Wat ik niet begrijp, en hier absoluut even kwijt wil, is het feit dat er 1) gesproken wordt over een schikking over de restschuld
Nou horen we druppelsgewijs "geluiden" over dat de schikking niet geldt voor mensen die hun totale restschuld niet hebben betaald.
zij die dus nog een restschuld hebben.
De anderen hebben hun restschuld betaald (zij het onder protest)
en hebben dus geen restschuld meer.
Nou begrijp ik dus niet waarom dat niet gewoon verteld wordt door dexia/de media, zelfs op trosradar verteld niemand hier iets over. er wordt alleen gesproken over mensen die aan hun verplichtingen hebben voldaan, en dat heb ik, ik heb de maandlasten gewoon doorbetaald, maar de restschuld natuurlijk niet, en ik nam altijd aan dat bijna niemand dit had gedaan, maar begrijp ik nu dat ik in de minderheid ben? dat iedereen netjes geluisterd heeft naar de stichtingen? ik hoor namelijk relatief weinig mensen hierover klagen/vragen/praten.
Ik hou dus nog steeds hoop dat ik meetel in het schikkingsvoorstel, ik blijf geloven dat d emeesten hun restschuld nie thebben betaald, dus blijven er tienduizenden mensen met een probleem zitten.
eerst de schuld 100% betalen en dan wat weken later 2/3 terugkrijgen is voor mij extreem bureaucratisch...
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] rest"schuld"
Re: rest"schuld"
Dexia methode....! ? Vreemd !eerst de schuld 100% betalen en dan wat weken later 2/3 terugkrijgen is voor mij extreem bureaucratisch...
Wat is hier de bedoeling van ?
Re: rest"schuld"
Ik druf het haast niet te melden maar kijk naar de voorwaarden die op www.dexia.nl staan
http://www.dexialease.nl/
Cliënten die het Dexia Aanbod hebben aanvaard krijgen een vierde optie; bij direct aflossen van de restschuld wordt een korting van éénderde gegeven.
In het verleden betaalde restschulden, ontstaan na verstrijken van de looptijd, worden ook meegenomen in de schikking. Dit geldt alleen indien de overeenkomst is beëindigd na 1 januari 1997.
De restschuld na betaling van alle termijnen is voor alle contracten 1/3 (2/3 kwijtschelding)
behalve voor:
Ingeval van artikel 1:88 Burgerlijk Wetboek (meetekenen van de partner)
geen restschuld. 100% kwijtschelding
Ingeval sprake is van aflossing (Capital Effect)
10% korting op restschuld.
Voor alle gevallen heeft Dexia gesteld.
Bij de berekening van een eventuele korting zal rekening worden gehouden met zowel positieve- als negatieve resultaten op overeenkomsten die in het verleden zijn beëindigd.
(Dit slaat nergens op wat dan ga je producten met een heel ander risico betrekken in de misleidiende verkoop die na 1997 is gedaan.)
Als je gestopt of niet begonnen bent met betalen van de restschuld hoef je deze dus niet eerst te betalen en dan wachten op teruggave. Dexia zal een vereffening rekening opmaken.
Ben je een verlening aangegaan gelden wellicht andere voorwaarden.
Indien u uw overeenkomst beëindigt binnen de minimale- ofwel boetelooptijd (zie hiervoor uw contract) komt u niet in aanmerking voor een eventuele schikking. Bij beëindiging na de minimale- ofwel boetelooptijd komt u wel in aanmerking voor een eventuele schikking.
Bij acceptatie AANBOD dan moet je 2/3 betalen.
Al met al is het per gedupeerde (onredelijke) ongelijkheid in het afhandelen van deze puinhoop.
Er is maar een winnaar dat is de aanbieder.
Uitgaande dat geen aandelen zijn gekocht op uw naam is geen sprake van restschuld.
Een SCHIKKING moet het probleem van een foute lening herstellen. Niet de gevolgen daarvan.
De klant kan dan een goede afweging maken
Is contract op goede wijze tot stand gekomen dan kwijtschelding van een bepaald percentage
Is contract NIET op goede wijze tot stand gekomen dan kwijtschelding van een bepaald percentage
Dan geheel of gedeeltelijke inleg terug.
Helaas is betekent het niet akkoord gaan met de schikking extra geld voor de procedure investeren, waarvan het aan de rechter ligt hoeveel u daarvan terug krijgt.
Over recht en krom gesproken.
http://www.dexialease.nl/
Cliënten die het Dexia Aanbod hebben aanvaard krijgen een vierde optie; bij direct aflossen van de restschuld wordt een korting van éénderde gegeven.
In het verleden betaalde restschulden, ontstaan na verstrijken van de looptijd, worden ook meegenomen in de schikking. Dit geldt alleen indien de overeenkomst is beëindigd na 1 januari 1997.
De restschuld na betaling van alle termijnen is voor alle contracten 1/3 (2/3 kwijtschelding)
behalve voor:
Ingeval van artikel 1:88 Burgerlijk Wetboek (meetekenen van de partner)
geen restschuld. 100% kwijtschelding
Ingeval sprake is van aflossing (Capital Effect)
10% korting op restschuld.
Voor alle gevallen heeft Dexia gesteld.
Bij de berekening van een eventuele korting zal rekening worden gehouden met zowel positieve- als negatieve resultaten op overeenkomsten die in het verleden zijn beëindigd.
(Dit slaat nergens op wat dan ga je producten met een heel ander risico betrekken in de misleidiende verkoop die na 1997 is gedaan.)
Als je gestopt of niet begonnen bent met betalen van de restschuld hoef je deze dus niet eerst te betalen en dan wachten op teruggave. Dexia zal een vereffening rekening opmaken.
Ben je een verlening aangegaan gelden wellicht andere voorwaarden.
Indien u uw overeenkomst beëindigt binnen de minimale- ofwel boetelooptijd (zie hiervoor uw contract) komt u niet in aanmerking voor een eventuele schikking. Bij beëindiging na de minimale- ofwel boetelooptijd komt u wel in aanmerking voor een eventuele schikking.
Bij acceptatie AANBOD dan moet je 2/3 betalen.
Al met al is het per gedupeerde (onredelijke) ongelijkheid in het afhandelen van deze puinhoop.
Er is maar een winnaar dat is de aanbieder.
Uitgaande dat geen aandelen zijn gekocht op uw naam is geen sprake van restschuld.
Een SCHIKKING moet het probleem van een foute lening herstellen. Niet de gevolgen daarvan.
De klant kan dan een goede afweging maken
Is contract op goede wijze tot stand gekomen dan kwijtschelding van een bepaald percentage
Is contract NIET op goede wijze tot stand gekomen dan kwijtschelding van een bepaald percentage
Dan geheel of gedeeltelijke inleg terug.
Helaas is betekent het niet akkoord gaan met de schikking extra geld voor de procedure investeren, waarvan het aan de rechter ligt hoeveel u daarvan terug krijgt.
Over recht en krom gesproken.