LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zwart geld en grijze kentekens.

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Rob Dekker

Re: Zwart geld en grijze kentekens.

Ongelezen bericht door Rob Dekker »

Geachte heer R.Dekker,wilt U a.u.b eens ophouden met zich als Rob Dekker voordoen,Ik ben de enige echte van de SBG en heb inderdaad de boel opgelicht...die arme zielen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Zoals wij u hebben willen duidelijk maken, is de term “blijvend grijs” betrekkelijk. De autobranche doet graag voorkomen of de door u te kopen auto blijvend volgens de “grijze” fiscale condities belast zal blijven worden. “Blijvend grijs” bleken zowel in 1988 en 1994 loze begrippen zonder enige waarde. Nu blijken er weer regelmatig waarschuwingen te volgen en ziet de overheid het toenemende verkoopsucces van bijvoorbeeld de diverse types busjes met lede ogen aan. De wetgeving welke jaarlijks geëvalueerd wordt - hoeveel “misbruik” wordt er van de regelgeving gemaakt - zorgt voor gerechtvaardigde zorgen richting de toekomst.

De aangegeven maten zijn verwerkt in een algemene maatregel van bestuur die elk moment naar keuze van de minister aangepast kan worden .Blijvend grijs bestaat dus niet . De staatssecretaris heeft aangegeven dat indien 8 % tot 10 % van het "grijze" wagenpark in particuliere handen is hij wederom zal ingrijpen . Laat u geen mooie praatjes aansmeren hier staat de waarheid en niets anders dan de waarheid . Particulier bezit wordt gedoogd omdat de wet hier niet in voorziet maar en ik citeer "het vervoer van personen moet ondergeschikt zijn aan het vervoer van vracht hier is de regeling voor bedoeld " . Een wagen met grijs kenteken kan dus altijd fiscaal geel verklaard worden waardoor het tarief houderschapsbelasting fors zal stijgen maar de kleur van het kentekenbewijs altijd grijs blijft.
Bron SBG 1994 en 1995
Dus jullie hadden zelf een overgangsregeling kunnen instellen ipv je kop in het zand steken en nu de schuldvraag allesbehalve bij jezelf neer te leggen!

Gast

Het wordt de hoogste tijd voor een Proauto-partij. Maar deze keer een ECHTE graag..! Straks misschien iets voor de SBG..??
Bron SBG Rob Dekker

Heerlijk om af en toe hard te kunnen lachen achter je PC-tje!

Gast

Kan je misschien ook een officiële overheids bronvermelding doen? Ik denk hier bijvoorbeeld aan instanties als de RDW, de belastingdienst autoheffingen, het ministerie van Financiën, Postbus 51 of de Staatscourant. Hebben die ook voorgelicht of gewaarschuwd dat het grijze kenteken niet voor particulieren bedoeld was?

Gast

De aangegeven maten zijn verwerkt in een algemene maatregel van bestuur die elk moment naar keuze van de minister aangepast kan worden .Blijvend grijs bestaat dus niet . De staatssecretaris heeft aangegeven dat indien 8 % tot 10 % van het "grijze" wagenpark in particuliere handen is hij wederom zal ingrijpen . Laat u geen mooie praatjes aansmeren hier staat de waarheid en niets anders dan de waarheid .
Lijkt me duidelijk en voor 1 uitleg vatbaar!

Gast

Gebruiksvoorwaarden

Om dit forum prettig en informatief te houden, zijn er een aantal simpele gebruiksvoorwaarden opgesteld waar iedere bezoeker zich aan dient te houden. De TROS heeft de mogelijkheid en de bevoegdheid om bezoekers ten alle tijden van het forum te weren indien deze bezoekers zich niet aan de Algemene Gebruikersvoorwaarden houden.

Modereerbeleid

Het modereerbeleid is er in eerste instantie op gericht om alle berichten, onafhankelijk van de inhoud, te laten staan. Een (scherpe) discussie moedigen we alleen maar aan. Daar is een forum per slot van rekening voor bedoeld. Als blijkt dat een bezoeker zich niet aan deze regels houdt, wordt deze ten alle tijden van het forum verwijderd. -Agressief, bedreigend, lasterlijk, vulgair, schadelijk, obsceen, racistisch, misleidend of anderszins ongepast zijn. - Links bevatten naar websites die inhoudelijk niet stroken met de algemeen geldende fatsoensregels. - Reclame-uitingen bevatten. - Geplaatst zijn door een persoon die zich voordoet als iemand anders. - Als blijkt dat een bezoeker zich niet aan deze regels houdt, wordt deze ten alle tijden van het forum verwijderd.

Gast

Ik vind jouw retoriek met je informatie van de SBG misleidend omdat je hiermee suggereert dat iedereen op hoogte had kunnen zijn. Maar in de eerste plaats is de SBG geen officiële overheids instelling met een voorlichtende taak en in de tweede plaats is het bestaan van de SBG slechts bij een kleine groep bekend. Mensen die op hun 18e jaar besloten voor de legale aanschaf van een bestelauto waren in 1994 pas 8 jaar oud! De autodealer informeerde, om hem moverende redenen, niet wat de eventuele gevolgen voor de particuliere bestelauto zouden kunnen zijn. Sterker nog, de particuliere bestelauto werd door die branche in veel gevallen zelfs aanbevolen. Toén had de overheid haar verantwoordelijke taak moeten oppakken! Dat deze regeling niet het eeuwige leven zou hebben was in het geruchten circuit en bij de SBG inderdaad bekend. Maar niemand kon vermoeden dat er bij beeindiging van particulier grijs voor de bestaande gevallen, ten aanzien van de houdersschapsbelasting, geen overgangsregeling zou worden getroffen. Particulier grijs was en is nog steeds een legale wettelijke regeling. Als de overheid zo'n regeling terugdraait is het een kwestie van fatsoen en respect voor verworven recht van burgers om voor bestaande gevallen een overgangsregeling toe te passen. Dat is bijvoorbeeld ook gebeurd met de afschaffing van de aftrekbaarheid van de hypotheek die gebruikt wordt voor consumptieve besteding en het gedogen van permanente bewoning voor bestaande bewoners van recreatie woningen. Met een overgangsregeling komen mensen niet buiten hun schuld en tegen wil en dank in de financiële problemen. Zoiets doet een overheid die verantwoording heeft voor de financiële positie van haar burgers. Tot voor kort was dit ook een goed gebruik. Nu wordt toepassen van rechtsongelijkheid blijkbaar ineens goed gebruik.

Gast

Ieder zijn mening, ook vwb de definitie van misleiding en bv die van een belangenvereniging. Om nou het modereerbeleid daaraan te koppelen noem ik op mijn beurt retoriek en overigens ook grappig.

Gast

Zucht.......Ik beschouw je maar als hopeloos en opgegeven. Tot een inhoudelijke discussie blijk je niet in staat. Je kunt nauwelijks eigen tekst produceren. Uit jouw pen vloeit slechts plagiaat, one-liners en insinuaties. Vaak maakt humor dan nog wat goed, maar die van jou is slechts een substituut van je merkwaardige SBG probleem. Het ga je goed.

Gegroet, Rob Dekker

Gast

Om nou het modereerbeleid daaraan te koppelen noem ik op mijn beurt retoriek en overigens ook grappig.
Dat waar jij op doelt is inmiddels verwijderd......wel opvallend!

Gast

Het is nu wel duidelijk wie 'GAST' in werkelijkheid is. Ineens zijn ook een aantal van mijn reacties op hem verwijderd, zonder dat deze overigens in strijd waren met de gebruiksvoorwaarden van dit forum. Items die dit wel zijn, zoals degene die zich op gebrekkige wijze voor mij probeert uit te geven, blijven overigens gewoon staan. Ik had al eerder ervaren hoe het TROS programma RADAR staat tegenover het particuliere grijs kenteken, maar dat het zo extreem is..................

Gast

Je kan ze natuurlijk ook zelf weghalen en je spelletje verder spelen! Overigens ben ik vereerd door de insinuaties van de vorige reacties. Fantastisch!

Gast

De woorden 'fantastisch' en 'feest' behoren ook tot de veel gebruikte vocabularia en spraakgebrek van onze geliefde CDA-staatssecretaris. Mensen zoals jij doe ik graag een plezier dus misschien dat ik je daar ook mee vereer?

Gast

bedankt! :lol:

stikkelorum54

Ongelezen bericht door stikkelorum54 »

Het gebrabbel onderling omtrent het grijs kenteken is tot zover wel genoeg.
Waar het mij omgaat is het volgende ;zoals het een gezegde is ,gedane zaken nemen geen keer,is het naar mijn mening noodzakelijk dat een TROS RADAR eens het voortouw neemt voor al diegene die via de wettelijke mogelijkheden op deze wijze een voor hen
betaalbaar voetuig konden aanschaffen.
Deze rijders zijn niet allemaal onder te brengen in de categorie KIA SORRENTO ect ect.
Dus Tros Radar ,als belangen behartiger van de consument laat deze kans niet aan u voorbij gaan
PS
--
dit advies is gratis.
wg F.Stikkelorum.

Gast

Net als vele andere organisaties weet TROSradar dat er geen enkele eer te behalen valt aan die paar grijsrijders die echt in financiele problemen komen. Het meerendeel van de grijsrijders zijn hobbyisten die volgens hun eigen poll's het nog steeds kunnen betalen en een auto hebben van vijf jaar of ouder. Men heeft dus al minimaal vijf jaar lang profijt gehad.
Nu is het bijna over en heeft het overgrote deel zich hierbij neergelegd. De paar hobbyisten die hun hobby ook nog gefinancieerd zien middels hun 'belangenclubje' komen logischerwijs wel in verzet omdat voor hen niet alleen het grijsrijden straks verleden tijd is maar ook hun clubje!
Uiteindelijk zal de Hoge Raad wel het laatste woord hebben.

Gerrit Zwa(l)m

Ongelezen bericht door Gerrit Zwa(l)m »

Gelukkig is het niet allemaal kommer en kwel.
Er valt nog veel, heel veel te lachen.
Klik daartoe op onderstaande link.
http://www.minfin.nl/default.asp?CMS_IT ... 2X63797X54
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gast

Net als vele andere organisaties weet TROSradar dat er geen enkele eer te behalen valt aan die paar grijsrijders die echt in financiele problemen komen. Het meerendeel van de grijsrijders zijn hobbyisten die volgens hun eigen poll's het nog steeds kunnen betalen en een auto hebben van vijf jaar of ouder. Men heeft dus al minimaal vijf jaar lang profijt gehad.
Nu is het bijna over en heeft het overgrote deel zich hierbij neergelegd. De paar hobbyisten die hun hobby ook nog gefinancieerd zien middels hun 'belangenclubje' komen logischerwijs wel in verzet omdat voor hen niet alleen het grijsrijden straks verleden tijd is maar ook hun clubje!
Uiteindelijk zal de Hoge Raad wel het laatste woord hebben.

KORTZICHTIG GEKLETS EN KWAADSPREKERIJ OVER EEN BELANGENVERENIGING..!!

WE ZULLEN NOG MOETEN ZIEN OF DAT 'OVERGROTE DEEL' ZICH ER BIJ NEER GELEGD HEEFT. HET IS NOG GEEN 1 JULI.

De overheid wil met haar belastingmaatregelen de economie pushen. Zal wel lekker lukken als je mensen hun hobby's afpakt. In de hobby's van mensen gaan enorme hoeveelheden geld om en dat is logisch want waar werk je anders voor? Een minderheid kortzichtige mensen op fora, zoals Tros Radar, vinden net als de huidige overheid dat je je hobby maar helemaal zelf moet betalen. Die komen er nog wel achter wat het onbetaalbaar maken van sommige hobby's, waarbij je een bestelauto nodig hebt, voor de economie gaat beteken. We zijn als land mooi klaar met zo'n BEUNHAZEN regering en z'n minderheids aanhang!

Gast

1. Een minderheid kortzichtige mensen op fora, zoals Tros Radar, vinden net als de huidige overheid dat je je hobby maar helemaal zelf moet betalen. 2. Die komen er nog wel achter wat het onbetaalbaar maken van sommige hobby's, waarbij je een bestelauto nodig hebt, voor de economie gaat beteken
1. Waar haal je die wijsheid vandaan? Mijn stelling is dat meerderheid van de bevolking het heel normaal vindt om zelf voor de kosten van je hobby op te draaien, en die zin dus tegen grijsrijden is. Dat je die meerderheid niet op bv dit forum vindt vind ik niet zo raar. Bij de SBG zijn er immers ook maar circa 300 op de site geregistreerd en circa 2200 donateur ipv de 160.000 die gedupeerd zouden zijn.
2. Waar haal je die wijsheid vandaan? Lachwekkend gewoon.
Kijk naar jullie eigen poll's. Bijna driekwart zal zijn hobby gewoon kunnen blijven betalen. Welk een arogantie dat jullie bijdrage aan de economie zo groot is dat we er nog wel achter komen blablabla....

Gast

1. Waar haal je die wijsheid vandaan? Mijn stelling is dat meerderheid van de bevolking het heel normaal vindt om zelf voor de kosten van je hobby op te draaien, en die zin dus tegen grijsrijden is. Dat je die meerderheid niet op bv dit forum vindt vind ik niet zo raar. Bij de SBG zijn er immers ook maar circa 300 op de site geregistreerd en circa 2200 donateur ipv 160.000 die gedupeerd zouden zijn.
Kijk naar jullie eigen poll's. Bijna driekwart zal zijn hobby gewoon kunnen blijven betalen. Welk een arogantie dat jullie bijdrage aan de economie zo groot is dat we er nog wel achter komen blablabla....

1. Waar haal je die wijsheid vandaan? Dat de meerderheid van de bevolking het heel normaal vindt om zelf voor de kosten van je hobby op te draaien, en in die zin dus tegen grijsrijden is. Die meerderheid vind je bv niet op dit forum en dat vind ik ook niet zo raar. Bij de SBG zijn er inmiddels al circa 350 op de site geregistreerd, zijn er in totaal al circa 2.700 berichten geplaatst, heeft de SBG-site sinds 15 september 2004 al ruim 250.000 pageviews geregistreerd bij een gemiddelde van circa 500 per dag met uitschieters tot meer dan 5.000 en zijn er circa 3500 donateurs van de veel meer dan 160.000 die gedupeerd zijn waarvan het merendeel nog nauwelijks geinformeerd is.

Kijk naar jullie eigen poll's. Bijna driekwart zal zijn hobby gewoon kunnen blijven betalen............ Nu komt het je wel in je kraam te pas terwijl je het zo'n onbeduidend aantal vind! Welk een arogantie dat jij bepaalt dat je de mening van de meerderheid van de bevolking kent blablabla....

JE BEHOORT ZELF TOT EEN STEEDS KLEINER WORDENDE MINDERHEID DIE HET HUIDIGE KABINETSBELEID NOG STEUNT. RUIM 80% IS HET KABINETSBELEID AL LANGE TIJD MEER DAN ZAT.

Gesloten