LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitgekleed door de RABOBANK

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
A.Stiphout

Uitgekleed door de RABOBANK

Ongelezen bericht door A.Stiphout »

:shock: VAN RIANT SPAARPOTJE TOT TONNEN SCHULD
In een periode van 70 opeenvolgende dagen beurshandel tilde de Rabobank een belegger voor F.1.400.000--(gem.f 20.000-- per dag)Een beleggingsdeskundige trachtte een oplossing te bereiken,(zie brief onder) maar ook nu weer slaagden machtsmisbruikende lieden er in, de deksel van een met zekerheid ongekend stank verspreidende beerput op zijn plaats houden.Wie verwijdert deze deksel? Verjaringstermijnen zijn steeds tijdig per aangetekend schrijven gestuit.De ingekorte brief:
Aan de directie Rabobank Venray.
Mijne heren
Hierdoor deel ik u mede dat de heer A.J.T. Stiphout zich tot mij heeft gewend.Hij deelde mij mede dat u een betalingsregeling wenst te treffen ad F.400.000.--Zoals u weet is deze schuld ontstaan door de affaire Schretlen(Schretlen is een volle dochter van Rabo) De heer Stiphout heeft zich met recht over het gedrag van Schretlen beklaagd,zoals uit de uitspraak van de Klachtencommissie optiebeurs blijkt Hij heeft zich echter nooit beklaagd over de handelwijze van uw bank in de periode van voor 29 juli 1987.Ook in deze periode zijn er opties geschreven,zonder dat er aan de marginverplichtingen aandacht is geschonken,hetgeen ook uw bank schadeplichtig maakt.Daarnaast acht mijn client u aansprakelijk voor het advies om naar Schretlen over te stappen.Hij vertrouwde uw bank volledig en heeft derhalve toen uw advies om zijn portefeuille naar Schretlen over te brengen zonder meer opgevolgd.Uit de uitspraak van de klachtencommissie kunt u zien dat Schretlen op grove wijze wanprestatie jegens mijn client heeft gepleegd.Had u hem niet naar Schretlen verwezen,dan was de schade aanzienlijk minder geweest.Op grond van bovenstaande zou ik gaarne op niet al te lange termijn een gesprek met u hebben,terzake te bezien of een regeling in der minne tot de mogelijkheden behoort.
Hoogachtend.G.H.G.
P.S.Een gesprek heeft om onbegrijpelijke reden nooit plaats gehad.

Gast

Re: Uitgekleed door de RABOBANK

Ongelezen bericht door Gast »

Heeft de schulregeling betrekking op uw lopende rekening? Zoals ik uw trieste verhaal lees zijn de blunders bij Schretlen gemaakt. Dit is (nu was aangezien het bedrijf verkocht is) wel een 100% dochter van Rabobank Nederland maar hier heeft de cooperatieve Rabobank Venray niets mee te maken. Deze lokale rabobank ging er van uit dat uw vermogen bij Schretlen in goede handen was. Rabobank Nederland is een dochter van alle lokale rabobanken (dus precies andersom tov een normaal bedrijf waar de het nederland verhaal verschillende dochters zou hebben waarvoor zij eventueel aansprakelijk zou kunnen zijn terwijl dit wel aparte rechtspersonen zijn) Mijns inziens valt rabo venray niet veel te verwijten behalve dat ze misschien een ongelukkig advies hebben gegeven. Schretlen is de boosdoener welke aansprakelijk zou zijn voro uw verlies.

gast123456

Re: Uitgekleed door de RABOBANK

Ongelezen bericht door gast123456 »

Tja

Lullig...

Misschien volgende x zelf wat verantwoordelijkheid nemen.
Als je merkt dt er in 1 week (5 dagen handel) een ton weg is , zou ik actie ondernemen.

oftewel..

eigen schulg dikke...

michael1976
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 mei 2005 19:23

Re: Uitgekleed door de RABOBANK

Ongelezen bericht door michael1976 »

Vervelende situatie,
Ik hoop dat alles snel opgelost kan worden maar banken maken gauw domme blunders ik kan er over mee praten. :(

groet michael

Gast

Re: Uitgekleed door de RABOBANK

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, Schretlen zou toch beter moeten weten? Is er erg risicovol belegd met geleend geld?

Ja, fouten worden gemaakt, maar dit is toch wel een enorme blunder.... :shock:

mr T

Re: Uitgekleed door de RABOBANK

Ongelezen bericht door mr T »

Is een wat vreemd verhaal omdat bij optiehandel geldt dat binnen vijf werkdagen na het voldoen van de marginverplichtingen door de bank moet worden ingegrepen, zelfs tegen de uitdrukkelijke wens van de belegger in. Dit kan zelfs leiden tot het sluiten van de posities. Vraag me ook af wie nu eigenlijk zaken doet met wie. Is er slechts sprake van advies of is er sprake van slechts een verwijzing. Wel is het zo dat in het recht in Nederland de belegger in opties zo ver wordt beschermd, dat nog nauwelijk kan worden gesproken van risico. Vraag me trouwens af hoe het schrijven van de opties is verlopen. Bij wie is de optieovereenkomst gesloten? Door wie is daarbij de brochure meegegeven? Is er een risicoprofiel gemaakt?

Gast

Re: Uitgekleed door de RABOBANK

Ongelezen bericht door Gast »

beetje oude koeien uit de sloot halen, we hebben het hier over iets dat 11 jaar geleden is!

Gast

Re: Uitgekleed door de RABOBANK

Ongelezen bericht door Gast »

Het kan wel zo zijn dat het 11 jaar geleden is... maar ik snap nog steeds niet hoe zoveel geld heeft kunnen verdwijnen met Schretlen als vermogensbeheerder... :?

A.S

Re: Uitgekleed door de RABOBANK

Ongelezen bericht door A.S »

:shock:Uitgekleed door de Rabobank.
Hartelijk dank: Gasten,Michael, Mr.T, en anderen voor uw reacties en belangstelling.We hopen met onderstaande passage uit het rapport van een, zonder twijfel ondeskundige Commissie,de zaak Rabo/Schretlen/Stiphout wat te verduidelijken. De Commisie verzocht Rabo/Schretlen haar overzichten te verstrekken van klagers positie per 16 september, 16, 19, 20, 21, en 26 oktober 1987 telkens vóór beurs.De ontvangen overzichten laten het volgende beeld zien.
waarde port. margin verpl. rekening-courant
16-09-87 f 679.000,- f 446.000,- d f 237.000,-
16-10-87 f 757.000,- f 591.000,- d f 427.000.-
19-10-87 f 744.000,- f 717.000,- d f 465.000,-
20-10-87 f 635.000,- f 1.214.000,- d f 468.000,-
21-10-87 f 369.000,- f 1.214.000,- d f 242.000,-
26-10-87 f 151.000,- f 1.193.000,- d f 70.000,-
De margin verplichtingen vloeien gedeeltelijk(f 242.000,-)voort uit short posities in put opties,welke reeds geschreven waren voordat de portefeuille door Schretlen werd overgenomen.

De dekkingswaarde van de effectenportefeuille stellende op maximaal 70% heeft de Commissie becijferd dat op de hierboven vermelde data de onderdekking bedroeg respectievelijk f 208.000,-, f 488.000,- f 661.000,- f 1.238.000,- f 1.198.000,- en f 1.157.000,-
Bovengenoemde Commissie oordeelde zonder blikken of blozen dat de ingehuurde "deskundigen" van Rabo/Schretlen maar 28% (f 400.000,-) schuldig waren voor het geleden verlies. De vertrouwvolle belegger moet hierdoor na ruim 3o jaar stevig zaken doen met Rabo, van een AOW pensioen minus 4% in zijn levensbehoefte voor zien!!!!!

Chris
Berichten: 123
Lid geworden op: 09 okt 2003 18:58

Re: Uitgekleed door de RABOBANK

Ongelezen bericht door Chris »

De rabo had alang in moeten grijpen, bij de eerste verliezen, puur omdat het om bedragen gaat van 20.000,- euro per dag.
Zij behoren daar controle op te houden, en naar mijn mening zijn alle 3 partijen schuldig aan deze gang van zaken.
Er had bij alle drie een belletje moeten rinkelen.

Suc6

Toon Stiphout
Berichten: 139
Lid geworden op: 09 mei 2005 00:40

Re: Uitgekleed door de RABOBANK

Ongelezen bericht door Toon Stiphout »

Rabobank Nederland(juridische dienst) vond de handelingen van Rabo Venray en Schretlen blijkbaar niet voldoende. Uit een hele reeks dreigbrieven proberen we de komende weken van verschillende data zinsneden te plaatsen.
31-05-89 Namens Schretlen delen wij u mede dat zij thans te vorderen hebben een bedrag f 520.000--vermeerdert met f 55.000--, de lopende rente.Namens voormelde vennootschap sommeren wij u 30 dagen na heden voormeld bedrag over te maken, dan wel terzake een voor ons acceptabele betalingsregeling voor te stellen.
04-07-89Met referte aan ons schrijven van 31-05 j.l.moeten wij constateren dat wij tot op heden niets van u hebben vernomen.indien wij thans niet binnen 10 dagen een reactie van u hebben ontvangen,dan zullen wij overgaan tot het aanvragen van uw faillissement. Later meer.
Hoogachtend.Rabo Ned.( Afd. wij zijn immers groot.....)

Toon Stiphout
Berichten: 139
Lid geworden op: 09 mei 2005 00:40

Re: Uitgekleed door de RABOBANK

Ongelezen bericht door Toon Stiphout »

Rabobank Nederland....KOEHANDEL,BARBAARS,LAF!!!
Vervolg plaatsing 23 Juli j.l.
10-10-89.Inmiddels schreven wij u op 31 Mei en 4 Juli. Tot op heden hebben wij geen reactie van u vernomen.Alvorens tot aanvragen van uw faillissement over te gaan stellen wij u voor de laatste maal in de gelegenheid om de vordering te voldoen.
27-11-89.Met betrekking tot de vordering hebben we met Schretlen overlegd.Schretlen is bereid om na betaling van een bedrag van f.400.000-haar restant vordering op u buiten invordering te stellen.Voormeld bedrag dient dan wel voor het jaareinde te worden ontvangen.
Hoogachtend Rabobank Nederland.
Juridische en Fiscale dienst.Mr. MIJ/MP

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Uitgekleed door de RABOBANK

Ongelezen bericht door particulier »

Even resumerend, ik begin het overzicht een beetje te verliezen om eerlijk te zijn.

1. Er zijn door Shretlen opties geschreven waarmee veel geld verloren is. De schuld die is ontstaan bij de Rabobank probeert de Rabobank nu op u te verhalen.
2. Ik neem aan dat er een optieovereenkomst is met Shretlen.
3. Klachtencommissie optiebeurs: Is dit het Dutch Securities Institute (DSI) ?.
4. Ik zie data staan van 1987 en 1989: Het is nu 2005: Hoe is het in de jaren 1987-2005 verder verlopen? Is er een faillisement aangevraagd?

Wat ik begrepen heb van het DSI dat een klacht binnen een jaar nadat schade is ontstaan bij de beleggingsinstelling moet zijn ingediend. Als deze de klacht afwijst moet u de klacht binnen 3 maanden voorleggen aan DSI. DSI stelt als voorwaarde dat de klacht al niet bij een rechter aanhangig is gemaakt en je moet verklaren dat je de uitspraak als bindend zult accepteren. Ben je het niet eens met de uitspraak dan kun je de zaak 'ter toetsing' voorleggen aan de rechter om te controleren of de procedures wel correct gevolgd zijn.

U kunt/kon ook meteen naar de rechter, alleen dan heeft u een advocaat nodig die ook niet goedkoop is.

Wat ik wel begrijp is dat u ten volste vertrouwen had in een grote bank, namelijk de Rabobank en al zijn dochters. Dit vertrouwen is flink beschaamd en het is zeer schrijnend dat u nu moet rondkomen van een klein AOW. Maar voor mij als piepkleine belegger (weet wel wat call- en putopties zijn, echter de procedures voor deze handel zijn mij geheel onbekend) is het moeilijk om hier een oordeel over te vellen als niet een instantie als DSI of een rechter er een oordeel over gegeven heeft.

tgv2
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 dec 2005 15:14

Re: Uitgekleed door de RABOBANK

Ongelezen bericht door tgv2 »

Rabobank zorgt voor uitgebreide research en biedt u inzicht in de laatste ontwikkelingen in de financiële markten. Zo kunt u kansen pakken om uw beleggingen optimaal te laten groeien.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Uitgekleed door de RABOBANK

Ongelezen bericht door dhc »

Moet dat? Allemaal uitgekauwde topics opstarten?

Gesloten