. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Freek145
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 apr 2007 23:11

Re: Cardif: Oplichters met Hypotheek Opvang Polis (AOV)

Ongelezen bericht door Freek145 »

Beste Cardif,

Als ik zo de verhalen lees, dan probeert u onder veel uitkeringen onterecht uit te komen.

Waarom geeft u daar niet eens een reactie op. Hadden de gedupeerden de polisvoorwaarden beter moeten lezen?

Cardif
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mei 2009 15:58

Re: Cardif: Oplichters met Hypotheek Opvang Polis (AOV)

Ongelezen bericht door Cardif »

Beste Freek,

Uiteraard zijn onze verzekeringen bedoeld om verzekerden van een uitkering te voorzien als hun situatie daarom vraagt. Het aantal schadebetalingen dat wij doen blijft, mede vanwege de huidige economische omstandigheden, stijgen. Alleen al in de eerste zes maanden van dit jaar deden wij ruim 10.000 schadebetalingen.

De reden voor de afwijzing van de overige meldingen is in het overgrote merendeel van de gevallen een aandoening die al bestond voordat de verzekering werd afgesloten. Reeds bestaande aandoeningen zijn op grond van de voorwaarden namelijk uitgesloten van verzekering. Het is dan ook erg belangrijk om bij het aangaan van de verzekering, samen met de adviseur, zorgvuldig om te gaan met de gezondheidsvragen die wij stellen voor acceptatie.

Gesloten