| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Registratie verplicht stellen om schelden te vermijden?
Registratie verplicht stellen om schelden te vermijden?
Zoals al in onderstaande topics duidelijk werd (o.a. het topic over schelden) wordt de gast-functie gebruikt om elkaar eens lekker de huid vol te schelden, en dan nog anoniem ook. De meeste fora hebben deze functie niet, en daardoor is het beter in de hand te houden.
Ook wordt de discussie ERG onoverzichtelijk als de ene 'Gast' na de andere 'Gast' op elkaar reageert en er een discussie ontstaat tussen anonieme 'Gasten'. Het is zo helemaal niet meer te volgen.
Dus daarom de vraag aan de TROS-forum Admins (als die er zijn):
Kan de registratie óf een naam invullen niet verplicht gesteld worden?
Dit forum is op deze manier ontzettend onoverzichtelijk en gebruiksONvriendelijk.
Ook wordt de discussie ERG onoverzichtelijk als de ene 'Gast' na de andere 'Gast' op elkaar reageert en er een discussie ontstaat tussen anonieme 'Gasten'. Het is zo helemaal niet meer te volgen.
Dus daarom de vraag aan de TROS-forum Admins (als die er zijn):
Kan de registratie óf een naam invullen niet verplicht gesteld worden?
Dit forum is op deze manier ontzettend onoverzichtelijk en gebruiksONvriendelijk.
Re: Registratie verplicht stellen om schelden te vermijden?
registreren zou een oplossing zijn voor te erge beschuldigingen mensen die zich daar regelmatig schuldig aan maken zouden geblokkeerd moeten worden
maar we moeten niet kinderachtig doen
kritiek moet kunnen zonder meteen in janken uit te barsten
maar we moeten niet kinderachtig doen
kritiek moet kunnen zonder meteen in janken uit te barsten
-
Gast
Liever niet inloggen, dan kan ik niet meer meedoen 
Ik ben geen voorstander van registratie zolang mensen in staat zijn om onder allerlei schuilnamen te registreren. Op die manier kun je je alsnog verbergen.
Registratie is een goed idee als er dan ook ergens volledige naam, adres en e-mailgegevens opgeslagen worden die bij misbruik gebruikt kunnen worden voor vervolging of iets dergelijks. Uiteraard zou deze informatie niet voor iedereen toegankelijk zijn, maar bijvoorbeeld alleen voor Admins.
Verder ben ik het met starter eens dat al die Gasten het erg onoverzichtelijk maken, dus die functie zou ik er zoiezo uit willen hebben.
Aan de andere kant is het me opgevallen dat mensen zich soms wel erg snel aangevallen voelen. Iemand hoeft maar even een andere mening te hebben dan de starter of een van de reageerders en meteen staan mensen op hun achterste benen.
Figuren als Karr-1, Karr-2 etc leven alleen maar om te stangen en te zeuren, het feit dat mensen er op reageren geeft al plezier genoeg.
Registratie is een goed idee als er dan ook ergens volledige naam, adres en e-mailgegevens opgeslagen worden die bij misbruik gebruikt kunnen worden voor vervolging of iets dergelijks. Uiteraard zou deze informatie niet voor iedereen toegankelijk zijn, maar bijvoorbeeld alleen voor Admins.
Verder ben ik het met starter eens dat al die Gasten het erg onoverzichtelijk maken, dus die functie zou ik er zoiezo uit willen hebben.
Aan de andere kant is het me opgevallen dat mensen zich soms wel erg snel aangevallen voelen. Iemand hoeft maar even een andere mening te hebben dan de starter of een van de reageerders en meteen staan mensen op hun achterste benen.
Figuren als Karr-1, Karr-2 etc leven alleen maar om te stangen en te zeuren, het feit dat mensen er op reageren geeft al plezier genoeg.
Totaal geregistreerd staan, met naam etc. vind ik niet nodig, ik heb er zelf evenwel geen probleem mee.
Maar het eindeloze Gegast op de verschillende topics maakt het niet overzichtelijk.
Als een ieder nu gewoon 1 naam verzint is het lezen en reageren makkelijker.
Verdraagzaamheid en respect zullen evenwel sowieso aanwezig moeten zijn, ook voor degene die het allemaal niet zo goed kunnen bevatten.
Stangen en knuppels in hoenderhokken gooien moet als het op een beschaafde wijze gebeurd natuurlijk wel mogen.
Dat Polletje van mij over dubbele agenda's bewijst dat daar ook een behoefte aan is.
Maar het eindeloze Gegast op de verschillende topics maakt het niet overzichtelijk.
Als een ieder nu gewoon 1 naam verzint is het lezen en reageren makkelijker.
Verdraagzaamheid en respect zullen evenwel sowieso aanwezig moeten zijn, ook voor degene die het allemaal niet zo goed kunnen bevatten.
Stangen en knuppels in hoenderhokken gooien moet als het op een beschaafde wijze gebeurd natuurlijk wel mogen.
Dat Polletje van mij over dubbele agenda's bewijst dat daar ook een behoefte aan is.
-
Gast
alleen kon je daar kiezen uit ja of ja

Als er uit ja of nee gekozen had kunnen worden, hadden er minder reacties geweest, nu was er een extra mogelijkheid om te reageren.
Kijk, als je knuppels in hoenderhokken wil gooien moet je het wel zo maken dat er goed "gehapt" kan worden, vandaar ja en ja.
Kijk, als je knuppels in hoenderhokken wil gooien moet je het wel zo maken dat er goed "gehapt" kan worden, vandaar ja en ja.
-
Gast
ikke wel, ik ben het zat om voor leugenaar uitgemaakt te worden!
en verder ben ik ook al die gasten beu, je weet niet meer wie wat zegt, en als gast maar met naam, kan elke gast die naam ineens gebruiken, er wat schunnigs mee schrijven, en hop, er is weer ruzie.
en verder ben ik ook al die gasten beu, je weet niet meer wie wat zegt, en als gast maar met naam, kan elke gast die naam ineens gebruiken, er wat schunnigs mee schrijven, en hop, er is weer ruzie.
-
Gast
ik kan niet stemmen, maar registreren die hap!!
lezen mag iedereen, reageren alleen mensen die in kunnen loggen
lezen mag iedereen, reageren alleen mensen die in kunnen loggen
om forum verziekers sneller op te sporen vind ik ,t een goed idee.
-
Gast
Gaan we dan nu allemaal scheinheilig doen?
-
Gast
Kor S hoeveel aliassen heb jij ? woest kan ik worden 
-
Gast
Of is 't schijnheilig?
Dit omdat er wel commentaar kan komen op incorrect Nederlands >> "Joh ga jij eerst eens een cursus Nederlands volgen, etc. "
Dit omdat er wel commentaar kan komen op incorrect Nederlands >> "Joh ga jij eerst eens een cursus Nederlands volgen, etc. "
nou, tig aliassen,weet je toch. hallo woest[e] man
ook even afgedwaald? lekker mij weer op stang jagen,
of verveelde je je weer? of,wilde je alleen maar een beetje
mekkeren als een dubieus bokkie?
h.g kor
ook even afgedwaald? lekker mij weer op stang jagen,
mekkeren als een dubieus bokkie?
h.g kor
Laatst gewijzigd door Kor S op 10 mei 2005 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
o.k dan
veel liefs.
veel liefs.
-
Gast
Registratie lijkt me niet echt nodig,
Mensen die voortdurend "uit de band" springen, een IP-ban geven, en opzouten!,
Mensen die voortdurend "uit de band" springen, een IP-ban geven, en opzouten!,