LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] creditcards en betaalpakketten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ikmirjam
Berichten: 182
Lid geworden op: 23 feb 2005 23:06

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door ikmirjam »

Krediet op de betaalrekening wordt gewoon geregistreerd bij BKR en telt ook mee als lasten bij bijv. een hypotheekaanvraag.

DF

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door DF »

Helemaal correct! Een betaalkrediet staat vermeld onder de afkorting DK. Opgenomen is de maximale roodstand. Een creditcard is ook ALTIJD opgenomen. Als je maandelijks de betalingen laat afschrijven is deze opgenomen met limiet 0. Als je bv. 2000 rood mag staan, staat dat vermeld als limiet.

Hier zijn geen uitzonderingen op. Alle banken etc houden zich hier aan!

ps. Zelfs je mobiele telefoon contract staat aangemeld als TC met limiet 0
dit om wanbetaling te registreren!

ikmirjam
Berichten: 182
Lid geworden op: 23 feb 2005 23:06

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door ikmirjam »

:shock: Durf t bijna niet meer te zeggen :shock: maar de Rabocard staat echt niet geregistreerd in BKR......

gast123456

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door gast123456 »

geloof me mirjam......dat staat hij wel....

michael1976
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 mei 2005 19:23

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door michael1976 »

Ik heb het uitgezocht de rabocard staat WEL BIJ HET BKR GEREGISTREERD. einde bericht

mve
Berichten: 127
Lid geworden op: 30 jan 2005 20:37

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door mve »

michael 1976 als jij het hebt uitgezocht hoe staat de rabocard dan vermeld bij het bkr

mother

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door mother »

Ik geloof dat deze vermeld wordt als CC, met tevens het limiet
En geoorloofd roodstand, wordt vermeld op het bkr als RK.

michael1976
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 mei 2005 19:23

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door michael1976 »

zijn jullie dom ofzo?????? een bank moet een krediet melden bij het bkr ongeacht om wat voor krediet het gaat. IK WERK ZELF BIJ EEN BANK.

mve
Berichten: 127
Lid geworden op: 30 jan 2005 20:37

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door mve »

Nou michael 1976 als jij dan niet zo dom bent nogmaals HOE staat de rabocard dan vermeld en bij welke bank werk je dan en waar

ikmirjam
Berichten: 182
Lid geworden op: 23 feb 2005 23:06

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door ikmirjam »

dank je mve, ik begon al aan mezelf te twijfelen...... :? Michael nogmaals.........(ik werk zelf verdorie bij de Rabo...) de Rabocard staat niet bij BKR geregistreerd omdat het geen "echte" creditcard is in de zin van per maand af kunnen betalen....Dat en alleen dat is de reden dat de Rabocard niet bij BKR staat, je kunt namelijk geen slecht betalingsgedrag hebben bij de RC omdat er 1 keer per maand het gehele bedrag automatisch van je rekening wordt gehaald.
Als je me nog niet gelooft zou ik graag een uitdraai willen zien waar de RC op staat, als je dat lukt trakteer ik je op gebak! :lol:

Gast

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door Gast »

precies mirjam. sommige mensen denken alles beter te weten :wink:

Gast

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door Gast »

Quote site SNS Bank

Betalingen en geldopnames die u doet met uw Creditcard worden pas aan het eind van de maand in 1 totaalbedrag afgeschreven van uw rekening. Elke maand ontvangt u een rekeningafschrift van uw SNS Creditcard waarop al uw transacties vermeld staan.

Werkt dus hetzelfde als de Rabocard dus verwacht je geen BRK registratie. De voorwaarden luiden echter:

22 De Bank en/of Eurocard Nederland zal de uitgifte van de SNS Creditcard ter registratie aanmelden bij het Bureau Krediet
Registratie (B.K.R.) te Tiel.


Dus of je nu per maand afrekend of niet, je credit card staat bij het BRK in de boeken.

Gast

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door Gast »

per CC per bank zit hier verschil in.

Gast

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door Gast »

@michael1976

Je verhaal klopt!

michael1976
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 mei 2005 19:23

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door michael1976 »

Ik wist dat ik gelijk had maar sommige denken het beter te weten. en zeker banken als rabo en fortis maken er een zooitje van. Mirjam werkt bij de rabo dus mischien blunderen ze daar wel. Bij mijn bank waar ik werk wordt alles geregistreerd dus ook creditcards.Ik had alleen geen zin meer in dat welles nietes gedoe.

michael1976
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 mei 2005 19:23

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door michael1976 »

PS de rabocard wordt uitgegeven door interpay nederland en daar staat het gewoon geregistreerd. Voorbeeld je verdient 1500 netto en je hebt een bestedingslimiet van 2500 op de rabocard en je geeft meteen alles uit en komt daardoor in de problemen omdat je niet alles terug kunt betalen meteen dan heb je al een probleem want als je dan een krediet wilt afsluiten wordt de ruimte die je hebt op de rabocard ook meegerekent en dan kan je fluiten naar een extra krediet. Kortom de bank is verplicht om dat te registreren en mirjam een vriend van mij werkt ook bij de rabo en heeft dat uigezocht hoe dat zit met het totaalpakket en het riantpakket en mn verhaal klopte dus. conclusie jij moet je huiswerk doen niet ik einde bericht

rabopersoneel

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door rabopersoneel »

Hallo allemaal,

Ik heb net de hele discussie gelezen en eerst even dit. De rabocard wordt ook verstrekt aan mensen met een lager inkomen maar dan met een limiet van 1000 euro dat is nieuw. Het verhaal van Michael1976 klopt inderdaad. Iedere bank is verplicht om een krediet te melden en te registreren dat geld ook voor de rabocard evenals de limiet die gekoppeld is aan je betaalrekening. Bovendien worden alle mastercards uitgegeven door interpay nederland. Behalve fortis bank die werkt met visa international. en wij als rabobank geven een card uit via hun. Ik werk zelf bij een kantoot in a,dam en ik ik kan bijv. zien als iemand een krediet of lening wilt dat hij ook al een rabocard heeft en dat wordt ook meegerekend dus even voor de duidelijkheid de rabobank creditcard staat gewoon geregistreerd in tiel en het is kopen op krediet want je betaalt pas een maand achteraf of dat nu in termijnen is of niet dat maakt dus niks uit. Op de rabocard zit geen kredietfaciliteit wat betrefd betalen in termijnen. Dat heb je wel op de rabobank goldcard in combinatie van het rabo riantpakket. Ik hoop dat het zo duidelijk is.

fmmachiels

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door fmmachiels »

Interpay is zeer slecht berijkbaar.En mocht het dan wel lukken na enkele dagen en veel belminuten dan horen ze je verhaal aan en beloven toezending van een formulier en vervolgens hoor je of zie je niets meer van ze.

Is het nog wel verantwoord een creditcard gebruiken als betaalmiddel?

Gast

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door Gast »

Ik had deze "rabo"-card ook aangevraagd, maar er werd met geen word gerept over dat per maand alles word afgeschreven van je betaalrekening.

Ik neem een credtcard voor extra credit en verwacht dat ik in termijn meer-of-minder kan aflossen, dus gewoon als extra doorlopend credit. Dit bleek dus niet zo te zijn na een maand en ik kwam dus ongeoorloofd rood te staan en werd er met een slechte vermelding bij het BKR gedreigd (ondanks dat ik binnen het geoorloofde credit zat van betaalrekening en creditcard). Na de voorwaarden van het contract uitvoerig gelezen te hebben, stond deze voorwaaarde er inderdaad in.

Meteen het openstaande bedrag betaald en de creditcard stopgezet. Dit heeft mij al een slecht gevoel gegeven bij de Rabobank.

Gast

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom lezen mensen niet vooraf waar ze voor tekenen. Bij de rabocard betaal je geen rente over het bedrag dat je met de kaart hebt betaald.

Gesloten