LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoger beroep door Dexia
Hoger beroep door Dexia
Medio maart heeft de kantonrechter in Utrecht uitspraak gedaan in mijn vonnis, dat mijn contract onder de WCK viel, het geld werd keurig overgemaakt door Dexia.
Vanmorgen kreeg ik een berichtje van mijn advocaat dat Dexia in hoger beroep gaat bij het Gerechtshof , de zaak dient op 19 januari 2006.
It's a long way to go. Dexia heeft 2-maanden de tijd om in hoger beroep te gaan. Geluk is misschien dat mijn partner niet heeft getekend.
De rechter in Utrecht liet huurkoop toen in het midden. In hoger beroep gaan we nu wel voor huurkoop.
Iedereen succes.
Vanmorgen kreeg ik een berichtje van mijn advocaat dat Dexia in hoger beroep gaat bij het Gerechtshof , de zaak dient op 19 januari 2006.
It's a long way to go. Dexia heeft 2-maanden de tijd om in hoger beroep te gaan. Geluk is misschien dat mijn partner niet heeft getekend.
De rechter in Utrecht liet huurkoop toen in het midden. In hoger beroep gaan we nu wel voor huurkoop.
Iedereen succes.
Re: Hoger beroep door Dexia
geengeluk.
Dit is natuurlijk niet leuk. Dacht je goed te zitten, dan krijg je dit.
Maar het was natuurlijk wel te verwachten. Dexia zal wel in hoger beroep moeten gaan. Ze hebben namelijk niets meer te verliezen. In maart hebben ze hun rechtzaak tegen jullie verloren en hebben ondertussen (alles?) terug betaald. Het hoger beroep dat ze hebben ingesteld, kan voor hun hooguit betekenen, dat ze wat meer advocaat- en zittingskosten moeten betalen. Voor Dexia zijn er echter ook risico´s verbonden bij het in hoger beroep gaan. Zo´n hoger beroepszaak zorgt namelijk wel voor jurisprudentie. Zorg ervoor dat uw advocaat, zeker bij hoger beroep, ook de extra advocaatkosten op Dexia verhaald. Niet geschoten is altijd mis.
Succes Pewi
Dit is natuurlijk niet leuk. Dacht je goed te zitten, dan krijg je dit.
Maar het was natuurlijk wel te verwachten. Dexia zal wel in hoger beroep moeten gaan. Ze hebben namelijk niets meer te verliezen. In maart hebben ze hun rechtzaak tegen jullie verloren en hebben ondertussen (alles?) terug betaald. Het hoger beroep dat ze hebben ingesteld, kan voor hun hooguit betekenen, dat ze wat meer advocaat- en zittingskosten moeten betalen. Voor Dexia zijn er echter ook risico´s verbonden bij het in hoger beroep gaan. Zo´n hoger beroepszaak zorgt namelijk wel voor jurisprudentie. Zorg ervoor dat uw advocaat, zeker bij hoger beroep, ook de extra advocaatkosten op Dexia verhaald. Niet geschoten is altijd mis.
Succes Pewi
Was al ingecalculeerd bij het vorige vonnis. De termijn van hoger beroep is drie(3) maanden.
Pewi bedankt voor je reactie.
Pewi bedankt voor je reactie.
Dexia gaat dus begrijp ik Hoger beroep omdat zij vinden dat aandelenleaseovereenkomste niet onder de WCK vallen?
De rechtbank in Arnhem stelt:
Aandelenleasecontracten vallen onder de WCK
De aandelenlease-overeenkomsten bestaan uit een leningdeel en een effectendeel.
Het gaat om het leningdeel!!!!.
Mensen sluiten een lening af.
De Wet op het Consumentenkrediet zegt dat aandelenlease-overeenkomsten ongeldig zijn.
De hele constructie is verboden.
Dat wordt een hele belagrijke uitspraak dan in hoger beroep!
Wort er bepaald dat de contracten wel onder de WCK vallen en dus nietig zijn, dan schept dat jurisprudentie van een enorme omvang.
De rechtbank in Arnhem stelt:
Aandelenleasecontracten vallen onder de WCK
De aandelenlease-overeenkomsten bestaan uit een leningdeel en een effectendeel.
Het gaat om het leningdeel!!!!.
Mensen sluiten een lening af.
De Wet op het Consumentenkrediet zegt dat aandelenlease-overeenkomsten ongeldig zijn.
De hele constructie is verboden.
Dat wordt een hele belagrijke uitspraak dan in hoger beroep!
Wort er bepaald dat de contracten wel onder de WCK vallen en dus nietig zijn, dan schept dat jurisprudentie van een enorme omvang.
De rechter kan alsnog Dexia in het ongelijk stellen.
Huurkoop is dan misschien alsnog niet nodig.
Succes!!
Huurkoop is dan misschien alsnog niet nodig.
Succes!!
Hans2.
Het feit dat hij/zij meer troeven in de hand heeft maakt het voor hem/haar alleen maar gunstiger. Belangrijk is ook dat er weer eens een arrest van het gerechthof komt.
Vrgr Pewi
Het feit dat hij/zij meer troeven in de hand heeft maakt het voor hem/haar alleen maar gunstiger. Belangrijk is ook dat er weer eens een arrest van het gerechthof komt.
Vrgr Pewi
De kantonrechter vonniste, restschuld kwijt en 50% vergoeding van de inleg etc.. 50% was de waardedaling van de AEX-index.
We gaan nu dus voor huurkoop en WCK. Als het huurkoop wordt, is het gunstiger dan krijg ik dus de andere helft van mijn inleg terug.
Vergoedingadvocaatkosten van het vorige vonnis was 30% dus gaat nu ook weer mee in de dagvaarding.
Voor mezelf schiet ik er niets mee op. Het kost Dexia alleen maar een hoop proceskosten en ons een hoop gezeur. Maar zo is het nu éénmaal.
Jij ook succes Hans.
We gaan nu dus voor huurkoop en WCK. Als het huurkoop wordt, is het gunstiger dan krijg ik dus de andere helft van mijn inleg terug.
Vergoedingadvocaatkosten van het vorige vonnis was 30% dus gaat nu ook weer mee in de dagvaarding.
Voor mezelf schiet ik er niets mee op. Het kost Dexia alleen maar een hoop proceskosten en ons een hoop gezeur. Maar zo is het nu éénmaal.
Jij ook succes Hans.
Geen geluk
Had je enig idee waarom de rechter huurkoop niet meenam in het vonnis? Dat zou veel gunstiger zijn geweest. Of had je advocaat dit niet meegenomen in de dagvaarding? Dat is dan een behoorlijke fout van je advocaat vind ik.
Had je enig idee waarom de rechter huurkoop niet meenam in het vonnis? Dat zou veel gunstiger zijn geweest. Of had je advocaat dit niet meegenomen in de dagvaarding? Dat is dan een behoorlijke fout van je advocaat vind ik.
Halla piano,
De advocaat had alles op huurkoop ingezet en niet op de WCK omdat de WCK toen bij diverse uitspraken pas actueel werd en de rechtzaak al lang liep. Het was de mening van de kantonrechter om huurkoop buiten beschouwing te laten en WCK te vonnissen. Vandaar ook de helft van de inleg terug !!
De advocaat treft geen blaam maar de rechters oordelen blijkbaar anders in den lande.
Ook succes gewenst
De advocaat had alles op huurkoop ingezet en niet op de WCK omdat de WCK toen bij diverse uitspraken pas actueel werd en de rechtzaak al lang liep. Het was de mening van de kantonrechter om huurkoop buiten beschouwing te laten en WCK te vonnissen. Vandaar ook de helft van de inleg terug !!
De advocaat treft geen blaam maar de rechters oordelen blijkbaar anders in den lande.
Ook succes gewenst
misschien tekent Dexia wel overal beroep aan in afwachting hoe de rechters nu vonnissen na die Duisenberg onzin. Indien Dexia alle rechtzaken blijft verliezen trekken ze dat beroep misschien el weer in. Als de rechters nu opeens anders oordelen gaan ze natuurlijk door met het hoger beroep. Ik ben benieuwd of er inderdaad opeens veel meer zaken zijn waartegen Dexia beroep aantekent.
Marcel.
Marcel.
Ik neem aan dat Dexia voorlopig in principe in alle zaken waarin ze in het ongelijk worden gesteld in hoger beroep gaan zo lang er geen definitieve uitspraak van de Hoge Raad is over de desbetreffende rechtsvraag is.
Dat idee heb ik zelf ook Marcel alleen ga ik nu door. De helft van de inleg is ongeveer € 3000,00 en met de advocaat heb ik een regeling getroffen met een beetje rente erbij etc. wordt het te vorderen bedrag een kleine € 2000,00 hoger dus tel uit je winst. Na aftrek van de advocaatkosten.misschien tekent Dexia wel overal beroep aan in afwachting hoe de rechters nu vonnissen na die Duisenberg onzin. Indien Dexia alle rechtzaken blijft verliezen trekken ze dat beroep misschien wel weer in.
Bovendien heb ik het terugbetaalde geld op rente gezet tegen 3.3% ik ben er weer klaar voor.
Dexia is ten einde raad, omdat bijna niemand akkoord gaat met hun voorstellen.
Hun imago daalt per dag ze hebben te veel naar de beurskoersen gekeken. WCK, Huurkoop, Misleiding,Geen vergunningen en ga zo maar door blufpoker is het.
Hopelijk is er nog recht in dit landje.
Ik zie een aantal mogelijkheden:
1- Dexia gaat zich nog gemener opstellen en gaat een ongelijke stijd beginnen. Dexia kan finacieel gezien gemakkelijk bij iedere zaak in hogerberoep gaan en dit als drukmiddel gaan misbruiken. Gedupeerden zullen finacieel nog verder geruineerd worden.
2- Dexia verliest en draaid voor de extra advocaatkosten op.
3- Alle rechtzaken worden aangehouden totdat er een uitspraak van de hogeraad is. Dit om onnodige kosten voor gedupeerden te voorkomen.
(Dit is iets wat Amsterdam al doet).
Dat Dexia wint lijkt mij uitgesloten.
Wint dexia WCK dan verliest ze op zorgplicht, of anders op huurkoop, of anders op dwaling, of anders op misleiding, of anders omdat de aandelen niet gekocht zijn......
Dexia heeft zich op zoveel punten misdragen en ik reken er op dat de rechter recht zal spreken AL IS HET MAAR OP ÉÉN VAN DEZE PUNTEN!
Hoe dan ook, Dexia heeft zich zo erg misdragen dat ze ten alle tijden onderuit zal gaan
Groeten Hans A
1- Dexia gaat zich nog gemener opstellen en gaat een ongelijke stijd beginnen. Dexia kan finacieel gezien gemakkelijk bij iedere zaak in hogerberoep gaan en dit als drukmiddel gaan misbruiken. Gedupeerden zullen finacieel nog verder geruineerd worden.
2- Dexia verliest en draaid voor de extra advocaatkosten op.
3- Alle rechtzaken worden aangehouden totdat er een uitspraak van de hogeraad is. Dit om onnodige kosten voor gedupeerden te voorkomen.
(Dit is iets wat Amsterdam al doet).
Dat Dexia wint lijkt mij uitgesloten.
Wint dexia WCK dan verliest ze op zorgplicht, of anders op huurkoop, of anders op dwaling, of anders op misleiding, of anders omdat de aandelen niet gekocht zijn......
Dexia heeft zich op zoveel punten misdragen en ik reken er op dat de rechter recht zal spreken AL IS HET MAAR OP ÉÉN VAN DEZE PUNTEN!
Hoe dan ook, Dexia heeft zich zo erg misdragen dat ze ten alle tijden onderuit zal gaan
Groeten Hans A
Dexia had een mondelinge overeenkomst met mijn advocaat, dat ze akkoord gingen met dit vonnis. Vandaar dat het rauw op mijn dak viel vanmorgen. Gelukkig heb ik het geld nog niet besteed voor b.v. een andere auto
Dus het woord van Dexia heeft geen enkele betekenis Het schikkingsvoorstel kun je beter naar de prullenmand verwijzen.
Groeten.
Dus het woord van Dexia heeft geen enkele betekenis Het schikkingsvoorstel kun je beter naar de prullenmand verwijzen.
Groeten.
Ratten van het zuiverste water zijn het, ze hebben gezegd na de bekendmaking van de schikking dat ze weer een vuist gingen maken in de rechtzaal, maar dit kan ook verkeerd aflopen net als met de zaak van thoompy die werd toch nog in het gelijk gesteld.
Laten we hopen dat ze snel bakzeil mogen halen en van de kaart weggevaagd worden.
AL dat geld naar die belgen kan ik niet bevatten van de nederlandse rechters en vooral van die drie zwijnen van bestuurders.
VR GR
Laten we hopen dat ze snel bakzeil mogen halen en van de kaart weggevaagd worden.
AL dat geld naar die belgen kan ik niet bevatten van de nederlandse rechters en vooral van die drie zwijnen van bestuurders.
VR GR
Huh? Dat zou betekenen dat als een Surinamer hier procedeert tegen Dexia, dat je zou zeggen: die verliest wel, want al dat geld naar een Zuid-Amerikaan kan ik niet begrijpen van Europese rechters.AL dat geld naar die belgen kan ik niet bevatten van de nederlandse rechters
Voor alle duidelijkheid: je wint een zaak tegen Dexia niet op grond van je nationaliteit, ras of huidskleur.
Je moet volgens de wet gelijk hebben, zo win je je zaak.
Omdat dit een uitspraak op wck (en wck alleen!) is, moet dexia wel in beroep gaan.
Anders kan iedereen dit als jurisprudentie tegen dexia gebruiken.
Het is juist de bedoeling van Dexia dat je huurkoop/zorgplicht bij het hoger beroep gebruikt als verweer. Dan kan Dexia het verloren hoger beroep toeschrijven aan huurkoop&zorgplicht, en niet aan de wck!
Is het mogelijk om bij het hoger beroep 2 uitspraken aan de rechter te vragen?
1) op basis van wck alleen (tbv jurisprudentie)
2) op basis van al je verweren
Uiteraard dient vonnis 2) uitgevoerd te worden.
Anders kan iedereen dit als jurisprudentie tegen dexia gebruiken.
Het is juist de bedoeling van Dexia dat je huurkoop/zorgplicht bij het hoger beroep gebruikt als verweer. Dan kan Dexia het verloren hoger beroep toeschrijven aan huurkoop&zorgplicht, en niet aan de wck!
Is het mogelijk om bij het hoger beroep 2 uitspraken aan de rechter te vragen?
1) op basis van wck alleen (tbv jurisprudentie)
2) op basis van al je verweren
Uiteraard dient vonnis 2) uitgevoerd te worden.
Ik ga de advocaat vragen dit vonnis niet op de slaaprol van januari 2006 te plaatsen maar veel sneller. Utrecht valt onder het Gerechtshof Arnhem en bij mijn weten, dienen daar nog geen zaken in hoger beroep.
Ik doe mijn best om sneller jurisprudentie te verkrijgen. Net zoals in Den Bosch wel huurkoop.
Ik doe mijn best om sneller jurisprudentie te verkrijgen. Net zoals in Den Bosch wel huurkoop.
Dat rechters een zaak die voor jou een win situatie zou opleveren(huurkoop) eigenhandig veranderd in een Wck zaak blijf ik onverteerbaar vinden.
Dat betekend gewoon dat rechters niet onafhankelijk oordelen, maar willekeurig. En dat is op z'n minst gek.
En jou is een oor aangenaaid omdat die rechter jou zaak gebruikt om over een ander gegeven namelijk de Wck jurisprudentie te bewerkstelligen.
Zo van kijk ik eens belangrijk doen in deze gigazaak, maar wel mooi ten koste van jou.
Bah Het lijkt wel de zalmziekte, die de rechters heeft besmet.
Dat betekend gewoon dat rechters niet onafhankelijk oordelen, maar willekeurig. En dat is op z'n minst gek.
En jou is een oor aangenaaid omdat die rechter jou zaak gebruikt om over een ander gegeven namelijk de Wck jurisprudentie te bewerkstelligen.
Zo van kijk ik eens belangrijk doen in deze gigazaak, maar wel mooi ten koste van jou.
Bah Het lijkt wel de zalmziekte, die de rechters heeft besmet.
Dag ...
Als Dexia 19 januari 2006 in hoger beroep gaat bij het Gerechtshof in Arnhem dan wil ik daar niet op wachten. Ik geef je carte-blanche om deze zaak zo snel mogelijk af te handelen.
Met andere woorden ik wil duidelijkheid hebben en voor zover ik weet , is Dexia nog niet in hoger beroep gegaan inzake huurkoop in Arnhem.
Gooi het op de WCK, Huurkoop,Misleiding,Zorgplicht en wat al niet meer en een schadevergoeding voor alle kosten in deze. Als Dexia een mondelinge afspraak jegens jou niet nakomt en op het allerlaatste moment in hoger beroep gaat, dan is het oorlog.
Net naar de advocaat gestuurd. Piano bedankt voor je zorgen.
Als Dexia 19 januari 2006 in hoger beroep gaat bij het Gerechtshof in Arnhem dan wil ik daar niet op wachten. Ik geef je carte-blanche om deze zaak zo snel mogelijk af te handelen.
Met andere woorden ik wil duidelijkheid hebben en voor zover ik weet , is Dexia nog niet in hoger beroep gegaan inzake huurkoop in Arnhem.
Gooi het op de WCK, Huurkoop,Misleiding,Zorgplicht en wat al niet meer en een schadevergoeding voor alle kosten in deze. Als Dexia een mondelinge afspraak jegens jou niet nakomt en op het allerlaatste moment in hoger beroep gaat, dan is het oorlog.
Net naar de advocaat gestuurd. Piano bedankt voor je zorgen.