LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] creditcards en betaalpakketten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Remco34

creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door Remco34 »

Het valt mij op dat banken steeds hogere eisen gaan stellen wat betrefd gebruik creditcards etc. Bij abn amro moet er minimaal 1000 netto binnenkomen wil je korting krijgen op veel dingen.Het privepakket kan je dan niet afsluiten als je daaronder zit, ik vind dat zo belachelijk.Je moet extra gaan betalen als je een gewone priverekening wilt. Bovendien krijg je geen creditcard onder de 1000 euro netto tenzij je student bent. Ik verdien zelf netto 959 ongeveer andere 2 dagen leer ik nog, maar nee hoor ik hoef geen creditcard aan te vragen want die krijg ik niet.Nu heb ik toch een mastercard kunnen aanvragen bij paysquare en die verteld mij dat steeds meer mensen creditcards via creditcardmaatschapijen aanvragen omdat banken van die eisen stellen en niet meer individueel naar klanten kijken echt heel suf. Maar hun hebben er profijt van hi hi. Ik heb al 4 collega,s met een visa of mastercard via hun dus dat zal wel kloppen. Alleen de postbank is nog wat vriendelijker maar bij de rabobank hoef je al helemaal niet te komen want dan moet er bruto 1500 binnenkomen echt dom banken.Wat ik hiermee wil zeggen er zijn nu ook goedkope creditcards vanaf 10 euro op jaarbasis meet een veel lagere inkomens eis. dus banken jullie zullen nog raar staan te kijken hi hi :wink:

michael1976
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 mei 2005 19:23

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door michael1976 »

Ik ken dat probleem ja.Ik werkte zelf bij een bank en daar werd gewoon gekeken per persoon maar de grootbanken maken er een potje van.Inderdaad creditcardM. als international card services en paysquare spelen daar aardig op in want beiden bedrijven hebben ook cards met lage kosten tegenwoordig.bBovendien wordt er per persoon de kredietlimiet bepaald dus dat kan ook 750 euro zijn per maand dan die hoge kredieten die banken er aan koppelen. de goedkoopste visa card is nu 9,95 weet ik van een vriend van me die werkt bij international.......... :lol:

groet michael

caspar

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door caspar »

als je lid bent van de ANWB heb je gratis visacard ... tot dat je ermee gaat betalen.. ik geloof daarna dan 11,50 euries per jaar

Gast

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, de consumentenbond ontdekte ook al dat de meer verdienende en vermogende klanten. Je ziet het al aan de rentepercentage van consumptieve kredieten. Hoe hoger je kredietlimiet dat je op grond van je salaris kunt permitteren hoe lager je rente.

Vermogende klanten krijgen maatwerkhypotheken i.p.v. een standaard hypotheek die in het assortiment zit.

gast123456

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door gast123456 »

Vermogende klanten leveren nu eenmaal meer op voor een bank dus verdienen ze ook een andere servicel lijkt mij. Als je naar de opel dealer gaat voor een 2e hands corsa of een nieuwe vectra wordt je ook anders benaderd.

Logisch ook dat baken eisen stellen. Anders geven de mensen die een lager inkkomen hebben met die credit card te veel geld uit, wat ze niet terugzien en lopen diezelfde mensen op dit forum weer te klagen dat ze zo in de schulden zitten!!!

Gast

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door Gast »

Heeft meer te maken met de slechte economie. Bank wil meer zekerheid voordat ze je een lening geven in de vorm van een creditcard. Vandaar dat er tegenwoordig hogere inkomenseisen gelden. Creditcardmaatschappijen gaan hier zelf iets makkelijker mee omdat deze meteen van dag 1 dat je een aankoop via de card doet een leuke rente rekenen van >15% pj. De lokale banken werken anders en geven vaak uitstel van betaling op je aankoop en dan ook renteloos! (deze CC's staan ook niet op het bkr in tiel en die van de creditmaatschappijen wel) eis is wel dat de bedrag dan in 1 keer helemaal moet worden afbetaald per maand, vandaar dat hier dan ook een bepaald inkomen tegenover moet staan anders gaan klanten die te weinig verdienen diep in het rood. en dat is voor de bank risicovol (van een kale kip valt niets te plukken)en ter bescherming van de consument. Ik geloof dat niemand graag diep in de schulden zit!

michael1976
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 mei 2005 19:23

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door michael1976 »

Alle creditcards staan geregistreerd bij Tiel dus ook de cards die banken uitgeven.En trouwens bij Ing krijg je een creditcard als je minimaal 1500 netto verdiend erg veel vind je ook niet we hebben het hier wel over euro,s.De rabobank heeft aangekondigd de cards ook te gaan uitgeven voor mensen met een lager inkomen dus dat betekent een lager bestedingslimiet wel zo netjes he :( Of mogen alleen de rijkere mensen van compleet betaalgemak genieten in het buitenland zo ja dan is nederland echt een land van de GRAAI cultuur. Kijk maar eens op sites van buitenlandse banken daar zijn de inkomens eisen veel lager voor een creditcard.Nederland zal zo nooit aan de creditcard komen denk ik hi hi.

michael1976
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 mei 2005 19:23

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door michael1976 »

En bye the way international card services waar ik veel vanaf weet hi hi geven ook kaarten uit met een bestedingslimiet vanaf 750 euro dus wat zeuren die banken nou. ik vind nogmaals 1500 euro geen minimum inkomen of jullie wel soms. :?

mr T

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door mr T »

Het is volkomen logisch dat er tegenwoording zwaardere eisen worden gesteld aan de houders van credit cards. Het verstrekken van krediet in moeilijker economische tijden wordt ook riskanter. Want het verstrekken van een credit card is niet meer dan het verstrekken van een potentieel krediet. Voor een credit card geldt bovendien ook dat deze bij het BKR wordt geregistreerd als krediet.

ikmirjam
Berichten: 182
Lid geworden op: 23 feb 2005 23:06

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door ikmirjam »

Michael, niet alle creditcards van banken staan geregistreerd. Da Rabocard van de Rabobank bij. niet, dit is nl. een uitgestelde betaling. 1x per maand betaal je het hele bedrag automatisch via je betaalrekening.

michael1976
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 mei 2005 19:23

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door michael1976 »

De rabocard staat wel bij tiel in het systeem.

ikmirjam
Berichten: 182
Lid geworden op: 23 feb 2005 23:06

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door ikmirjam »

Zou je me dan ook kunnen zeggen met welke omschrijving en met wat voor reden? Ik doe dagelijks meerdere BKR toetsingen en kan je met 100% zekerheid zeggen dat de Rabocard niet geregistreerd staat om de reden die ik eerder heb gegeven.

michael1976
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 mei 2005 19:23

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door michael1976 »

Als je een creditcard aanvraagt wordt er altijd gekeken of het mogelijk is er wordt dus een een registratie gedaan bij tiel ofwel een toetsing en by the way ik heb een gold visa card en daar wordt ook maandelijks het hele bedrag afgeschreven van mn rekening

michael1976
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 mei 2005 19:23

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door michael1976 »

En veel mensen kiezen nu voor een goedkope visa card omdat de eisen lager zijn de bestedingslimiet is minimaal 750 euro tot 1500 en maandelijks wordt het bedrag in zijn geheel afgeschreven dit omdat sinds die zogenaamde totaalpakketten er zijn steeds meer mensen niet aan de eis komen bij de rabo van minimaal 1500 bruto in de maand is gewoon stom van de rabobank.ieder mens moet wereldwijd kunnen betalen dus ook mensen met een inkomen van netto bijvoorbeeld 950 euro.

ikmirjam
Berichten: 182
Lid geworden op: 23 feb 2005 23:06

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door ikmirjam »

Klopt dat er een toetsing wordt gedaan. Logisch ook. Alleen de card wordt niet geregistreerd.............en dat beweer jij wel.

michael1976
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 mei 2005 19:23

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door michael1976 »

En nogmaals ga maar bij andere banken in europa kijken daar is de creditcard voor iedereen met ieder een eigen bestedingsruimte omdat daar maestro minder gebruikt wordt.

michael1976
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 mei 2005 19:23

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door michael1976 »

De rabobank is altijd al een buitenbeentje geweest. Bij fortis krijg je een creditcard als er minimaal 800 wordt gestort bij de postbank 650 en bij ing en abn 1000 en daar wijken ze soms af als je bijvoorbeeld 988 netto verdient maar de rabo niet altijd kijken ze naar je bruto inkomen. de meeste visa card houders die wij hebben zijn rabobank klanten en dat is geen leugen hi hi dus ik hoop dat veel mensen een visa of mastercard nemen bij paysquare of international card services daar wordt gekeken naar een individu en niet naar een totaalpakket

ikmirjam
Berichten: 182
Lid geworden op: 23 feb 2005 23:06

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door ikmirjam »

Prima, maar daar reageerde ik niet op :D Het ging mij om jouw bewering van BKR en die klopte niet. Alle banken hebben dr eigen regels, prima. Iedereen zoekt de bank of de card die bij hem past.

Gast

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door Gast »

mirjam heeft helemaal gelijk inzake het bkr en die michael die moet zijn huiswerk eens beter doen voordat hij dergelijke beweringen doet :!: ik heb zelf een tijd bij het bkr gewerkt dus ik weet echt wel waar ik over praat. verschil zit hem in het feit dat als je verpicht bent het gehele bedrag binnen 1 maand terug te betalen deze CC niet op bkr komt te staan. hetzelfde geld voor roodstaan op je rekening. zolang je niet langer als 3 mnd achter elkaar rood staat wordt deze niet bij het bkr geregistreerd! :wink:

michael1976
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 mei 2005 19:23

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door michael1976 »

Dat van dat rood staan is een idiote fabel gast. dat wordt alleen bij de postbank geregistreerd. bij andere banken mag je onbeperkt rood staan. en zit nu niet te zeuren ik werk zelf bij een bank. dus ik weet wel hoe het werkt hoor :twisted:

Gesloten